{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.352 visninger | Oprettet:

Tips til selskabslege på hundetræningshold {{forumTopicSubject}}

Nogle der ved hvor man kan finde noget om det, eller ideer det ?

Det skal gerne være sjovt for fører, hund og tilskuere smiley

Skal lave noget sjovt til en sommerfest på hundeskolen.

Det bliver en stafet med 2 hold. De skal konkurrere på tid. En slags "for sjov agilitybane"




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tips til selskabslege på hundetræningshold
  • #1   10. aug 2017 Vi lavede engang en agilitybane, som skulle udføres af menneskene, men hvor hundene skulle følge med og vente på at mennesket tog forhindringen (fx sitte). Særligt hjulet var morsomt (vi havde ikke tunnel og feltforhindringer med :-))

  • #2   10. aug 2017 Lyder sjovt smiley

    Hvad er hjulet ?


  • #4   10. aug 2017 Ahhh smiley

  • #8   10. aug 2017 Tak for gode tips !

    Den med pølsen var planen at have med smiley
    Den er nemlig altid sjov smiley


  • #9   10. aug 2017 Jeg prøvede en leg, hvor der blev lavet en firkant, anbragt en del lette tomme flasker eller lign. ting, der let vælter rundt omkring i firkanten, og lagt godbidder derind også, som hunden skulle finde. Inden hunden blev sendt ind, skulle man gætte, hvor mange flasker eller lign. hunden ville vælte. Point blev ikke givet efter, hvor mange eller hvor få hunden væltede, men om man kunne gætte korrekt.

  • #12   10. aug 2017 Det lyder som en sjov dag smiley

    Vælte et dåsetårn med et bestemt antal bolde. Hunden skal så hente boldene når de alle er kastet.

    Gå en let forhindringsbane med bind for øjnene og hunden på plads.


  • #13   11. aug 2017 i er goe ! Tak !

  • #14   11. aug 2017 10# skal da være æg og ikke kartoffel, de ruller meget nemmere. smiley

    Årh det lyder virkelig super skægt! Den med pølsen? wow.. Det er imponerende at komme i mål. Synes næsten 0,5 er mere imponerende end 1, at den har kunne stoppe sig selv halvvejs i dens selvdoserede belønning smiley


  • #16   11. aug 2017 Rundbold med hund kan ikke anbefales smiley Vi skulle spille rundbold med hunde. Hundene skulle være på plads når man fx løb. Det gik fint lige indtil jeg slog en lang bold og blev grebet af stemningen; jeg kan da godt nå at løbe en befrier smiley
    Græsset var vådt og på vej til anden kegle gled jeg og kunne mærke et smæld i baglåret. Jeg lavede en 'maveplasker' smiley Clinton syntes det var rimelig sært og vidste ikke lige hviket ben han skulle stå på. Efter lige at have sundet mig lidt kom jeg på benene og kunne mærke at den var helt gal. Så jeg gik uendelig langsomt op til bilen og kørte hjem. Det var så absolut ikke bedre til dagen efter og jeg måtte til lægen. Dommen var alvorlig fibersprængning. Det tog mig 3 uger før jeg var nogenlunde OK igen smiley


  • #17   11. aug 2017 Slalom med lækre godbidder, pølsestumper eller lign laver vi altid til træning, dog ikke på tid. Det skulle jeg måske prøve at foreslå engang.

  • #18   11. aug 2017 Hvis du laver en for sjov agility-bane, så kan det give en ekstra dimension, hvis man binder pølser fast på springets overligger, eller bare på springstøtterne smiley

    Man kan også lave apport-kast, hvor førerne skal ramme en balje med apporten.
    Og man kan lave et felt med en masse forskellige genstande, hvor hunden så skal gå derind uden føreren, og nå at hente så mange som muligt ud på tid.

    Flere agilityspring sat på række ret tæt - med hverandet spring helt højt, og hver andet helt lavt. Så skal hunden (og evt. føreren) over alle de lave og under alle de høje.




  • #19   11. aug 2017 I er bare så goe altså !

    tror vi napper dem her:
    slalom om sten med godbid på
    Spring, hvor hund og fører skal kravle under, og nogle over
    Løbe med hund i snor og kartoffel på ske
    indkald over bamse godbidshelvede skal vi vist også have
    bowling lyder også godt

    jeg melder tilbage om hvad og hvordan vi gjorde og hvordan det var efter oplevelsen smiley


  • #21   11. aug 2017 I vores klub lavede vi engang en sjov leg til en sommerafslutning smiley

    Vi (hundefører) blev delt op i hold. Dernæst blev der spredt en masse bogstaver ud på græsset i en afmærket firkant og på tid skulle vi skiftevis sende vores hunde ind og få dem til at samle et bogstav op og komme med det ( behøver vist ikke nævne alle de lyde hundefører kan komme med smiley ). Da tiden var gået skulle hvert hold danne et ord ud fra de indsamlede bogstaver. Det hold med det længste ord vandt smiley


  • #22   13. aug 2017 Vi var ikke så mange, men havde nogle hyggelige oplevelser smiley

    Stafet: tunnel, under spring, over spring, find bold i vand balje, find bold i aviser balje, slalom, balance på 3 store murerbaljer, løbe tilbage med kartoffel på ske.

    Stafet er altid et hit, så det kan anbefales smiley

    Indkald over bamse/boldhelvede

    Apporter en pølse- hvilken ingen kunne smiley


Kommentér på:
Tips til selskabslege på hundetræningshold

Annonce