{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
404 visninger | Oprettet:

Hvilken forsikring {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft Dyrekassen Danmark siden 1997 og er på visse måder tilfreds med dem bla deres kundeservice. Men synes dog at man får meget lidt tilbage fra dyrlægeregninger.

Har været to gange til dyrlæge de seneste to måneder, med to forskellige lidelser. Den første regning var på ca. 1800,- kr og der fik jeg 520,- kr dækket.
Nr 2 regning var på 1300,- kr og der fik jeg 220,- kr retur.
Dyrekassen dækker ikke udleveret medicin, hvilket hurtigt kan blive et større beløb. Især her på den sidste regning,hvor jeg fik en større mængde medicin udleveret.

Jeg overvejer meget at flytte begge hunde over i Agria, som bla. giver tilskud til udleveret medicin. Men jeg kender dem ikke, og ved ikke om de er lige så gode/stabile som Dyrekassen Danmark.

Hvilke erfaringer har I med Agria?
Både mht til tilskud, og kundeservice.

Kommentarer på:  Hvilken forsikring
  • #1   11. okt Har lige smidt 2300 til kiropraktor. Vi fik intet tilbage. Vi har agria.

Synes næsten aldrig vi får noget igen.
    Vi overvejer og skifte.

• #2   11. okt Hvor meget fik I tilbage af de 2300,- kr Lars?

• #3   11. okt 0.

• #4   11. okt Jeg har Dyrekassen og fik feks. dækket kiropraktor.

• #5   11. okt Nå ok, det skrev du jo også kan jeg se.
    Det var sært. Dækker Agria ikke kiropraktorbehandling?

• #6   11. okt Jeg husker ikke hele deres skriv, men de første 1000 kr. til kiropraktor dækkede de ikke.
    Så var vores selv risiko for høj til at vi kunne få noget.

Har før fået lidt, hvor vi har betalt meget mindre.
    Det var så ikke kiropraktor behandling.

Vi overvejer og skifte til dyrekassen.

• #7   11. okt Min erfaring med Agria er ikke ret gode - de skylder mig stadig 15.000,-, og det var deres egen fejl, som de ikke vil vedkende sig.

Til gengæld fik jeg 1900,- tilbage for Ellie's 2300,- dyre kiropraktorregning fra Dyrekassen De dækkede også genoptræning på waterwalker.
    Samtidig dækker de uden problemer næsten en hel MRI scanning af hjernen f.eks Jeg er meget glad for Dyrekassen - de dækker også medicin.

• #8   11. okt Jeg fik en del penge tilbage for en dyr CT scanning af Dyrekassen Danmark. Og deres service er god.
    Men det at de ikke dækker udleveret medicin, og trækker 80 % af beløbet, derefter selvrisiko på 600.- kr fra gør, at man ikke får meget tilbage.
    Men når jeg læser om Jeres erfaringer med Agria, bliver jeg da en smule betænkelig ved at flytte.

• #9   12. okt Jeg har også hørt at Agria er gode til at hæve deres priser.

• #10   12. okt Og tegne alle mulige forbehold er de også gode til... Det skete ved mig.

• #11   12. okt En forsikring dækker lige præcis det man har forsikret sig mod.
    Hos agria sammensætter du selv din pakke, og du kan derfor vælge både medicin og kiropraktik også.
    Man skal læse det med småt uanset hvor man er forsikret.
    Jeg har været i agria i otte år og har kun positive oplevelser. De er både bedst og billigst med min race. Jeg opnår ikke samme dækning nogen andre steder.

• #12   12. okt Den bedste dækning har jeg haft hos Alm. Brand og Topdanmark. Agria dækkede ikke noget som helst men satte forbehold ind efter hver henvendelse eller forespørgsel.

• #13   12. okt Jeg har Dyrekassen og er glad for dem. Med så små regninger får man Jo lidt retur. Da jeg havde en kat med regning på 12000 betalte jeg selv 3000. Det synes jeg er godt

Da en anden kat var syg tilbød de at betale CT. Det Koster 10000.

Da aslan rev en tå kostede det 2700. Jeg betalte 700

• #14   12. okt Vi er rigtig glade for agria.
    Men har også tilvalgt ekstra dækning på selvkøbt Medicin. Feks har vi kun 10% selvbetaling efter selvrisikoen på 960kr.
    Ja der er da ting de ikke dækker - feks i forbindelse med asgers operation dækkede de ikke laseren, da den betragtes som alternativ behandling. Men det havde de fleste andre forsikringer nu heller ikke gjort. Jævnfør deres poliser.
    Og skal vores unge tæve i avl skal forsikringen opgraderes for at dække lidt mere omkring avl.
    Men det kan vi jo læse os til.
    Asger blev først sygeforsikret som 4 års efter noget bøvl med urinvejene og det er der selvfølgelig forbehold på. Vi kan få det hævet igen efter 1/2 år uden sygdom, jeg har bare ikke gidet tage til dyrlægen kun for at få ophævet forbehold så jeg venter til han skal vaccineres igen nu her. Vi er længe over det 1/2 år da han er fyldt 6..
    Men jeg synes sådan set det er ok i agria. Dem der vil have ekstra dækning betaler for det. Da vi skulle tegne til den unge overvejede vi da andre netop fordi man hører historier og andre der oplever dårlig service, men ærligt vi har virkelig altid selv fået en super god service.
    Også har de rabatordninger der gør det er den billigste for os på markedet.

• #15   12. okt Dyrekassen trækker ikke 80% af beløbet og derefter selvrisiko. Det er altså forkert forstået.
    De trækker selvrisikoen fra og dækker derefter kun 80% af beløbet.
    Til gengæld er de meget large med hvad de dækker, de behandler sager hurtigt og er generelt nemme, synes jeg.
    Du kan sætte din selvrisiko ned, men det koster en dyrere præmie.
    Du kan også få en medicinforsikring, jeg aner dog ikke, hvad den koster.

• #16   12. okt Kejsersnit til 12000, 8700 tilbage hos dyrekassen.

Man kan tilvælge dækning for udleveret medicin. Det er med ny selvrisiko og med max beløb.

• #17   12. okt Jeg har 2 af mine hos alm brand og det er absolut den af mine jeg er gladest for, men de ville ikke tage nye hunde ind da de to nye kom til, så de to er hos Agria. Indtil videre har jeg ikke haft problemer, men er spændt på om de dækker den nyeste regning, da jeg har været hos en alternativ behandler, som jeg har fået dækket før hos Alm. Brand, men ved ikke om Agria vil tage den...

• #18   12. okt Jeg har Dyrekassen, og er ret glad for dem. Har i forbindelse med Irohs sygdom haft nogle ret store regninger, og de dækker det fint ud fra deres betingelser. Jeg får dækket udleveret medicin med op til omkring 2400 kr

• #19   12. okt Mine er forsikret i Bauta, selvrisiko på 900 og resten dækker de dog ikek udleveret medicin, det er nemt og forholde sig til

• #20   12. okt Lars hvis du ikke har genoptræning på din police får du ikke noget tilbage der.
    Agria er okay, jeg synes jeg får mere tilbage fra alm brand, men har en bedre dialog med Agria. Også når man døjer med dyrlægen siger en ting og skriver noget andet

• #21   12. okt Jeg skal helt sikkert tjekke op på vores forsikring

• #23   12. okt Skrev til Dyrekassen Danmark og fik svar med det samme..
    For 300,-kr mere oveni forsikringen kan jeg få medicindækning også. Det tager jeg.

• #24   13. okt Sendte et stak regninger til Alm. Brand, for en uges tid siden, - for Silkes anaplasmose i sommer. Der er lige kommet svar i dag. Regningerne var på ialt 7762 kr. Hovedsagelig blodprøver. Selvrisikoen på 300 kr.
    Udbetaling 80% af det resterende beløb. Det blev til 5900 kr. Jeg har ikke engang gidet at regne efter. Jeg synes at det er helt fint!

• #25   13. okt #24
    Wow det lyder godt. Sådan skal det være.

• #26   13. okt #25 Det luner på en slunken konto...

jeg betaler 1731 kr pr år. Så der skal da også noget den anden vej..

......jeg har haft forsikring samme sted altid. Så vi er åbenbart nogenlunde tilfredse med hinanden.

• #27   14. okt Birgitta jeg betaler 2500 ved alm brand pr år. Så du sku heldig og 2200 ved Agria hvor selvrisiko er alt forhøj i min verden

• #28   14. okt Ansofie #27 Silke er jo også forsikret i Alm. Brand.....
    Det er måske fordi jeg er meget gammel kunde....
    mine hunde har sandsynligvis været forsikrede siden min ex og jeg fik vores første hund for ... over 40 år siden. Dengang var vi forsikrede hos "provincial" der blev overtaget af alm. Brand på et tidspunkt..

Når min hund så dør, så bliver forsikringen sat på stand-by. Og overgår til en evt. ny hund nogle måneder senere... Og så fortsætter vi efter de gamle regler, til en af parterne ønsker ændring. Silke er så hund nr 7.
    Der er selvfølgelig blevet ændret ved den årlige præmie. Og det har jeg accepteret.
    Men der er ikke blevet pillet ved den meget lave selvrisiko,

...det bestyrker mig bare i, at det ikke kan betale sig at shoppe mellem forskellige forsikringsselskaber, selv om der er tillokkende tilbud. En kundes anciennitet har vist også en vis betydning..
    ......fra start har mit væsentligste krav været, at en sygeforsikring skulle være livslang!

• #29   14. okt Vi har også stadig mynte på den gamle police hos alm. Brand. Knap 1800kr årligt og 300kr selvrisiko og 80%dækning.
    Hun bliver ikke flyttet nogen steder.

Dem man kan tegne i dag hos alm. Brand er dyrer, dækker dårligere og højere selvrisko og dækker kun 60%...

• #30   14. okt Ja... jeg er også glædeligt overrasket over de fine vilkår, vi har...

jeg vil da lige besinde mig 10 gange inden jeg definitivt opsiger Silkes forsikring, når jeg en dag mister hende....... Selv om jeg ikke TROR, jeg kan klare en ny hund til den tid... så kan jeg jo ændre mening....

Kommentér på:
Hvilken forsikring