{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
567 visninger | Oprettet:

Hund uden underuld - vinterfrakke? {{forumTopicSubject}}

Jeg havde virkelig aldrig regnet med at skulle komme med sådan et mærkeligt spørgsmål, men jeg er faktisk kommet i tvivl om, hvorvidt jeg skal begynde at overveje noget vintertøj til Fie

Hun har, stort set, ikke en millimeter underuld tilbage overhovedet - og det småtteras, der endnu er tilbage ved hoved og hale, er løst og ryger også.

Ville I gå i gang med at kigge efter overfrakker, hvis I var Fieejer?

PS. Jeg har selvfølgelig oplevet dette kraftige pelstab efter hvalpe før, men da jeg aldrig har haft efterårshvalpe tidligere, har tæverne nået at lave underuld, inden frosten satte ind.

Kommentarer på:  Hund uden underuld - vinterfrakke?
  • #1   12. nov nej du skal ej - hun når at sætte mere pels inden det bliver for koldt!

• #2   12. nov Hvor er det vildt!

Altså Bels har også bare smidt alt hun har, hun ligner løgn nu. Og jeg kan mærke, når jeg holder hånden på hende, at hun afgiver varme.

Vi har jo hundene med i bilen, hvor de ligger i nogle timer når vi er til træning. Jeg vil have dækken på hende nu, så hun ikke køler for meget ned skiftevis med at hun er varm.

• Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 1.332
    #3   12. nov Ikke hvis hun ikke fryser

• #4   12. nov Tror ikke det er nødvendigt

• #5   12. nov Jeg ville kun overveje det, hvis jeg oplevede, at hun frøs

• #6   12. nov Hvis hun fryser, ellers ikke. Mine uden underuld, har kun dækken på hvis de ligger i bilen eller hvis det er voldsomt stormvejr samtidig med frost. Ellers holder de fint varmen når de er i bevægelse.

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 4 Følgere: 6 Emner: 83 Svar: 3.285
    #7   12. nov Så længe hun er i bevægelse, altså ude og gå, så ville jeg ikke give hende dækken på.
    Men hvis hun skal ligge i en kold bil i længere tid ville jeg give dækken på.

• #8   12. nov OK - og tak for svar. Jeg pylrer nok, men for faen altså - Fie føles jo som hud med tre et halvt hår på
    Hun ligger stadig gerne ude en stor del af dagen - men IKKE på den våde græsplæne.

• #9   12. nov Spørgsmålet er, om hun overhovedet sætter pels, hvis du giver hende frakke på. Det kan blive en ond cirkel

• #10   12. nov Jeg tænker mere hvis det regner helt vildt, er det ikke under ulden der holder vandet ude.
    Min gamle hund Jackline fik dækken på men det var for at stoppe at hun satte for meget uld, hun kogte inden for og hun kunne ikke inde ro.
    Så hvis du vil have godt med uld igen, så ingen dækken.

• #11   12. nov Vildt

• #12   12. nov To af mine langhårede collier har heller ingen underuld nu, de får ikke jakke på, for så tror jeg da slet ikke de kommer i gang med at lave deres egen vinterfrakke.
    De må gå ind og ud som de vil, og tot ligger de ude på terrassen, også når der er mørkt om aftenen, de kommer bare ind, når de vil, det styrer de selv.

Har man hunde der skal ligge længe i en bil efter en prøve eller træning, så ville jeg også som de andre siger, bruge en jakke i den forbindelse, men så længe de er i bevægelse eller selv vælger at være ude, så giver jeg dem ikke noget på.

• #13   12. nov Ingen vinterfrakke til Fie. Hun må selv lave én!!!

• #14   12. nov Hvor ser det vildt ud! Man er jo vant til racen er EN stor bamse.

Jeg ville prøve med et regndækken først så hun ikke bliver kold og våd

• #15   12. nov Jeg har 2 hunde uden underuld.

De får dækken på hvis det regner + er koldt samtidig.
    Deres pels skiller i regnvejr, så regnen falder på det bare skind, men det er vist mere mig end dem der fryser. Så længe de er i bevægelse så er de OK.

Frost og sne klarer de uden dækner.

• #16   12. nov Chessie plejer også at smide rub og stub, når hun skifter pels, og her har det aldrig været nødvendigt med dækken.

Men hvis hun fryser, skal hun selvfølgelig have.

• #17   12. nov Som flere siger, så se på hende om hun fryser eller ej og hvor er det vildt, så meget hun har smidt men stadig enormt smuk

Jeg har jo labrador.. og hun får faktisk dækken på når det er køligt. Men det er mere fordi hun har nogle skøre led, samt nogle gamle store ar, der bliver røde og kløende, hvis de udsættes for kulde og så sidder hun meget stille under træningstimerne ude i bilen eller udenfor. men jeg får godt nok mange spørgsmål med på vejen om hvorfor min labrador har dækken på
    så bedømmer du, at hun har brug for dækken, så forbered dig på lignende spørgsmål

• #18   12. nov Mine whipper er ikke specielt kuldskære, selv om de både er kortpelsede og uden underuld.
    Det er kulde, regn og blæst på samme tid, der er værst, der er de nødt til at have dækken på og så når der er stærk frost og blæst samtidigt.
    Ovenstående gælder når de er i bevægelse, skal de forholde sig i ro er det en anden snak

Indtil videre har de haft dækken på en enkelt gang dette efterår. Jeg ville også vente og se, om hun ikke klarer den uden.

• #19   12. nov Du må gerne låne Obbes til hvis i skal ud i regnvejr, så hun ikke bliver gennemblødt, men ellers vil jeg mene du skal lade hende sætte ny pels, det tager 5-6 uger og de lover ikke hård frost endnu.

• #20   12. nov Gud nej hvor ser hun ud

• #21   12. nov "Gud nej hvor ser hun ud"

Ja og køn er hun sgu ikke

• #22   12. nov Der er da i det mindste pels på hele kroppen Ghini smed en stor del af sine dækhår efter første kuld, så hun lignede en lyserød gris

• #23   12. nov Åh stakkels Ghini. KØBTE du så ikke en overfrakke til hende, Kirsten?

• #24   13. nov Hun har stakkevis af trøjer og frakker i lammeuld, alpacca, silke, fleece, softshell mm., problemet er at divaen hader at få tøj på, hun flygter ind under sofaen og når vi først er ude, nægter hun at bevæge sig hurtigere end i trissetempo,samtidig med, at hun skyder ryg som en kat

Hun har kun dækken på, når det er så koldt, at hun nærmest er blåfrossen uden. Hvis øjne kunne dræbe

• #25   13. nov SKØØØØØØØØØØØØØNT udtryk

• #26   13. nov Ja, hun taler meget med øjnene, man er aldrig i tvivl om hvad hun mener og det er ikke megen ros man får for sit arbejde ved symaskinen

Cala kan heller ikke lide at have dækken på, hun er bare mere snedig, hun vælter sig i den første og bedste vandpyt eller mudderpøl og så er hun jo ligesom nødt til at få skidtet af, for vådt tøj er ikke godt

De er ikke normale de to. Bianchi er heldigvis ligeglad, for egentlig vil jeg gerne pakke dem lidt ind, når det er koldt, jeg tror det er sundest for deres muskler og led.

• #27   13. nov Kan fortælle en lille historie om, hvordan mine maltesere viste, at de havde brug for overtøj.
    Vi gik til hvalpe træning i september/oktober. Da det en dag var koldt og vådt gik de fra at 'hvalpe træning er det sjoveste vi ved' til 'hvalpe træning gider vi ikke, vi vil bæres, og helst inde under mors jakke'.
    Jeg strikkede deres første trøjer inden næste træningsdragt, og pludselig var hvalpe træning rigtig sjovt igen
    Mine de to ældste elsker at få trøjer på, den yngste er en underlig malteser, hun kan næsten ikke bevæge sig, hvis hun får trøje på.

• #28   13. nov Jeg vil sige, at det kommer an på hvor længe hun er ude og hvordan vejret er.
    Hvis det blæser, så ville jeg give hende et dækken på.

Derudover ville jeg vurdere hvordan hende huld er. Hvis hun har mistet fedt pga hvalpene, så ville jeg give hende et dækken på.

F.eks min Grand Danois. Ham kan man altid mærke varmen på. Når han er ude i kulden, så er det ligesom at fyrre for gråspurvene.

Kan man mærke varmen ved bare at lægge hænderne på dem, så har de IKKE noget isolerende pelslag, og så kan et dækken være en super idé.

Nogle aktive hunde har bare brug for et tyndt vindtæt et, andre et med fyld i

• #29   13. nov Det er netop det at Bellen ligefrem afgiver varme der gør, at hun skal passes ekstra på lige nu. Også selvom vi kun kommer omkring frysepunktet.

Jeg har ikke oplevet så grel fæld før, sådan et kuld hvalpe sætter dælme sine spor.

• #30   13. nov Mon ikke Fie hurtigt sætter uld igen Jeg trimmede Clinton helt ned for 2 uger siden. Den nye pels er allerede godt på vej ud igen. Han har så - meget imod - sin vilje fået regndækken på de dage hvor det regner; han bliver gennemblødt på et splitsekund når han er nytrimmet. ØJ - han hader det dækken. Igår var vi ude og sætte hegn op omkring vores fremtidige frugthave (for at forhindre rådyrene i at spise de æbletræer vi planter derude lige om lidt). Hundene var med, men måtte pga jagt på de omkringliggende marker blive inde i haven. De havde begge fået et vinterdækken på da de skulle gå ude i mange timer og jeg tænkte at de nok ville få det lidt koldt hvis de nu stod ved havelågen og glanede efter os i flere timer. Vi kunne så hører dem lege det meste af tiden. Det viste sig så at legen bl.a. havde inkluderet at Clintons vinterdækken var pillet af ham og flået i stykker. Jeg mistænker at det er noget han har bedt Perle om at gøre så han ikke risikere at få vinterdækken på igen

Kommentér på:
Hund uden underuld - vinterfrakke?