{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

set på fb. hundeloven {{forumTopicSubject}}

Set på fb I dag. Postet af dyrläge

'Det er bare ikke til at bære. Den dyrlæge som nævnes i opslaget her, og som har medvirket i en række andre sager bl.a. sagen vedr. de to hunde fra Fyn, som netop er dømt til aflivning, er en dyrlæge ved navn Bille Ruwald fra Sønderjylland. Han bliver ofte brugt af politiet til at udtale sig om en hunds racemæssige sammensætning.

Han og politiet vender konsekvent det blinde øje til at det IKKE er muligt at udtale sig sikkert om en hunds racesammensætning bare ved at se på den. Hverken dyrlæger eller andre fagpersoner bør udtale sig i disse sager- det er helt uvidenskabeligt og et udtryk for en forfejlet praksis, der har kostet mange hunde livet!

Der har i de faglige lukkede dyrlæge kredse været en intens debat om hvordan man kan gå i rette med denne praksis - men jeg tror ikke rigtig på at der kommer noget ud af det.

Jeg har derfor valgt at dele dette opslag og nævne hans navn her på facebook UDENFOR de lukkede faglige facebookgrupper - fordi han bør stoppe med at udtale sig i disse sager NU!

Del gerne!'

Citat slut.

Kommentarer på:  set på fb. hundeloven
  • #1   12. nov Duk dig Bille....

Der er så mange agendaer når det kommer til ham, så jeg tager det med et gran salt...

• #2   12. nov HVOR på FB, Lens?

Når du viderebringer en udhængning af en navngiven dyrlæge, bør du virkelig angive kilden og ikke bare "FB".

• #3   12. nov PS. Opslaget er, som nævnt i anden tråd, at finde på Fair Dogs fanside. Er det derfra, du har det, Lens?

• #4   12. nov Jeg synes det er så grimt at poste den slags på fb. Med navn- med tanke på hvor mange tumper der sidder og hidser hinanden op.

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 1.995
    #5   12. nov Jeg synes det er så grimt at poste den slags på fb. Med navn- med tanke på hvor mange tumper der sidder og hidser hinanden op.

Synes det er mere grimt, at sådan en amatør skal lave vurderinger, om hunde indeholder blod fra en bestemt race, for det har han da åbenlyst intet begreb om.. Han burde holde sig til Schæferhunde..

Skam dig Bille

• #6   12. nov amatør agtigt af den dyrlæge som postede indlægget til start....

men det er en nem måde at skrabe en masse likes sammen på, og skabe sig et godt navn.

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#9   12. nov Slem fyr, ham...

Ja, hvad folk da ikke gør for penge..

• #10   12. nov og husk lige på - ejer har fra start ikke ville kører nogen sag, men valgte selv at få aflivet hunden...

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#11   12. nov og husk lige på - ejer har fra start ikke ville kører nogen sag, men valgte selv at få aflivet hunden...

Og?

Men hvis de på nogen måde var egnede til nye hjem, havde vi også kunne finde de 50.000, der skulle bruges til vaccination og sundhedstjek, siger Lotte Brink.

https://www.jv.dk/aabenraa/Dyrernes-Beskyttelse-er-rystede-over-aflivning/artikel/581685

• #12   12. nov Du er villig til ar synke ret dybt kan jeg se, Peter..

Men ja.. har man en agenda....

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#13   12. nov Du er villig til ar synke ret dybt kan jeg se, Peter..

Hvordan synker jeg dybt? Og hvad er min agenda?

• #14   12. nov Det er jo ingen hemmelighed at det bl.a. er Bille som bruges i disse sager, det kan man læse af Frigg og Marley-sagen.

Jeg ville hellere høre hvor mange hunde han har set, som han mener kan indeholde amstaff, og hvor mange han mener ikke har indeholdt amstaff (som er den hunderace han har kunnet se i de tre hunde).

I sin forklaring for retten (i F&M-sagen) uddyber han hvad han baserer sit skøn på.

Og så er der faktisk lidt guf, til dem der bare mener han er en idiot. Men det kræver at man læser dommen fra Landsretten

• #15   12. nov a: vil du måske komme med et kort resume??

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#16   12. nov Jeg ville hellere høre hvor mange hunde han har set, som han mener kan indeholde amstaff, og hvor mange han mener ikke har indeholdt amstaff (som er den hunderace han har kunnet se i de tre hunde).

Ja, sjovt nok er det næsten aldrig de andre racer som bliver nævnt, hvor tit høre man om at der er blandet f.eks Fila, Kangal, Sarplaninac eller Sydrussisk Ovtcharka ind i ulovlige hunde..Sjovt nok rækker røntgensynet heller ikke gennem tykke og langhåret pelse..Det er altid Amstaff som er i de ulovlige blandinger, og hvor mange rigtige Amstaffs var det nu lige som var registreret i Danmark.. Man skal jo lige huske på, at blandinger fra 1991-2010 med lidt muskuløst udseende, næsten allesammen blev solgt som værende amstaffs...

• #17   12. nov Jeg har det fra Kirsten Brocks side og flere tränere og rådgivere har delt det

Som det fremgår af eek stem er hun ikke alene om at ønske praksis ändret og oprørt over denne dyrläge. Jeg kender ham ikke men jeg finder det interessant at dyrläger debattere en lov som de tydeligvis er imod at håndhäve iflg teksten

• #18   12. nov Kan det passe at det lyder bekendt det det Bille?

• #19   12. nov Så.. Den her ene dyrlæge er ham der står alene med ansvaret og skal vurdere de her hunde?

og de andre dyrlæger smider det på facebook fordi at de mener at det er for dårligt og at han er en pade?

• #20   12. nov Jeg er på pc nu - var ude med min hund før

Jeg er ret ligeglad med denne Bille - han er en lille brik for mig og jeg kender ikke ham overhovedet - det jeg synes er interessant er, at hun skriver:

"Hverken dyrlæger eller andre fagpersoner bør udtale sig i disse sager- det er helt uvidenskabeligt og et udtryk for en forfejlet praksis, der har kostet mange hunde livet! Der har i de faglige lukkede dyrlæge kredse været en intens debat om hvordan man kan gå i rette med denne praksis - men jeg tror ikke rigtig på at der kommer noget ud af det."

Jeg har før lavet en rundringe til de lokale dyrlæger i vores udgivelsesområde - her var de alle imod listen og den del af loven.

Jeg har absolut intet med FD at gøre. Hvis man følger lidt med herinde, vil man også vide det. Peter kan bekræfte, at jeg ikke kan lide dem, og jeg ser derfor ikke deres side. Jeg fandt bare det interessant at de lokale dyrlæger her ikke står alene med deres modstand - derfor delte jeg det videre.

Denne Bille ser ud til at være vant til at forsvare sig selv, så det klarer han nok også denne gang mon ikk. Han er for mig ikke vigtig i dette opslag. Det er de ting, der står til sidst som er rigtig spændende.Lægger dyrlæger pres på politikerne, kan der ske ændringer, tror jeg

• #21   12. nov Minion En dyrlæge har lagt dette ud, men som du kan se debatteres det intenst at praksis skal ændres, så igen dyrlæge anbefaler aflivninger af dyr på øjeskøn alene - se mit indlæg herover

• #22   12. nov En hund bliver ikke aflivet pga én dyrlæges vurdering. Mon ikke politiet faktisk har bevis for kuldets ophav, siden de har hentet hele kuldet i deres respektive hjem...
    Selvfølgelig er det røv for ny ejer, men de har altså selv plantet sig i situationen.

• #23   12. nov Jeg ville hellere høre hvor mange hunde han har set, som han mener kan indeholde amstaff, og hvor mange han mener ikke har indeholdt amstaff (som er den hunderace han har kunnet se i de tre hunde).

I sin forklaring for retten (i F&M-sagen) uddyber han hvad han baserer sit skøn på.

Enig - hvor finder jeg resume af denne sag?

• #24   12. nov Burde spørgmålet ikke være om vurderingen om en rimelig formodning er rigtig eller ej?

Men det er nærmest komisk at Fair Dog ikke mener man kan racebestemme blandinger , når både formanden og andre bestyrelsesmedlemmer faktisk har gjort det og brugt det som bevis i retssager

• #25   12. nov Men er ham der Bille den eneste dyrlæge der bruges eller?

• #26   12. nov Slem og slem.... Er det her en flink fyr?

"I 1999 ble han som major dømt til ubetinget fengsel for frihetsberøvelse etter å ha kidnappet en menig soldat under en militærøvelse og truet soldaten med en sprøyte.
    Soldaten ble tapet fast til en stol og måtte være vitne til Ruwalds blodige eksperimenter med forsøksgriser. "

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/gry-saken/tvil-om-likhund-ekspert/a/8858912/

Rigtig interessant artikel. Kendte ham ikke før

Han er populær i politikredse men ikke i dyrlægekredse...
    Men hvordan pokker kan en mand, der kidnapper en mand i halvanden time og laver blodige forsøg på grise foran en soldat være anerkendt af dansk politi..... for ikke at sige overhovedet arbejde med dyr i dag eller bruges som vidne eller ekspert i noget som helst???? Jeg er dybt rystet

https://www.bt.dk/nyheder/dyrlaege-og-officer-jeg-tog-skraldet

• #27   12. nov Hold da op!

"Med hensyn til Bille Ruwalds dyreetik og almindelige moral, syntes jeg
    man skal tage følgende i betragtning:
    Den 6-8-1999 blev han idømt fire måneders ubetinget fængsel for grov
    vold mod en menig soldat under en øvelse. Den værnepligtige soldat blev
    truet med en fyldt injektionssprøjte, bortført med en sæk over hovedet
    og ført til til den forsøgsgård i Oksbøllejren, hvor Bille var leder af
    hemmelige bedøvelses- og operationsforsøg med grise. Her var den
    bortførte soldat vidne til et bloddryppende sceneri, hvor skrigende
    grise blev bedøvet og fik blotlagt vener, inden han nogen tid efter blev
    kørt tilbage til sit batteri. Bille Ruwald mistede i denne forbindelse
    sit job hos forsvaret og sin årlige tur med Sirius-patruljen."

og hertil:

"Den Danske Kennelklub vil den dag idag ikke godtage HD-billeder fra
    Dyrlæge Bille Ruwald, da han blev opdaget i, at snyde med blodprøver og
    HD-billeder i forbindelse med avlsgodkendelse af Schæfere. Han blev i
    den forbindelse ekskluderet af Den Danske Dyrlægeforening.

Ligeledes har det i den nedre del af Jylland blandt hundefolk været
    almindelig kendt, at hvis man ønsker sin hund - ulovligt - hale eller
    ørekuperet, kan det gøres på Bille Ruwalds Dyreklinik Syd for den Tyske
    grænse."

Fra pressemeddelse fra formanden for Den
    Danske Dyrlægeforening, Per Thorup.

Jamen altså... det var dog en vild personage ham der Bille... og det var slet ikke ham mit fokus lå på men de andre ting jeg nævner herover, men jeg vil da gerne lige høre om I andre synes, at han virker som en mand, som vores politi skal lytte ret meget til?

Blotlagde vener på forsøgsgrise... Jeg mener... WTF!

https://groups.google.com/forum/#!msg/dk.fritid.dyr.hund/L5Fr5gqaGc4/sXAv8MOWU-QJ

• #28   12. nov Minion der behøves ikke at blande en dyrlæge ind i det.
    Andre politikredse har klaret sig uden

Men igen. Istedet for at gå efter manden, så gå efter bolden
    Og er der seriøst nogen der ikke mener at de 2 hunde nok indeholdt ulovlige racer, eller racer på positivlisten??

• #29   12. nov Det er skisme så chokerende læsning for mig, at det minder mig om SAW filmene, og derfor kan jeg bare ikke lade være med at spørge ind til manden. Det var ikke en gang min hensigt med indlægget. Jeg har beskrevet hensigten herover, men så googlede jeg navnet.... Holy shit altså! Jeg er nødt til lige at logge ud og sunde mig. Jeg får mareridt i nat over de grise...

Jeg ryger nok i fryseren nu, men so be it. Jeg finder det dybt bekymrende, at dansk politi samarbejder med en, der har gjort den slags der... Jeg tager lige en pause. Jeg er for alvor rystet.

• #30   12. nov Lens: jeg kender kun Bille af omtale, og det er en del. Og fælles er, at alle mener at han er en af de bedste hundedyrlæger i miles omkreds (bor tæt på hans praksis).

jeg undre mig egentligt over hvordan at Bille egentligt kommer ind i billedet. I følge ejers opslag på instagram er hunden aflivet, MEGET kort efter at politiet dukkede op - som i få timer, hvis ikke kun en enkelt time.
    Ejer bor på sjælland, og Bille befinder sig i sønderjylland.

• #31   12. nov Nu har jeg sundet mig. Jeg må konkludere, at den adfærd ikke er normal. Og der går lidt tid før jeg glemmer de mentale billeder af grise, som jeg desværre fik.

Min tanke med tråden var egentlig, at debattere det jeg skrev i #20. Jeg vil forsøge at vende retur til det.

• #32   12. nov Der var den.. det er i forbindelse med ulovlige kurperinger jeg har læst om ham, herinde...

• #33   12. nov Bille er kontroversiel.
    Men han er hverken engel eller dæmon.
    Vanvittig dygtig til noget, elendig til andet. (Blandt andet HD billeder, så det bruger man ham ikke til)

Der er så mange, der har et horn i siden på ham og derfor skal man være temmelig kildekritisk når folk udtaler sig.

Derfor er det heller ingen overraskelse at han bliver givet dette ansvar af sine kolleger. De ønsker ham langt væk...

• #34   12. nov AT
    Det er da ligegyldig hvor ejer bor.
    Det kommer an på hvor hundene befinder sig, og de kunne jo meget vel befinde sig i en pension i Sønderjylland.

Og nej, Bille er ikke berømt for at være den bedste hundedyrlæge i miles omkreds, tvært imod.

• #35   12. nov Jeg aner ikke hvad der er op og ned med ham Bille. Hvis man søger på ham på HG er der godt nok også mange delte meninger

• #36   12. nov Ja han deler vandene...

Men i sidste ende er hans person fuldstændigt uvigtig.
    Hundene overlever ikke uanset.

• #37   12. nov Du sakser og linker og kopierer en masse, Lens - sådan i øst og vest og ren forvirring.

Hans Peter Ruwald fra ét link, er da muligvis Bille fra et andet norsk link, men ingen af de to nævner noget om grise, som du gør i et "syvende" indlæg - og hvad faen dine links har med listehundene at gøre, har jeg ikke helt forstået. Men OK - jeg forstår heller ikke altid fx Ekstra Bladets måde, når en eller et eller andet skal slagtes på forsiden. Sandhedsværdien er ikke så vigtig, når det handler om at finde skidt og lort, der kan "verificere" dagens forsidehistorie.

• #38   12. nov anni: det kommer vidst an på hvem man spørger

men beklager da meget at jeg undre mig over situationen, og mangler nogle svar for at skabe et korrekt helhedsbillede.

• #39   12. nov Du har tabt mig Isabelle.....

Manden er den samme. han er dømt for disse ting. Der er intet rod i mine links eller citater. Hvad er det du ikke forstår? Jeg synes ikke politiet skal samarbejde med en mand, der er dømt for de ting med grisene og soldaten - hvad er der svær ved at forstå i det. Prøv for en enkelt gang at læse linksene før du kommentere.

Og hvis du ikke ønsker at deltage med andet end personfnidder mod mig, så kan du jo bare hoppe tråden over

Er der andre, der ikke forstår mine indlæg om Billes dom og udsmidning fra Forsvaret? For så skal jeg gerne forklare det igen. Jeg synes selv det står ganske tydeligt.

Det har det med ulovlige hunde at gøre, at jeg ikke mener dansk politi bør bruge en mand der er dømt for noget så klamt som at åbne vener på skrigende grise foran en soldat. Det er mig langt over stregen for normal adfærd - og netop politiet bør vælge deres samarbejdspartnere med omhu i mine øjne

grunden til at det dukker op er, at jeg fik et kæmpe chok over at læse dette, da jeg googlede i den tro, at jeg ville finde noget om en dårlig dyrlæge osv. Jeg havde ingen forventning om at finde den slags her.

• #40   12. nov lens: men hvor kommer bille ind i billedet når vi taler den pågældende sag??

• #41   12. nov AT: mener du ikke en mands fortid er vigtig, når han skal samarbejde med vores politi? Det mener jeg det er. I hvert tilfælde når der er tale om så grænseoverskridende adfærd som den her med soldaten. Det er jo en marsbar han har stjålet for pokker. Og han er dømt

Jeg aner intet om manden som dyrlæge. Se #20. Der står min hensigt med tråden, før jeg google manden. At jeg så googler ham og får et kæmpe chok afføder de næste indlæg.

Kom ikke og sig, at I synes det er normal adfærd at sprætte vener op på skrigende grise op foran en menig? Nej vel... Politiet burde ikke samarbejde med en der er dømt for den slags. Det er min holdning. At andre vil bruge ham som dyrlæge er ok, men for politiet har jeg andre forventninger. Det behøver vi ikke enes om, men jeg er dybt rystet, for dette var nyt for mig, da jeg slet ikke kendte manden før jeg googlede

• #42   12. nov Lens: det er ikke det jeg spørger om

jeg spørger om, hvilken relation Bille har til den pågældende sag.

Men både og, han agere som dyrlæge, ikke politi mand..

• #43   12. nov Dansk politi bør vælge en anden. Det er min holdning. De skal ikke samarbejde med en mand, der har gjort den slags.

Så kan han have sin dyrlægepraksis alt det han vil. Det er mellem ham og hans kunder, men dansk politi skal ikke samarbejde med ham som nu. Det ryster mig. Og sådan er det. Det er min moral og forventning til politiet, der spiller ind der.

Jeg ved ikke hvilken relation han har til sagen AT. Se #20 - der står min hensigt med indlægget. Bille var ikke en del af det - han var uvigtig for mig. Da jeg googlede ham blev jeg som menneske rystet. Og det har jeg lov til at være og blive ved med at være. Men det ændrer ikke ved min hensigt med tråden, som ikke handler om ham men om de ting jeg ridser op i #20

• #44   12. nov Hans samarbejde med politiet er så fasttømret og tillidsfuldt at det næppe bliver så meget anderledes...

I forhold til hvad han er dømt for - man skal vel ikke dømmes yderligere end hvad domstolene vurderer?

• #45   12. nov Det handler altså IKKE om dig, Lens. Jeg ser bare sådan lidt Erasmus Montanus argumentation. Vi bevæger os fra det uretfærdige/besværlige/kontroversielle i bevisførelsen mht. måske ulovlige blandinger og så over i diverse historier fra ind- og udland om soldater og grise og så'n.

• #46   12. nov Og så er der jo altid flere sider i en sag.
    Har man mødt Bille forstår man hvor syret den historie med soldaten er...

• #47   12. nov Jeg tænker, hvis manden er dømt men stadig må have dyrlæge-praksis, så må han jo også gerne hjælpe politiet med at være dyrlæge for dem

• #48   12. nov isabelle: Det er ikke en "historie" fra "ind og udland". Manden er dømt for at bortføre en menig soldat, tape ham til en stol og i halvanden time skære vener op på skrigende grise foran soldaten. Han er smidt ud af Forsvaret pga det og Sirius patruljen ville ikke have ham med mere. Du får det til at lyde som om det er opdigtet eller taget her og der. Det er det IKKE. Du kan selv finde dommen og læse den.

I forhold til hvad han er dømt for - man skal vel ikke dømmes yderligere end hvad domstolene vurderer?

Det er jo utopi at tænke sådan. En pige voldtages. Manden får 4 år. Herefter har alle glemt det for evigt og han kan ansættes i et samarbejde med dansk politi, hvor han skal rådgive dem i sager om voldtægter... nej vel....

Jeg har i øvrigt lov til at føle mig chokeret, rystet og væmmes ved den mands handling i resten af mit liv, hvis jeg vil. Og for mig er det sådan at jeg ikke synes det er passende, at politiet samarbejder med ham - og det kommer jeg ikke til at ændre holdning til.

Jeg kendte ikke ham før denne tråd, men nu glemmer jeg ham aldrig. Jeg blev for alvor chokeret. Havde ingen forventning om at finde noget som dette.

Ja hans straf er afsonet, men det betyder ikke, at et menneske, der gør den slags i min verden fremstår mere normal bagefter. Jeg håber han har fået massiv hjælp....

Og nu har jeg faktisk ikke lyst til at debattere ham mere. Han gør mig dårlig tilpas Jeg synes det ville klæde politiet at samarbejde med en anden.

Tilbage til mit oprindelige emne. Det fremgår af #20
    Jeg tror at massiv pres på politikerne fra dyrlæger kan ændre ting i loven. Det er spændende at det kommer så åbent frem via dette indlæg på FB

Og så ville jeg også rigtig gerne se de ting, som A bomstærk skriver og som jeg citerer herover. Især de hunde, der IKKE har været amstaff i....

• #49   12. nov Er han ikke kvalificeret til at være dyrlæge for politiets hunde fordi han er dømt for noget der ingenlunde handler om hunde?

Og igen - husk at der er flere sider i en sag.

• #50   12. nov De kan vælge hvad dyrlæge de vil til deres hunde, jeg taler om at vælge ham som hundesagkyndig. Dansk Politi bør i mine øjne vælge en anden at samarbejde med end en person, der er dømt for dette. Eller noget andet der ligner dette - og jeg holder mig bare til domstolens side af sagen, det er nok for mig.

resten: jvf mit indlæg herover. Jeg kan ikke sige det tydeligere og har ikke lyst til at debattere manden mere, da han gør mig direkte utilpas

• #51   12. nov Jeg har ikke mødt Bille, men jeg FÅR altså en fornemmelse af, at han (mis)bruges i nogles agendaer - måske nogles behov for selv at blive frikendt for diverse?
    Jeg kan sagtens tage fejl, men jeg synes altså ikke, at dine brug af links er journalistisk klædelige/redelige, Lens.

• #52   12. nov Kæft, den er klam den tråd på FD's side...

• #53   12. nov Isabelle: Det er tredje tråd nu, hvor du kommer ind på denne måde og bliver ved og ved uanset hvad jeg forklarer dig. Du læser en masse ind i det her, som ikke er der - JEG HAR FORKLARET MIG flere gange nu.

Jeg gider det ikke mere i tråd efter tråd efter tråd. Så hold dig til emnet eller spring mine tråde over. Det andet er simpelten så skide irriterende når man forsøger at få en seriøs debat om et emne som er yderst relevant og aktuelt og ligger mig på sinde at der skal køres rundt i fnidder i alle tråde

Så som TS går jeg nu ind og siger - retur til emnet. Og det er hverken Bill eller mine journalistiske evner eller mine vildsvinejagter med pit bull i Europa. Tak! For gud hvor er det andet dog trættende i tråd efter tråd efter tråd... Så tak for forståelsen

• #54   12. nov CH: Hvilken tråd? Fair Dog på Fb? Jeg ser dem heldigvis IKKE. Jeg ser rødt, når jeg ser dem....

• #55   12. nov Ja, den tråd dit citat stammer fra.

De er syge i potten...

• #56   12. nov Lens: Man blotlægger så vidt jeg har set oftest venerne ved forsøgsdyr, nogle i helt ekstrem grad (har jeg set ved hunde, hvor halspulsåren har været helt blotlagt, så den ikke længere lå op mod huden, man kunne tage den i hånden, uden at røre ved hunden), da det gør det hele lettere for både forsøgsdyr, og selve procedurerne.

Hvis dyrene ikke er bedøvede under proceduren, er det noget svineri, det er jeg helt enig i ... Grise skriger ved fastholdelse, det behøver ikke være pga. smerter, faktisk skriger de for et godt ord. Ved spisetid er det helt ulideligt, hvis man bor på en gård med svin ...

Dermed vil jeg dog ikke forsvare Bille. Jeg kender ham ikke personligt, og ville aldrig selv bruge ham.
    Men jeg kender mindst 2 HG'ere som bruger ham, og jeg kender derudover endnu en håndfuld hundefolk, som gerne tager turen til Sdr. Jylland, 2/3 dele, er schæferejere ...

• #57   12. nov Retur til emnet. Tak Det andet kommer vi ikke tættere på at enes om. Og jeg bliver skidt tilpas af at tænke mere på den sag

• #58   13. nov Jeg er i tvivl om, hvad emnet er. Citatet handler jo ret specifikt om ham og hans person.

• #59   13. nov Okay ... hvad mener du Lens når du skriver blotlægger vener ... mener du det, som man nu engang gør ved forsøgsdyr ... eller mener du sprætter venerne op, bare for sjov eller hvordan ...?

Der er noget uldent ved det her ...

• #60   13. nov Jeg er, som CH, altså også i tvivl om, hvad trådens emne egentlig er. Skriv det lige, Lens

• #61   13. nov Det er det her

Set på fb I dag. Postet af dyrläge

'Det er bare ikke til at bære. Den dyrlæge som nævnes i opslaget her, og som har medvirket i en række andre sager bl.a. sagen vedr. de to hunde fra Fyn, som netop er dømt til aflivning, er en dyrlæge ved navn Bille Ruwald fra Sønderjylland. Han bliver ofte brugt af politiet til at udtale sig om en hunds racemæssige sammensætning.

Han og politiet vender konsekvent det blinde øje til at det IKKE er muligt at udtale sig sikkert om en hunds racesammensætning bare ved at se på den. Hverken dyrlæger eller andre fagpersoner bør udtale sig i disse sager- det er helt uvidenskabeligt og et udtryk for en forfejlet praksis, der har kostet mange hunde livet!

Der har i de faglige lukkede dyrlæge kredse været en intens debat om hvordan man kan gå i rette med denne praksis - men jeg tror ikke rigtig på at der kommer noget ud af det.

Jeg har derfor valgt at dele dette opslag og nævne hans navn her på facebook UDENFOR de lukkede faglige facebookgrupper - fordi han bør stoppe med at udtale sig i disse sager NU!

Del gerne!'

Citat slut

• #62   13. nov "hverken dyrlæger eller andre fagpersoner bør udtale sig" .. hvem skal så .. ? FD's "fagperson", der kan racebestemme/udelukke ved at kilde hunden under poterne?

Come on ... alt efter hvad det er for andre fagpersoner .. så skal de selvf. udtale sig ..

• #63   13. nov Pointen er jo netop at dyrlägerne debattere loven fordi de er imod listen. Det har jeg skrevet et par gange mener jeg kan ändre noget fordi de har en magt. Jeg har før set ddd gå ind og påvirke politisk. De står stärkt og det synes jeg er interessant at läse

Hvis ingen vil vurdere hundene hvad så. Jeg har interviewet en räkke lokale og ingen af dem vil vurdere på den måde. De vil kun vurdere efter farlighed ikke race og slet ikke gät

Kirsten er trods alt formand for dskve

http://dskve.dk/

Det er ikke hvem som helst der har postet. Der er Fem hundesagkyndige fik jeg at vide sidst jeg skrev om loven. Hvis de ikke vil vurdere har politiet og politiet problem

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#64   13. nov En hund bliver ikke aflivet pga én dyrlæges vurdering. Mon ikke politiet faktisk har bevis for kuldets ophav, siden de har hentet hele kuldet i deres respektive hjem...

Malene: Det er jo netop det de gør., Der skal jo være nogen som bekræftiger den almindelige Politimand i at den skulle have træk som skulle ligne en bestemt ulovlig hunderace..

Og er der seriøst nogen der ikke mener at de 2 hunde nok indeholdt ulovlige racer, eller racer på positivlisten??

Housebuster: Der er ingen som kan se, om de blandinger indeholder forbudte racer, eller om de indeholder lovlige hunde med tilsvarende træk..Tror du selv på, at du kan se det?

Men det er nærmest komisk at Fair Dog ikke mener man kan racebestemme blandinger , når både formanden og andre bestyrelsesmedlemmer faktisk har gjort det og brugt det som bevis i retssager

Det er ingen der kan racebestemme blandinger overhovedet.. Men jeg kan bestemt heller ikke se det komiske, for de mennesker eller familier, som får aflivet deres familiehunde, bare fordi at en eller anden inkompetent dyrlæge mener, at han kan racebestemme blandinger bare fordi at han får penge for det, og fordi at han er dyrlæge for Politiet.

Jeg er, som CH, altså også i tvivl om, hvad trådens emne egentlig er. Skriv det lige, Lens

Handler tråden ikke om hundeloven..Og om en dyrlæge som tror, at han har overnaturlige evner...? Er dog klar over, at der findes folk i tråden som kender dyrlægen (eller har tilknytning til en helt bestemt race), eller folk som har stor tilknytning til en forening som nyder særlig økonomisk fordel af forbuddet..

• #65   13. nov I kan se linket til landsretsdommen i F&M-tråden. Hvis I ikke orker at læse alle 41 sider, så konverter dokumentet til word og søg efter "Bille". Jeg kan ikke saxe fra pdf fra iPad

I øvrigt pudsigt at du ikke allerede har læst den, Lens. Du spurgte til nogle ting i F&M-tråden, bl.a. til bevisførelsen og jeg henviste til sagen. Samme med de sagkyndige erklæringer.

Man behøver ikke læse hele dommen, så det er en overkommelig opgave

• #66   13. nov A det har jeg ikke set. Hvilken tråd er det... En gammel tråd?

• #67   13. nov A det har jeg ikke set. Hvilken tråd er det... En gammel tråd?

I Frigg & Marley (F&M) tråden. Hvor du selv deltager, og spørger, og jeg svarer med henvisning til landsretsdommen, og har linket til den.

• #68   13. nov Her er tråden - se mit indlæg #95

https://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/717572-frigg_og_marley

• #69   13. nov Folk opfører sig da som vanvittige både på Fairdogs side og med deres anmeldelser af Billes klinik..

• #70   13. nov Tak a
    Der er en del tråde herinde om loven så jeg havde glemt denne

• #71   13. nov Ville man som dyrlæge ikke være direkte idiot hvis man sagde offentligt at man var foretager for raceforbuddet??

Hvis man ser hvor psykotisk folk opfører sig i denne sag, så forstår jeg godt hvis alle dyrlæger er "modstandere"...

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#72   13. nov Hvis man ser hvor psykotisk folk opfører sig i denne sag, så forstår jeg godt hvis alle dyrlæger er "modstandere"...

Har meget svært ved at se, at man kan opfører sig mere psykotisk end dem som lavede denne lov, og dem som forsvarer den og dermed selvfølgelig er fortalere for den..

Når løgne og bedrag tager overhånd, så giver det bagslag en dag..

• #73   13. nov peter: hvis du læser diverse kommentere, trusler mm. Både til Bille, og på andre opslag, så er disse mennesker dybt psykotiske.

jeg ved ikke om medlemskab af fair dog = uden pædagogisk rækkevidde, eller om menneskerne ikke kan se hvor lidt fornuft der er i det der skrives..

folk gider ikke sætte sig ind i sagen, læser kun en smule, også antager derfra.

ingen nævner noget om at baxo blev aflivet fordi at ejer SELV valgte det.. det er åbenbart Bille som aflivede baxo fordi at politiet sagde det.

men kan man få drejet en sag en smule, skabe enormt drama, og derfor få "tilladelse" til at svine andre til, så er det da klart den bedste løsning... eller ikke

• #74   13. nov Nej de virker ret ärlige. Og rolige når man snakker med dem. Tror jeg ringede til ca 20 stykker den gang

De sagde direkte at det ikke pavirker deres valg. Det er fordi de ikke mener de kan se på en hund hvad der er I den. Hvilket også er fagligt korrekt at sige

• #75   13. nov Naturligvis er det ikke I orden qt opføre sig som du beskriver at. Men dyrläger er vant til at aflivet dyr

• #76   13. nov Lens: selvfølgelig siger de det..

tænk en shitstorm der kommer hvis en dyrlæge udtaler at denne syntes at forbuddet er på sin rette...

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#77   13. nov peter: hvis du læser diverse kommentere, trusler mm. Både til Bille, og på andre opslag, så er disse mennesker dybt psykotiske.

Jeg er ikke med på de sociale medier, så har ikke læst hvad de skriver..Men har set hvordan folk agere herinde, og det er rigeligt for mig..

Har du et link til dramaet, hvor man ikke skal have et login, så ser jeg dog gerne på det..

• #78   13. nov Ja hvis det er din måde at tänke om folk der udtaler sig så er du jo umulig at debattere med. Så har du jo besluttet at sådan er de... Men det er ikke mit indtryk

• #79   13. nov Lens: jeg har bare min tvivl.
    folk er ikke dummet, og har man en praksis der er afhængig af kunder (og generelt hundemennesker), så vil det nok skade mere end gavne at være ærlig.

nogen gange er en hvid løgn bedre end sandheden

• #80   13. nov Peter: jeg sender nogle link når jeg kommer på computeren.
    Det er på Facebook, så ved ikke om det virker

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#81   13. nov tænk en shitstorm der kommer hvis en dyrlæge udtaler at denne syntes at forbuddet er på sin rette...

Ja, en dyrlæge burde have lidt hjerne, og dermed vide at aggression ikke er racebestemt..

• #82   13. nov peter: korrekt. Men hvem siger at man skal være foretager for forbuddet pga. aggression ved en race - det kunne jo også handle om typerne der har racen. (ødelagt racens ry)

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#83   13. nov nogen gange er en hvid løgn bedre end sandheden

En hvid løgn er en uskyldig løgn, og for mig er det bestemt ikke uskyldigt når man afliver uskyldige hunde og dermed også ødelægger menneskers liv..

peter: korrekt. Men hvem siger at man skal være foretager for forbuddet pga. aggression ved en race - det kunne jo også handle om typerne der har racen. (ødelagt racens ry)

Man kan jo ikke skære alle mennesker over en kam, selvfølgelig er ejere af Schæferhunde ikke ens, og det er ejere af American Staffordshire Terrier heller ikke..Så sort/hvid er alt jo ikke i denne verden..

Det er heller ikke alle som køre BMW som kører ræs..

• #84   13. nov I har meget høje tanker om dyrlæger generelt!

Dyrlæger anbefaler i flæng at kastrere unge hanhunde, som laver fis og ballade. De anbefaler i flæng at lave et kuld hvalpe på tæver, som har problemer med løbetider.

Hvad i himlens navn skulle få dyrlæger til at gide sætte sig ind i om nogle racer er mere aggressive end andre? Og det er ikke dét Bille udtaler sig om, men hvorvidt han mener der er en bestemt race i.

• #85   13. nov peter: så må avlere sgu til at overveje sit blandingsavl... så vil der ikke være nogen hunde der bliver aflivet...

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#86   13. nov Hvad i himlens navn skulle få dyrlæger til at gide sætte sig ind i om nogle racer er mere aggressive end andre? Og det er ikke dét Bille udtaler sig om, men hvorvidt han mener der er en bestemt race i.

Jeg har bestemt ikke høje tanke rom dyrlæger og viden om racehunde, og har slet ikke høje tanker om deres evner til at bedømme, hvilke racer som indgør i en blanding, for det har de ikke en jordisk chance for vide noget som helst om.

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#87   13. nov peter: så må avlere sgu til at overveje sit blandingsavl... så vil der ikke være nogen hunde der bliver aflivet...

Så nok hellere DNA på alle hunde fremover, også de "ægte" med tykke stambøger, for vi ved jo godt at der også svindles der..

• #88   13. nov Men okay, det er jo aldrig avleres fejl...

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#89   13. nov Men okay, det er jo aldrig avleres fejl...

Jo, der er masser af idioter der avler bevidst på blandinger med "suspekt" udseende (sikkert også nogen de ved er ulovlige), men der findes jo også opdrættere som vil vinde i hundekonkurrencer for enhver pris, og dermed også gerne svindler med deres tavlehunde..Desværre er verdenen ikke sort/hvid på dette område..

• #90   13. nov peter: for en gangs skyld, så lad være med at inddrage udstillings og tavle hunde - det har intet med sagen at gøre.. hvorfor skal du altid lige række ned på andet, som er totalt irrelevant for emnet??

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#91   13. nov peter: for en gangs skyld, så lad være med at inddrage udstillings og tavle hunde - det har intet med sagen at gøre.. hvorfor skal du altid lige række ned på andet, som er totalt irrelevant for emnet??

Det er jo netop relevant for emnet, hvis I mener at en stamtavle er en 100% garanti.. Jeg rakker ikke ned på tavlehunde, jeg er selv klart mest til tavlehunde og har også kun selv ejet tavlehunde i mit liv, og pudsigt nok med DKK/FCI stambøger. Men er ikke et svin som giver alle andre skylden..

• #92   13. nov peter: der er ingen her som siger at stamtavle er et garanti - selvom at hunden nok er markant bedre stillet..

er det mig du mener et et sving, fordi at jeg smider skylden over på avler??

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#93   13. nov peter: der er ingen her som siger at stamtavle er et garanti - selvom at hunden nok er markant bedre stillet..

Enig, man er bedre stillet.

er det mig du mener et et sving, fordi at jeg smider skylden over på avler??

Nej, det er ikke dig som jeg hentyder til overhovedet, så jeg er ked af hvis du føler dig truffet.. Har andet jeg skal have lavet, men kikker gerne på dramasiderne senere, hvis jeg kan læse det uden login.

Kommentér på:
set på fb. hundeloven