{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
323 visninger | Oprettet:

Trimning om vinter {{forumTopicSubject}}

Hvor meget eller hvor lidt burde man trimme en trimme race om vinteren.
Jeg er noget i tvivl også i forhold til om hunden så vil fryse, eller hvordan forholder andre sig med trimmeracer til dette??

Kommentarer på:  Trimning om vinter
  • #1   14. nov Pelsen skal trimmes, når den er moden til det uanset hvilken årstid det er. Og ja, de kan naturligvis godt komme til at fryse når man pludselig piller tøjet af dem Så må der et dækken på indtil pelsen igen er tyk nok. Det største problem er som regel at når man fjerne de døde dækhår så bliver hunden gennemblødt i regnvejr. Som regel kan man smide dækkenet igen i løbet af ca 3 uger. Clinton har en virkelig fin og tæt uld så han skal bare have et regndækken på så er han OK - dvs. han hader dækkenet så helt OK er han ikke Jeg lader så noget mere benhår være tilbage om vinteren end om sommeren.

• #2   14. nov Enig med Mette.
    Det er vigtigt at trimme, når pelsen er klar, for ikke at skabe flere lag, så vidt jeg har forstået Det kan tage lang tid at rette op på igen, og give hudproblemer i det lange løb

• #3   14. nov Jeg vil helst ikke trimme i bund men have flere lag, uanset årstid

Måske der er forskel på de enkelte trimmeracer og frisurene ? Prøv at spørg Louise (herinde fra) så får du et rigtigt og korrekt svar

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 4 Følgere: 6 Emner: 83 Svar: 3.285
    #4   14. nov Det kommer jo an på, hvad du vil med hunden.
    Hvis du vil udstille, så skal den jo holdes trimmet hele tiden.

Ellers så er det som Mette skriver. Man skal tage hårene når de er modne uanset årstiden.

De to Laekenois jeg har haft, der blev den ene holdt i udstillings trim hele året rundt, den anden blev trimmet en gang om året, omkring juni - juli

• #5   14. nov Man trimmer når pelsen er klar/moden til det , uanset vejret.
    Så må de få noget beskyttende på ( dækken ), hvis det er koldt udenfor.
    I regnvejr er et dækken også en god ide, da man ofte har fjernet det vandafvisende hårlag ved trimningen ( alt efter hvilken type trim og race, der er tale om ).

Og der er mange fordele ved også at sørge for en god soignering/trimning i de våde perioder, for det er lettere at få hunden hurtigere tør igen ( mindsker risikoen for svamp o.l i feks poter ).

Derudover er mange hunde indendørs meget af tiden, og hvis man er en af dem , der holder god varme indendørs om vinteren, så bliver det hurtigt for varmt hunden, hvis den har en stort overflødigt lag pels.

• #6   14. nov Jeg holder kun pelsen i udstillingsform i de perioder, hvor jeg udstiller. Clinton er trmmet i bund nu, da jeg planlægger at han skal udstilles et par gange i det tidlige forår 2018. Først i januar trimmer jeg ham godt ned igen incl behår og skæg og så begynder jeg på udstillingspelsen. Han skulle gerne se godt 3-4 marts.
    Men ja, trimmepelse er trods alt lidt forskellige. Fx er det temmelig håbløs at holde en Irsk Terrier i flere lag pels over en meget lang periode. Man er nødt til at 'rydde op' i den og komme i bund en gang imellem. Men med 'rulning' kan man trods alt holde dem i udstillingspels i nogle måneder. Andres racer kan formegentlig 'rulles' mere eller mindre permanent.

• #7   14. nov Min bliver trimmet helt ned hver sommer og hver vinter. Om sommeren er det super, for hun er en varm hund, og det hjælper meget at få overfrakken af:)

Om vinteren må hun så få dækken på, det overlever hun jo fint.

Når dværgschnauzere bliver trimmet helt ned kan man se huden igennem pelsen, så tynd bliver den.

• #8   15. nov Min blev trimmet helt i bund i august.
    Jeg tænkte egentlig mere på de områder der barberes, bryst ører kinder og bagdel, om man enten kunne klippe ned med længere skær eller undlade det.

• #9   15. nov Jeg trimmer mine hver uge - hver 14. dag. Det er bedøvende ligegyldigt om det er sommer eller vinter. De har derved altid flere lag og en passende mængde underuld. De hunde jeg ikke udstiller, trimmer jeg når det trænger. Mine trimmekunder kommer ca hver 3. måned. Ulla jeg ved godt at det er "normalt" at trimme schnauzere helt i bund, så de står i uld, men jeg ville sørge for at trimme Rotten så han har flere lag. Så er det heller ikke så stort et arbejde. Du skulle nlsten komme til trimmekursus på lørdag

• #10   15. nov Hvis den er trimmet ned i august skal den vel have "pynt" nu her i november/december?

Mette: Der er helt sikkert stor forskel på trimmepelse. En dværgschnauzerpels kan som holdes i rulning i flere år.

• #11   15. nov OK - det var længe Med en irerpels synes jeg altid at, der kommer et tidspunkt hvor den 'eksplodere' i hår Ligegyldigt hvor meget man har gjort sig umage med at trimme hver 14'ende dag
    @9: Louise er det noget du har erfaring med ?

• #12   15. nov Mette erfaring med hvad specifikt?

• #13   15. nov Louise har sendt dig en besked, men hvor og hvornår

• #14   15. nov Nu på lørdag kl. 10 -16

Forsamlingshuset "Enigheden", Skælskør Landevej 20, Tornemark, 4262 Sandved, den 18. november 2017 10.00-16.00. OBS! Indkørsel fra hovedgaden. Der kan tilmeldes her: http://kreds5.dansk-terrier-klub.dk/side.asp?ID=25724

• #15   15. nov #14 Tror du ikke det er underordnet at Ulla ikke er medlem? Man skal jo skrive race på. Hvordan har du gjort? Jeg skrev til Ulla at hun bare kan skrive Airedale, så skriver jeg bare til Pia at det er "falsk reklame"

• #16   15. nov Jeg skriver = også bare en terrier på og så under navnet, har jeg angivet racen specifikt

• #17   15. nov God idé

• #18   15. nov Rotten og jeg er så klar

• #19   16. nov Glæder mig

Kommentér på:
Trimning om vinter