{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
376 visninger | Oprettet:

Vil ikke spise tørfoder og har tabt sig {{forumTopicSubject}}

Luna har lige været igennem et længere forløb hos dyrlægen pga længerevarende hoste. Røntgenbilleder viste forstørret hjerte i højre side og skader efter hjerteorm, som hun havde sidste år. Nu er hun så i behandling for hjerteorm igen, hun har sidste dag på medicinen i morgen.

I mellemtiden efter dyrlægebesøget sidst har hun mistet appetitten. Før det spiste hun ret meget, hun sagde selv til, når hun ville have mad. Men appetitten er bare dalet nu.

Først troede vi, at det var fordi hun havde fået hendes tørfoder i en variant med laks, fordi den med kylling (som hun plejer at få) var udsolgt. Nu har vi så fået fat på den med kylling, og første portion slugte hun nærmest, men efter det har hun intet ville have.

Det eneste hun gerne vil have er den lille slat leverpostej, som vi har blandet i hendes medicin. Hun spiste også en lille bid æg i sidste uge, men ellers får hun ikke menneskemad.

I dag vejede jeg hende hos dyrlægen, og hun har tabt sig fra 6 kg til 5,4-5,5 kg. Og det er på omkring 3 uger tror jeg, måske en måned.

Hun har desuden været træt/sløv nogle dage i sidste uge, og i går var hun også bare rigtig stille. Jeg skal ringe til vores dyrlæge i morgen, og forhåbentlig får jeg en tid, for dyrlægen havde fri i dag.

Men jeg er bekymret, især nu hvor jeg så, at hun har tabt sig så meget. Er der nogen der har nogen idé om, hvorfor hun nu taber sig og ikke vil spise tørfoder? Og samtidig er træt/sløv engang imellem? Eller nogen som har været igennem noget lignende med jeres hund?Hun har ikke feber.

Kommentarer på:  Vil ikke spise tørfoder og har tabt sig
  • #1   14. nov Hvorfor SKAL hunden spise tørfoder ? ... hvad med bare at give den noget den kan lide ... f.eks vådfoder ... .... Det kan da ikke være godt den taber sig ... så må man da bryde vanerne ... og give den noget andet

• #2   14. nov Hun har meget sart mave, og har fungeret rigtig godt på det her foder. Hun kan desværre ikke tåle særlig meget menneskemad, råt kød, dåsemad osv, så får hun diarré. Det undrer mig bare, at hun havde så stor appetit og spiselyst for et måned siden, og nu vil hun bare ikke spise det..

• #3   14. nov Få undersøgt afføringen for giardia. Hunde med nedsat immunforsvar rager det nemmere til sig. Et af symptomerne er vægttab.

• #4   14. nov Hvis jeg har ondt i halsen og hoster meget, vil jeg da helst have noget der "smører" halsen, så det er måske derfor at tørfoder ikke er et hit lige p.t. Så det er bare i gang med, måske at bløde det op i vand, vådfoder eller råfodring.

• #5   14. nov Hun hoster ikke længere, så det burde ikke være derfor. Men vi kan da prøve at opbløde noget foder og se hvad hun siger til det.

• #6   15. nov Er det samme slags foder, som hun plejer at få eller er I gået over til nyt mærke?
    Hunde kan også havde smag for noget imens andet ikke smager dem.

• #7   17. nov Har du prøvet at opbløde hendes tørfoder i lunkent vand og mose det? Min egen hund har lige været syg, godt nok med mavesår og opkast, og hun mistede også appetiten. Hun er allergihund og har også meget sart mave, og jeg går heller ikke ind for at give hunde menneskemad. Det hjalp hende med at få maden ned og var lidt blidere ved maven når det i forvejen var opblødt. Jeg fik også noget allergi vådfoder fra dyrlægen, men det gad hun ikke at spise. Ønsker dig god bedring med din lille hund! Jeg har desværre ingen erfaringer jeg kan dele af.

• #8   17. nov Sara, hvad er tørfoder lavet af?

• #9   17. nov Tørfoder er Guds gave til menneskeheden ...... ( der ikke "har tid " til at lave andet mad til hunden ) .... ..... ( og såmænd også en gave til fabrikanterne )

Alm. menneskemad er Guds gave til hunden ... hvor ejer har lidt mere " tid " ....

"Gaven til hunden " består i ..... at hunden ikke skal æde de samme tørre piller... dag ud og dag ind ... i hele dens levetid . ....

• #10   17. nov Jeg fik snakket med dyrlægen, som fortalte at medicinen hun har fået kan være lidt hård ved mavens slimhinde tror jeg at det var. Det kan derfor godt være, at det har gjort lidt ondt i maven når hun skulle have tørfoder ned.

Han anbefalede også, at vi skulle bløde det op, men hun har aldrig gidet at spise opblødt foder. Dog efter vi stoppede på medicinen i onsdags, har jeg set hende spise lidt hver dag, så måske det bare var det. Jeg holder øje med, om hun begynder at spise mere, jeg tror det går fremad.

• #12   18. nov Maj-britt, følgende står på bagsiden af min tørfoderpose (RC Hypoallergenic):
    Ris, hydroliseret soaprotein isolat, animalsk fedt, hydroliseret kyllingelever, mineraler, roetrævler, sojaolie, fiskeolie, grugto-oligosakkarider, boragoolie.

Jeg ved ikke helt hvor du ville hen med spørgsmålet?
    Dette vil jeg påstå er "guds gave" til MIN hund, som intet tåler, multiallergiker af værste skuffe. Jeg råfodrede da hun var ung, men hun udviklede allergi, og til sidst kunne hun intet tåle, hun er 9 år, så jeg har prøvet mig frem med MEGET forskelligt kost gennem årerne. Jeg har fulgt min dyrlæges råd, og det viste sig at være vejen for min hund. Jeg ville aldrig hælde menneskemad i hende, de få gange min familie, mod min vilje, har givet hende kylling, fisk eller lign. har hun haft tynd mave, opkast og kløe over hele kroppen. Det har kostet en dyrlægeregning hver gang- og en syg hund, så nej - jeg holder mig til den tørkost min dyrlæge anbefaler og som hun spiser med stor appetit, undtaget de få dage nu her, hvor hun havde ondt i mavsen

Det med at opbløde tørfoderet er bare min dyrlæges råd til hvordan maden kunne blive lidt mere spændende, som jeg gav videre
    Dejligt det går lidt bedre med din hund, Louise

Kommentér på:
Vil ikke spise tørfoder og har tabt sig