{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Negleklip {{forumTopicSubject}}

Det er SÅ pinligt for mig at lave denne tråd. Men jeg gør det alligevel - med skam smurt ud i hele hovedet

Jeg har ikke fået passet klipningen af mine hundes kløer. Jeg HADER at klippe dem. Jeg kan godt, men jeg HAR fået klippet for langt, og hundene er ikke vilde med det - og jeg har udskudt og udskudt
Nu har de for lange kløer, og jeg er meget i tvivl om, hvor ofte jeg skal/kan/må klippe for at få dem tilbage i rigtig længde. De er sorte, så jeg kan ikke se, hvor nerven ligger.

Hundene går ultra sjældent på hårdt underlag, så kløerne slides kun lidt naturligt.

Gode råd modtages med taknemmelighed - fra både (flove) mig og mine tre vovser.

PS. Da jeg snakkede med manden om det i går aftes, sagde han "spørg HG" og jeg sagde "nej DET er for pinligt". Bagefter tænkte jeg så, at det var for tyndt af mig ikke at turde vedkende, at jeg skisme laver fejl. Men jeg skulle lige bruge "nogle timer" på at turde

Kommentarer på:  Negleklip
  • #1   6. dec Du ringer til Byens dyreklinik i Tåstrup og får en tid.

Så køber du klippekort og inden du ser dig om, så er de kløer på plads.

http://www.byensdyrlaege.dk/

• #2   6. dec Mine går næsten aldrig på andet end grus og græs og deres negle vokser som ukrudt.
    Jeg bryder mig ikke om selv at klippe dem, så de kommer til hundefrisøren en gang om måneden og får dem trimmet, så de ikke bliver for lange.
    Så er det ikke mig der er den onde negleklipper, hvis nu det skulle gå galt.
    Vi har lavet en god rabatordning, når nu jeg kommer med 3 hver måned.

• #3   6. dec Kan du file uden problemer?

• #4   6. dec Jeg HAR overvejet at bruge dyrlægen til det. Men mine hunde bryder sig ikke om dyrlæger - og jeg har i øvrigt flere gange oplevet, at disse OGSÅ har klippet for meget, så blodet har flydt.
    Det er da muligt, at jeg er nødt til at få en dyrlæge til at få styr på kløerne. Jeg ville bare helst selv kunne klare det - og IKKE p.gr.af prisen, men mere for at spare hundene for disse gyyyyyyyselige besøg

• #5   6. dec De har aldrig klippet forkert på mine coriger, dem i Tåstrup.

Andy hader det hver 5. uge, det er bare ærgerligt Sonny boy, lev med det, stå stille og så er det overstået hurtigt.

• #6   6. dec En gang om ugen. Vokser de meget hurtigt så hver 5. dag..

Jeg indrømmer gerne at jeg er en idiot til det.. efter Obelixs sygdom får jeg aldrig et normalt forhold til negleklipning igen. Jeg er SÅ nervøs.

Jeg har seriøst mareridt om at jeg står hos dyrlægen og får at vide at Asterix har samme sygdom..

Jeg klippede fint negle på Obbe før han blev syg, der var jeg ikke nervøs, men kunne godt blive panisk hvis det blødte.

Jeg har haft for meget om ørene de sidste 4 uger så Asterix har også mega lange negle nu, jeg skammer mig! Men vi er KUN mennesker!!

• #7   6. dec File uden problemer? Næppe. Men altså - jeg kan godt klippe hundenes negle - forpoterne med hjælp fra manden. Mit spørgsmål går bare på, hvor ofte jeg må klippe - altså en gang om ugen, en gang hver 14. dag, eller? Hmmm. Måske er det et umuligt spørgsmål

• #8   6. dec Læs forrige

• #9   6. dec Jeg klipper selv Sifs. Men det er jo første gang vi selv har hund at gøre det på så jeg er faktisk ikke sikker på at jeg får taget nok. Hun har heldigvis lyse kløer så det gør da tingene lettere. Sif synes ikke det er fedt overhovedet men hun finder sig i det. Jeg har overvejet at file dem nu her op til vi skal på skue, men er der noget særligt man skal være opmærksom på her?

• #10   6. dec Mille, kommer an på hvad du filer med.

En neglefil er ikke kraftig nok, det skal være sådan en speciel en som negleteknikere bruger til kunstige negle.

Ellers er en dremel god, med en slibesten. Man skal bare være obs på at neglen bliver varm hvis man holder den for længe. Vil anbefale du ser nogle videoer af negle filning

• #11   6. dec "Læs forrige"

Jeg skrev, mens du skrev

• #12   6. dec Hvilken negleklipper har du Isabelle?

• #13   6. dec Køb en ordentlig negleklipper til stor hund. Og så klip dem langsomt, med måske en uges mellemrum.

• #14   6. dec Kan dette billede hjælpe dig?

• #15   6. dec Der er ikke noget navn på, Lillemor.

Åh ja, Zenta - ordentlig negleklipper. Jeg havde en super god, som er blevet væk. Så tog jeg i Maxi Zoo og bad om deres bedste. Hmmmm. De havde EN - og sagde, at den var bedst. Pis med dem. Den er elendig. Nu har jeg fundet vores gamle næstbedste frem, men i morgen kører jeg ud og finder en ordentlig.

• #16   6. dec Tak, Maj-Britt - jeg vil prøve at følge billedet.

• #17   6. dec Jeg har faktisk købt en i maxizoo for nylig, til stor hund og den er god

• #18   6. dec Boede du tættere på skulle jeg gerne have hjulpet dig med at få dem klippet.

• #19   6. dec Heldige dig, Zenta
    Den jeg købte skal "skubbes" tilbage i udgangsposition, når den har klippet.

• #20   6. dec Vi havde en der var ret elendig. Det flossede og så grimt ud. Jeg var forleden i Biltema og så at de havde en klosaks. Det kunne jo ikke skade at prøve. Den gør indtil videre et rigtig fint stykke arbejde, så jeg er rigtig godt tilfreds

ifht fil har jeg forskellige slags. Jeg har nu set flere der bare bruger en ganske normal neglefil uden problemer.

• #21   6. dec Jeg købte denne i største størrelse. Er det den du har?

• #22   6. dec Tja jeg klipper så lige netop som det billede fortæller er forkert.
    Og mine hunde har aldrig haft en flækket negl.
    Man kan klippe meget tættere på nerven når man klipper mest foran.
    Jeg klipper ca 2-3 gange om måneden da det er meget vigtigt at agilityhunde har korte kløer for at undgå skader på tåled.

• #23   6. dec Zenta

Jeg ville elske at få hjælp til det fandens klipperi - også fordi min uro jo går lige i hundene.
    I dag har jeg dog fået taget Kelas bagpoteklør og alle Linas. I morgen får jer taget resten af Kelas OG Fies. Men er det så fint, at jeg klipper igen om en uge?

• #24   6. dec Jeg klipper som den siger er rigtigt.
    På den måde står hundene normalt bagefter med kløerne.

• #25   6. dec Og jeg ville med glæde have hjulpet dig

• #26   6. dec Nej, det er ikke den, min Maxi Zoo har, Zenta.

• #27   6. dec Ja om en uge eller 10 dage vil jeg mene.

• #28   6. dec Kikopup viser det ret fint her med både klipper og sliber.

• #29   6. dec Æv, den er ellers god.
    Købte den største størrelse de havde og det hjalp gevaldigt.

• #30   6. dec Er værd at se:

• #31   6. dec

• #32   6. dec Jeg giver 50kr hos en hunde frisør hver måned. Så er det gjort korrekt

• #33   6. dec Kan du ikke sende den hundefrisør tll Sjælland, Lens - bare en gang om måneden?

• #34   6. dec PS. Så kunne frisøren også lige give Kela en omgang børstning. Hendes sterilisationspels er godt nok en udfordring

• #35   6. dec Jeg er kommet over min frygt for at klippe negle, og Laika er også kommet over hendes frygt for at få dem klippet.
    I 2 måneder klippede jeg næsten hver dag, men nogle dage klippede jeg kun to negle og andre dage to poter. Og så klippede jeg meget Lidt af (Vi snakker millimeter, ja nærmest lige tradse det yderste af)
    Men vælg et nyt sted at gøre det, så hunden ikke skal være bange for, at du giver saksen frem i utide. Og brug de lækreste godbidder og beløn meget og ofte (nogle gange bare for at gøre poten), så får du snart rakt en pote i hånden frivilligt.
    Jeg fik en negleklipper med fra den opdrætter der solgte mig min tidligere hund, så den er nogle år gammel (ved ikke hvad den hedder).

Men det er ikke kun vinklen man klipper i der er vigtig. Hvis hunden har lyse negle kan man se en rød åre(det ved alle vist, den klipper man ikke i), men mellem åren og neglespidsen er der et lag, det må man ikke klippe i, for det gør også ondt.
    På billedet kan man se en hvid kant i neglen(formet som en dråbe), det er dét lag man skal undgå at ramme.
    Du må kun klippe i den yderste "hesteskoform"/spidsen. Og husk ulvekloen, hvis hunden har dem.

• #36   6. dec Du kan da ringe eller maile Eva og spørge om hun vil hjælpe?

http://www.dinmobiledyrlaege.dk/index.html

• #37   6. dec Jeg giver vist 150 for 3 hunde. Det er ikke langt fra dig, Isabelle.
    Og hun kan også svinge børsten..

• #38   6. dec Dog kan man ikke se det på hvalpe.
    Min dyrlæge gør det gratis, med mindre to skal holde, så koster det 100 kr. (Det er ikke dyrlægen der gør det, men klinikassistenten)

• #39   6. dec Sofia
    Hvad mener du med at der er et lag imellem nerven/åren og neglespids som man ikke må klippe i???
    Nerven er det eneste man IKKE må klippe i.
    Jeg syntes din hund har alt for lange negle i forhold til hvad jeg gerne vil have. Men selvfølgelig skal de langsomt gøres kortere eller klippes i bund og brændes under bedøvelse ved dyrlæge.

• #40   6. dec Jeg vil så gerne klare det selv - har jo kunnet dette i en del år. Nu giver jeg det en månedstid. Hvis jeg ikke har styr på det da, vil jeg prøve fx Eva.

• #41   6. dec Ja billedet er efter 2 måned med klip, så hendes negle er ikke så længe længere.
    Fra netdyredokter.dk
    Neglens natur
    Mange hunde slider deres negle (eller klør som de også kaldes) naturligt, ved at gå på varieret underlag. Men hvis der dannes mere negl end der slides, må ejeren hjælpe til ved at klippe hundens negle. Hundens negle består yderst af et hornlag, som kan være gennemsigtig, lyst eller mørkt. Under hornlaget ligger det, som populært kaldes "nerven". På lyse negle kan "nerven" ses som den lyserøde stråle inde i neglen. "Nerven" består imidlertid af flere dele, bl.a. nervevæv, der udløser smerte, hvis man klipper for tæt på eller hvis man skulle være uheldig og klippe direkte i den, hvilket man naturligvis skal undgå. Endvidere er der blodkar, som giver den lyserøde farve i de lyse negle. Endelig er der i bunden af neglen en lille knogle, der kaldes for klobenet

• #42   6. dec Jeg synes altså også, at din hunds negle ser temmelig lange ud Sofia, - længere end mine hundes, som er for lange faktisk.

• #43   6. dec Ja, det er jo derfor jeg har klippet dem. De er ikke så lange mere.

• #44   6. dec Ej altså billedet er jo for at vise hvor man må klippe, det er ikke resultatet...

• #45   6. dec Uha, vi er også dårlige til det - selvom vi klipper en gang om ugen. Synes bare slet ikke de bliver kortere, men vi tør heller ikke klippe mere af..

• #46   6. dec Jamen man klipper jo netop kun i hornlaget.
    Nerven ligger jo inde midt i hornlaget. Og den skal man klippe så tæt på som man kan uden at klippe i den.

• #47   6. dec Ja hornlaget ligner er omvendt U. Det er det der vokser hurtigst.

• #48   6. dec AG den video du linkede til, det bliver vist ved 1:42

• #49   6. dec Et omvendt U... ?
    Det skulle da helst gå hele vejen rundt om nerven.
    Oversiden på neglen er lidt hårdere end bagsiden. Derfor giver det størst effekt at klippe mest af oversiden. Bagsiden slider hunden faktisk selv hvis blot man klipper oversiden og ned til nerven.
    Hvis du ikke klipper oversiden vil neglene se ud som på dit billede. Bare blive længere og længere selvom du klipper bagsiden.
    Nå men folk bestemmer fuldstændig selv hvordan og hvorledes deres hundes negle skal klippes.

• #50   6. dec Jamen Sofia. Det er jo netop bagsiden hun siger man ikke skal klippe. Fra nerven og op til neglens overflade er der kun et hårdt hornlag

• #51   6. dec AG du misforstår det jeg skriver?! Jeg klipper jo oversiden
    Laika havde virkelig lange negle, da jeg overtog hende. Derfor brugte jeg lang tid på at sætte mig ind i hvordan jeg skulle gribe det an. Både Laika og jeg var utrygge ved neglesaksen
    Billedet er taget før jeg klippede dem.

• #52   6. dec Ja måske ikke et omvendt U, men et U. Jeg har bare altid set spidsen som en hestesko

• #53   6. dec Jeg klipper det orange.

• #54   7. dec Det er et billede fra google

• Indica J
    Indica J Online Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 8 Svar: 127
    #55   7. dec Jeg er virkelig også en skovl til at få klippet Viktoria's kløer, og hun skriger og hyler op når jeg forsøger på det. Så vi har fået dyrlægen til at gøre det, og selv der står hun og ryster og ser helt panisk ud - lidt dramaqueen er man vel (og tro mig, hun er noget af en dramaqueen), men jeg ved også at hun virkelig ikke synes at det er det fedeste i verden

Men altså, jeg ville så gerne selv kunne gøre det, for hendes kløer vokser som ukrudt (de har altid været virkelig lange).

Så jeg takker for de gode råd der er her i tråden, og går i morgen igang med lidt pillen ved poter og røre ved neglesaksen

• #56   7. dec Vi er kun mennesker Og respekt til dig, Isabelle, for at lave dette emne Jeg indrømmer gerne, at jeg heller ikke altid får klippet hundenes klør lige til tiden.

Det er fuldstændigt umuligt for nogen af os at sige, hvor tit du kan tillade dig at klippe hundenes negle i det næste stykke tid. For det første afhænger det jo af, hvor lidt/meget neglene slides, og for det andet, så er der mega stor forskel på hvor hurtigt negle vokser.
    Nogle af mine hunde får aldrig klippet kløer, andre skal have dem klippet jævnligt.

Mit bedste råd må være, at du har brintoverilte og vatrondeller i huset, så du kan stoppe blødningen, hvis du får klippet for tæt på nerven, og så må du vist “bare” kaste dig ud i det
    Håber at projektet lykkes, uden alt for meget skrig, skrål, drama og blod

• #57   7. dec Isabelle: Jeg klipper kattenes, men jeg KAN IKKE klippe i en tyk negl - selvom den er hvid.... Jeg kan bare ikk

Frisøren er ved at dø af grin. Aslan er gl udstillingshund og han står bare på bordet imens og er ligeglad. Det er MIG, der ikke kan. Den lyd der... nej nej nej

• #58   7. dec Jeg er så lykkelig for at opdrætter underviste i negleklipning inden jeg fik min lille baby-hvalp hjem. For mine bernere fik aldrig klippet negle. De sled dem selv... Så jeg var helt urefaren..

Vi startede med en "menneskenegleklipper". Silke lå på ryggen i min favn og småsov, mens jeg puslede negle og klippede lidt af. Det var hun så vant til at kennelmutter gjorde.

Da hun kom hjem til mig, blev det en del af den daglige soignering, at vi kikkede på negle og måske klippede lidt af. Selvfølgelig efterhånden med en rigtig hundeklipper.
    Nu, hvor hun er gammel og neglene er blevet tykke og grove, klipper jeg kun det, der stritter og måske generer og flosser. Hvis jeg ikke er sikker på om jeg kan klippe negl af uden at det gør ondt, så sliber jeg med sådan en stor aflang "slibesten" der kan bruges til at slibe knive med. Et gammel nyttigt stykke værktøj fra min afdøde fars værktøjskasse. Den er grov i den ene ende, og fin i den anden..

Inden jeg klipper noget som helst, så kikker jeg poter og trædepuder igennem og masserer med kopattesalve, både trædepuder, negle og "neglevolden", altså der, hvor neglen vokser ud fra. Den kan godt være tør i huden også.

Silke nyder det. Hun ligger i sofaen og lader mig massere og holde fast og nusse og massere og klippe.... Men hvis hun stritter det mindste imod, så stopper jeg. Når jeg holder poten løst samtidig med at jeg anbringer klosaksen, så vil hun straks forsøge at trække poten til sig, hvis saksen har fat i for meget negl. Og så stopper jeg selvfølgelig.

Vi masserer negle og poter hver dag. Og tager måske en negl eller to, måske ingenting.
    Men Silke er en enehund. Og jeg har alverden af tid til hende. Det må være svært at få tid til det, når man har flere hunde...

Vi hygger os begge med den daglige soignering, der osse rummer tandbørstning pelsbørstning, aftørring af øjne, undersøgelse af ører og alle andre kroge. Jeg er jo vant til at skulle kontrollere hendes allergihud og tjekke for flåter også.
    .........det tager såmænd ikke mere end en halv times tid.. Der bliver endda osse tid til lidt massage af hofter, skuldre og albuer..
    Men SÅ er hun osse klar til en god, lang travetur!

• #59   7. dec Nåh, ja....... og husk lige at hunde er forskellige. Det er hundenegle osse. Man er nødt til at finde ud af, hvad der er bedst for lige netop ens egen hund. Og lære hver enkelt negl at kende..
    Skematiske tegninger er næsten værre end ingenting, for der er stor forskel på hvor nerven sidder i hver negl. Og sikkert endnu større forskel fra hund til hund..

• #60   7. dec Gør det en gang i ugen den næste tid så skal du nok nå helt i bund med alle negle.
    Vores små skal klippes hver 14 dag. Ellers gror åren ud og gør det besværligt.
    De store er meget langsommere til st sætte negle.
    Vi går stort set aldrig mere end nogle få 100 meter på vej - og der går de jo i rabatten alligevel.

• #61   7. dec Medmindre de er så lange at hundene har bedst af at blive bedøvet og få klippet et ordentligt stykke af, så bare klip ca med 10 dages mellemrum, det passer på de fleste hunde. Bare tag et lille bitte stykke så går det ikke galt, og der skal nok stadig ske noget med længden men det tager lidt tid.

Jeg glemmer det også tit i en periode og så tager vi lige et stykke tid med negleklip hver uge

• #62   7. dec Min oplevelse er, at hundenes negle vokser hurtigere og bliver kraftigere jo ældre de bliver. Så Lanka SKAL have sine klippet hver uge, og Aqui mindst to gange om måneden - ellers bliver de for lange. Zeven får klippet ulvekløerne ca. en gang om måneden, men de øvrige kan jeg nøjes med at klippe hver tredie måned.

Lankas negle er kulsorte, så jeg kan umuligt se, hvor nerven går.
    På hende gør jeg det, at jeg lader saksens flade side af "klippehovedet" hvile på fingerspidsen, på den hånd, som jeg ikke klipper med.
    Og så tager placerer jeg poten, så neglen er i klippehovedet, og også får lov til lige at røre min finger. Så er jeg HELT sikker på, at jeg ikke får klippet for langt, og jeg kan reelt klippe helt uden at kunne se, hvad jeg laver.
    7-9-13 har jeg aldrig klippet for langt på hende, men der ryger så også kun 1mm hver gang ca.

• Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 1.389
    #63   7. dec Herhjemme er det manden , der klipper klør

Jeg giver godbidder imens

• #64   7. dec Min gamle dyrlæge gav mig engang et råd som har været guld værd. Når hun trimmer kløer, så placerer hun klosaksen på neglen og klemmer engang med saksen. Hvis hunden reagerer, så er hun for tæt på nerven og flytter saksen lidt og prøver igen.
    Hun har aldrig klippet Balder til blods og når hun har trimmer negle har hun kunne dem så fint langt ned (Ja, og 7-9-13 har jeg heller ikke)

• #65   7. dec Tak for alle jeres gode indlæg

Tidligere var det intet problem at klippe hundenes negle - for hverken dem eller mig. Bøvlet kom, da Lina blev ældre og pludselig mente, at det var RÆDSELSFULDT at få pedicure. Hun begyndte at skabe sig voldsomt. Det smittede af på Kela, der nu også blev en hystade, når klosaksen kom frem. Oveni er ældre hundes negle jo noget kraftigere og dermed sværere at klippe.
    Hystaderne har gjort MIG nervøs for klipperiet - deraf balladen og mine udsættelser

Fremover vil hundene få en daglig tur rundt i villakvarteret, så de kan få slidt neglene noget mere. Skov, mark og strand giver jo ikke meget slid.

• #66   7. dec I starten troede jeg det var et håbløst projekt, så jeg lærte Laika kommandoen 'krads' på en flise. Det er nok mere effektivt på et bræt med sandpapir, og så er det kun forpoterne der bliver kradset ned (med mindre man kan lære hunden at kradse med bagpoterne??)

• #67   7. dec Løbebånd med sandpapir!

• #68   7. dec Haha ja!

• J0hN
    J0hN Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 53 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 3.110
    #69   7. dec Har lige klippet på de 2 gravhunde jeg har passet.
    Købte en neglesaks i Quickly og den fungerede fint.
    De brød sig ikke om det, men de gik nærmest på neglene og ikke poterne.

Mine egne hunde og har haft en del igennem 30 år får dem aldrig klippet.
    De er altid perfekt korte, så de slider dem selv ved at gå meget ude.

• pia H
    pia H Online Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 157
    #70   7. dec Lad denne tråd være et vink med en vognstang til alle hvalpeejere. Få nu håndteret alle disse fast tilbagevendende grooming-ting lige fra starte med meget små faste mellemrum.
    Den tid man bruger får man bare SÅ meget igen

Jeg har hørt at nogle hundeejere har held til at bruge de her elektriske roterende negleplejeapparater, og så file i stedet for at klippe.
    Er neglene blevet for lange skal man gøre det rigtigt ofte, og så vil blodårerne langsomt trække sig tilbage så det med tiden bliver nemmere at holde neglene korte.

• #71   7. dec Jeg HAVDE (som jeg har skrevet tidligere) helt styr på det før, Pia - og jeg instruerer mine hvalpekøbere i negleklip og "pil ved poter, negle etc." dagligt.

Men nu mangler jeg kun én forpote på Kela - og så Fies 18 negle

• #72   7. dec Godt gået Isabelle!!

• pia H
    pia H Online Tilmeldt:
    apr 2015

#73   7. dec Lyder godt Isabelle.

Apropos neglesaks, så kan jeg anbefale denne her. Den er rigtig god, solid og skarp:

http://www.pitstoppets.dk/trimme-og-klippeudstyr/sakse/klosakse/klosaks-stor.html

• #74   7. dec Lige det med at klemme lidt på neglen, så hunde reagerer, er grunden til at jeg er færdig med at klippe på Andy.

Han har meget kraftige kløer, og mine gamle hænder kan ikke mere lige klip klip.........så jeg får klemt og han hyler op, det gør åbenbart rigtig ondt.

Så nu klarer dyrlægen den lille sag.

• #75   7. dec Har man en hund, der er ked af at få klippet kløer, kan jeg anbefale, at man laver en fast genkendelig rutine omkring klipningen.

Her er det, bøtte med yndlingsgodbidder stilles på spisebord (samme bøtte hver gang, der tages aldrig godbidder fra den andet, end, når der klippes kløer), klotang lægges ved siden af og skridsikkert underlag lægges på gulvet (samme underlag hver gang).

Det gør hunden mere tryg omkring proceduren, når det altid foregår på præcis samme måde, hunden ved hvad den kan forvente og det giver tryghed.

Jeg har i Bianchi for første gang fået en hund, hvor negleklipning har været et problem, hun havde en periode, hvor hun bare ikke ville selv om jeg aldrig har klippet for langt.

Jeg var nødt til at få min mand til at holde hende, for klippes skal de og hos whipperne er det mindst en gang om ugen.
    I længden er den løsning derfor uholdbar, det bliver simpelthen for træls.

Jeg købte en ny neglesaks, samt lavede en bøtte med hendes favoritguf og stillede begge dele på spisebordet.
    Bianchi var yderst interesseret i at få fat i gufferne, men fik kun, når jeg fik lov til at løfte poten med den ene hånd. Jeg har hele tiden kunnet nulre poter på hende, når bare, der ikke var en tang i nærheden

Et par timer gik med at hun jævnligt nærmede sig bordet og tiggede om bidder, men så snart jeg ville holde om poten skred hun. Det fik hun lov til, jeg gjorde intet for at forsøge at fastholde den, men gik bare tilbage til det jeg nu var i gang med.
    Endelig efter mange forsøg fik jeg lov, hun blev rigeligt belønnet og dåse + tang sat væk.
    Samme gentog vi næste dag, der trak hun sig kun et par gange, før jeg fik lov til at løfte pote. Hun blev igen belønnet med mange bidder og dåsen gemt væk, dagen efter kunne jeg løfte poten med det samme og dagen efter igen 3 poter før hun skred, det fortsatte vi med nogle dage til jeg uden problemer kunne løfte alle fire poter, hver gang jeg fandt dåse og tang og hun nærmede sig bordet.

Næste skridt var så at gribe om klotang, når jeg holdt poten, de første gange skred hun = ingen bidder. Herefter klip i luften med tang, klip nær pote og til sidst klip af negl.

Det er ca. 4 måneder siden vi startede det "show" og efter 2 måneder kunne jeg klippe alle kløer uden at hun trak sig, i dag får hun kun 1 bid efter hver pote er færdigklippet + en håndfuld når vi er helt færdige, derefter pakkes både dåse og tang væk. Hun kommer springende, når jeg kommer med dåse og tang nu, også selv om jeg i hele forløbet har haft min mand til at holde hende og har klippet de kløer hun ikke frivilligt er gået med til, det er sket med en anden tang, andre godbidder og i et andet lokale.

• #76   7. dec Når jeg klipper Ghini og Calas kløer foregår det sådan her, det er ikke noget, der tager ret lang tid.
    Jeg er ikke bange for at klippe og skulle jeg klippe for langt, det er sker jævnligt med Ghini, hun har dumme kløer, så skynder jeg mig bare, at stoppe et par godbidder i gabet på hende og duppe med "clip stop" og så fortsætter vi uanfægtet.

https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/43618-klipning_af_kloeer__cala

• #77   7. dec Jeg har erfaring med at hvis jeg klipper hundenes negle når de er våde og dermed mere bløde, så går det meget nemmere, og der kommer ikke det kraftige " klong" når man klipper. Jeg bruger verdens bedste godbidder " tørret lever) man får en når en pote er klippet, alle 6 hunde står i kø, de vil også have klippet negle ( eller måske er det godbidder)

• Regina T
    Regina T Tilmeldt:
    feb 2017

Følger: 3 Emner: 6 Svar: 98
    #78   7. dec God motivationstråd, fik lige taget mig sammen til at klippe Lucca's negle Forpoterne skal helst klippes hver anden uge, de vokser som ukrudt. Bagpoterne slider sig selv ned.
    Hun er heldigvis nem nok, så længe min kæreste sidder og propper Frolics i hendes mund imens jeg klipper

• #79   7. dec Jeg må prøve det med våde negle, Mona - for Lina og Kela reagerer på lyden.

• #80   7. dec den her siger ikke klik!

det var derfor jeg spurgte hvilken du har.

måden den er bygget på betyder ALT!

den kan være nok så skarp men hvis den klemmer og siger klik så er den skod.

• #81   7. dec 80
    Den bruger jeg også til mine hunde. Den er rigtig god.
    Negleklipperen må nemlig ikke klemme neglen, den skal skære igennem hornet. Så den skal være skarp.

• #82   7. dec Vi har også rutine med 1 godbid efter 1 klip. Men vores siger også klik... bør vi finde en anden??

• #83   7. dec Man kan vænne hunden til lyden af klipperen ved at klippe en gren i småstykker. Sæt dig ved siden af hunden med negleklipper, godbidder og en tynd gren. Klip et stykke af grenen og stik hunden en godbid, fortsæt så længe som det er nødvendigt, evt. over flere dage, hvis hunden reagerer kraftigt på negleklipperen.

• #84   7. dec Det vil jeg da faktisk prøve, Kirsten - med den gamle negleklipper, for den nye, jeg har bestilt (på anbefaling her i tråden), skal ikke sløves af en gren

• #85   7. dec Jeg har brugt den metode ved et par hunde, der tydeligt var utrygge ved lyden med rigtig fint resultat

• #86   7. dec #80 og #81 - hvor har i købt jeres?

Jeg har 3 forskellige negleklippere, og de fungerer fint til Saga, men Dumles negle er alt for tykke, de skærer ikke ordentligt igennem

• #87   7. dec Jeg købte min ved dyrlægen.
    Jeg har også to andre fra Maxizoo men de er slet ikke så gode. De fungere dog fint til kat og kanin

• #88   7. dec De har den i pitstop i Hillerød er jeg ret sikker på

• #90   7. dec Vi har helt faste ritualer som ikke skal afviges en millimeter..
    De indebærer en masse godbider og en pandelampe

Jeg må også bøje hovedet i skam - efter Belsens hvalpeeventyr havde begge alt alt for lange klør - det ee et helvede at komme ned igen..

• #91   8. dec Det er så alt for let at komme bagud - og så er det svært at komme frem efterfølgende.
    NU har jeg fået klippet alle hundenegle og kan slappe af en lille uge mht. den slags
    Jeg har også fået sparket mig selv mht. pelspleje, der er noget af et arbejde med de to steriliserede. Skal de børstes i bund, tager det nok omkring et par timer eller tre. Dette orker hverken de eller jeg, så nu har jeg pålagt mig selv minimum et kvarters daglig pelspleje og pålagt manden tre kvarter om ugen
    En intakt eurasier er rimeligt nem mht. pelspleje. En ikke intakt er IKKE Problemet er vildtvoksende underuld, der ikke sidder løst. Æv - men bedre end livmoderbetændelse dog

• Indica J
    Indica J Online Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 8 Svar: 127
    #92   13. dec Så fik jeg klippet Viktoria's negle - vi var begge helt vildt dygtige, og hvor er det fedt at komme igang med selv at klippe de pokkers negle

Nu skal de så bare klippes en gang om ugen til de er nede i en længde der er holdbar.

• #93   13. dec Fedt, Indica
    Jeg har fået en ny neglesaks, der er VIRKELIG god. Tak for tip, Pia. Om et par dage skal alle 54 kløer (minus den jeg lige afprøvede den nye saks på ) klippes igen. Jeg satser på, at det bliver såååååååå nemt - eller ihvertfald halvnemt

• pia H
    pia H Online Tilmeldt:
    apr 2015

#94   13. dec Det glæder mig at høre Isabelle!
    God arbejdslyst.
    54 kløer er alligevel en sjat

Kommentér på:
Negleklip