{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en race der hedder Irishsoft Weateren (staves?)
  • #5   15. dec 2017 NEJ Birgitta jeg er jo familien Rødtop og mine pomeranians er og har været, min race i over 25 år......men man kan jo snuse til andre, jeg så hvalpe på markedet de så/ser søde og nemme ud.

  • #9   15. dec 2017 også en race jeg har i overvejelse hvis ikke jeg skal have skotter igen .....

  • #10   15. dec 2017 Jeg kender en enkelt - og han er simpelthen så skøn og gør sig godt i Nose Work smiley

  • #11   15. dec 2017 @ Pia, er de nemme at lære at gå fri .... jeg er på nr. 4 og 5 skotte og alle mine har kunnet gå fri og har været gode i indkald .... altså tager dem altid i snor når vi møder andre, men når jeg sådan går alene, øde steder så følger de bare med ....

  • #12   16. dec 2017 Der er to her, hvor jeg bor.
    Eller det er ikke rigtigt, for den ene er lige død.
    Men de går altid løse.
    Dejlige hunde smiley


  • #14   16. dec 2017 Der bor en lidt længere nede af vores vej smiley Den er skøn, men larmer meget når den er ude i haven. Havde aldrig stødt på racen før de fik den smiley

  • #16   16. dec 2017 Min mands store bror har en smiley
    Han er bare en klovn smiley :D
    Skøn skøn fyr, glad, energisk og smuk. Så vidt jeg ved gør han sig endda godt på udstilling smiley
    Herlig terrier smiley
    Jeg er især vild med pelsen, silke blød og fantastisk farve.
    Men kan bedst lide den for lang smiley Keaton er så smuk lige før han skal afsted og klippes. En elastik i panden så kan han jo være enhjørning *GG*


  • #18   17. dec 2017 @ pia .. tak for gennemgang .... da jeg nok er 60-62+ når (hvis overhovedet) næste hund skal købes kan jeg regne ud at det nok heller ikke bliver en Wheaten for mig ... skotterne trimmes jo, mine fast hver 2. måned og ellers børster jeg dem nærmest kun 2-3 gange imellem og det er den sidste måned inden trim ...

    og så energiske som Wheaten lyder er de fleste ikke, dog er den yngste af vores en af de mere energiske af slagsen ... ved virkelig ikke helt hvad jeg skal næste gang, synes det var mega hårdt at have hvalp sidst ... men har også prøvet at få en som var 20 måneder, og må indrømme jeg godt kan mærke forskel på om man selv har haft prægningen igennem hvalpe/unghunde månederne eller ej ...


  • #19   17. dec 2017 Hanne, hvorfor ikke en skotte igen ?

  • #20   17. dec 2017 jeg har haft 5 skotter og de har været meget forskellige ... jeg tænker 2 ting der vil være gældende når jeg bliver ældre, den ene er at vi nok kun vil have en hund, den anden er at det skal være en der er GOD til at gå ture, gerne lange og i en pænt tempo .... det er langt fra sikkert hos en skotte ... alle har været god til at gå ture, men kun 2 har kunnet det i et ok tempo, 2 har været sådan noget der slasker bagud uden snor, og har været et mareridt at gå med i snor fordi man aldrig kommer nogen vegne, og så en sådan midt imellem ...

    Kunne jeg få garanti for at få en som den yngste vi har nu, så helt klart skotte igen ... de passer til mit temperament, de er nemme, de er gode i familien, de er med på ferie og hos venner ... så alt i alt er det mest det med at jeg tænker med mine lidelser er det vigtigt jeg kommer ud og gå, gerne 1-2 timer dagligt og helst hvor pulsen kommer op ...

    så derfor havde jeg tænkte en med lidt længere ben og mere bevægelse .... men det ender nu nok med skotte smiley


  • #21   18. dec 2017 Jeg har godt nok ikke Soft Coated men dens 'fætter' Irsk Terrier (de to racer er tæt beslægtede og genanalysier viser at den første, der splittede ud fra den fælles stamfar, som de fire irske terrierracer har, var Irsk Terrier og Soft Coated splittede så ud fra Irsk Terrier). Jeg kender dog mange soft coatede, De er TERRIERS og elsker man en aktiv, fanden i voldsk og opfindsom hund så er de simpelthen skønne smiley Rolig er så ikke lige et ord jeg vil forbinde med dem smiley De er bomstærke og ikke bange for at bruge deres kræfter - noget man lige skal huske på hvis man er op i årene smiley
    Der hvor jeg oplever at der er forskel på Soft Coated Wheathen Terrier og Irsk Terrier er at irene er skarpere overfor andre hunde end soft coated. Sidstnævnte fungere ofte fint sammen med fremmede hunde af begge køn hvorimod Irsk Terrier oftest er egetkønsaggresiv. Og så har langt de fleste Irske Terriers et meget velbevaret og kraftigt jagtinstinkt. Jeg har ofte oplevet Soft coatedede uden nævneværdigt jagtinstinkt.
    Det fire Irske Terrierracer er tudsegamle og de er på mange punkter meget 'oprindelige' i deres sind og mange bliver lidt overraskede hvor meget de kommer til at 'fylde' i ens liv. Uanset hvor velopdragne man gør dem så ligger instinkterne lige under overfladen og der skal ikke så meget til før de tændes og de reagere som de har skullet i hundredevis af år ude på gårdene. Jeg elsker det og mange ville hade sådan en hund smiley


  • #22   18. dec 2017 tak alle sammen , jeg blev meget klogere på racen men kan konstatere den er for stor en mundfuld på en gammel kones dagligdag jeg er nok en 70-75 år når det bliver aktuelt, men faldt for den derlighed i udseende nærmest mellemting mellem old English sheepdog og puddel MEN det vil være synd for hunden hvis jeg ikke er istand til at gå med den. denne her gider ikke lange ture mere.....

    profilbillede
  • #23   18. dec 2017 @Hanne M. Jeg tror måske du skulle kigge lidt på Cairn terrier smiley Jeg har godt nok aldrig mødt en der ikke gad gå en lang tur i pænt tempo. Min mor på 72 har alletiders følgesvend i sin Cairn Terrier (hun skiftede fra ruhåret foxterrier fordi hun var lidt træt af at det er temmelig hårdt for armene at trimme en foxterrier). Cairnen er altid frisk på skæg og ballade og den eeeelsker lange gåture og den har en handy størrelse for en ældre dame med gigt. Min mor trimmer selv og cairnen har hun ikke problemer med at trimme selv trods gigt.

  • #24   18. dec 2017 @ Mette, ja det er da en idé , udseendet tiltaler mig ikke så meget ved cairn, men på den anden side kommer det jo mere an på hunden end på udseendet ... har også været lidt ovre i Sealyham Terrier tanken ...

    nu må vi se, de 2 jeg har er hhv. 8½ og 6½, så håber der er hund nogle år endnu ...


  • #25   19. dec 2017 @24: Nej, køn er cairnen ikke (det synes min mor heller ikke smiley - hun elskede foxerne superelegante udseende smiley ). Jeg plejer at kalde min mors for 'piberenseren'. Men for pokker hvor er det en altså bare en dejlig lille hund. Virkelig meget aktiv hund i en lille indpakning.

  • #26   19. dec 2017

    profilbillede
  • #27   19. dec 2017 Det er lidt sjovt at læse om racer her på HG, i stedet for de "almindelige" racebeskrivelser.
    Man får ofte et meget mere nuanceret billede af en given race.
    Ofte er der også stor forskel på individerne indenfor racerne.
    De to softcoatede, jeg ser ind i mellem, er stille og rolige og går altid løs.
    Det skal måske også siges, at de er i deres bedste alder og den ene faktisk lige er død af alderdom.
    Så de er måske ikke repræsentative!
    Forleden dag mødte jeg i Birkerød en Irsk Terrier.
    Flot fyr, der gik løs.
    Mens vi stod og snakkede, kom en dame forbi med sin hund.
    "Nååå sagde hun, det er den søde af dem"!
    Jeg spurgte, hvad det betød:
    "Kuldbroderen bor her også, men den er meget angrebslysten"!
    Så to brødre, hvor den ene går løs og kan med alt og alle, og den anden, som lever sit liv i en snor .


  • #28   19. dec 2017 @ Mette ... jeg synes så han er vældig charmerende, der er nogen af den der er klippet noget mere runde i ansigtet, så bliver de for nuttede til mig ... kan godt lide et udseende med særpræg og karakter ... det har han synes jeg ....

Kommentér på:
en race der hedder Irishsoft Weateren (staves?)

Annonce