{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

Kan en hund finde en ring? {{forumTopicSubject}}

Mine søskende har præsteret at miste min fine guldring ud af et vindue ved huset, så vi har sådan et rimeligt område ala 5x5m vil jeg tro. Kan en hund søge sig frem til sådan en ring? Og når det er lidt tid siden de har tabt den? Er det DCH man skal spørge? Der er lidt krat etc men man kan fint komme ind til det. Vi kan bare ikke selv finde den

Kommentarer på:  Kan en hund finde en ring?
  • #1   29. dec 2017 Ja det kan en dch eftersøgningshund sagtens, du ringer til dch’s eftersøgningtjeneste det koster kun benzin udgifter for hundeføreren

• #2   29. dec 2017 En metaldetektor var nok et bedre bud, når nu I ved ca hvor den ligger. Du kan garanteret finde en hobby-arkæolog gruppe på fb, hvor der er nogen, som vil hjælpe dig for en flaske rødvin

• #3   29. dec 2017 Hvorfor syntes du det er et bedre bud Julie p ? Hunden vil formodentlig kunne finde ringen på få min:) de kan finde høreapparater m.m selv om de har været væk i flere dage og på meget store arealer

• #5   29. dec 2017 Bodil: det er måske ikke et bedre bud- det var bare et forslag. Måske Rollo bare ikke havde tænkt tanken.

• #6   29. dec 2017 Læs fx denne artikel https://www.tvmidtvest.dk/artikel/labradoren-zaxo-finder-vielsesring-med-150-diamanter
    Jo flere folk der trapper rundt og leder jo sværere for hunden, så ring efter en hund først skulle det glippe så kan man jo prøve noget andet

• #7   29. dec 2017 Ja nemt. De er utrolig dygtige.

• #9   29. dec 2017 Hundene har de bedste odds når mennesker ikke har betrådt området.

• #10   29. dec 2017 DCH - de er virkelig dygtige, har jeg hørt

• #11   29. dec 2017 Vi har desværre gået der for at lede. Vi har også prøvet med en metaldetektor men ikke en god en. Vi har bare kun til d 4

Må prøve at finde DCH. Er lidt udenfor Horsens

• #13   29. dec 2017 Du ringer til nummeret i det link jeg har lagt op så finder de den som er tættest på dig;)

• #14   29. dec 2017 Forskellen på PH og Dch eftersøger er at dch har organiseret et korps af dygtige hunde og førere som bliver optaget i eftersøger korpset efter en prøve, det vil sige at det ikke bare er en hundefører som vil prøve, men en hundefører med hund som har bestået en prøve i lige netop det at finde bortkommende ting:) du kan sagtens være “ heldig” at lige den pH hundefører du evnt får fat i kan løse opgaven, men du kan lige så godt være uheldig og få en ny mand ud hvor hunden slet ikke er dygtig nok til opgaven

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 9 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 987
    #16   29. dec 2017 Ja, det kan DCH's hunde sagtens.

Vores bestyrelsesformand er en del af DCH's udrykning, og den køter kan finde alt.

Til opvisning tager han en lille nøgle og kaster den ud på en græsmark, hunden finder den altid.

Det er naturligvis også en af de der "skide irreterende, nem at lære alting og de behøver kun at se ting en gang og så kan de det, blærerøvs snobbe lille grå Schæfer hund".

Ikke at jeg er imponeret på nogen måde!

• #17   29. dec 2017 Jamen, selvfølgelig kan man forsøge at få fat i en i PH, som tilfældigvis har en hund i vinderklassen som gider rykke ud. Eller man kan vælge den nemme vej - ringe til DcH's eftersøgningstjeneste og få en mønstret hund, som finder ringen på få sekunder

• #20   29. dec 2017 Kan det ikke være P.. ligegyldigt om det er en slæde, en HTM, en agility eller en DCH hund ? Bare ringen bliver fundet.

Jeg ville selv holde mig til DCH - det er, efter det jeg hører, dem der ville klare opgaven bedst

• #22   29. dec 2017 Den eneste, der giver udtryk for at PH hundene er dårlige, er da vist dig

• #23   29. dec 2017 Jeg har holdt et par sporkurser for DCH folk, og der påviste samtlige af de hunde, der var indlært på genstande, dem.

Jeg så ingen, der samlede op.

• #24   29. dec 2017 Jeg skriver ikke at PH er dårligere - hvor læser du det? Jeg skriver at det er den besværlige vej, først finde en PH omkring Horsens, så få fat i en fra foreningen, så skaffe en hund, som ikke bare er en PH-hund, men en fra vinderklassen. Og så skal føreren faktisk gide køre ud (og have en hund der kan/vil løse opgaven). Den nemme vej er sgu da at ringe til DcH's eftersøgningstjeneste, få anvist en hund, vente på at den dukker op og så er ringen fundet inden dagen er omme.

• #25   29. dec 2017 Og jo, hundene fra eftersøgningstjenesten samler op, hvis den kan. Ringen er jo ikke bevis i en ubådssag, så mon ikke det går an

• #26   29. dec 2017 Der er ingen som siger at en pH hund er dårlig:) det handler om at en hund fra dchs eftersøgnings tjeneste er uddannet og har taget en prøve i netop det at finde fru Jensens høreapparat eller en ring, det er pH hunden ikke nødvendigvis, det er en alm dch hund heller ikke, mine hunde ville fx ikke egne sig til opgaven selv om de sagtens kan finde genstande i eftersøgning, det er altså noget andet at komme ud hvor der sker tusinde andre ting og der er fyldt med nye dufte
    En hund kan nemt have en ring i munden og spytte den ud i ejers hånd det er der slet ingen problemer i

• #27   29. dec 2017 Men "Mig", hvis det er så vigtigt for dig at det er en PH-hund, hvorfor finder du så ikke en der er egnet til opgaven, og sender nummeret til TS. Problem løst

• #28   29. dec 2017 Peter

• #29   29. dec 2017 Hahahaha, jeg ved sgu ikke hvorfor jeg skrev Peter Retter lige!

• #30   29. dec 2017 DCH hundene er ikke bedre end PH hundene.
    Forskellen er, at DCH har et dissideret eftersøgningshold og det har PH ikke, og at man hører om DCH s eftersøgningshold, hvor PH ikke reklamerer med det.
    PH hunde er trænet til at kunne finde noget så småt som et knapnåmehoved.
    PH hunde er lige så gode som DCH s, der er nok ikke den store forskel.

• #32   29. dec 2017 OMG !!!

Jeg troede kun det var mht IPO kontra PH at PH folket blev tøsesure ... nu også DCH

TS- pøj pøj med at finde ringen. Et lille tip - få IKKE fat i en IPO hund. Den finder den kun, hvis den skvatter i den

• #33   29. dec 2017 # 23
    Martine
    Der er forskel på spor og eftersøgning i DCH.
    Selv om hundene påviser på spor, så kan det godt være at hunden samler op når den laver feldtsøg.

• #34   29. dec 2017 #33

Ja, det kunne jeg læse i #25

• #35   29. dec 2017 # 26

Ahhh Bodil, det passer nu ikke rigtig.
    En PH hund er jo lige netop uddannet til at finde alt.
    I PH ved du aldrig hvad du skal finde. Der trænes med at finde alt, det er kun fantasien der sætter grænser for PH hunde.

• #37   29. dec 2017 # 54

Hvorfor mener du at det er besværlig at få en PH hund ud?
    Det er ikke mere besværlig end at få en DCH. hund ud.
    Det foregår på samme måde som l DCH.
    Man ringer til PH. Og får et telefonnummer til en hundefører.
    Så hvor er forskellen?

• #38   29. dec 2017 #36, find en PH-hund der løser opgaven, så er alle (eller mest du) glade Jeg har endnu til gode at høre en en DcH hund der har slugt smykker, høreapparater eller andet, men jeg kan godt se at ringen bliver fundet mere effektivt af dine indlæg.

#37, læg dog nummeret op. TS har fået info til DcH, men hvis I mener at PH hurtigere kan løse opgaven, så giv den service at smide et nummer til TS. Siden det nu er så nemt at finde

• #39   29. dec 2017 Måske nogen kan byde ind med en dresseret brevdue også?

• #40   29. dec 2017 # 38
    Hvorfor er du så aggressiv?
    Der er ikke nogen der siger at en PH hund er hverken bedre eller dårligere e d en DCH. hund.

Det er dig, som påstår at det er langt mere besværlig at få en PH hund frem for en fra DCH, og der er jo ikke rigtig.

Om det er den ene eller den anden, så foregår det på samme måde.
    Man ringer og får nummeret til en hundefører.

• #41   29. dec 2017 Jeg kan ikke finde nummeret, så måske TS heller ikke kan. Men du kan lægge det ind, ja?

• #43   29. dec 2017 Har pH en eftersøgningstjeneste? Hvor finder man nummeret?

• #45   29. dec 2017 Rollo: Håber at I får fundet din ring igen, uanset om I gør brug af en DCH hund, en trænet ringdue eller en metaldetektor båret af en letbenet jomfru

• #46   29. dec 2017 Nej, "Mig", i modsætning til dig håber jeg bare at TS får sin ring. Uanset hvem der finder den og hvem de har ringet til

Jeg synes dog stadig det er underligt at ingen gider lægge et nummer til TS - det havde da været nemmere. Men jeg er åbenbart ikke den eneste der ikke kan finde det

• #47   29. dec 2017 Jøsses altså for en tråd. TS jeg håber du finder din ring. De eneste jeg har erfaring med er DCH eftersøgningstjenesten. De er sgu dygtige. Den eftersøgningshund der er i vores klub påviser og samler ikke op, så de gør det nok forskelligt rundt omkring.
    Jeg ser i øvrigt ingen sige PH hunde er dårlige på nogen måder, kun at DCH er lettere tilgængeligt, da de har en organiseret tjeneste. Det har jo ikke en dyt med hundene at gøre, alene tilgængeligheden og jeg har været inde og kigge og kunne heller ikke finde ud af hvem jeg skulle ringe til ved PH.

Derudover når nu Martine siger du ikke skal ringe efter en Ipo hund, så tilføjer jeg lige rally og hyrdehund. Min ville også kun finde den hvis han faldt over den

• #49   29. dec 2017 Man kan da også altid finde en grund til at diskutere kan man se ..

• #50   29. dec 2017 Jeg har før haft succes med at finde tabte smykker ved at vente på det blev mørkt og så lyse med en lygte. På den måde vil det skinne hvor smykket er, forudsat at alt ikke er vådt Jeg ved ikke om det er et forsøg værd. Held og lykke med det.

• #52   29. dec 2017 #48, jeg anede ikke at PH har en eftersøgningstjeneste, og det lader heller ikke til at de har, ud fra hvad du selv skriver:

Nogle PH hunde er altså mindst lige så gode. Det er jo præcis sådanne opgaver de selv træner. De fleste afdelinger har hundeførere som gladeligt stiller op til sådanne opgaver. Og der er en afdeling i Horsens. Nogle PH hunde, nogle afdelinger....

Kan sagtens følge dit svar Bodil, og kender ikke noget til dch’s test. En ordentlig afdeling sender jo heller ikke “lortehundene” ud. Man kan bare sørge for det er en hund fra vinderklassen. Nå ja, og så skal det forresten være en fra vinderklassen...

Men stadig ingen kontaktoplysninger. Dom angiveligt er super nemme at finde

Jeg tænker ikke at TS tør opdatere, af frygt for at blive beskyld for forenings-racisme. Tænk hvis de bare selv har fundet ringen, helt uden brug af hverken hunde, brevduer eller metaldetektorer Hvem skal man så skælde ud på?

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 9 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 987
    #55   30. dec 2017 Er det ikke fuldstændigt ligegyldigt og perfidt at debattere om PH eller DCH hunde er dygtigst, bare ringen bliver fundet.

• #57   30. dec 2017 hvis det er en ægte guldring er det ikke alle metaldetektore der kan finde den, du skal have fat i en der har en af de bedre, hvor bor du henne af??

• #58   30. dec 2017 Skulle jeg så også beskylde dig for at bruge strøm, når den eneste top ipo hundefører jeg kender, benytter sig af det?

Nu kan jeg jo ikke bestemme hvad du skal - men ja, det synes jeg bestemt du skulle

• #59   30. dec 2017 HG ER sgu sjov

PS. Min datter tabte sin meget dyre vielsesring ned i et toilet - OG kom til at skylle ud. Er der hunde, der kan finde den dér?

• #60   30. dec 2017 Isabelle aslan kan.... Han har en brevkasse... Aslan ser alt! I skriver bare til den...

Han ser at din ring ikke er i kloakkerne men på en reol i stuen bag den bog som du fik af din mand i 2008....

Lol

• #61   30. dec 2017 Hvordan man taber sin ring i wc kan jeg lige forestille mig men ikke hvordan man kommer til at skylde ud. fandt det lokale rensningsanlæg den?

Jeg har engang måtte gennemrode min venindes skraldespand fordi jeg tog den af før madlavning og så tørte hun bordet af da vi var færdige

• #62   30. dec 2017 Det eneste rigtige at tilkalde, må være den omtalte trænede ringdue

Ts, krydser fingre for at i finder ringen

• #63   30. dec 2017 Aslan ser at ts ring ligger i en busk ved et vindue på vådt jord Mellem blade til højre for indgangen....

Han ser også at ts får et dejligt nytår med medgang på jobbet

Aslan ser også at dch og ph begge kan søge efter ringen men det er en lille puddel der finder den

Han ser også at brugeren mig er en gammel bruger med anonym profil som har et horn i siden på hgs hønsegård men aslan välger at väre gentleman og ikke sige hvem han ser..

• #64   30. dec 2017 Jamen hold da op Jeg tror jeg tager den letbenede jomfru med en metaldetektor - nogen der melder sig frivilligt?

Jeg prøver at kontakte DCH, fandt et nr men vil ikke ringe lige her i nytåret.

Men har så fundet ud af at det er nogle mdr siden ringen er tabt, så begynder at blive i tvivl om opgaven er umulig. Ingen af ungerne har turde sige noget før jeg spurgte hvor den var.

Og problemet er at på fredag mister de huset, hvilket i sig selv er trist men at miste lige dén ring oveni er jeg ekstra ked af.

Vi har ledt og ledt, men hvis det er nogle mdr siden og med regn mv efter kan den være sunket ned i jorden vel!? Føler lidt det blir en umulig opgave.

• #65   30. dec 2017 Jeg er vild med Aslan - især når han siger medgang på jobbet, det må betyde en elevstilling er i min fremtid

• #66   30. dec 2017 Hahaha nemlig

Der burde väre en hund med sådan en brevkasse online

• #67   30. dec 2017 "Hvordan man taber sin ring i wc kan jeg lige forestille mig men ikke hvordan man kommer til at skylde ud. fandt det lokale rensningsanlæg den?"

Datters datter er på toilettet på en café. Datters dattter tisser - og taber den bold, hun har i hånden, ned i WC'et. Datter tager sin meget dyre vielsesring af, lægger den på håndvasken ved siden af WC'et og fisker bolden op. Desværre kommer hun til at skubbe til ringen uden at opdage, at hun gør det. Der skylles hænder og skylles ud, da bolden er reddet - og SÅ opdager datter, at ringen er væk
    Den blev aldrig fundet.

• #68   30. dec 2017 Rollo
    Prøv at ringe til den nærmeste PH afdeling i nærheden af dig.
    PH hunde er uddannet til at finde nedgravede genstande.
    At det er længere tid siden at ringen er tabt behøver ikke at betyde noget, den burde både en DCH og en PH hund kunne finde.

For en del år siden fandt min hund et par briller som havde været tabt i tre uger.

Jeg tror hellere ikke at du skal være tilbageholdende med at ringe nu op til nytår. Det vil da være god beskæftigelse for hunden at komme ud og lave lidt inden der holdes nytår.

Håber, at i finder ringen.

• #69   30. dec 2017 64 måneder siden med børn der har leget og voksne der har ledt. Du formår at sætte rammerne for en udfordring. Det er stadig muligt men på nuværende tidspunkt tror jeg mere på en metaldetektor. Hunde er dog imponerende og skal ikke undervurderes. Jeg beundrer deres næse

Jeg havde ringet i dag - hundene skal alligevel luftes og deres normale træning holder sandsynligvis juleferien

67 årh det er ærgerligt

• #70   30. dec 2017 64 måneder ja så har den da ligget der noget tid
    Håber det lykkes at finde ringen.
    Øv med huset

• #71   30. dec 2017 Nej haha ikke 64 måneder men 64: måneder siden med børn....
    Tallet refererer til oplæg 64

• #72   30. dec 2017 Jeg ville så ikke sætte mine penge på en DcH-hund, hvis det er flere måneder siden, men enten PH-hund eller en metaldetektor. DcH-hunde trænes ikke i nedgravede genstande. Undskyld til dem jeg måtte træde over tæerne

• #73   30. dec 2017 Det er et bed, så vi har kun gået der for at lede - ikke fordi det er et sted der er gået meget på - det er så måske den ene fordel

Jeg må prøve at google og ringe rundt - og se om det ender med hund eller metaldetektor
    - Sidder så pt 180km væk fra huset, så skal lige koordineres, midt i al det kaos der er.

Vil bare være så ærgerlig over ikke at gøre et forsøg på at finde den ring!

Lens: Jeg synes Aslan skal stifte en brevkasse - og med gæstende hunde der kan svare også. Måske ala Mads og Monopolet

• #74   30. dec 2017 Og forresten, undskyld jeg er da uhøflig!

Tak for alle Jeres forslag og input Og håb om at finde ringen!

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 2.971
    #75   30. dec 2017 Er i sikker på området hvor den er tabt?. Hvis i er tager det ikke langt tid at finde den med metaldetektor. Dit lokale museum har folk tilknyttet og de plejer at være flinke til at hjælpe.

Detektor shop er jo ikke så langt fra Horsens. Måske han kender nogen i dit område.

• #76   30. dec 2017 Sådan, rimeligt - den er faldet af en smykkeholder, ud af et vindue - så tænker en vis radius omkring vinduet og det passer med et bed foran huset.

Detektor shop - fedt tip, tak - dét vil jeg fluks google

Kommentér på:
Kan en hund finde en ring?