{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Registreringstal fra DKK
  • #1   29. dec 2017 En smule OT, men hvorfor er de engelske FT-spaniels i X-registeret.

• #2   29. dec 2017 Det er vel fordi de ikke er godkendt endnu? som hvid spids, pes, miniaussie og de andre x hunde?

• #3   29. dec 2017 Er der ikke fejl i overskrifterne?
    Det giver ingen mening at der er 0 i nogle racer, heraf 1 import, fx.
    Har de mon skrevet antal +import, i stedet for inklusiv import.

• #4   29. dec 2017 Jo, der er vist en fejl der, det er kommenteret på deres FB side.

• #6   29. dec 2017 Jeg sletter lige mit indlæg vedr. antal. Det var mig, der havde tastet forkert dato.

• #7   29. dec 2017 Peruviansk hårløs med pels

• #8   29. dec 2017 Kinesisk hårløs med pels

• #9   29. dec 2017 Ved min race collien passer det, at der er født 96 hvalpe i 2017 (registreret i 2017, nogle bliver først registreret i starten af 2018), og der har været 11 importer.

• #10   29. dec 2017 Tankevækkende at der er registreret 200 DSG men i diverse FB grupper med racen er der 5-6000 medlemmer... mange har mere end en...

• #11   29. dec 2017 Jeg tror mine nåede at komme med i statistikken som overført

• #12   29. dec 2017 Psssst Caroline, det er kun hunde er er kommet til i 2017, altså født eller importeret. Ellers ville der kun totalt set være 20.000 hunde i Dk

• #13   29. dec 2017 Caroline:

Så tænk på hvor mange labber der er uden tavle i DK

• #14   29. dec 2017 Det ved jeg A, men det er da stadig et udtryk for at der er aaalt for mange "ren uden tavle" hunde

Ja Mette, det er skisme sørgeligt, synes jeg

• #16   30. dec 2017 Jeg lavede det lige om til en exel fil, og her en top 36.

Det er sjovt at se, hvor populær at Broholmeren er, når man tænker på, at den var tæt på udryddelse. Ikke noget at sige til at det tager tid at få en.

Grosseren der i mod... 10 hunde sidste år.

Ikke noget at sige til, at mange mennesker tror min er en blandingshund.

Hvorfor Berneren er så sindsyg populær i forhold til Grosseren, det er mig en gåde. Så meget skrappere er den ikke, og den korthåret lig mindre pelspleje.

Nova Scotia Duck Tolling Retriever, det navn har jeg aldrig hørt. Er det det man bare kalder en Toller?

• #17   30. dec 2017 Staffen tror jeg i øvrigt er så højt på listen, fordi den er modehund blandt unge piger med langt hår og kunstige negle, Det er i hvert fald hvad jeg har lagt mærke til (nok en fordom).

• #18   30. dec 2017 Ja, det er Toller.

• #19   30. dec 2017 At Beagle er så populær undrer mig også, for jeg ser aldrig en. Ok, det kan være den er modehund på sjælland.

• #20   30. dec 2017 Her er en top 36 importeret:

Bayersk bjergschweisshund, den havde jeg aldrig hørt om, men orv hvor er den fin.

• #21   30. dec 2017 Engelske FT springere og cockere er i X-reg pga de kommer fra anden stambogsførende organisation.
    Os med Spaniels har kæmpet en ulig kamp for at holde dem ude, men DKK har det sidste ord.
    Nogle opdrættere jubler over det, da de nu - med DKKs velsignelse - kan sætte 2 totalt forskellige typer sammen og kalde det for DKKs reg navn eller deres egen (FT) hvis de har lyst til det.
    Andre opdrættere (fx. mig) har frygtet dette længe. Nu får vi en type alt efter hvordan vinden blæser. Med tynde, lange ben, uden pels eller karakteristisk hoved/udtryk eller som de skal se ud. Nu skal seriøse opdrættere ihvertfald se endnu bedre på stambogen ved en interessant hund....linierne kan jo være fyldt med FT bag.

• #22   30. dec 2017 113 eurasiere - det er et fint antal

• #23   30. dec 2017 Jeg ved godt det er OT beklager, men jeg kom til at google lidt billeder på den der Bayersk bjergschweisshund og måtte trække lidt på smilebåndet.

Tror i denne Litauer ville blev ked af det, hvis nogen gjorde opmærksom at hans fine 11 år gamle Bayerske bjergschweisshund er en Grosser?

https://uniteddogs.com/dk/dog/Mirta8802/albums/412023/photo/1770329

• #24   30. dec 2017 Det lyder LIDT mere interessant med Bayersk Bjergschweisshund

• #25   30. dec 2017 Ingen beauceroner...

• #26   30. dec 2017 Martin, hvis du ser billedet, hvor hunden står op ved siden af manden, så giver det ok mening, at det ikke er en grosser. Det ville i hvert fald være en meget lille grosser

• #27   30. dec 2017 Martin med hensyn til hvorfor Berneren er så populær, så tror jeg størrelsen har meget at sige. Jeg har også ofte undret mig, for det er en ret sygdomsramt race og det er klart den mest populære af de store langhårede bamser, og det er også de mindste, og det tror jeg tiltrækker en del. Den virker ikke helt så voldsom og så er den jo attraktiv at se på. Stor bamse men alligevel ikke helt kæmpestor.

Jeg har haft folk på besøg som skulle bestemme sig, om de ville have pyr eller berner, og de var ikke længe om at sige om pyrene: "de er for store, vi tager en berner" Jeg tror sjældent, jeg har haft nogen på besøg så kort tid, og okay, jeg havde en meget høj han på det tidspunkt, og når han stod på det lave bord i hundestuen, så så han stor ud.

• #28   30. dec 2017 @Lene.
    Du mener nedestående billede:

Det er en Grosser tæve. Tæven er generelt meget mindre end hanhundene. Altså som i markant mindre, omend den er lille.

Den Bayerske ser helt anderledes ud!

• #29   30. dec 2017 Ja, det gør jeg. Den går ham ikke til meget over knæet med ryggen. Mener du virkelig, at det er en ok størrelse for en grossertæve ?

• #30   30. dec 2017 @Lene.
    Du kan have ret, det kan jeg jo ikke vide, og kun gætte.

Grosseren er dog kun lidt større end Berneren i højden, og din Pyr det er altså i klassen ekstremt høj sammenlignet med de to racer!

Så sammenlignes de to racer Berneren og Pyr, så virker en Pyr bare enorm. Det har jeg lagt mærke til på udstillinger.

En Grosser er måske 5 cm højere i snit end Berneren, men det er vægten der er markant forskel .

En Grosser er bred og øh "kødfuld". I snit vejer en Grosser 10-15 kg mere Berneren, men visuelt ser de meget ens ud.

Jeg tror bare, at der er så få af dem i DK, så ingen kender den rigtigt.

Ja, det er en fin lille tæve. Grosseren er ikke så høj som din Pyr og slet ikke hunhundene.

• #31   30. dec 2017 Her er et billede af en Bayersk bjergschweisshund:

• #32   30. dec 2017 Martin, ja det er helt sikkert ikke en bayersk. Og hvis du mener, det er en ok størrelse for en lille grosser tæve, så bøjer jeg mig for det. Jeg ser dem for mig lidt større, men ok, der er længe imellem man ser dem.

• #33   30. dec 2017 @Lene.
    Den ser lille ud, men jeg er ikke forbavset når det er en hunhund.

I øvrigt, så er du ligesom jeg nok lidt størrelses blind.

Når jeg går tur med min Grosser (han er DK's mindste han på 50 kg), så bliver jeg altid så forbavset nåår folk spontant udbryder:

"Gud hvor er han stor!"

Øh, nej, fars hund er meget tæt på at være en kat (en hund under 50 kg er en kat i mine øjne)

Men her får du lige et billede af Neja, hun har er en dansk ejet Grosser tæve, som efterhånden har vundet alt.

Den er utroligt smuk...

• #35   31. dec 2017 En øgning på 10 tibetanske mastiff'er... mine 10hvalpe og 0 importere. Man mangler så at kunne se antal ef exporter: 8 - øgningen af danskejede tm'ere er reelt kun 2.

Det tager ikke lang tid mere at få en broholmer Martin. Der har endog været opdrættere der har haft lidt svært ved at få afsat deres hvalpe. Muligt nogen har ventetid men det er bestemt ikke allt broholmeropdrætttere

• #36   31. dec 2017 Ja og så er der de racer der bare har stået stille.. vi kommer end ikke på listen
    Men når det så sker der kommer et kuld, så kan vi rigtig være med i højdespringernes klub

• #37   31. dec 2017 Og hvor er alle de cain terrier henne?

• #38   31. dec 2017 "Ejer af DKK engelsk Cocker spaniel", jeg er nu glad for min ft cocker og har også flyttet hende over i DKK på x register, da jeg jo er opdrætter der. Og kunne for øvrigt heller ikke drømme om, at bruge en standard Cocker på hende, jeg er ikke fan af alt det pels.

• #39   31. dec 2017 Hvor er alle de cockere? en race, jeg efterhånden sjældent ser.

Det er lidt pudsigt, for de hunde, der kommer flest af i svømmehallen er Lab, schæfer, golden, staff og OEB, med og uden tavle. Og så naturligvis blandinger.

Caroline, du kan prøve at kontakte dansk hunderegister og høre, hvor mange DSG, de har noteret i 2017.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 1.544
    #40   31. dec 2017 “Hvor er alle de cockere? en race, jeg efterhånden sjældent ser.”

De er i Odsherred Maj-Britt

Den anden dag mødte vi tre på eftermiddagsturen. Den ene mere sur end den anden

• #41   31. dec 2017 @Lise.
    Det har du helt ret i. Det er mere hvis man har store krav til indavls k., de retter linie og hvad det ellers kaldes...

Men det gælder nok alle racer.

Det sjove er, at mange stadigvæk ikke aner hvad det er for en hund, men det glæder mig da, at der bliver solgt så mange, for det er da lækkert at lille DK, har en dansk race. Nu mangler vi bare at Dansk Spids også bliver en populær hund.

Kommentér på:
Registreringstal fra DKK