{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

Hvor ville I starte - smerter måske? {{forumTopicSubject}}

Jeg har sådan en lille nagende fornemmelse af, at der er et eller andet med Kela Det er svært at sætte en finger på præcis, hvad det er, men hun slikker en del - på poter og hundeseng. Hun tøver lidt, når hun skal ind og ud af bilen og ned fra sofaen, og så er hun den seneste tid et par gange blevet pludseligt og umiddelbart uforklarligt irriteret på Fie.

Jeg har sagt til mig selv, at Kela ikke fejler noget/har smerter - for hun både løber og leger (med Fie og Lina, hvis hun gider) på lufteture. Men tvivlen nager altså.

Hvor ville I starte mht. at finde ud af, om der ER noget galt?

PS. Da Fies hvalpe blev tjekket af dyrlæge/kiropraktor/osteopat, blev de voksne hunde også lige tjekket igennem. Kela havde en lille skævhed, der blev rettet.

PSPS. Kela bliver 10 i april.

Kommentarer på:  Hvor ville I starte - smerter måske?
  • #1   30. dec 2017 Jeg ville nok starte med at få en massør eller kiropraktor til at gå hende igennem igen. Det er jo svært, når man ikke ved, om hun reelt har ondt og i så fald hvor, så det er nok der, jeg selv ville starte, hvis det var min hund.

• #2   30. dec 2017 Før i tiden, ville jeg altid ha startet hos dyrlægen, det har Charlotte Frigast ændret

Efter jeg er begyndt at komme dernede, i hendes kyndige hænder, har jeg 2 gange i år, startet med hende, og dermed både fået et hurtigere svar, sparet penge, og ikke mindst en hurtigere helbredning

Dyrlægen er tit og ofte som din alm praktiserende læge, gode til almen og kendte sygdomme, men "overser" nok tit, at noget andet ligger bag

• #3   30. dec 2017 Charlotte Frigast er et rigtig godt bud. Jeg har jo i øvrigt længe villet have hende til at gå Lina igennem. Jeg vil fluks finde hende og bestille en dobbelttid. Tak

• #4   30. dec 2017 Jeg har også tænkt på at få lavet en blodprofil, men ved ikke helt, om sådan en er relevant.

PS. Jeg har skrevet til Charlotte Frigast nu

• #5   30. dec 2017 Det lyder lidt som Rollo når han døjer med analkirtler.

• #6   30. dec 2017 Jeg ville starte med min dyrlæge (som også er kiropraktoruddannet) og lade hende få et tjek og når hun var rettet igennem ville jeg nok se tiden an og blev det ikke bedre ville jeg sætte hende på en uges smertestillende. For har hun smerter vil det blive bedre på den uge. Og så har du svaret.

• #7   30. dec 2017 "Det lyder lidt som Rollo når han døjer med analkirtler."

Kela har ikke sådan nogle Hun fik dem bortopereret for 1½ års tid siden, fordi hun havde problemer med at tømme dem.

Jeg vil lige afvente besøg hos Charlotte Frigast, Med Boesen osv.

• #8   30. dec 2017 isabelle: arg. så er det ihvertfald ikke det.

må jeg lige sende dig en besked med nogle spørgsmål om analkirtler ??

• #9   30. dec 2017 Ja da

• #10   30. dec 2017 Jeg tænker du er startet med det helt rigtige. Det ville jeg også gøre.

Er det uden resultat, kunne man jo få sig et seniortjek ved dyrlægen

• #11   30. dec 2017 Jeg overvejer også røntgen. Kelas mor har jo spondylose, som kan være arveligt. Kela BLEV tjekket for dette for et par år siden, og der var intet, men det kan jo være kommet.

PS. Egentlig gik jeg med en drøm om en ny seng og lidt andet til soveværelset. Men det er lagt på hylden - vil hellere bruge pengene på Kela

• #12   30. dec 2017 Åh jo jeg tror at Charlotte er et godt sted at starte, og så røngten. Det bliver et fint soveværelse en dag Kommer tid kommer råd!

• #14   30. dec 2017 Det HAR jeg gjort, DKK, og Kela reagerer ikke på berøring/møflen et eneste sted - medmindre det altså er berøring med børste eller kam på rumpen, men dette tilskriver jeg hendes tidligere problemer med analkirtlerne.

• #15   30. dec 2017 Syntes det er fint sted at starte hos Charlotte Frigast og så har jeg en indskydelse fordi du skriver hun slikker meget, at det kan være for meget mavesyre, der også giver smerter...

Pøj pøj og god bedring til Kela

• #16   30. dec 2017 Hvordan finder jeg ud af, om Kela har for meget mavesyre, Canmax?
    Ved du, hvad der kan GIVE for meget mavesyre?

Jeg har faktisk selv problemet indimellem - og så tager jeg nogle mavesårspiller/syrenedsættende piller. De hjælper - og ja, det gør ondt at have for meget mavesyre.

• #17   30. dec 2017 En dyrlæge kan hjælpe med det.

Det er forskelligt hvad vi hver især får for meget mavesyre af, jeg får det af for meget kaffe og stærke krydderier Overvægt hos hunde kan også have en betydning, så måske det også er sådan for mennesker

Jeg har haft en hund der havde tendens til at få for meget mavesyre, hun fik mavesårspiller som til os mennesker, kan ikke huske navnet på dem, da der var styr på det = foderskift og slankning, fik hun en skefuld HUSK i foderet som forebyggende.

Hun slikkede meget og havde indimellem ud af den blå luft en kort lunte (Derfor jeg skrev det). Hun kunne indimellem rømme sig, ikke hoste, men det var sjældent.

• #18   30. dec 2017 Overvægt: Kela vejer 1½-2 kg for meget (idealvægt 21-22 kg og vægt forleden 23,2 kg).

Foderskift: Det vil jeg prøve - er rigtig glad for Essentials Older, men det er da værd at give et forsøg.

Jeg har vist noget HUSK til mennesker stående. Kan det bruges?

Da vi kæmper med Kelas vægt (efter sterilisation), oplever jeg hende mere eller mindre konstant (labrador)sulten. Måske dette spiller ind? Hun får grøntsager i sin aftensmad, men jeg tror, jeg skal blive bedre til at give revet gulerod i maden - tror, det mætter bedre.

• #19   30. dec 2017 Ja det er det samme HUSK som til mennesker

• #20   30. dec 2017 Prøv evt Essentials contour til at få hende ned i vægt, det var vanvittigt effektivt til Baltos vægttab.

• #21   30. dec 2017 Det er dette, hun får nu, Pernille Det var forkert, at jeg skrev Essentials Older, for det hedder jo Contour.

• #22   30. dec 2017 Nu troede jeg lige jeg kom med guldkorn der.

Kommentér på:
Hvor ville I starte - smerter måske?