{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.418 visninger | Oprettet:

Hvordan går det? {{forumTopicSubject}}

Her går det super Vi bruger medicin som nogle ved, og her er en video som lovet

https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/45350-nytaar_og_medicin

Jeg tror ikke jeg giver mere i aften. Han er ikke bange men havde en let utryghed i år - alder? - så jeg er super tilfreds med dette resultat

Håber det går godt hos alle jer andre også De skyder en del her - vi er tæt ved en kaserne, så der er nogle BRAG. Dem kunne vi sgu godt undvære med en baby til gengæld!

Kommentarer på:  Hvordan går det?
  • #1   31. dec 2017 Det er Barbies første nytår i en by, og hun er bare 100% ligeglad indtil videre Hun har så heller aldrig reageret på fyrværkeri.

• #2   31. dec 2017 Her går det fint.
    Laika er som altid kold i røven.
    Zenta bryder sig ikke om det, men i en alder af 11 år er vi nået til at det ikke er en panisk angst hund men nærmere end lettere utryg hund som er opmærksom.

Førhen var hun total blæst, hun farede rundt, skabte sig og halsede og pustede så man skulle tro hun var ude og løbe et maraton.
    Hun ville hverken spise eller tisse og hendes øjne var seriøst ved at falde ud af hovedet på hende.

Nu er hun opmærksom og lister gerne hen mod døren når vi er i haven, men ikke værre end at hun laver hvad hun skal og jeg kan med stemmen alene opmuntre hende til at komme hen til Laika og jeg, også selvom vi er langt fra døren.

Herinde er hun OK rolig, kigger op ved de brag hun hører, er lidt klistrende men ikke mere end at hun går imellem stue og soveværelse så hun kan holde øje med både Laika og jeg.

Lige nu spiser de hver en rå oksestrube til aftensmad, så bruger de lidt energi på det og skal så slå mave.

• Indica J
    Indica J Online Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 3 Følgere: 69 Emner: 17 Svar: 319
    #3   31. dec 2017 Her går det over al forventning, Viktoria har ligget i sofaen og slappet af det meste af eftermiddagen, og nu har hun så lige været i haven for at tisse - hun kiggede lidt op når der var nogen der skød noget af, men ellers ikke rigtig nogen reaktion.

Bertha Louise er stort set døv, og hun er totalt upåvirket af brag og lys på himmelen - hun plejer ellers at være panisk angst.

Så vi satser på at det bliver en stille og hyggelig aften, men masser af god mad (læs: en masse lækre hapsere) og måske en god film

• #4   31. dec 2017 Jeg har bedt hele Solrød om at holde op med at skyde fra 18-18.15 via facebook, så jeg kunne komme ud og tisse med Sally Og det kom vi

Sally Stresser og er let utryg. Men som aften skrider frem og gufferne kommer, så klare hun det bedre og bedre

• #5   31. dec 2017 Honey er slet ikke glad for det Nu har der også været brag her konstant hele dagen - her i aften har folk ikke været inde og se dronningens nytårstale - de skal åbenbart heller ikke have noget at spise Honey og jeg kunne godt bruge bare 15 minutters ro

• #6   31. dec 2017 Her går det også nogenlunde.

Stella reagerer ikke det fjerneste.

Chessie har gået meget i løbet af dagen, og ville ikke have sin fisk efter aftensmaden, som hun plejer. Hun har fået medicin, der er begyndt at virke. Og så har vi igen i år bundet et tørklæde rundt om hende, som også har hjulpet en hel del.

Lige nu bliver der skudt en del af, og hun reagerer ikke andet end ved at kigge mod lyden, men ellers ligger hun bare i stolen.

De får et ben til midnat, det plejer at fjerne opmærksomheden på bragene

• #8   31. dec 2017 http://www.hundegalleri.dk/video/off-topic/45352-godt_nytaar

Ingen medicin her. Hvis ikke han gnaver i okseører så sover han, eller er i haven i snor! Han vil gerne ud og lege, men jeg gir ham ikke lov. Han kan godt øffe men det er ikke ret meget.

• #9   31. dec 2017 Ku også lige ha hat på i tooo sekunder inden han fik sin tilberedte oksemørbrad

• #10   31. dec 2017 Vi er taget i campinghytte langt væk fra krudt og brag. Eller dvs man kan høre det ude i det fjerne. Hundene er nemlig ikke glade for fyrværkeri. Så på denne måde får vi en rolig aften. Pt sover alle hunde og mand, mens jeg ser TV og surfer rundt på nettet
    Så en helt rolig aften hos os

• #12   31. dec 2017 Her går det nogenlunde. Vi fik gået en god tur på knap to timer i formiddags, stort set fri for fyrværkeri og så fik han første dosis beroligende ved middagstid. Han har dog været rimelig anspændt i eftermiddag, men nu putter han i sofaen under min kugledyne <3. Overvejer blot hvornår det er bedst at gå ud at tisse.

• #13   31. dec 2017 Tucker ligger og sover, der er ret stille pt..
    Han er på sileo, har fået 2 gange og skal have 2 gange mere. Han har spist et andelår som holdt ham godt beskæftiget. Han reagerer kun på de højeste brag når han er "dopet"

• #14   31. dec 2017 Helt stille og roligt. De er heldigvis ligeglade

• #15   31. dec 2017 Her er der helt rolig, vi ligger jo også lidt langt ude og der er langt til nogle som skyder af.
    Vi har 16 hunde som alle gnaver afslappet på ben:) radioen kører og der er DAP i stikkontakten

• #16   31. dec 2017 Balder er bange, efter at de fyrede af lige bag ham. Inden da var der ikke noget. Nu ligger han under bordet på mine tæer med en thundershirt på. Men tryg er han ikke.

Nå ja, og Orientalerne er bestemt heller ikke glade for alt det larm. Pt. ligger den ene klinet op af mit ben med ører og øjne på stilke.

• Indica J
    nov 2017

#17   31. dec 2017 Så afslappet er Viktoria

• #18   31. dec 2017 Vi fordøjer og er ellers kolde i rumpetten.

• #19   31. dec 2017 Her går det indtil videre også rimeligt. Der er noget gøen, men der skal heller ikke så meget til at få dem til at gø. Jeg har lige haft dem i haven, der blev rendt noget rundt og gøet, kunne man lige jage det væk, ville det jo være fint, men de 3 fik da også tisset, så det var ok.

I øjeblikket ligger alle roligt dog afbrudt af lidt knurreri fra tid til anden.

• #20   31. dec 2017 Ingen problemer her. Vi er oppe i vores sommerhus i år, og aktiviteten heroppe er intet i forhold til de år, hvor vi har været hjemme.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 1.858
    #22   31. dec 2017 Her bliver der brændt krudt af for alle pengene.

Ingle har vanen tro indtaget brusekabinen. Han fik Stesolid klokken 17, så han har det egentlig okay, men han vil gerne så langt væk fra larmen som muligt, og det får han selvfølgelig lov til

Basso slægter sin mor på Lige efter Dronningens nytårstale sad han i sofaen og kiggede på raketterne, men nu lader han til at være lidt irriteret over, at larmen forstyrrer hans skønhedssøvn

• #23   31. dec 2017 Med ude og skyde af, det tager han så fint! Kigger bare på, og forlanger en godbid!

• #24   31. dec 2017 Vi bor på landet og der skyder de næsten ikk af hvertfald ikk som hundene vil reagere på men de plejer også at tage det helt cool så det vi jo super glade for

• #25   31. dec 2017 Her er det stille og roligt. Der er en del raketter, men ellers ingenting, og først de sidste par dage, så det er rart. Men mine har aldrig haft problemer med nytår, og går så også gerne ud for at tisse selvom der bliver skudt af omkring os. Nu hvor det er blevet mere holder rosa sig dog lige i nærheden af mig når vi går i haven, men hun virker ikke utryg og de har bestemt ikke travlt med at komme ind igen.

• Kathrine
    Kathrine Online Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 9 Følgere: 242 Emner: 3 Svar: 917
    #26   31. dec 2017 Ellie har lige spist aftensmad, og ligger bare og sover nu. Absolut ingen reaktioner fra hende - bortset fra når dåsen med klejner bliver åbnet

• Kennel Hearthitter
    Kennel Hearthitter Online Tilmeldt:
    jul 2017

Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 861
    #27   31. dec 2017 Her er det kun vagthund Bello der reagerer. Det kommer vi så om ved at rulle gardinerne ned. Han var ude og tisse ved 7-tiden hvor han skælder ud på fyrværkeriet han kan se. Men ikke værre end han gør det han skal og ikke virker utryg som sådan.
    Nu snorkbobler han og alle tøserne, på nær Chante, der tigger om at få mere mad, dessert, chips, chokolade osv..
    den værste hund vi har overhovedet på det punkt..

• #28   31. dec 2017 Her ligger alle syv hunde og snorker, fordelt ud i hele huset. De er fløjtende ligeglade.
    Så er det nemt at have gæstehunde

• #29   31. dec 2017 Det er okay, vi er nede ved min veninde og hendes hund kører uden medicin, men er lidt forvirret over de 2 unger trutter i horn

• #30   31. dec 2017 De skyder helt vildt her... Zara vågner men sover heldigvis igen. Aslan er ok

• #31   31. dec 2017 Svende har sovet det meste af eftermiddagen efter en super skøn tur i Fredensborg Slotshave

Han er nu på sin anden dosis Sileo, som fungerer super. Det tager toppen, så han nu blot kigger rundt og venter på godbid ved de højeste brag...

Da vi spiste fik han et stort lammeben. Det kunne den lille godt lide og derfor blev fyrværkeriet næsten ignoreret Han øffede en anelse et par gange men han havde mere travlt med sit kødben

Han har lige været på nat-tisse-runden sammen med kæresten. Det gik ok...skulle lige skælde lidt ud, men ikke noget voldsomt.

De er begyndt at skyde af her...men ikke voldsomt. Vi bor i et sølvbryllups og børnefamilie villakvarter ude på landet

Så alt ok herfra

• #32   31. dec 2017 De giver den temmelig meget gas her i min lille flække, både med raketter, batterier og kaboom-ting. Bella er på Sileo, og har fået 3 gange indtil videre. Dorit er ikke på noget. Hun bliver lidt utryg ved de store brag, men kan fint afledes med mad.

De gumler pt aftenens 2. ben. Det første var en okseknogle med masser af snask og kød udenpå, og med en smule oksekallun indeni. Lige nu er de igang med tørrede hestestruber med leverpostej i.

Dorits buttliv er ved at være godt udspilet, og det er hun jævnt tilfreds med

• #33   31. dec 2017 Der er også begyndt at komme en del flere brag her og højere brag (tættere på)..
    Hundene er ikke utrygge eller noget. Men kan godt mærke at de er mere opmærksomme, Rosa sover hvis jeg sætter mig hos hende i sofaen. Lucky er lidt sværere at få i ro, fordi han er så opmærksom, men han virker ikke trykket af det, han skal bare have lidt hjælp til at falde til ro og sove lidt. Han er lidt som en hvalp der er overtræt lige nu. Han kan dog sagtens distraheres med godbidder osv. Så han får en kong med fyld han kan falde til ro med

• #34   31. dec 2017 Vi har pt 4 hunde der ligger og bobler, 1 der render rundt og leder efter ulykker hun kan lave

Og så har jeg desværre for første gang en Casey der ligger i nakken og ryster lidt, så vi skal vist lige huske at træne lidt mere til næste år

Men alt i alt er vi positivt overrasket over hvor godt det går

• Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 1.463
    #35   31. dec 2017 Jeg ude i skoven er der ro

Alle 4 hunde snorkbobler

Tidligere på aften hørtes der lidt " torden " i det fjerne

Ingen reaktion fra hundene , de er vant til skud fra jægerne

• #36   31. dec 2017 Det er første nytår for to af venindens hunde, og den ene ligger pt og flader ud sådan her

• #37   31. dec 2017 Der er pause i skyderiet, så hundene får sig en lille lur Vi har fundet Bellas bur frem, og Dorit er flyttet ind i det. Hun elsker bure, og Bellas er 120x80 cm, så det er jo nærmest en hel lejlighed til en corgi

• #38   31. dec 2017 Heldigvis er ingen af mine bange for fyrværkeri. Så lige nu ligger de på hver deres pude og snorker Det skal nok lige siges, at de går til den her omkring, så der skydes af hele tiden
    Omkring ved 19-tiden var vi lige ude på den sidste tur, inden vi holder os inde til omkring ved 1-tiden. Viktor virkede temmelig fornærmet over, at vi kun skulle ud på en lille kort tur Øv, mor! Da vi er på vej tilbage, bliver der fyret af ved en af nabo-ejendommene. Ikke tæt på men heller ikke langt væk. De var begge to iskolde. De ikke så meget som vippede med et øjenbryn. Kiggede bare - og snusede så videre

Lige før midnat får de hver et tyggeben, som de kan fornøje sig med, imens jeg er ude på altanen og glo på fyrværkeri

• #39   31. dec 2017 Pause? her er det store bomber de fyrer af lige nu! Asterix sover men det gør jeg ikke! puha er ellers ikke en kylling

• #40   31. dec 2017 Her er der ingen reaktion på de to bum der har været. Men tror ikke der kommer meget fyrværkeri i år med sne og tungt skydække.

• #41   31. dec 2017 Her skyder de helt vildt. Jeg har lige været ude og skælde ud. Det er ski ikke smart at skyde kæmpe batterier og raketter af lige op af vores hestestald og halmlade!!! Loven siger altså en afstand på 100 meter. Men det får man dem aldrig til at overholde.

Hestene er buret inde med lys i stalden og høj musik.
    Kattene er ligeglade.
    Hundene er på zylkene og tager det faktisk meget roligt og nyder de ekstra godbidder når det larmer ekstra vildt.

• #42   31. dec 2017 Vi har 1 ud af 5 hunde som er bange, men vi gør også mest muligt for at hundene er SÅ trætte, at de ikke orker at reagere på bragene.
    Og så får de en masse at spise via kong, aktivitetslegetøj og et lækkert råt ben kl. 00.00. Plus at vi hele tiden har tv, musik eller radio tændt.

Det er kun Paya der reagere ved at halse lidt og vil sidde ved os. I starten gør og knurre hun altid, det er hun ovre nu og vil bare putte.

• #43   31. dec 2017 Det går nogenlunde. Lulu er kold i røven over fyrværkeri, men Myrna tager det slet ikke så pænt, som hun plejer og stresser rundt. Vi har heldigvis valgt at holde stille nytår os to, så alt kan være så tæt på normalt som muligt. Lige nu ligger de dog begge og bobler hos mig. Så længe det varer for Myrnas vedkommende.

• #44   31. dec 2017 Ja, her LARMER de 13 hvalpe, så alle vi andre ikke kan hører noget som helst.

• #45   31. dec 2017 Mona så kan de sige noget hehehe

Kattene er også ligeglade her.

Dejligt at det går så godt rundt omkring men hold op folk skyder af i år eller er det bare mig?

• #46   31. dec 2017 Ja her er der mega stress på. Men det er fordi at mon kaffemaskine valgte at afgå ved døden

• #47   31. dec 2017 Åh gud krise! Minion Håber du klarer den

• #48   31. dec 2017 Står og assistere den med en elkoger i et forsøg på at holde den kunstigt i live haha:P

• #49   31. dec 2017 Det er første år jeg bor her til nytår. Men jeg synes slet ikke det er slemt. Men jeg er også vant til Århus og er flyttet til Vejen, så det kan næsten kun blive mere stille
    Men der er da en del raketter og folk startede tidligt i dag, jeg synes de plejer at starte med raketter når det er mørkt, i år var kl kun 14-15 stykker.

Er spændt på kl 24, har ingen idé om hvordan det er her.

Det hundene har reageret mest på indtil nu, var de tre brandbiler der kørte med fuld udrykning for en halv time siden lige forbi vores hus. Jeg kunne dog se at det var en container de skulle ud til og går ikke hørt eller set ambulancer, så tænker der ikke var nogen der kom til skade. Det er ikke længe siden der var en anden container der var ild i af andre årsager i byen, så ved ikke om det er pga fyrværkeriet.

• #50   31. dec 2017 LOL Måske du skulle give finde en hjertestarter hæhæ

• #51   31. dec 2017 Orv ja. Men mon ikke Falck bliver lidt tosset hvis man prøver at booste sin kaffemaskine med sådan en haha

• #52   31. dec 2017 Hmm måske så et bilbatteri og startkabler

• #53   31. dec 2017 Hahaha

• #54   31. dec 2017 Åh tror lige jeg vil liste ud og drikke rn kop kaffe.... Hahaha

Nej minion Krise!

• #55   31. dec 2017 Balder ryster og halser.

Men vi har også fået en ny nabo, der har fyrværkeri med fra Tyskland. Og det siger booooom.

• #56   31. dec 2017 Alle fire hunde er helt rolige her :-)! Vi ser film og jeg har snart taget en flaske champagne selv ??

• #57   31. dec 2017 Øv Susanne
    Honey ligger og tygger i en godbid nu, men hun blev SÅ forskrækket, da hun lige var ude at tisse

• #58   31. dec 2017 Så har Svende fået sin tredje dosis medicin. På tilbagevejen fandt han sit lammeben, som han nu lystigt gnaver videre i uden at reagere på fyrværkeriet

Beklager den lidt dårlige billedkvalitet, men nænner ikke at forstyrre kræet unødigt, når han nu har så travlt med at være distraheret

• #59   31. dec 2017 Havde ellers lagt en fin madras herovre ved sofaen, men han vil lægge lige foran terrasse døren, hvor der er glimten og blinken. Men han snork sover!

• #60   31. dec 2017 Merry Christmas hohoho Så er der julekugler! Og en stærk aroma der svier i næsen

• J0hN
    J0hN Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 59 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 3.305
    #61   31. dec 2017 Naboerne holder fest og har masser af gæster som fyrer af.
    Her er hundene dog rimeligt ligeglade.
    Gøer en gang i mellem, og vil ud og bide nosserne af dem der skyder.

Har lukket af til hundegården da de vil have fat i de sataner.

• Indica J
    nov 2017

#62   31. dec 2017 Herhjemme gasses der... hvordan der kan komme så slemme gasser ud af så lille og fin en hund som Viktoria, det fatter jeg ikke

• #63   31. dec 2017 Vi er kun os, vi trak brandvagten hernede da ingen af naboerne er hjemme (vi har kun 2) så vores nytårsfest er i børnehøjde str. 4 år . Vi har rendt rundt i haven med stjernekastere og haft små fontæner tændt. Og nu har vi lige haft glidebane i paljetter på stuegulvet og braget diskofil ud gennem højtalerne i 2 timer. Hundene bobler i hver sin seng og misserne er gået ovenpå.

• #64   31. dec 2017 Her gnaskes, pruttes og flyttes ben. Dorit er ved at indrette lejligheden med afgnavede ben i alle afskygninger, alt imens hun er ved at lægge en skummel plan for at få listet det sidste ben ud af munden på Bella

Når nytåret ringer ind skal jeg til at pakke deres mad til næste uge. Det plejer at kunne fange interessen. Og så er bilen parkeret med bagenden HELT oppe ved døren, så de kan hoppe direkte ind i bilen, hvis det er nødvendigt at køre herfra for at få en lille nattissetur.

• #65   31. dec 2017 Laika stresser helt vildt! Fordi det bliver båret så meget mad fra køkkenet til spisebordet og tilbage. Hun håber der falder lidt af.

Fyrværkeri rør hende næsten ikke, men de der gnister (raketter) dem synes hun lyder lidt mærkeligt.
    Jeg undres over at hun kan være så ligeglad overfor fyrværkeri, når hun bliver forskrækket over hendes egne prutter (Dem med lyd)

De skyder meget her, der er aldrig pause, men vi har indtaget fars seng. Nu ligger hun og snorker

• #66   31. dec 2017 Vi træner det meget, så vores har været med i haven og skyde af.
    Han er helt kold.

• Indica J
    nov 2017

#67   31. dec 2017 Sofia - Viktoria får også et chok hver gang hun prutter (også dem med lyd på), men hun er totalt cool i aften

• #68   31. dec 2017 Vi er lige igang med desserten

• J0hN
    J0hN Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 59 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 3.305
    #69   31. dec 2017 Ha ha??

• #70   31. dec 2017 Her går det ok - et lækkert kødben og så er de distraheret fra bulder og brag. Vi er flyttet fra KBH i år og det kan mærkes ift fyrværkeriniveauet

• #71   31. dec 2017 Isdessert ala Asterix

• #72   31. dec 2017 Rollo er faktisk helt rolig, og han har ikke fået noget som helst, ud over hans thundershirt på

vi er så åbenbart flyttet i et kvarter hvor folk går meget op i fyrværkeri, så der brager og lyser det konstant.

• #73   31. dec 2017 Her sover alle - selvom naboerne er gået AMOK i krudt Vi er ved at dø af grin over dem. Aslan fik sin dosis to - halv dosis kl 21 - og han må få en gang mere kl 2, men det forventer vi ikke at få brug for.

Jeg er rigtig glad for at vi fik meprobamat i år i stedet for Sileo, som jeg syntes slog ham lidt for meget ud. I år har han ikke været dopet, men han lytter meget, så han er skide træt den stakkel

Jeg går ud med ham i snor efter kl 1

Og hvilken velsignelse at Zara har sovet nogle timer nu Babyen har vist sig at være den sværeste opgave herhjemme med skyts -

Er jeg den eneste, der har en hund, der skal skide 200 gange i morgen pga overfodring? Aslan har bare hygget igennem i dag med madaktivering

• #74   31. dec 2017 Svende er helt vågen og sig selv på Sileo...bare uden at blive vred

• Indica J
    nov 2017

#75   31. dec 2017 Viktoria nægter faktisk at spise nogle af de godter jeg har købt til hende, men hun vågnede op fra søvnen og var meget opmærksom da jeg stod og klargjorde foie d'oie til nedfrysning. Hun ved hvad der er godt

• #76   31. dec 2017 Altså jeg tør slet ikke tænke på hvad der kommer ud af ham imorgen Lens, hans mave er stadig ikke på toppen men med prokolin A/D kartoffel kylling og skånekost så går det fint.

Men is mørbrad og diverse kødben og tørrede tyggeting er nok ikke lige det der er bedst for maven!

Men vi håber!

• #77   31. dec 2017 Linda: Aslan gik i gulvet med et brag Jeg blev sgu helt nervøs sidste år Men der er åbenbart lidt forskel på hvordan hundene reagere på de forskellige ting.

Stesolid er fint til Aslan, Sileo også men han skal have lidt mindre end jeg gav ( ) og meprobamat er det bedste jeg har haft indtil nu. Men forskellen på de tre er så lille, at han fint kan køre på dem alle den ene nat om året. Dosis er bare lidt forskellig.

• #78   31. dec 2017 Her går det efter planen. Vi var ude for 2 timer siden og tisse af, Balder har fået sin dosis kalm og en Thundershirt, og så har han ligget med os i sengen mens vi ser film. Han reagerer på de højeste brag med opmærksomhed men er indtil videre ok. Så ser vi hvad midnat bringer

• #79   31. dec 2017 Svende kommer også til at levere et par pæne portioner i morgen MASSERE af godbidder, tyggeting og kødben Dog ingen decideret foder...det hele har bestået af godbidder og bestikkelse

• #80   31. dec 2017 Svende fungerer ikke på Stesolid og Calmivet...selv på halv dosis var han helt væk

Sileo fungerer derimod som jeg håbede Og vi medicinerer også kun denne ene dag

• #81   31. dec 2017 Lotus kunne ikke være mere kold....... Men der bliver heller ikke fyret meget af her i landsbyen....... det hele er nede omkring Johnny og stakkels Sally.... Men heldigvis holdt mange pause og lyttede til Johnnys opslag om pause 15 minutter fra kl,. 18.........

• #82   31. dec 2017 Mine hunde har til sammen spist 6 okseknogler, heraf 4 oksekraftben og 2 stykker ribben, 4 tørrede hestestruber, 1 stor bakke leverpostej, 300-400 g flæskesteg og 400 g i/d på dåse Nå ja, og så delte de en halv ribeye, fordi jeg er syg og ikke kunne spise mere selv

Bella fik i/d tørfoder til aftensmad både igår og i dag. Dorits mave har ddet bedst af bare at få sit vanlige tørfoder. Og inden vi går i seng, får de en omgang zoolac, og så får de kylling og ris til morgenmad i morgen, måske med en skefuld af sådan noget mavestabiliserende dims

• #83   31. dec 2017 Fornøjelsen ved at bo på landet, hvor vi selvfølgelig kan høre fyrværkeri men kun omkring midnat fyre naboerne af.
    Så alle hundene ligger sådan her pt.
    Har været et smut på visit hos en veninde og spise og hygge og havde alle hundene med og det trættede dem vist også sådan at være på tur

Forventer resten af aftenen forløber som de andre år. At de ikke opdager det er nytår. Omend vi har fået ret skydegale naboer. Så nu må vi se hvor meget de går amok.

• #84   31. dec 2017 Iroh siger ikke så meget til det
    Vi var på lang tur i morges, og har sørget for at trætte ham i løbet af dagen. Kl 16 var vi oppe og hente min mor ved bussen, og der blev fyret af lidt tæt på os - det kiggede han bare på og gik så videre.
    Pt ligger han og tygger tyggeben, og er lige kommet med op i sofaen.
    Lidt i midnat får han en fyldt Kong så jeg er sikker på at han er beskæftiget
    Han får dog også Zylkene bare for at øge chancerne for gode oplevelser her på hans første nytår, og det virker super på ham

• #85   31. dec 2017 Ok her

• #86   31. dec 2017 Her går det fint. Vi bor sådan temmelig meget i periferien af Aalborg, og her er der blot endnu flere hillbillies og frustrerede hjemmeværnsmænd. Det udarter sig i skudsekvenser, der minder om vejrtrækningen hos en søvnapnøramt person. Helt stille i bemærkelsesværdigt lang tid, efterfulgt af et par kæmpemæssige og arytmiske brag og så heeeelt stille igen. Da seancen startede i eftermiddags var bredflab lige oppe i vindueskarmen og markere, men da hun erfarede, at det kun havde ringe effekt, har hun valgt at resignere, hvilket i hendes verden betyder at sove med lyd på

• #87   31. dec 2017 Vi har beordret hunden i "seng" hun ved ikke helt om hun tør sove

• #88   31. dec 2017 Laika er kold i røven og sover alene i soveværelset.
    Kan også være at hun er døv

• #89   31. dec 2017 Vi har det goooodt.

• #90   31. dec 2017 Vi har haft et par gode timer, hvor de har kunnet fyre af lige ude foran, uden at Chessie har reageret.

Nu har de fået et ben hver.

Det er godt at høre, at det trods alt går nogenlunde ok ved de fleste af jer

• #91   31. dec 2017 Sally er ikke pjattet med det. Men alligevel lidt nysgerrig i sekvenser.

Men i den lille hule går det OK lader pt op til den store brag. Og så ned på en tisse tur omkring kl 1-2.

• #92   31. dec 2017 Malene - Ja det var lidt sejt Gad vide hvor meget der var tilfældighed, og hvor meget der rent faktisk var grundet opslaget

• #93   31. dec 2017 Hundene her har også fået overdosis af kødben - men så længe det virker!!

• #94   31. dec 2017 Hvis jeg er Malene, så vælger jeg at tro på at dit opslag havde effekt

• #95   31. dec 2017 Der er vildt stille her i vores lille by i år. Det er helt vildt mystisk. Måske alle er bortrejst..

• #96   31. dec 2017 Ja undskyld - Det var selvfølgelig dig, Mette, jeg mente Jeg ved ikke lige hvorfor jeg fik blandet Malene ind i det
    Fruen skulle på job, så rødvinen stod jeg selv for at tømme. Og jeg drikker normalt aldrig alkhol - så måske er det min undskyldning

• #97   31. dec 2017 Så bryder helvede snart løs..

• #98   31. dec 2017 Det er da meget fedt hvis de rent faktisk reagerede på opslaget og ikke bare en tilfældighed!

Her i byen har der allerede været så meget drama på facebook over angste hunde og deres ejere der BESTEMT ikke mener det er ok at fyre krudt af den 27. bare fordi det er lovligt.. Det ødelægger vores samfund at der skal være så meget pegen fingre og æv bæv buuuh.

At bede om 15 minutters ro er fanme iorden, så hunden kan tisse

Jeg har selv haft en angst hund, han fik stesolid, og det fik den anden hund så også for han stressede vildt over at Bamse ikke gad noget som helst.

Jeg håber i får fred til at tisse efter 1-2 tiden

• #99   1. jan Balder er så bange. Sådan nogle beeep der lige skulle ødelægge det hele.

• Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 1.463
    #100   1. jan Det buldre i det fjerne , ingen lysglimt

Hundene kunne ikke være mere ligeglad

Den store hest er lidt utryg men kan beroliges med gulerødder

• #101   1. jan Vi var ikke i tvivl om da det var midnat... Vi har 2 naboer og begge fyrede det første batteri af på samme tid.
    Men ud over et enkelt vov fra Bamse og lidt skepsis fra Chess der aldrig har oplevet fyrværkeri og lige skulle lure hvad pokker det er så har der heldigvis stadig ikke været nogen reaktion.

• #102   1. jan Status fra kl 00-nu, hundene fik en godbid kl 00 og et kys og så smed de sig på sofaen. Nu er Lucky utilfreds fordi han ikke må få kransekage, ellers har der intet været. Selvom det buldre og brager. Jeg er stolt

Godt nytår alle sammen.

• #103   1. jan Skriv lige et ekstra okseribben på til hver af mine Det er stilnet temmelig meget af her, så jeg tror vi lister ud i skoven om lidt. Den ligger langt fra alt, så der burde vi kunne få lidt fred til at de kan komme af med et læs lort eller to

• #104   1. jan Her, og specielt nede omkring Johnny, er 3. verdenskrig brudt ud........ Stakkels Sally og alle de andre hunde, som er bange

• #105   1. jan Så var han ikke sejere end at han godt ku give en kodyl skideballe af vinduet kl 12!!

Så nu er vi gået i køkkenet, mindre vinduer og færre blink (stuen vender mod byen)

Han kunne dog nemt overtales med et marvben med dåsemad så det fylder vi op lige så tosset han vil, indtil det stilner af ved halv to tiden.

Ingen pusten bare høj vred gøen.

• #106   1. jan Hurra for stråtag og landsbylivet.
    Mindst 3/4 af husene her fyrrer ikke af. Faltisk er der ikke et sted i byen det er lovligt ifølge regler om afstand til landbrugsdyr, halmlagre eller stråtag. Og langt de fleste som gør har købt 1-3 flotte store raketter og det er det. Så er der enkelte der skyder mere af. Men de bor heldigvis længere oppe i byen.
    Hundene og katten er total kold.
    Men de er så også vandt til skud fra skydebane og jagter. Men alligevel ik.
    Er sgu så glad for landlivet.

Godt nytår - håber i kommer godt ind i det trods alt.

• #107   1. jan Iroh ligger bare pt og guffer Kong. Der er en ekstra i fryseren hvis den ikke holder længe nok.
    Er meget positivt overrasket over hvor godt han tager det

• #108   1. jan Ja det var ret sejt faktisk. Jeg gik og overvejede det i løbet af ugen, men tænkte at det nok var at gå for vidt. Men så alligevel. Der er en særlig ånd i byen, især med vores lille gruppe der specifikt er målrettet til at hjælpe hinanden og ikke til brok.

Der var næsten muse stille da vi gik ud kl 18. Vi rendte lidt ind og ud og fjollede indtil det lykkedes at få tisset.

Det er selvfølgelig ikke verden der skal tage hensyn til at jeg har valgt at have hund, men nærmere omvendt. Så det var fedt at vi lige fik det rum. Jeg spurgte meget pænt og ydmygt, og det blev taget rigtig godt i mod.

Lige PT er der fuld knald på anlægget og gemmeleg under skrivebordet Udenfor er de gået i gang med de store batterier nu

• #109   1. jan Mine gumler ben og er totalt kolde i røven over den larm, der er udenfor. Viktor ville endda med på altanen med benet - men den var mor her altså ikke med på

• #110   1. jan Lotus og jeg har lige været ude for at kigge. Vi har samme "privilegium som Ginne. Vi bor i landsbyen med stråtækte huse Så folk skal ud i kanten af byen for at fyre ud over markerne

• #111   1. jan Her i Skagen har de været igang siden 13 tiden, så det har været en lang dag for Aida.
    Hun gemmer sig under dynen, men hun har ro nok på til, at hun sover og kun engang imellem kommer i tanke om, at der bliver fyret fyrværkeri af.

Brutus derimod kan godt lide at kigge på det

• Indica J
    nov 2017

#112   1. jan Herhjemme er der helt ro på (i hvert fald indenfor, de sparer ikke på krudtet her i området). Viktoria ligger stadig på sofaen og løfter et af de små bagben og kræver mavenus ind imellem.

Bertha Louise ligger og sover, for første gang i sit 14 år lange liv er hun ikke panisk angst på nytårsaften.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#113   1. jan Der er rigtigt mange hjemme her i kvarteret og vejret er fint, så der er godt gang i løjerne.

Ingle ligger i brusekabinen og snorksover, så stesoliden har gjort sit arbejde godt

Basso hygger sig

Godt nytår, allesammen

• #114   1. jan Nå, på vejen overfor bor så ungkarlen fra helvede. Som har kæmpe bål - på gaden! Som de står om smider heksehyl ind i

Mine hunde er så propmætte at de knap kan rokke med ørerne

• #115   1. jan Her kigger vi fyrværkeri med en hulans masse godbidder som følgesvend

Edit - Nu har han lagt sig ved mine fødder...tror han er en anelse træt i de små øjne

• #116   1. jan Mette og Ginne, I er da lidt heldige med hensyn til de stråtækte huse, der hvor I bor. Jeg har boet 20 år i stråtækt hus, og der var altid nogen, der ikke tog hensyn, så det var rigtig ubehageligt at holde nytår. Jeg håbede altid på et ordentlig lag sne et ordentlig lag sne til at dække taget nytårsaften.

• #117   1. jan kl 00:25 så det sådan ud

• #118   1. jan Jeg har haft en rimelig aften med stille og rolige perioder, men også lidt mere urolige tidspunkter. I perioden mellem 12 og 12.30 var hundene godt oppe og køre. Peia var bange, Manilla gøede af h til og Celtia skulle ud midt i det hele, selv om hun var luftet af lidt tidligere på aftenen. Nu er der så ro igen, musikken i fjernsynet spiller ubehagelig højt, men hundene er faldet til ro igen.

Der er ingen, der har været for stressede til lidt fodersøg på gulvet, men det kan jeg jo ikke gøre hele aftenen

• #119   1. jan Så er det overstået herude..

Balder trippede lidt, men ikke det vilde, Enigma lå og sov...

Hvis ikke at det var fordi at hun var ved at vælte hele huset hver gang jeg åbner en pose chips, ville jeg tro at hun var døv

• #120   1. jan 5 styks total ligeglade hunde! Seje tøser

Liva bryder sig ikke om at være i haven når der skydes af, men indenfor er hun fuldstændig ligeglad.

Gårdhundene (de yngste) har netop været i haven og tisse selvom der stadig skydes lidt af i det fjerne og de er total ligeglade.

Vi er gået i seng, vinduet står åbent og det brager stadig lidt i det fjerne, hele banden snorksover.

Det er vores første nytår på landet. Vi kan selvfølgelig både se og høre fyrværkeri i det fjerne, men det er ikke længere lige ved siden af. Jeg ELSKER at bo på landet - også her i tiden med fyrværkeri! December har heller ikke været et helvede med gåture efter mørkets frembrud. Det har været total fredeligt. Skønt!!

• #121   1. jan Minion
    Nu bliver jeg lidt nysgerrig. Hvor ofte åbner du en pose chips på sådan en ganske almindelig nytårsaften?

• #122   1. jan Balder har klaret det til en guldmedalje. Jeg er så stolt. Der var lidt halsen da det stod værst på men det viste sig st være fordi køtermand havde det varmt! Da han kom ned på det kølige gulv faldt han til ro så vi endte med at pille thundershirten af. Stjernevuffer taget i betragtning hvor stresset han var sidste år

Og Mette, tak for lån af Thundershirt! Jeg tror vi skal have købt vores egen så du kan få din tilbage.

• #123   1. jan Så begynder det at stilne af her. Så nu kan pigerne komme ud en tur.

• #124   1. jan I aften er der nok knappet en 5 poser op vil jeg tro

Der er tilbud på Bugles i Rema

• #125   1. jan

Ja nu bliver han overtræt haha

• #126   1. jan Det var kattens.. en hund i træet!

• #127   1. jan Øv, Rema har lukket. Jeg kunne ellers godt æde en håndfuld bugles.

• #128   1. jan Så er der faldet helt til ro her - ikke mere kødbensgnavning til de to moppedeller

• #129   1. jan Stolt hund der overlevede

• #130   1. jan Stolt hund der har klaret endnu et nytår

• #131   1. jan Hun tog sig dog et par friheder undervejs..

• #132   1. jan Man kan ALTID æde en håndfuld Bugles

• Indica J
    nov 2017

#133   1. jan Så har Viktoria været i haven og tisse af for natten, jeg har fået set den svenske konges juletale og er nu krøbet i seng.

Sov godt allesammen, og godt nytår!

• #134   1. jan Seje hunde i har jer Sally har været en presset madame i perioder, især da de hev kanonslagene og krysantemumbomberne frem. Den får lige 15-20min endnu, og så går vi ned og tisser af for sidste gang

• #135   1. jan Nixen bixen, om damen ville ud af bilen! Som i bare NEJ! Så jeg gik 50 meter med Dorit, som leverede en imponerede lort

Vel hjemme ville Bella så spille fodbold i haven

PS. Jeg har åbnet to poser chips. Og spist 4 chips fra hver pose. Hader at være syg. Jeg er mester i at æde!

• #136   1. jan Hold op det var vildt kl 12-1230. Jrg sad på gulvet med aslan i mine arme. Han lå med lukkede øjne og ventede for han viste ikke om han skulle dø eller väre gal. Genboen skød ca tyve ulovlige Kanonslag af. Utroligt zara sov. Vinduer og gulv rystende....

Jeg er virkelig glad for jeg gav medicin forebyggende!

Siden har der väret stille og vi har tisset og nu godnat

• #137   1. jan Tøserne fik ikke tisset da vi var ude, de fyrede af lige over hovedet på os Så måtte gå hjem med dem og så tage en tur med Hugo alene, han var til gengæld fløjtende ligeglad med alt

• #138   1. jan Vi har givet Mailo stesolid siden d,27, og så han har også brugt thundershirt i de vågne timer siden der, og vi har haft adaptil i stikkontakten. Og i år er det år hvor der er gået bedst. Vi plejer at give et kødben lidt før midnat, for han er så madglad at han er total opslugt af det, og dermed ikke reagere, men det kunne vi jo ikke i år pga specialdiæt og nyresten, men han sov sgu fra det hele!!!

Vi køre helt sikkert alle 3 ting igen næste år, det har bare fungeret perfekt. Vi har ikke haft en rystende hund, en hund der har gemt sig, en hund der er kommet flyvende i luften i panik , eller en hund der har gået total i panik. De få gange han har gøet, har jeg med rolig stemme kunne få ham til at stoppe med det samme.

Ozzy var som altid kold i måsen.

Jeg gik omkuld på sofaen kl. 21, og vågnede ved midnatstid af alle bragende

• #139   1. jan Fuck me sideways.... Gik ned for at tisse. Gik ind og ud, kunne mærke at modet næsten var der. Og så får hun trådt på en knaldperle Nu vil hun slet ikke ned

Øv. Vi må prøve senere eller vente til i morgen tidlig

• #140   1. jan Øv hvor surt Johnny Vi plejer at sige at d. 31/12 er det HELT okay hvis man tisser på gulvet, for Mailo vil nemlig ikke med ud overhovedet. Han går lige med på morgenturen, men så vil han ikke ud mere han vil knap i haven. I dag har han dog vovet sig ud i haven 2 gange, men det har været MEGET kort, og han har tisset lige udenfor døren, og så løbet ind igen.

Det er simpelthen så træls og trist med en hund der er så bange, så bliver nytåret noget der bare skal overståes.

• #141   1. jan Det er HELT ok hvis hun tisser. Jeg synes bare at det er synd at hun skal holde sig. Og hun forstår kommando og at "gå ud og tis". Så vi plejer lige at kunne vinge den af når det stilner af.

• #142   1. jan Minion...verdens ellers mest skabagtige kræ er underligt nok iskold overfor fyrværkeri..måske når man er en blågårds-buller så er lidt brag og farvede lysglimt -oftest blå i "hooded" bare et hverdags fænomen

Han kom med til min moster sammen med mine forældres hund Bella og et stykke kålpølse, lidt flødeskum og en masse tiltusket kæl fra alle gæsterne så gik begge hunde i gulvet..
    Og de vågnede først da alle rejste sig - man skal jo ikke gå glip af noget...

Og så kunne man da lige udnytte lejligheden til en lille midnatssnack.
    Nu hun bød..

• #143   1. jan Johnny: Jeg forstår dig , for ja det er sgu synd. Men man kan bare ikke gøre så meget, ved det jo fra Mailo. Ozzy er bedøvende ligeglad, og kæft hvor er det bare MEGET nemmere.

Minion: Ahahahaha, gangsterhunden er sgu da vant til det

• #144   1. jan Her er det gået fint, ingen medicin
    Billedet er taget ca. kl 1

• #145   1. jan Lige inden midnat var vi selvfølgelig klar
    Godt nytår

• #146   1. jan Haha hvor et godt billede About

• #147   1. jan Tak
    Pludselig indskydelsen, derfor er det også en flot dør som danner baggrund
    Kvaliteten kunne desværre også være bedre, men nu er Asti'en drukket, så der bliver ingen ommere

• #148   1. jan Her er det gået okay. Zakho har sket ikke reageret de andre dage, heller ikke når de har fyret af på gåturen. Men ved 21 tiden begyndte han alligevel og gå med halen mellem benene og helt oppe i hælene på os og rystede også lidt
    Så foreslog vores venner at hente hans bur fra bilen og stille med et tæppe over og det hjalp faktisk lidt Han lå dårligt nok i det, men tilstedeværelsen var åbenbart nok
    Kl.24 var han helt åndsvag... der ville han bare ud i haven til sin far
    Men det fik han altså ikke lov til for der var fanme knald på i år, det plejer der sket ikke at være
    Kl.1 kunne han komme ud og tisse end laaaang tår

Men ja det er sku næsten værere med baby Han har været sindsyg pylret idag pga en smule feber Men hver gang han blev puttet blev han vækket af knald

• #149   1. jan Caroline: Haha, jeg har også været som en pyldret baby i dag Jeg er nemlig også syg, og sover ret meget i etaper for tiden, ja altså jeg sover nærmest hele døgnet rundt. Så jeg har taget mig selv i at være total gamle sure Fru. Martinez flere gange i dag, og tænkt " så stodpdog den ulidelige larm så jeg kan sove"

Det værste er sgu hende tumpen oppe fra 1 sal, der selv har en hund der er panisk angst for fyrværkeri, og så skyder hun selv krudt af LIGE udenfor opgangen , ergo lige ved vores have og jo også tæt på deres vinduer. Da hun havde nævnt til min mand den anden dag, at hun kun manglede at købe fyrværkeri, havde min mand sagt " jeg forstår sgu ikke dem der har en angst hund selv fyre af, det er jo komplet idioti ", og så var han gået sin vej

• #150   1. jan Øv Rikke, men har du alligevel fundet overskud til at lave lækker mad?:D Det ved jeg jo du er god til

Gud en klovn
    Jeg synes det er helt fint med fyrværkeri, også selvom jeg har haft en angst hund. Men jeg er sku ikke imponeret over hvordan det ser ud Man skulle istedet lave en lov om at det kun må være profesionelle der fyre af, så er det meget flottere

• #151   1. jan Caroline: Vi fik bare noget nemt, men stadig lækkert. Tigerrejer marineret i sød chilisovs og hvidløg, og så lynstegt på panden, serveret på salat , og med flute og hjemmelavet hvidløgssmør.

Og så var der steaks af oksefilet med halve bagte kartofler, grøntsager og sovs til hovedret, der kunne jeg så ikke spise mere så jeg gik direkte til desserten, ahahahaha

Og så bare is med chokoladesovs til dessert.

Jeg magtede simpelthen ikke noget vildt i år, har været syg i 2½ måned nu, og går og afventer en leverbiopsi, så min meget sparsomme energi og vågne tid, bliver ikke brugt på den store madlavning. Men vi får da noget at spise

• #152   1. jan Det lyder da også lækkert

• #153   1. jan Godmorgen Mig og Kira lever endnu

Dog er Kira stadig ikke blevet en morgenhund og er gået kold i hendes lænestol (for selvfølgelig har hun sin egen stol hjemme hos mig )

Jeg tog hende med hjem til mig og sove, så hun kunne få lidt ro fra de 2 unger

Fik ikke set Dronningens nytårstale igår, så det starter jeg lige dagen med

• #154   1. jan zzzz

• #155   1. jan Det var en rædselsfuld aften for Gandalf, jeg har aldrig oplevet noget lignende.

Ebbe var jo splitter tosset på det her knald og brag, skældte og smældte mens han fløj stresset rundt. Det er første nytår uden Ebbe, så vi var lidt spændt på, hvordan det ville gå.
    De har fået flydende calm siden torsdag, samt sos dråber, og synes det er gået ok i dagene op til.

Men men men, jeg havde en klæbende skygge efter mig fra sidst på eftermiddagen, øjne som tekopper, rystende og anspændt. Senere skulle han bogstaveligt talt op på skødet og klamre sig fast. Han fik ikke tisset de få sekunder han turde gå ud i pauserne fra fyrværkeriet, så en gang i aftes, og en gang i nat har han tisset inde på en måtte. Det er ikke sket siden han var 10 uger.
    Det er fandme synd..

Her til morgen er han træt, men virkede meget lettet over at kunne komme ud uden at frygte for sit liv..

Morgan kan afledes med noget guf, og citta er ret så ligeglad.

• #156   1. jan Her gik det utrolig godt, lidt uro kl 24, men kun fra to af hundene resten gnavede videre på deres ben;) vi luftede kl 1 og det gik også fint, så sov vi alle til kl 5.30 hvor der var et par stykker som ville ud;)
    I dag er det store rejse dag, alle hundene på nær en bliver hentet i læbet af dagen, så får vi et par stille dage med kun 1-2 hunde af gangen det bliver nu rart at slappe lidt af igen.

• #157   1. jan Dorit har sovet som en sten i nat. Da vækkeuret ringede, lå hun med alle 4 ben i vejret og nægtede at vågne!

Ingen af dem ville ud for at tisse, fordi det øsregner. Bella måtte dog overgive sig, og løbe i haven for at komme af med både det ene og andet.

De virkede mildt sagt ikke sultne, men morgenmad skal de have. Så de har spist, og nu venter vi på at regnen stilner lidt af.

Og de trænger virkelig til at få "luftet ud"!

• #158   1. jan Her er i øvrigt et billede af Dorits lejlighed, da jeg gik i seng. Hun havde samlet 7 knogler Bella har stjålet den ene her til morgen, og nu har dumme hundemor smidt dem ud

• #159   1. jan Vores eneste krise var, da jeg prøvede at få ham til at ligge på den fine "gemme af vejen" -plads, som jeg havde lavet til os. Det ville han ikke finde sig i. Var også lige uden for og tisse klokken 19 og halv to - helt uden problemer, selvom der både var raketter og brag (her er altid meget skyderi - her bor mange mennesker og vi døjer med de der grupper af unge snøbler , der skal sætte ild til alt).
    Og Aslak der ellers har været så sky og bange. Så jeg er lidt paf og temmelig stolt
    Han har dog fået Serene Um i et stykke tid, og vi har en Adaptil i stikkontakten.

• #160   1. jan Lina var klisterhund hele dagen og aftenen i går og lagde sig, som hun plejer nytårsaften, under bordet i køkkenet. Men så var det, at søster, svoger, mand og jeg begyndte at spille Tabu......... Det larmer (læs: søster og jeg KAN ikke lade være med at skrue temmelig højt op for volumen), og SÅ gad Lina ikke ligge under bordet mere

Jeg fik nok sagt 20-30 gange til den gamle gyngehest, at hun var den dygtigste hund i verden Hun sov og sov - selv ved midnatstid, hvor det bragede effektivt, sov hun.
    Godt nok er hun blevet mindre og mindre bange med årene, men aldrig før har hun været SÅ lidt bange - eller vel nærmest slet ikke bange.

Kela var, som altid, fuldstændig ligeglad. Fie plejer også at være det, men hun var en smule urolig, da det bragede mest - ville ikke være på terrassen, hvor vi mennesker sad og nød showet på himlen, men lagde sig i stuen sammen med Lina i stedet. Det passede sådan set Kela fint - at være eneste hund ude hos os mennesker, der måskeeeee gav hende en lille bid kransekage eller to

Dejlig dejlig nytårsaften - der varede til omkring klokken fem. Hundene bad om morgenmad ved ni-tiden, så jeg er en smule træt i hovedet

Allerdejligste Lina i rooooooo

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#161   1. jan Efter Bellos vagttur, og vi havde spist raclette og chokolademousse, gik selv tiggetrunten over dem alle, Chantall, i koma.
    Alle sov fra de store brag og lysende himmel kl 12 til kl 1 i nat.. de var ovenikøbet så trætte at jeg vågnede først kl 6, og spurgte om de ikke skulle have morgenmad..
    Normalt kan Tilly godt vække mig kl 3 for at fortælle at hun altså er sulten nu..
    så stod de da op, for lige at kigge udenfor, konstatere det er FOR vådt, så Bello nærmest tissede på trappestenen, og Tilly stillede sig klar til morgenmaden.

Og så luntede vi ellers i seng igen og sov til kl 9

Dicte har holdt øje med det hele sammen med Xena.. Så de er også trætte idag de 2..
    men ingen har været nervøse eller utrygge.

• #162   1. jan Barbie var totalt kold, hun sov bare. Fyrværkeri er hun 100% ligeglad med.

• #163   1. jan FEDT KH

I skrivende stund har jeg hørt fra 3 af de fire Fie-hvalpefamilier. Ingen uro overhovedet hos ungerne
    Jeg er selvfølgelig altid spændt på, om min fyrværkeritræning med husets hvalpe PLUS mine formaninger til hvalpekøberne om, hvad de videre skal gøre, virker. I ni ud af ti tilfælde gør det heldigvis, men man kan selvfølgelig ikke gardere sig mod, hvad andre folk gør, som kan ødelægge det arbejde, man selv har gjort. En hvalpefamilie (Lina-hvalp) fortæller fx, at nogen fyrede et kanonslag af tæt på deres bil (MED hund i), så bilen rystede og såvel mennesker som hund fik et chok. Herefter var det slut med fredsommeligt forhold til fyrværkeri hos hunden

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#164   1. jan Nej det er sgu ikke alle der har en hunde/dyrevenlig tilgang mht fyrværkeri desværre.. mange hunde og kattes liv ødelægges hvert år pga nytåret.. ikke at forglemme alle de vilde dyr..
    de må være skræmt fra vid og sans..

Men godt at det trods alt er gået fornuftigt for de hunde her i tråden..

• #165   1. jan Jeg forstår slet ikke fidusen i et kanonslag. Det siger BANG - men hvad er egentlig det sjove ved bare et bang?

• #166   1. jan Isabelle - I dag har jeg have nær samme mening som dig. Men for 10-15 år siden havde jeg nok en anden mening

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#167   1. jan Isabelle: Sikke dog en grim historie

For nogle mennesker er BANG åbenbart den fedeste lyd i hele verden. Heromkring går der i perioder sport i at affyre kanonslag i tuneller. Det er tilsyneladende enormt sjovt at skræmme livet af det halve af byen

Jeg har dog endnu sværere ved at forstå de folk, der skyder raketter af i dagslys But why????

• #168   1. jan Dagen derpå...træt med træt på

• #169   1. jan Eva - Det fatter jeg dæleme heller ikke Man kan jo ikke se dem...

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#170   1. jan Åh, lille Svende Har man festet hele natten?

• #171   1. jan Der blev også fyret godt af igår eftermiddagshvor det var øs regnvejr og overskyet=man kunne ingenting se... så åndsvagt

• #172   1. jan Jeg har været lidt spændt på hvordan det ville gå, da vi har haft lidt komplikationer op til. Jeg ved at Bassen er bange for fyrværkeri og generelt høje lyde. Men i år har jeg ikke kunne give ham noget beroligende andet end Kalm da det var det eneste dyrlæge turde give fordi Bassen har problemer med mave og tarm ( som dog er i super bedring). Bassen har nemlig åbenbart en tildens til at få bivirkninger af medicin. Vi ved Kalm kun tager toppen så vi fik også en Adaptil sat til stikkontakten i håb om at det også ville hjælpe. Derudover så begyndte han at halte den 30. så fik besked på at han skulle holdes i ro, så det med at gå lange ture og gøre ham træt var også pludselig udelukket.
    De sidste dage så har de fyret godt af et par gange i løbet af dagene, så vi havde set at Bassen han krøb rystende under bordet men at ham så lagde sig til at sove kort efter. Så det var spændende at se den 31. hvor meget han ville reagere når der kom brag hele dagen. De startede kl 10 og fortsatte stort set hele dagen med korte pauser. I pauserne gik vi så ud og fik gjort det vi skulle og så ind igen med det samme. Bassen var super god til at få det hele overstået hurtigt så vi kunne nå det inden det begyndte at brage igen. Kl 17 var sidste tur og der var der desværre ikke stille, men det lykkedes at få ham tisset af og så ind igen. Det meste af aftenen lå han under bordet og hvilede (sov ikke men var rolig uden at ryste), men når der i perioder var mange brag så pev han lidt og ville op og have kram af farmand (det er kun min mand der kan bruges når Bassen er bange) og så ned og ligge under bordet igen og finde lidt ro. Kl 2.30 var der stille udenfor og min mand tog en lille runde udenfor med Bassen for at tisse af for natten og så gik de begge i seng.
    Så selv om jeg godt ville have undværet helt at han pev og rystede så syntes jeg det gik meget godt. Så må vi se næste år hvad vi gør, måske det samme men så kommer lidt tidligere i gang da vi først fik gang i Adaptil i sidste øjeblik og de siger at virkningen bliver bedre hvis man starter i god tid. Nu får vi se, har heldigvis lidt tid at tænke over det.

• #173   1. jan Og her er de startet med at fyre lidt brag af igen her nu

• #174   1. jan Han har holdt øje med kvaeteret hele aftnen i går og i forgårs...dog på medicin i går, så han har ikke fået sine skønhedslure

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#175   1. jan Caroline: Ja, der blev dæleme gået til makronerne i går.

Jeg må dog hellere skynde mig at rose mine søde naboer og genboer på vejen. Der var mange hjemme i går, og tilsammen havde de spenderet i omegnen af en brugt minibil på fyrværkeri, så jeg havde virkelig frygtet det værste, men folk har været rigtigt søde til ikke at fyre af mellem husene, hvor det virkelig runger, og de fleste havde været ude og rydde op efter sig, da vi gik i skoven ved 10-tiden

• #176   1. jan Aftenen i går sluttede godt her hos Honey og mig Jeg gav hende det store slagterben kl. 23, og så gnavede Honey i det, mens jeg hjalp hende med at holde det, indtil Honey kom ud at tisse og lave omkring kl. 01 Hun havde slet ikke tid til at reagere på larmen udenfor

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#177   1. jan Linda: Han har vist krav på overarbejdsbetaling

Ingle er også temmeligt kvæstet i dag. Han var rimeligt afslappet i går aftes, men han har jo også brugt en masse energi de seneste dage.

Basso havde en herlig fest i går og i nat, hvor han spænede rundt og legede med sin bamse, mens det buldrede og bragede udenfor, så han er også gået i hi.

• #178   1. jan Det lyder som om der er nogle heldige hunde der bliver passet godt på og forkælet . Dejligt at høre.
    Det er første nytår jeg ikke har kunne give Bassen noget lækkert at hygge sig med. Men tror han er ret ligeglad, det er mere hans ejer der føler at hun har brug for at forkæle ham

• #179   1. jan Zakho fik et dejligt stort kalveben men han har ikke rørt det han skulle satme ikke risikerer at glip af noget

• #180   1. jan Her gik det faktisk ganske godt. Tucker var jo på Sileo og det gør virkelig en forskel for ham. Han fik dosis 17.30, 19.30 og 23.30 og så var det meget begrænset hvad han fik gøet af.
    Lige da de gik i gang ved midnat kom der et par bjæf, men så blev han rolig og gik under sofaen og sov. Vi gik først hjem kl. 2 og her hørte vi ingen brag, der var Tucker frisk nok og fik gjort hvad han skulle. Så gik vi ellers hjem i seng og han har sovet som en sten hele natten. Men jeg synes der var ekstra gang i vores by i år, men vi havde også noget musik igang i lejligheden, så bragene var ikke specielt tydelige for Tucker at høre.

• #181   1. jan Vi var hos nogle venner - havde spændt hundetraileren bagpå bilen og der spenderede Czhaplin sin nytårsaften.
    Jeg kunne holde øje med traileren fra vinduet - og vi var ude på "landet", så ikke voldsomt meget bål og brand.

Han fik sin mad som han plejer om aftenen - blev luftet og smidt lidt i en mega stor løbegård som de har, der hvor vi var i et kvarters tid. Derefter i traileren .. ingen problemer overhovedet.

Nu skal vi ud og gå lidt spor - Godt nytår

• #182   1. jan Hvorfor skulle Czhaplin egentlig være i traileren og ikke sammen med jer, Martine?

• #183   1. jan Fordi de selv har hunde der hvor vi var - og Tjab ikke er til pænt brug

• #184   1. jan Onde Martine at holde nytårsaften hos nogen, hvor lille Tjap ikke kan være med

PS. HALLO FOLKENS i Farum - det var nytårsaften I GÅR!!! Hvorfor faen render I rundt og skyder af I DAG - og så i regnvejr?

• #186   1. jan Billedet mangler vist, Marianne

• #187   1. jan Isabelle - hvorfor ?