{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.414 visninger | Oprettet:

Hvordan går det? {{forumTopicSubject}}

Her går det super Vi bruger medicin som nogle ved, og her er en video som lovet

https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/45350-nytaar_og_medicin

Jeg tror ikke jeg giver mere i aften. Han er ikke bange men havde en let utryghed i år - alder? - så jeg er super tilfreds med dette resultat

Håber det går godt hos alle jer andre også De skyder en del her - vi er tæt ved en kaserne, så der er nogle BRAG. Dem kunne vi sgu godt undvære med en baby til gengæld!

Kommentarer på:  Hvordan går det?
  • #305   2. jan #304

Det havde jeg jo også

Han "stod parkeret" i deres indkørsel - lågen var åben og jeg kunne følge med i hvad der skete derude.
    Jeg ville på ingen måde have kvaler iøvrigt, over at sætte ham et sted hvor jeg IKKE kunne se ham - hvis det ikke var fordi der er så mange fucked-up idioter, der ikke kan finde ud af at holde snitterne væk fra andres dyr !

• #306   2. jan Nu må I fanme lige komme ind i kampen. Er hunden (fx bredflab) ligeglad med fyrværkeri ol, så er nytårsaften for den ligesom en hvilken som helst anden aften. Ok, ejer er måske lidt usikker på benene og lidt (mere) vrøvlet at høre på, men ellers

• #307   2. jan Ind i kampen for hvad? Jeg har ikke noget at forklare eller ändre. Det jeg gør virker super så det må du uddybe søren... Sidder chili i trailer? Jeg forstår nok bare ikk dit i indläg

• #308   2. jan Jeg skal gerne forsøge at forklare. I, som i dette tilfælde tæller nogle stykker, har vanskeligt ved at acceptere, at Martines hund sidder i en trailer på en nytårsaften. Det læser jeg, som at I skulle vide bedre mht håndtering af Martines hund. Det sidste tillader jeg mig at tvivle på. Skulle dette ikke hjælpe til forståelsen af mit indlæg, så må jeg bare sige 'bad luck'. Mine pædagogiske færdigheder er begrænsede.

• #309   2. jan Mon ikke uenigheden/den manglende forståelse opstår , fordi vi har hund på forskellige måder ? Brugshundefolkene og deres hunde er vant til at bruger trailer/bil ved træning , konkurrencer osv , så for dem er det naturligt at bruge bil/trailer ved besøg osv. Hvor mange af os der bare har "sofa hunde " , kun bruger en bil til transport fra a-b? Vores hunde ville f.eks aldrig være i en bil mens vi besøgte nogen , de ville blive derhjemme . Fordi det netop ikke er naturligt for os at hundene opholder sig i en bil , med mindre vi køre. Og der har mange brugshundeejere eller hundesportsfolk det så anderledes

• #310   2. jan Min hund, som efterhånden mere er en brugt hund end en brugshund, er da altid med i bilen, når vi skal nogle steder - arbejde undtaget. Hun ender ofte med at måtte blive i bilen, da mange af uransaglige grunde ikke gider at have hunde i sofaen
    Og en så smuk og skrøbelig prinsesse tåler ikke at ligge på hårde gulve

• #311   2. jan Jeg forstår nu heller ikke lige problemet i at holde hunden i bilen eller hundetrailer nytårsaften. Blot hunden er under rimelig opsyn.
    Det er da langt bedre at tage hunden med sig alt efter hvor man skal hen selvfølgelig. fremfor at efterlade hunden alene hjemme uden opsyn.
    Se bare de hunde der er lukket ud nytårsaften af tyveknægte.

Mine hunde er lige så trygge ved bilen som ved campingvognen som ved huset.

En hund bør ikke være angst og er den det bør den medicineres eller fjernes fra det der gør den angst. En angst hund bør aldrig være alene.

• #312   2. jan Søren du läser da vist en hel masse ind i mit indläg som ikke står. Jeg skriver jo bare hvad jeg gør og hvorfor.

Ud fra martines svar ser det heldigvis ud til at hun forstår hvad jeg skrev

Jeg har min hund inden for syne. Altid når han er med og i en lukket trailer kan jeg ikke se ham som jeg vil kunne nytårsaften og sådan er det. Jeg har ikke sagt et ord om hvad andre gør. Kun hvad jeg selv gør og hvorfor

Hvad andre gør er vel det de synes virker... Det vil jeg da gå ud fra men her ville det aldrig ske nytårsaften

• #313   2. jan Lens
    Min kommentar var ikke specifikt til dit indlæg, mere til den generelle 'jeg alene vide' holdning, der ofte kører herinde.

• #315   3. jan Jeg skriver, at mit synspunkt godt kan handle om uvidenhed. Jo ja - "jeg alene vide"

• #316   3. jan Og selvom dit "synspunkt" handler om uvidenhed, er det da pragtfuldt at se, at du ikke ændrer det ..

• #317   3. jan Det er på overvejelsesstadiet, Martine

• #318   3. jan Lad være med det - det der med at ændre standpunkt dur ikke. Det skulle nødig hedde sig.

Og jeg lever i grunden - nu hvor jeg tænker over det - nok godt på trods af en opdrætter af Eurasier, synes jeg behandler min malinois ondt.

Så nope - hold dig til din første antagelse ..

• #319   3. jan Jeg ændrer skam gerne standpunkter - kalder det at blive klogere/mere vidende, hvilket jeg ikke har det mindste imod.

Igen er der det med ord på skrift. I mit andet indlæg om onde dig, SKREV jeg faktisk, at mit synspunkt var meget farvet - at det HANDLEDE om mig og mine hunde ("Tag en trøje på, søn. Mor fryser!").

Jeg kan tænke, at hvad nu hvis en lorteunge smider et kanonslag lige ved siden af traileren - eller en vildfaren raket rammer den med et brag. Jeg kan videre tænke, at der måske slet ikke VAR nogle lorteunger i miles omkreds.

• #320   3. jan Det er ligegyldigt, Isabelle - vedbliv du bare dit billede af mig som TOTALT idiot, der på ingen måde evner at konsekvensberegne og lod vildfarne raketter regne ned over traileren med min stakkels nervefræser ..

• #321   3. jan Jeg synes egentlig ikke det er ligemeget.

At holde hund ansvarsfuldt er mange ting og det skader så absolut ikke at ryste posen lidt og udvide horisonten.

Jeg ved ikke om det her er specielt for brugshundefolket, men hvis det er, kan man jo måske udlede at hundene ikke går i stykker af det - for så ville de ikke kunne bruges.

Der er naturligvis ingen, der sætter sin hund i en trailer på rådhuspladsen nytårsaften, det giver sig selv!

• #322   3. jan Der er naturligvis ingen, der sætter sin hund i en trailer på rådhuspladsen nytårsaften, det giver sig selv!

Det kan man mene, ja

• #323   3. jan Det handler for mig om hvad jeg har det godt med. Jeg vil have mine dyr inde for syne denne nat dvs hos mig og hvad andre har det godt med er jo op til dem. Det handler ikke for mig om hvad en hund kan holde til men om mit behov og min måde at have dyr. Og dette er en af områderne som jeg har taget et valg omkring. Der er mange andre.

Folk bliver dog ofte overrasket over at de behandles som dyr ig ikke børn fordi de ved jeg bränder for dem. Det tror mange er lig med at pylre om dem eller se dem som børn. Hvorfor ved jeg ikke.

Men jeg har en etik i de ting jeg gør som er lagt pa baggrund af hvem jeg er som menneske og det er jo ikke det samme fra ejer til ejer

Der er ikke et facit pa den slags. Jeg tror det er der tingene skiller og ikke ved om brugshundefolk er anderledes. Blot er der forskel på ejere.

Der er sikkert ting jeg gør som andre ikke kunne drømme om. Og det er fint

• #324   3. jan Jeg ser det overhovedet ikke som et etisk spørgsmål.
    Det er ikke et grænseområde, hundene er på ingen måde udsat for noget, de ikke er udsat for til hverdag...

Jeg ved ikke rigtigt hvad man forestiller sig, vi gør ved vores hunde..

• #325   3. jan "At holde hund ansvarsfuldt er mange ting og det skader så absolut ikke at ryste posen lidt og udvide horisonten."

Jeg er meget enig, men jeg tror ikke, Martine tillader, at jeg overvejer, om jeg har taget fejl mht. kombinationen hund/trailer/nytårsaften

• #326   3. jan Martine ville formentlig være mere overbevist, hvis Isabelle skrev noget, der indikerede at Isabelle måske tog fejl.

Men omvendt .. ja, så må jeg bare sige som CH - "hvad forestiller I jer, at vi gør ved vores hunde"

• #327   3. jan CH: Jeg forestiller mig ikke noget. Det har jeg ikke brug for. Jeg er ligeglad. Jeg har min måde, andre har deres

For MIG er der etik i mange af mine valg også, og det er der i mine valg om nytår, hvor jeg fx også er hjemme altid med mine dyr. Jeg er ikke ret interesseret i, hvad andre vælger, for jeg hviler totalt i mine egne valg omkring mit hundehold. Og også i, hvad det er for mig. Hvad det er for andre og hvad de hviler i, er ikke min hovedpine og bliver det kun hvis de blander sig i mit hundehold.

Jeg forstår ofte ikke disse debatter på HG. Hvorfor tror folk, at man skal være enige... eller have en holdning til hvad andre gør/vælger.... Nogle gange har jeg ikke en holdning men ved bare, hvordan jeg selv vælger.... Nogle ting bliver man bare aldrig enige om.....Og det er da fint nok

Jeg kan ikke forstå, der skal læses så meget ind i det. Jeg har ikke sagt et ord om, hvad andre gør. Kun hvad jeg selv gør. At jeg har etik i mine valg, betyder jo ikke, at andre ikke har. Mente jeg det, så havde jeg skrevet det

• #328   3. jan Det jeg ikke forstår er, at der er noget at være uenige om...

• #329   3. jan CH: Nogle vil efterlade en hund i en trailer nytårsnat, andre vil ikke. Meget længere er den vel ikke. Du vil, så du er vel uenig med mig i at have dem i huset hos mig så jeg kan se og røre dem. Hvorfor er det svært at forstå at andre kan være uenige med en måde, når du selv er uenig med andres?

Det forstår jeg ikke

Det ville i øvrigt ser sært ud med tre katte i en trailer tænker jeg men pyt med det, for det sker aldrig herhjemme. Andre skal da bare gøre, hvad de trives bedst med. Utroligt der kan høstes mere hamp på den

• #330   3. jan Jeg forstår ofte ikke disse debatter på HG. Hvorfor tror folk, at man skal være enige.... Nogle ting bliver man bare aldrig enige om. Og det er da fint nok

Helt og aldeles enig.

Og jeg kan i grunden undre mig lidt over, at jeg tager et udsagn om at tingene er ondt for min hund så nært - men .. ja, de der besserwissere har jeg alle dage haft svært ved at holde af på den fede måde.
    Det, og så "min måde er den eneste rigtig og hvis min hund er p-bange for fyrværkeri skal du ikke tillade dig at påstå at din hund bare er ligeglad - og du skal heller ikke så meget som antyde, at du naturligvis ikke ville placere ham i en trailer på Rådhuspladsen kl. 24 d 31/12, men har medregnet, at dine venner bor langt ude for lands lov og ret og traileren stod i en oplyst indkørsel / gårdsplads, og var fuldt synlig fra stuen, hvor vi spiste" ....

Det er sq i grunden nok det der "du kan da ikke tænke overhovedet, godt du har mig" attitude, som trickede mig ??

• #331   3. jan Når vi er hjemme ligger hundene som de plejer og feder den i sofaen eller på madrasserne..

Når vi er ude, er hundene i bilen og denne er altid i vores umiddelbare nærhed.
    Den holder ikke steder, hvor der er risiko for at nogen eller noget kan gøre skade på den eller hundene.

Sådan er det til hverdag og sådan er det til jul og nytår.

Hvori ligger det kontroversielle?

• #332   3. jan #329

I 8 år havde vi en hund, der IKKE kunne lide fyrværkeri - i 8 år ville jeg have ham ved mig for han skulle ikke være alene .. nu er han væk, nu har vi 3 hunde som er p-ligeglade - nu kan vi sige ja, når vi bliver inviteret i byen nytårsaften, fordi vi har hundebure + en trailer.

KUNNE man forestille sig, at det ikke handlede en dyt om etik eller mangel på samme - blot ren og skær logisk tænkning ?

• #333   3. jan Ja for jer handler det måske ikke om etik - men det gør en masse af mine valg - herunder dette. Jeg skriver ikke, at I ingen etik har. Jeg skriver om mig selv og mine valg.

Der er intet kontroversielt i noget for mig. Jeg har ikke skrevet om andres valg kun mine egne. Og de forbliver nu engang som de er, ud fra de overvejelser - herunder etiske - som jeg bygger mit hundehold på.

Jeg tror jeg har skrevet et par gange nu - at så kan andre gøre hvad de finder bedst. Og det er fint

Mine dyr er hjemme, indendørs, sammen med mig, i røre- og fodre afstand nytårs nat. Resten af året kan de være alle mulige andre steder, hvilket de også er. Bom -

Jeg synes folk skal hvile i deres valg, for de kender deres dyr bedst

• #334   3. jan Og så føles det alligevel at der ligger noget implicit i linjerne om eget valg, men den må jeg naturligvis tage på egen kappe..

• #335   3. jan Her holdt vores hunde nytår ved den røde prik... i deres trygge base i bilen.
    Ingen af naboerne var i øvrigt hjemme.

Det nærmeste krudt blev fyret af udenfor billedet.
    Bilen holdt på gårdspladsen i en firlænget gård, som ligger op af en ca 150 meter privat grusvej, som igen ligger på en vej, der fører op til i alt tre huse. Et står tomt, et andet er til sommerbrug.

Jeg tror godt jeg kan sige uden at overdrive, at mine hundes nytår i bilen har været mere trygge end de fleste danskeres hunde...

• #336   3. jan Men der er jo heller ingen grund til at skulle forsvare det! Altså! Vi gør jo alle det, der passer bedst til vores vovser.

• #337   3. jan Ikke et forsvar herfra overhovedet.
    Bare et forsøg på at sætte tingene i perspektiv...

• Kennel Hearthitter
    Kennel Hearthitter Online Tilmeldt:
    jul 2017

Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 849
    #338   3. jan Havde vi været inviteret i byen, og ikke haft et stråtækt hus, havde Tilly og Bello også været med i bilen.
    Ðe havde så haft et tæppe over burene, så længe Bello kunne lade være at hive det ind i hans bur.
    Det er jeg sikker på de havde været ganske trygge ved, da de ligger i bilen dagligt i mindst 3 timer..

Men nytår hos os, det foregår hjemme pga taget.. en vildfaren raket, kan altså koste os vores hjem..
    Og jeg er helt sikker på at folk gerne ville frabede sig Bello tyvknægt og Tilly på speed i deres hjem, når de f.eks leger jorden er giftig i løb efter hinanden.. Det er "prisen" for at have 2 unghunde med kun 5 mdr imellem dem aldersmæssigt, der altid går amok når de lukkes ud af bilen..

• #339   3. jan Og så føles det alligevel at der ligger noget implicit i linjerne om eget valg, men den må jeg naturligvis tage på egen kappe..

Tog lige et bad, og synes jeg vil svare på dette CH. Jeg synes du skal holde fast i den følelse, for den er sikkert korrekt, og jeg synes ikke om, når folk får den der fornemmelse af ikke at kunne stole på deres følelse, når de kan. Lad mig forklare. Og måske samtidig give et indblik i, hvorfor jeg nok tit misforståes herinde

Da jeg først så Martines indlæg, fik jeg et chok. Jeg syntes det var skide synd. Jeg var helt sur på hundens vegne.

Så gik jeg en tur med min egen hund og et par dage gik også..... og så begynder jeg at tænke..... Martine har haft mange hunde. Har hun ødelagt dem? Nej ikke mig bekendt. Virker hun glad for sine dyr? ja, faktisk lige så glad som mig. Har hun kendskab til nytårsangst? Ja hun har en gang i hvert tilfælde fortalt om en hund hun havde, der var bange den nat. Tog hun hensyn til den hund. Ja.. Har hun en interesse i at risikere at ødelægge sin egen hund? nej da... måske skal de til VM, hvorfor ødelægge en hund, som man lægger så meget arbejde i.....

Så jeg endte med at konkludere noget andet end først. Og derfor er din følelse sikkert korrekt CH, for sådan havde jeg det nok i starten, men så gav jeg mig tid til at overveje lidt mere om virkeligheden - og derfor har jeg det ikke sådan nu.

JEG ville ikke gøre det denne ene nat. Men jeg kan slet ikke få øje på, hvorfor Martine skulle vælge at gøre det med mindre det var det, der virkede for hendes hund. Så derfor mener jeg virkelig det jeg skriver om, at det er fint, at andre gør tingene på deres måde

Ovenstående er en note til mig selv om at tænke før jeg svarer - og måske endda svare mindre. For resultatet er bedre

Og nu vi er ved ærlighed:

Jeg havde i øvrigt ikke lyst til at skrive ovenstående, for jeg har tit haft et horn i siden på Martine online og nu roser jeg hende jo lidt... men jeg syntes i sidste ende bedst om ærlighed, og når det kommer til stykket, så har jeg sgu nok heller ikke engang en horn i siden på nogen....

Så din følelse skal du stole på CH

• #340   3. jan Tak for den tilkendegivelse Lens

• #341   3. jan CH: Du er velkommen. Jeg ved hvordan det føles at føle noget og få at vide, at det er forkert, når det er sandt. Den oplevelse vil jeg ikke give andre, når jeg kan undgå det

• #342   3. jan CH: Jeg tror, vi går fejl af hinanden. Det synes jeg, at du og jeg gør meget på det sidste? Hvorom alting er, så handlede mit indlæg om at jeg synes dine indlæg er irrelevante, ikke fordi de ikke er sigende, men fordi jeg overhovedet ikke forstår hvorfor den slags er oppe til debat overhovedet. Fordi vi alle gør hvad vi synes er bedst for vores hunde og hvad der passer bedst til dem, og så kan resten da i øvrigt rende og hoppe.

Jeg ville ikke have min hund i en trailer nytårsnat, men det er fordi mit kræ lige nu stadig er lydfølsomt. Jeg har dog før haft ham i bilen, ikke nytårsnat, men mange andre gange, og det passer fint. Hvis Martine vil parkere sin hund i en trailer på rådhuspladsen, så er jeg sikker på, at det er fordi det er fint med hendes hund at gøre det. Uanset at min ville skide grønne grise. Jeg har til gengæld aldrig givet psykofarmaka til hunden forebyggende. Fordi det ikke passer til os.

Altså, hver mand til sit.

• #343   3. jan Den sidste kommentar er til mig Batdog - det er fint nok Jeg hører ofte for det valg, men som du kan se, så virker det for os, og derfor bliver det også sådan i år. Dog undrer jeg mig over, hvad gevinst du har i at smide den kommentar efter mig, eller sagt på en anden måde - hvad der motivere dig til at gøre det? Har du lyst til at dele det med mig? Jeg kan ikke rigtig forstå det, for jeg mindes ikke, at jeg har generet dig eller gjort andre ting, der retfærdiggør det? Men jeg kan huske forkert.

Jeg spørger fordi det jo altid gør lidt ondt at møde den slags. Selv føler jeg ting meget stærkt, og hvor andre har et panser, har jeg glas, og derfor gør sådan en kommentar lidt ondt kort, når jeg læser den. Jeg forstår derfor ikke, hvad årsagen er, og hvis du har lyst vil jeg gerne vide det. Hvis jeg har gjort dig ondt, har det aldrig været min hensigt nemlig

• #344   3. jan Hvis bare folk dog ville være lige så påpasselige med deres hunde omkring nytår som på HG.
    Hvert eneste år stikker en masse hunde og katte af pga fyrværkeri. De dyr må virkelig have det forfærdeligt og ejerne ligeså. Heldigvis bliver de fleste fundet i god behold men desværre er der nogen der aldrig kommer hjem.
    Det påvirker mig ret meget og jeg har været med i en del eftersøgninger.
    Derfor er folk måske også hurtigere til at dømme ejere af disse hunde. Eller ejere der lufter uden snor i byerne omkring nytår, fordi der sker nok ikke noget.
    Berettiget eller ej.

Hvis man nu ændrede lovgivningen af fyrværkeri til at
    - det skulle holdes på egen matrikel (gad vide hvor højt opad ens matrikel går???)

- måtte ikke overskride det normale acceptable støjniveau i villakvarter

- man måtte max have 4 stk pr husstand medmindre man har særlig tilladelse

Naboerne skal jo ikke generes blot fordi nogle vælger at have fyrværkeri

Faktisk går jeg ind for forbud af fyrværkeri til private. Jeg syntes der er alt for mange farer og gener ved fyrværkeri. Hader og læse om alle brandene og øjenskader m.m 1. Januar.
    Profesionelle shows eller endnu bedre kæmpe lysshow som i Dubai er meget bedre

• #345   3. jan AG: Så at en øjenlæge forslog zoner. Det synes jeg er en ret god ide. Så kan de, der vil skyde samles der og give den gas og os andre kan stikke af væk fra zonerne.....

Jeg ved ikke hvor ideen om at blande fulde folk og krudt kommer fra...... umiddelbart tænker jeg at en, der var fuld af snaps har fået den...

• #346   3. jan Lens: Jeg aner ikke, hvad du er ude i i henhold til ting der er til dig, og hvad der motiverer mig. Motiverer mig til hvad, præcist? Jeg ved godt, du lige er kommet med en tilståelse om at have dømt Martine i starten, men fra min side er der ingen be- eller fordømmelse.

Jeg skriver, at jeg ikke ville give det forebyggende, fordi det ikke passer til os (men jeg har i din tråd nævnt, at jeg har haft trazodone i baghånden, så det kan udledes, at ikke er mig totalt fremmed). Ligesom en trailer på rådhuspladsen heller ikke gør. Der er ingen judgement implicit i det. Bare en konstatering. Til underbyggelse af det centrale tema i mit indlæg, at vi alle gør det, vi synes er bedst for vores hunde, hundehold og situationer. Der er helt 100%, at jeg gør ting andre ikke gør, ikke fordi jeg er sindssyg eller de er det, men fordi det ikke passer til det.

• #347   3. jan Batdog helt ok. Troede kommentaren var til mig. Viste ikke der var andre der brugte det forebyggende herinde men det er Naturligvis ok så. Jeg blev bare nysgerrig fordi jeg undrede mig over hvorfor men når det ikke var til mig så forklare det jo alt. Tak for svar

Ja jeg var meget dømmende overfor martine. Indtil jeg blev klogere. Det er helt korrekt og det var forkert men dog menneskeligt

• #348   3. jan "Martine ville formentlig være mere overbevist, hvis Isabelle skrev noget, der indikerede at Isabelle måske tog fejl."

Det synes jeg faktisk, at Isabelle har gjort men jeg gør det gerne igen: Jeg tager muligvis og, i dette tilfælde, sikkert sandsynligvis fejl.

• #349   4. jan Jeg vil godt lige understrege kraftigt, at mine indlæg ikke skal betragtes som noget, der bare nærmer sig en undskyldning.
    Jeg er klar over, at majoriteten af hundeejere herinde vil mene, at min hund nok har en halvsølle tilværelse af flere forskellige årsager - og so be it.

Jeg har undret mig lidt over hvad det var i Isabelles indlæg, der trickede mig så meget - og efter lidt overvejelse har det i virkeligheden intet at gøre med hendes opfattelse af hvordan min hund gik og havde det, nej, det var det der "besserwisser" der generede mig.

Se, når jeg fortæller, at jeg smider min hund i trailer nytårsaften er der flere ting, der er underforstået.
    1. Min hund er vant til traileren
    2. Traileren bliver parkeret et sted, hvor jeg kan holde den under opsyn
    3. Traileren bliver ikke parkeret et sted, hvor jeg kan se og høre at forskellige mennesker ikke fyrer af i umiddelbar nærhed
    4. Min hund er IKKE bange eller utryg overfor fyrværkeri, hverken bragene eller lysglimtene.

Når jeg så kan læse at det er "ondt overfor" (noget i den stil, jeg har ikke læst tilbage) min hund - så tænker jeg ... "okay, det var så meget credit du kunne give mig ?"

Regner du mig virkelig ikke for mere omsorgsfuld overfor min hund, Isabelle, end at du naturligt itænker, at jeg har overvejet situationen, INDEN jeg smed ham i den trailer ?
    Nej, det gjorde du helt tydeligt ikke - og det er den del, der tricker mig.

At du tilsyneladende tror, at jeg ikke er ligeså omsorgsfuld overfor MIN hund, som du er overfor DINE.

Det er fanme (pardon my french) en lousy måde at opføre sig på !!

• #350   4. jan "Jeg har undret mig lidt over hvad det var i Isabelles indlæg, der trickede mig så meget"

Det har også undret mig.
    Nu tager jeg det fra en ende af:

"Onde Martine at holde nytårsaften hos nogen, hvor lille Tjap ikke kan være med "

Bemærk venligst, at jeg faktisk overhovedet ikke refererer til traileren. Bemærk også gerne sidste smiley.

"Isabelle - hvorfor ?

Det er da logisk, Martine - fordi MINE tre hunde ikke ville være så glade for at blive placeret i en trailor en hel aften - og den ene absolut ikke nytårsaften, og fordi JEG ikke ville bryde mig om at gøre sådan"
    (blinkesmiley vil ikke kopieres her, men den var der)

Her ironiserer jeg over mig selv og mine hunde - a la "Tag en trøje på, søn. Mor fryser".

Det bliver ikke forstået, hvilket jeg egentlig godt kan forstå, når jeg læser det igen.

"Ja, det gi’r mening"

"Jeg vidste, du ville forstå, Martine Det der med, at det, der er rigtigt og bedst for mig og mine, MÅ være rigtigst og bedst for alle andre også" (blinkesmiley vil ikke kopieres her, men den var der)

Dumme mig at bruge ironi igen, men dette er altså, hvad jeg gør - over MIG SELV.

Jeg HAR det svært med hund i en trailer nytårsaften, men jeg er fuldt bevidst om, at det er mig og mine hunde, dette handler om. Jeg kørte med på din flippen ud over mig, Martine - dvs. jeg gav mig til at forholde mig til "hund i trailer nytårsaften" og ikke "Martines hund i trailer nytårsaften."

Jeg må sgu hellere holde op med at bruge ironi - eller gøre tydeligt opmærksom på det, når jeg gør.

• #351   4. jan Seriøst ???

Så nu er det ikke min hund i traileren, nu er det alle andres ?

Aj, nu tror jeg da vist at den båd er roet langt nok ud på søen ....

• #352   4. jan Jeg tror simpelthen ikke, at du VIL forstå, hvad jeg skriver, Martine.
    Hyg dig med din vrede/fastholdelse af, at jeg er en idiot. Jeg melder pas.

• #353   4. jan Det gjorde jeg også i #351 - så godt der var noget vi kunne enes om.

Kommentér på:
Hvordan går det?