{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

Min hvalp bider i sit hundetegn? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Vores hvalp bider i sit hundetegn, hele tiden. Vi har nu inden for de sidste 3 måneder måtte købe nyt 2 gange, da man ikke længere kan læse hvad der står på den.
Er der nogle der kan svare mig på om det er en fase? eller om vi kan købe et hundetegn der er mere holdbart.

på forhånd tak for hjælpen

Kommentarer på:  Min hvalp bider i sit hundetegn?
  • #1   2. jan Hvordan kan den komme til at bide i hundetegnet ? Mine kan da ikke få fat i deres halsbånd når de har dem på.
    Ellers så plejer hundetegn af messing at holde ret godt.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 1.552
    #2   2. jan Kan man ikke bare sige 'nej' til hvalpen...?

• #3   2. jan Det var da en start

• #4   2. jan Du kan købe en metalplade som kan monteres på et halsbånd, den hænger ikke ned.

Det er en træls uvane og det nemmeste vil være at fjerne hundetegnet og så købe den plade

• #5   2. jan er halsbåndet meget løst, eller er hundetegn meget stort, eller hænger meget??

• #6   2. jan Jeg har købt et fladt hundetegn der følger halsbåndet helt tæt. Det slides aldrig op, det kan ikke hænge fast i noget, det giver ingen lys refleksglimt, det kan ikke bides i stykker og det larmer ikke.
    Men det fåes altså ikke i hjerteform eller med dødningehoveder på osv. Det er bare en indgraveret metalplade. Og halsbåndet skal passe til hundetegnet.
    Mine hunde har nu kun halsbånd på når vi er ude.

• #7   2. jan har i sat hundetegnet på selen siden den kan bide i den?

• #8   2. jan Sådan et her

• #9   2. jan AG tak for link til hundetegn.
    Sådan et par stykker vil jeg straks bestille.

• #10   2. jan Jeg forstår slet ikke hvordan det er muligt
    Mine hunde har 1,5 cm runde plasttegn, og der er ingen chance for at de kan nå dem med munden.
    De er fra engraving studios og holder virkelig godt! Bonus er at de ikke rasler.

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Svar: 31
    #12   2. jan Er der nogle der kan svare mig på om det er en fase?

Ender med en stressende og dårlig vane !!

• #13   2. jan Jeg er simpelthen så nysgerrig efter et billede eller en forklarig på hvordan det kan lade sig gøre?

• #14   2. jan Lyder somom hundetegnet hænger ned fra halsbåndet i en laaaang kæde. Ellers forstår jeg ikke hvordan en hvalp kan få fat i det. Halsbåndet skal heller ikke være så stort, at hundetegnet hænger FOR løst..

Må melde mig under samme fane, som Lise...hvordan dælen kan det lade sig gøre?
    Men ja, det er en dum vane, som man skal stoppe så snart det opdages. Evt kan man undlade halsbånd indendøre?

• #15   2. jan Sådan en periode havde Zakho også
    Det kan sagtens lade sig gøre uden kæder, sele, løst halsbånd og hvad i ellers skriver
    Jeg kan ikke forklare hvordan, men åndssvagt så det ud

Start med at lære hvalpen "nej"! Sig det hver gang den gør det og ros og giv godbid.
    Virker det ikke, så afled kast noget legetøj til den og leg med den så den glemmer det, så er den vane hurtig glemt

• #16   2. jan 15
    Er du ikke bange for at hvalpen kæder det lidt forkert?
    Tygge i navneskilt - nej - godbid/ros? Det kan da blive til mange godbidder.
    Aflede er super, men så skal halsbåndet nok af når den er uden opsyn.

• #17   2. jan Vi har brugt nej-ros-godbid i mange hverdagssituationer og det har de ikke kædet sammen Efter nejet strækker man belønningen så der går længere og længere mellem nej og belønning, til sidst er der ingen godbid men ren ros

• #18   2. jan Jeg har bare set rigtig mange tilfælde med kursister hvor hunden hurtigt havde kædet dårlig adfærd sammen med nej og godbid. Så man skal være lidt varsom med hvordan det bruges.

• #19   3. jan Tak for jeres mange svar.
    Hans halsbånd sidder ikke løst, og hundetegnet var det mindste vi kunne finde.
    Det der med at sid nej når han gør det bliver svært. Jeg ser sjældent han gør det, så det må være når han er hjemme alene eller om natten. Selvfølgelig kunne det med at tage halsbåndet af være en løsning, men vi har dog en søn på 3 som syntes det er vældig sjovt at lufte ham i tide og utide, og min største frygt er at han reder væk uden halsbånd på.
    Jeg tror vi køber sådan en af de der plader det var linket til, den er vidst løsningen på problemet.
    Igen mange tak for jeres svar.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 1.552
    #20   3. jan Men din 3-årige søn er vel ikke alene hjemme med hunden??

Hvad med børnesikring på havelåge, så kan knægten lufte alt det han vil i haven?

Jeg ville aldrig turde lade min hund have halsbånd på hjemme uden opsyn.

• #21   3. jan Nej det er han ikke, men jeg laver jo andet end at følge dem i røven. ??
    Vi har valgt han skal have halsbånd på, og det fungere bedst sådan for os.

• #22   3. jan Bello bed også efter sit skilt, det største af de runde fra Red Dingo da han fik det på. Han fik besked på at det var NEJ og så var den ged barberet. De er ikke lavet af glas og kan godt tåle at blive bedt om at lade vær’..

• Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 5 Svar: 1.628
    #23   3. jan Lås døren så drengen ikke lukket hunden ud

Drengen går vel ikke tur med hunden alene?

• #24   3. jan Nej min søn lufter ikke hund selv, og dørene ud til gaden er skam også låst, men vi har sådan nogle døre man ikke kan låse med nøgle ud mod vores have som ikke kan låses. Og ja haven er hegnet inde, men min mand kan vær en smugle glemsom, og glemme at få lukket lågen.

Jeg vil sige tak for hjælpen med et andet hundetegn, nu var det ikke hjælp til pasning af vores søn eller om vores hund skulle have halsbånd på eller ej jeg søgte.

Kommentér på:
Min hvalp bider i sit hundetegn?