{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Bonnie er væk......
  • #2   3. jan Åh det var godt inger. Håber hun kommer hjem

• #3   3. jan Ja håber jeg også Hold da op alle de hunde som er smuttet her til nytår ,jeg har aldrig set så mange Men heldigvis er mange af dem kommet hjem igen

• #4   3. jan Godt at se dig igen Inger

• #5   3. jan Tak Ja jeg er sjældent herinde, jeg har simpelthen ikke tid med alle de efterlysninger og fremlysninger over hele landet Men de sidste dage har været det værste jeg nogensinde har været med til

• #6   3. jan

• #7   4. jan Ja man forstår ikke at det er så svært at have snor på hunden.
    Her i mit område er både en 10-ugers hvalp, en voksen hund og en ung dalmatiner løbet væk lige omkring midnat til nytår.
    De to unge bliver aldrig sig selv igen hvis de dukker op. Det er dybt tragisk.
    Og helt og aldeles ejernes egen skyld, så de kan dunke sig selv i hovedet.
    "Hun har ikke halsbånd på, for hun skulle bare lige ud og tisse og har aldrig før reageret på fyrværkeri".. nej flot. Hunden har aldrig før oplevet det. Den er jo født i 2017.
    Hvorfor er det så svært at tænke sig lidt om?!? Argh!

Jeg tror ikke der forsvinder flere hunde nu end før. Facebook har bare stor magt og alle efterlysninger ses derfor af flere. Før hang de jo bare i Brugsen og sådan.

• #8   4. jan Jeg føler virkelig med hundene. De må være frygteligt angste.
    Og det holder ikke op, før mennesker forstår at de ikke har kontrol over hundes urinstinkter.
    Selv den mest lydige hund er ikke sig selv i en angst situation.
    Og har man en facebook profil at efterlyse vovse på, så har man med garanti også læst de tusindvis af memoer om at holde snor på hunden. De har sågar sagt det i nyhederne og skrevet det i aviserne. Folk tror bare de ved bedre og har styr på det. Det er jo bare en hund..

• #9   4. jan Det er SÅ uforståeligt og SÅ hæsligt.
    Noget folk også skal tænke på er, at mange hunde kan vride sig ud af deres halsbånd, hvis de bliver voldsomt forskrækkede. Lina gjorde det engang på Kongens Nytorv, da et sambaorkester, vi stod tæt på, pludselig satte i gang med MEGET lyd på. Lina fik et chok, vred sig ud af halsbåndet og styrtede væk
    Lykkeligvis løb hun ikke ret langt - standsede ved en fremmed mand, der beroligede hende, indtil jeg nåede frem

• #10   4. jan Meget enig med Malene. Dog skal man huske på at der kan ske sorte uheld selvom man har taget alle mulige forholdsregler. Jeg tænker at skulle der være nogen der har mistet vovse på den konto så vil det være en rigtig kold spand vand at få smidt i hovedet at man har handlet uansvarligt. Jeg har en gang været ude for at en karabinhage (ny!) simpelthen knækkede og min hund rendte væk i panik (ikke i forbindelse med nytår). Jeg fandt heldigvis min hund igen 2 timer senere. Hun var blevet påkørt men havde heldigvis kun fået overfladiske skræmmer. Jeg ville faktisk blive rigtig ked af det hvis nogen så stod vældig skråsikkert og sagde at det var min fejl.
    Men ja at lufte hunden løs i dagene omkring nytår er totalt tåbeligt. Jeg må tilstå at jeg heller ikke bare lukkede mine ud i haven og tisse på egen hund i år. Der har været meget mere fyrværkeri i Lellinge i dagene op til nytår i 2017 end der nogensinde har vært før. Jeg har to ikke skudrædde hunde og det skulle gerne fortsætte sådan.

• #11   4. jan Jeg har set, hvor Bonnie bor, og jeg må indrømme, at der ville jeg nok også turde gå ud og lade en hund tisse uden snor, som ikke er bange overhovedet.... Så ja det kunne sikkert være sket for mig også. Nu har jeg så lært af Bonnies historie, så det gør det ikke. Men de bor virkelig øde... som i virkelig virkelig øde..... Jeg tror ikke jeg ville have været så påpasselig som i en by.... Det må jeg indrømme, men jeg laver jo også mange fejl...

• #12   4. jan Jeg har selv prøvet at have en hund væk ,før min tid på Fb, det var da jeg boede på landet og mine hunde gik løs (fejl fra min side ) Da smuttede de en dag ,og labben kom alene hjem uden min Shiba Jeg gik total i panik, hun led af epilepsi ,jeg satte jord og hav i bevægelse, havde folk til at køre nat og dag ,efterlyste hende over alt hvor jeg kunne jeg beg. at tænke heller en melding om at hun er kørt ned og død, end slet intet at vide uvisheden er ulidelig Hun blev så fundet ca 20-25 km hjemmefra på 4. dagen ,via nærradioen Så beg jeg på Fb at hjælpe forsvundne hunde hjem ( så godt jeg nu kan ) Så jeg mener ,for selv den bedste kan en hund smutte, af en eller anden grund ,ja selv for dem som er 100 % sikker på deres hund kan det ske Bonni er ikke fundet endnu Vi sender en efterforskningsleder med folk ud i området i morgen ,så håber det kan hjælpe med hun bliver fundet

• #13   4. jan Idag ringede min mor, helt deprimeret over at en mand havde banket på og spurgt om hun havde set hans 13 år gamle westie der var smuttet nytårs nat

• #14   4. jan Jeg kan skisme godt forstå din mor, Minion. Stakkels gamle hund

Jeg kommer lige til at tænke på noget:
    Ved nogen, om der bliver efterlyst mange katte i forbindelse med nytår?

• #15   4. jan Isabelle Ja det gør der hele året rundt Det vrimler med efterlyste og fremlyste katte

• #16   4. jan Isabelle: Ja det er der. Jeg brugte ikke tallet i artiklen, men der er også mange nytårsnat

• #17   4. jan Ja Isabelle, der er mange katte der forsvinder i løbet af nytåret.. Og man forstår godt hvorfor, hvis man sidder i kattegrupperne på facebook..

Flere syntes det er synd for katten at holde den inde, de 2-3 dage nytåret strækker sig.
    "katten er sin egen" "den gemmer sig bare et sted til det er slut" "katte er vilde dyr og skal ikke holdes inde"...

- Der forsvinder mange katte...

• #18   5. jan Hvor er det trist at høre om kattene

Vores tidligere kat blev ikke lukket inde i dagene omkring nytårsaften, må jeg erkende. Men den 31. lukkede vi hendes adgang til at komme ud og satte en kattebakke til hende.

Kommentér på:
Bonnie er væk......