{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
547 visninger | Oprettet:

Mummi
Mummi
Tilmeldt:
22. nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207

Hvor meget mudder skal hund sidde fast i før den ikke selv kan komme op? {{forumTopicSubject}}

i forbindelse med eftersøgning af hund melder dette spørgsmål sig

Hvor meget mudder skal en frisk stor hund mon sidde fast i før den ikke kan komme op ved egen hjælp?

der er tale om dybe mudderhuller med vandoverflade, hvor det er svært at trække sin fod op når støvlen synker i til anklen.

Hvis hund sidder fast i mudder formodes den vovse vi leder efter at ville gø ved ejers kald, spørgsmålet er bare hvor længe går der mon før den er for udmattet til det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget mudder skal hund sidde fast i før den ikke selv kan komme op?
  • #2   4. jan 2018 Ja enig min cocker klarede også ´´i til maven´´, han brugte en del kræfter men alligevel klarede han fint at springe 5 meter i det dybe mudderbad.

    spekulerer på om dette også var tilfældet hvis kun hals og hoved er fri - det er måske nok muligt for selve området er rimelig plant.

    En jæger mente hunden ville kunne klare ´´ i til halsen´´ han har nok ret, jeg færdes ikke normalt i sådan et massivt mudder område.

    Rart lige at vende med nogen tror jeg sover bedre nu.


  • #3   4. jan 2018 tror det kommer an på mudderet..

    om det er rent mudder eller om det også er bundslam


  • #4   4. jan 2018 Ziva kom ved i et uheld i til maven men det virkede ikke som om det forvoldte hende nogle problemer at komme op igen. Men det var en blanding af vand og mudder for vo havde begge antaget det var en mudret vandpyt.

    Jeg tror hundene har en enorm fordel i at deres ben går lige ned - vi andre har jo en træls modstand i at trække foden med op der sidder på tværs.

    Når adrenalinen banker af angst er man virkelig stærk - jeg tror de kan synke langt og selv komme op.

    Mit største frygt ville gå på hunde med meget pels der suger og bliver vanvittig tungt at løfte men har nærmest ingen erfaring med pels så ved det ikke


  • #5   4. jan 2018 AG :så lige din sidste linje var du der også?

  • #7   4. jan 2018 Kommer nok også an på hvor meget pels hunden har og hvor stor "stor hund". Nu tungere, nu dybere synker den pr hop...

  • #8   4. jan 2018 Vi var en flok Berner Sennenejere, der var på udflugt til Hillerød i slotshaven. Vi er vant til Bagsværd Sø, så hundene drønede bare ned i Slotssøen som de plejer til søen i Bagsværd. Men Slotssøen er mudder ikke bare let men tungt mudder, og flere af hundene sad så godt fast, at vi måtte takke for, at vi havde seler på dem, som vi kunne trække dem op i. Jeg tvivler på, at de af dem, der var dybest i dvs. til midt på brystet havde kunne komme fri ved egen hjælp.

  • #9   4. jan 2018 Tak Kirsten godt at høre også konkrete erfaringer (trods det areal her også er tung mudder)




  • #12   4. jan 2018 kan se der kommer et nyt hold ud og søger i morgen - krydser alt for de finder et eller andet spor - alt er bedre end uvished.

Kommentér på:
Hvor meget mudder skal hund sidde fast i før den ikke selv kan komme op?

Annonce