{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Lua
Lua
Tilmeldt:
28. dec 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 66 Svar: 246

Jer der er single/enlig med 2+ hunde {{forumTopicSubject}}

Jeg har en drøm om at få hund nr. 2 på et tidspunkt. Ikke lige nu og her, men fremme i tiden.

Hvad er noget jer, der er enlig og har flere hunde, godt ville have vist på forhånd?

Hvilke negative ting er der forbundet med at I er ene og har to hunde?

Hvad er positivt?

Hvad er besværligt?

Jeg vil rigtig gerne være ordentligt forberedt. smiley

Jeg bor i samme by som mine forældre og bedsteforældre, så lige i forhold til pasning af to hunde, så tror jeg ikke det bliver et problem.

Kom endelig med jeres erfaringer! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer der er single/enlig med 2+ hunde
  • #1   8. jan 2018 Tænker egentlig at fordele/ulemperne ved to hunde er det samme, uanset om man er single eller ej smiley
    Du er jo vant til rutinen ved at være alene om én hund.

    Ulempen ved to hunde er at man bruger mere tid på at aktivere dem. Gå turer kan nok oftest klares med dem begge på samme tid, men de har også brug for "alene tid", fx med individuel træning.

    Fordelene er glæden! Både for dig - men også for den anden hund.
    Vores har simpelthen så meget glæde af hinanden, vi vender aldrig tilbage til kun én hund smiley


  • #4   8. jan 2018 Jeg har så ikke mødt noget negativt ved at have 4 hunde. smiley
    Jeg er single på 8 år og jeg nyder det er mine hunde og kun mine, selvfølgelig osse mine børns, men primært mine. smiley
    Jeg er selvvalgt single og INGEN og mener INGEN mand kan komme i mit liv og overtage så meget som en lille ting med hundene. smiley
    De er MINE, smiley


  • #5   8. jan 2018 Der er noget omkring det praktiske med alenetid osv., men den del har du styr på smiley

    Jeg synes der er mange fordele! Hundene og jeg har fået et endnu stærkere bånd, og de to sammen, har et endnu stærkere bånd smiley Vi er altid sammen (når jeg ikke er på arbejde). Hvis jeg træner med den ene, er den anden med i bilen, og kommer altid ud for at lave lidt.

    Som erstatning for manden, har jeg købt en robotstøvsuger. Den klarer hvad han klarede smiley

    Den absolut eneste ulempe er, hvis den ene hund er skadet og skal holdes i ro. Så har jeg dårlig samvittighed over at gå med den ene og lade den anden blive tilbage.


  • #8   8. jan 2018 Det afhænger vel også lidt af størrelse på hunden.

    Jeg ville nødigt gå med to voksne Grossere samtidigt. For så ville de tilsammen veje mere end mig selv, og skulle de få en hjerneblødning og ville i en bestemt retning samtigt, ja, så kan jeg ikke nok holde dem. smiley

    Det chance turde jeg ikke ta.. smiley


  • #9   8. jan 2018 Martin: Din svagpissser smiley Når jeg kunne gå med 2 mastiffer på en gang, kan du vel også gå med dine 2 “småhunde” på én gang ? smiley

    Største ulempe ved at gå fra 1 til 2 hunde, er nok at det bliver sværere at få dem passet, og havde dem med rundt, specielt hvis det er store hunde.
    Såvidt jeg husker, må man heller ikke have 2 hunde med i offentlig transport ? Så det kræver nok 1 bil.

    Fordelen er så til gengæld, at man har meget mindre dårlig samvittighed over hundens alenetid, for nu er den jo ikke alene længere.

    Jeg kommer aldrig til kun at have 1 hund igen. Men man skal selvfølgelig være klar over, at det vil koste ekstra både økonomisk og arbejdsmæssigt.


  • #10   8. jan 2018 Er single på snart 8. år og synes ikke rigtig at der er noget negativt ved at have 2 hunde og være alene.. smiley

    Jo, det skulle da lige være at møvehovedet Costa, ikke altid er heeeelt tilfreds med hvis der er hankøn på besøg.. Og især ikke hvis hankønnet skal overnatte.. smiley For hvor hulen skal han (altså Costa) så sove henne, når der pludselig ligger et hankøn på HANS plads i sengen.. smiley

    Det sjove er dog, at når jeg er alene med dem, så sover Costa oftere på gulvet.. Men er der gæster, niks.. Så SKAL han sove i sengen, altså i hans verden..

    Afrodithe er super nem uanset om der er hankøn på besøg eller ej.. Hun tilpasser sig bare tingene..


    Bor også selv i samme by som mine forældre og min mormor (forældre og mormor bor skråt overfor hinanden og jeg bor 1,6 km fra dem).. Så pasning er aldrig et problem.. smiley


  • #11   9. jan 2018 Den største udfordring ved kun to hunde er klart når den ene skal til træning, for så efterlades den anden alene, enten hjemme eller i bilen.

  • #12   9. jan 2018 Jeg er alene med tre hunde nu - og mens jeg var gift, havde vi også op til fire hunde af gange (dog tre i de længeste perioder)
    Min udfordring er den samme som A med Bomstærk nævner. Når én af dem er skadet eller på anden måde har særlige behov, så ville jeg virkelig ønske, at der var én til at tage sig af den skadede, og én til at tage sig af de andre. Når man fx. har været til kiropraktor og får at vide, at de næste to uger, må du kun gå ture på 5-10 minutter af gangen. Til gengæld må du gerne gøre det 8 gange om dagen. SÅ bliver det altså svært, at aktivere hele flokken ordentligt, når det skal gøres alene...

    Ift. træning, kurser mv., så har jeg enten kun én med, og efterlader to derhjemme, og ellers er de allesammen med i bilen, og så bliver de luftet før/under/efter, så hele flokken har nået at få oplevelser og aktivering, inden vi er hjemme igen smiley

    Og så får jeg også et problem, den dag 15-årige Lanka ikke længere kan gå ture i husky-længde.... Det går fint endnu, men jeg ville godt nok være ked af at skulle efterlade hende derhjemme i 1,5 time, for at lufte de andre - efter hun så allerede har været alene en arbejdsdag.
    Nå... det må løse sig....


  • #14   9. jan 2018 Jaaah - udover at jeg ikke går steder, hvor jeg kan køre med vogn smiley

  • #15   9. jan 2018 Jeg er alene med 2 hunde, det bedste er at jeg alene bestemmer smiley .

    Den største ulempe er, at hundene er meget alene hjemme = konstant dårlig samvittighed, der er så fordelen at de har hinanden og et hjem der er plads til at de kan løbe rundt og lege. Har så også været nødt til at flytte pga hundene.

    Hundene er vant til hvis den ene bliver efterladt alene hjemme, dog synes den efterladte hund ikke, at det altid er sjovt ikke at må komme med.

    Jeg har haft begge med i både tog og bus, den ene i taske og den anden måtte selv gå smiley . I bus må jeg godt nok kun have 1 hund med, men de gange (for nogen år siden) havde buschaufføren aldrig kommentar om hundene.

    På det personlige plan, så får jeg ikke trænet med hundene som jeg gjorde da jeg kun havde en hund. Mit overskud er der simpelthen ikke på nuværende tidspunkt. Dog når jeg træner i hjemmet, så bliver det enten med fælles træning eller den ene hund bundet fast så jeg kan træne med den anden og bagefter bliver der byttet.


  • #16   9. jan 2018 Træning enkeltvis - Jeg hader at efterlade den ene.
    Pasning er mere besværligt.
    Og så sviner de selvf. dobbelt så meget smiley

    Men jeg er glad for at have to. Så har jeg også lidt mindre dårlig samvittighed, når de er alene hjemme. (Mine hunde har ikke seperationsproblemer, men det har jeg smiley )


  • #17   9. jan 2018 @Ann marie.
    Det er muligt, at jeg er en svagpisser, men jeg fralægger mig ethvert ansvar og giver mine forældre skylden! smiley

    Nej, jeg nævnte faktisk Grosseren, da den ind i mellem får nogen beskyttelsesflip som gør den sværere at håndtere end foreksempel Broholmeren, der er lige så stabil og klippefast rolig som en (efter af hvad jeg har oplevet) Mastiff er. smiley


  • #18   10. jan 2018 Pt er jeg dog ikke alene, men det har jeg været.
    Jeg havde 2 basset hound, de fylder ikke så meget i højden smiley

    Jeg kunne godt lide, at det kun var mig der bestemte alt.
    Der var ingen man skulle rette på, hvis man syntes de gjorde noget forkert med hundene.

    Og ulempen, har du vist styr på.
    Det er jo kun at der kun er dig til at tage vare på dem.
    Også i forhold til pasning osv.
    Altså når du f.eks er på ferie osv.

    Jeg har gået med 4 store hunde alene, Så det er kun et spørgsmål om træning.
    Ingen problem at gå med to, 3 eller 4.

    Jeg havde dog altid mine med.
    Når jeg luftede var begge med.
    Når jeg trænede var begge med, og ja så skiftes de til at være i bilen og det er kun sundt for dem.
    Når de var alene, var de begge alene osv.

    Dog skal du huske, at hund nr. 2 også skal lære at være alene hjemme.
    Som i helt alene hjemme.
    Det er den eneste fejl jeg lavede.


  • #19   10. jan 2018 Mange tak for alle jeres kommentarer - det er rigtig dejligt at høre jeres erfaringer. smiley

  • #20   12. jan 2018 Martin: Hvis jeg skal være ærlig, så måtte jeg opgive at gå med begge mastiffer i en periode, da min hanhund var unghund, for de gik af og til hver sin nej, og så hang jeg der i midten og sprællede smiley smiley
    Det blev dog bedre med alderen, da hanhunden blev mere voksen og fornuftig smiley


Kommentér på:
Jer der er single/enlig med 2+ hunde

Annonce