{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

mathias J
mathias J
Tilmeldt:
13. jan 2018
Følger: 8 Emner: 2 Svar: 7

Alt for langtid alene hjemme? {{forumTopicSubject}}

Hey jeg har overvejet at adoptere en greyhound men der er bare det problem at jeg arbejder på et gods så om sommeren skal jeg hjælpe til med høsten. det vil sige arbejdsdage der er op mod 14-18 timer lange(18 er sjældent men det er sket). jeg er ikke landmand så har sammenlagt max 2-3 uger med overarbejde resten af året har jeg ikke overarbejde.

jeg tror ikke jeg er uenig med nogle når jeg siger at 14-18 timer er for langtid at være alene men har overvejet at indhegne haven eller lave en hundegård så den kunne være der hvis ikke jeg kan få den passet.

hvad syntes i?
tror i den ville blive skør af at gå i hundegård så langtid selvom det maks er 3 uger om året (ikke 3 uger i træk) hvis jeg ikke kan få den passet?


Kommentarer på:  Alt for langtid alene hjemme?
  • #1   13. jan 2018 Hvis det er tre uger om året, så betal dig fra at få den passet. Enten privat eller i en pension i de tre uger.

  • #2   13. jan 2018 Hvis du adopterede to, så kunne det nok godt gå, hvis der er adgang til at komme ud.
    Mynder er enormt selskabelige og egner sig ikke altid godt som alenehunde.

    En greyhound er iøvrigt en vidunderlig skabning smiley


  • #3   13. jan 2018 Mynder har det bedst i flok. Sådan en dag kan blive meget lang for dem smiley

    14-18 timer 3 uger om året er ikke meget. Har du evt noget familie der evt kan passe den?


  • mathias J
    mathias J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 8 Emner: 2 Svar: 7
    #4   13. jan 2018 (MLA) ja det jo det har læst meget om dem og nu de er så ''selskabsøgene'' som de er så ville det være optimalt med to. men vil tænke det godt og grundigt igennem inden jeg gør noget som helst. ender jeg dog med at adoptere ham så vil jeg først og fremmest tage Randi's forslag og så kan der jo altid komme én til flokken efterfølgende.

    men som sagt der skal lige tænkes en del over det.

    tak for svarende smiley


  • #6   13. jan 2018 Det er godt du undersøger og forbereder dig, i stedet for at lave noget overilet og uigennemtænkt.
    Tro mig, det er ikke større arbejde med to mynder, og glæden ved at se dem sammen og trives er ubeskrivelig stor.


  • mathias J
    mathias J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 8 Emner: 2 Svar: 7
    #7   13. jan 2018 hmmm familien bor dog over 100 km væk men det kunne egentlig godt være de havde lyst til at have ham på ''ferie ophold''
    tror det lidt for meget at kræve af mine venner men familien er et godt bud faktisk smiley


  • #8   13. jan 2018 Det kan jeg ikke se noget problem i.
    2-3 uger om året hvor tingene ikke er optimale, ville ikke afholde mig fra af få hund.
    Tænker at du sagtens løser det problem.
    Måske kan der åbnes til haven, måske en vil kører forbi og lufte og bruge en time med din hund, måske du kan bruge en pause på at kører hjem og lufte.

    Spring ud i det.


  • #9   13. jan 2018 Tæbker også at familien måske vil have den på ferie eller måske en ung dreng eller pige vil lufte for dig i sommerferien.

  • mathias J
    mathias J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 8 Emner: 2 Svar: 7
    #10   13. jan 2018 Zenta ja det jo kun maks 3 uger og nu bor jeg næsten klods op af hvor jeg arbejder så det ville ikke være noget problem at tage en længere pause og så lufte ham. min chef er rimelig large nu vi arbejder til så sent ud på natten

  • #11   13. jan 2018 Så kan jeg slet slet ikke se noget problem i det smiley
    Så er der jo mulighed for en pause hvor du kan gå en tur med ham.
    En hund overlever snildt et par uger hvor tingene ikke er så optimale som ellers.
    Det ville mine voksne hunde ihvertfald gøre.


  • #12   13. jan 2018 Enig med Zenta smiley

  • mathias J
    mathias J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 8 Emner: 2 Svar: 7
    #14   13. jan 2018 MLA ja det kunne jeg godt forestille og det er også jeg vil tage til betragtning.
    og ja de er vidunderlige jeg kan slet ikke forstå at de ikke er mere populære i Danmark


  • mathias J
    mathias J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 8 Emner: 2 Svar: 7
    #15   13. jan 2018 Tina. nej jeg skal hjælpe landmændene så de dage bliver brugt i en traktor smiley

  • mathias J
    mathias J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 8 Emner: 2 Svar: 7
    #17   13. jan 2018 Zenta jo jeg er heller ikke i tvivl om det nok skal løse sig om jeg så sender ham på ferie eller hvad jeg gør

    men altid rart at få flere meninger og forslag smiley


  • #18   13. jan 2018 Spring du bare ud i det smiley

  • #19   13. jan 2018 Hundegård tror jeg ikke er noget for en frossenpind af en greyhound - med mindre den kan gå ind i et isoleret rum med en blød hundeseng. smiley

  • #20   13. jan 2018 Ellers er der mange herinde og i grupperne på FB, der ofte tilbyder at passe en hund i en uge eller to - hvis nu ingen andre kan passe smiley

    Så det ville jeg ikke være bekymret for. Mon ikke du finder en løsning. De fleste hundeejere tager vel også på ferie indimellem, og for dem lykkes det at få hunden passet smiley


  • #21   13. jan 2018 Find nogle gode “hundevenner” i nærområdet at lufte hund sammen med en gang imellem, så kan du hjælpe med pasning af deres, når det passer ind i dit arbejdsskema, og så kan de træde til, når du har de lange arbejdsdage.
    Fordelen er, at hundene kender hinanden, og det samme gør i mennesker - det er guld værd.


  • #25   13. jan 2018 Jeg melder mig da gerne frivilligt til at passe greyhound hvis det passer ind i min kalender osv. smiley
    Så du er velkommen til at kontakte mig når tiden kommer, hvis det hele bliver aktuelt. Jeg har en del års myndeerfaring, passer jævnligt hunde for andre og har selv whippet smiley


  • #26   13. jan 2018 Når du skriver adoptere en greyhound, så går jeg ud fra at du mener, at du gerne vil have en voksen greyhound ?
    Hvis det er tilfældet, skal du være obs på at hunden højst sandsynligt ikke kan være alene hjemme, fordi den har været vant til at gå i flok. Hvis det er en tidligere væddeløber, er den muligvis heller ikke renlighedstrænet, og den kan have et ekstremt veludviklet jagtinstinkt (pas på med katte, små hunde osv.).

    Når det så er sagt, så er greyhounden en enorm lækker hund smiley Som et langt stykke hen ad vejen, er en utroligt nem og ukompliceret hund. Jeg er KÆMPE stor fan smiley
    Hvis jeg var dig, så ville jeg seriøst overveje at tage 2 hunde. Det vil mindske risikoen for alenehjemme problemer og det vil ikke være et problem at hundene skal være alene hjemme i mange timer, mens du arbejder over om sommeren, så længe at du kommer hjem og lufter dem, så de ikke skal holde sig i alt for mange timer.


  • #27   15. jan 2018 Jeg tænker også spring ud i det. Find nogle 'hundevenner' i nærområdet (fx ved efterlysning herinde smiley ) og find ud af noget pasning/luftning med dem. Jeg har selv boet et sted hvor vi var en lille flok på 5 mennesker med ialt 9 hunde. Vi passede hinandens hunde når en havde en lang arbejdsdag eller skulle et aller andet i en week-end osv. Det var superfedt og hundene havde en masse gode venner.

Kommentér på:
Alt for langtid alene hjemme?

Annonce