{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.838 visninger | Oprettet:

Ny artikel: BARF kan være farligt {{forumTopicSubject}}

Et nyt studie viser at der er høj forekomst af farlige bakterier i BARF.

"I studiet blev 35 forskellige frosne, kommercielle råt-kød-produkter analyseret. Man fandt e. coli-bakterier i otte produkter (23 pct.), listeria-bakterier i 15 produkter (43 pct.) og salmonella-bakterier i syv produkter (20 pct.)"

Det anbefales at hundeejere instrueres i håndteringen af produkterne, så der ikke sker smitte til mennesker. Bakterierne er også farlige for dyr.

https://jyllands-posten.dk/livsstil/ECE10199655/nyt-studie-advarer-mod-populaer-fodertrend-fare-for-smitte-med-farlige-bakterier/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny artikel: BARF kan være farligt
  • #1   13. jan 2018 Det kunne da væres spændende at se de produkter de har testet.
    Det kunne da være federe at vide hvilke der så er sikre at bruge og hvilke man skal være mere obs i brugen af.

    Det der journalistik fanger jo forbrugeren i et shithole. De kan ikke agere efter den viden der ligger et sted der ude.

    Vi har testet 35 poser foder og i må ikke få at vide hvilke der bonner ud med hvad...


  • #3   14. jan 2018 Hundes maver er ikke som menneskers.
    De får ikke salmonella og øvrige forgiftninger af bakterier ligesom vi gør.

    Jeg kan ikke tælle hvor mange gange mine hunde har spist lort eller nedgravet, råddent kød uden så meget som at få dårlig mave af det!

    Artiklen er en skræmmekampagne - intet andet.

    Giv roligt en rask hund råt kød, og vask hænder bagefter. Så er den skid slået smiley


  • #4   14. jan 2018 Jeg bliver så træt af disse artikler, enig med Malene, skræmmekampagne.

    Jeg kender ingen og har aldrig hørt om nogle hunde med disse følgevirkninger efter rå fodring.
    Til gengæld masser der bliver syge af tørkost, af den ene eller anden årsag.

    Jeg kommer aldrig til at fodre med andet end rå mad.


  • #5   14. jan 2018 Jeg er helt enig Malene. Vores ædder hvad de kan finde af alskens ulækkerhedder. Måske netop den forskrækkelse der hersker over urenlige hunde med revl i munden og jord på poterne er med til vi i disse år ser så megen allergi blomstre op hos vores kæledyr.

    Men jeg synes nu alligevel det kunne være rart at vide om de produkter man selv bruger var blandt den ene gruppe eller den anden.


  • #14   14. jan 2018 Man må i hvert fald sige at den bevægelse der er sket de sidste 10 år på foderfronten har gjort meget ved udvalget af foder.
    Der er jo stort set ikke en producent der i dag ikke tilbyder en kornfri variant. Vi var i Rema i går og reklamen ude i skiltet stod med store fonter “kornfrit hunde og kattefoder”.


  • #16   14. jan 2018 Det eneste der reelt betyder noget er, at vi som de sarte mennesker vi er, tænker på at håndteringen af barf ikke skal ske samme sted som vi tilbereder vores egen mad.
    Hundene kan sagtens tåle evt. bakterier, det er bare os, der ikke kan, så barfkødet skal tø op i lukkede beholdere i køleskabet, holdes fra køkkenbordet eller også så skal bordet gøres godt rent bagefter.
    Så er den historie vel ikke længere.......


  • #21   14. jan 2018 Jeg synes at det er super problematisk, at jeg har nogle hunde, som ikke følger det der står i aviserne .. jeg bliver så forvirret ?

    En af vores - en race, der ikke bliver ret gammel vist ? 12 år blev hun - hun fik RC hele livet.
    En anden - en race, der bliver noget ældre - 10 år blev han - levede på råt fra han var 1 år.
    En tredje - min nuværende - lever af primært RC, får blandet HIKE, Carnilove, Chicopee + "det løse" (køber de her 3 kgs sække, så der er lidt forskelligt at blande med) - får vådfoder, får råt, får ben, får fisk .. han har aldrig dårlig mave.

    Hvorfor kan de for F ikke finde ud af at gøre, som der står de gør ????


  • #23   14. jan 2018 Lens - min hund er jo efter bogen .. så der må være noget rigtigt i det der pyha og pøj foder, trods alt smiley

    Eller kan det være det han selv stjæler fra bordene mon ????


  • #35   17. jan 2018 #31 KAN man købe kød til hundene hos Tommys kødsalg, eller HAR man bare kunnet? Jeg har nemlig lige været inde for at lure lidt og der er godt nok en kategori der hedder "hundemad" men siden eksisterer ikke smiley

  • #39   18. jan 2018 Tusind tak Stine smiley

Kommentér på:
Ny artikel: BARF kan være farligt

Annonce