{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Sommertid / Vintertid {{forumTopicSubject}}

Hvordan har I det med ...Sommertid / Vintertid ?

Skal det afskaffes ?

Jeg tænker på omstillingen for dem der går på arbejde ..... små børn ---> hvis biologiske ur kommer i udu .... større børn som skal omstille sig ang. skole ... og sengetid.

OG ... selvfølgelig vores hunde ... der VED hvornår der skal spises ... gå's tur ... vågne om morgenen ... sove om aftenen ...

Hvordan fungerer det hjemme hos Jer... og vænner I jer hurtigt til det ?

Kommentarer på:  Sommertid / Vintertid
  • #1   8. feb Har set okay, det har min datter også

• #2   8. feb unødigt galskab

• #3   8. feb Jeg elsker, når vi går over til sommertid, og det begynder at blive lyst om aftenen. Jeg synes til gengæld, at vi skal droppe vintertiden og køre sommertid hele tiden.

Jeg har aldrig haft problemer med at omstille mig, mine hunde heller ikke. Ikke engang mine børn havde problemer med det, da de var små.

• #4   8. feb Hverken min datter, mine dyr eller jeg selv har nogensinde haft problemer med at omstille os. Så nej. Jeg synes ikke det skal afskaffes.

• #5   8. feb Ingen problemer overhovedet.

• Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 1.883
    #6   8. feb Afskaf det , for de vilde dyrs skyld

Personligt har hverken jeg eller mine dyr problemer med det

• #7   8. feb Jeg har heller ikke oplevet problemer ved mig selv eller vores dyr.

Mine nevøer og niecer har som helt små indimellem været lidt ekstra trætte i en dag eller to, men det løses nemt ved at rykke sengetiden en halv time af gangen.

No problem

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 1.206
    #8   8. feb efter at have fået børn, så elsker jeg når vi går over til sommertid, og uret derfor er stillet en time frem.

Der er et eller andet psykisk over at der står 7 på uret istedet for 6,

tilgengæld hader jeg mår uret skal stilles tilbage og der så står 5 i stedet for 6.

• #9   8. feb Det er jo kun cirka 1-3 timer på en dag i løbet af et år, hvor det er træls (dvs om morgen når man går fra sommertid til vintertid og skal op tidligere end normalt.)

Det synes jeg er en meget lille pris at betale for at man til gengæld får en lysere start på dagen

• #10   8. feb Ingen problemer for hverken os eller hundene. Synes blot det er lidt irriterende, at man skal rykke rundt på tiden 2 gange om året, og kan ingen fordele se ved det.

• Kennel Hearthitter
    Kennel Hearthitter Online Tilmeldt:
    jul 2017

Følgere: 8 Emner: 10 Svar: 1.908
    #11   8. feb Afskaf det. Jeg kører altid på vintertid, så det er et helvede når ðe laver om på tiden..
    og så er det bare noget skidt for alle de mange dyr der hvert år må lade livet, når der skiftes til sommertid og vintertid..

• #12   8. feb Vi har massive problemer ved de skift, så jeg vil gå meget langt for at få det afskaffet.
    Om vi kører på den ene eller anden tid er mig ligegyldigt, bare vi ikke skal skifte!
    Vi har jetlag i fire uger hver gang vi skifter

• #13   8. feb Mine hunde får mad omkring klokken 18. De kan STADIG ikke helt forstå, hvorfor klokken ikke er 18 klokken 18 mere, men først er det klokken 19
    For hundenes skyld må man gerne fjerne dette tidsrod. For min skyld kan man gøre det eller lade være.

• #14   8. feb Jeg oplever ikke nævnevædige problemer med det. Måske skal jeg lige vænne mig til det de første par dage, men efter det går det fint

Jeg oplever heller ikke problemer ift. hunden. Så længe rutinerne omkring spisetid, luftning osv. er de samme, så fungerer det fint

• #15   8. feb Ingen grund til at skifte tid, det er hårdt for o der arbejder de weekender - så jeg synes, at vi bare skal fortsætte den tid vi har nu og droppe sommertiden.

• #16   8. feb ingen problemer her, hundene tager det fint, og kan ikke huske det som det store problem med vores børn da de var små ....

jeg er personligt ligeglad, men synes det er synd for dyrene i naturen der ikke fatter at der lige pludselig er farligt at færdes på tidspunkter hvor der har været sikkert ...

• #17   8. feb Jeg har ikke selv problemer, men synes man burde afskaffe det.
    De vilde dyr har ikke noget ur, og det betyder døden for mange af dem hver gang vi stiller på uret.
    Malkekøer kan heller ikke finde ud at kigge på uret. Prøv lige at komme i nærheden af en stald, når vi stiller uret. Alle kvinder der har ammet deres børn, kan sikkert sætte sig i køernes situation.
    Mennesker, der arbejder udenfor, og som starter tidligt (fx fiskere) har vel heller ikke glæde af det, for solen kan jo ikke finde ud af at stå tidligere op
    Når der er sagt, så er det selvfølgelig dejligt med lange lyse sommeraftener - hvis vi så også kan få lidt sommer.

• #18   8. feb ER der flere vilde dyr der bliver påkørt af den grund? Er der ikke noget med at det faktisk er blevet undersøgt og bevist at det IKKE er korrekt?

• #19   8. feb Jeg har det som sådan ok med det. Men blev det afskaffet så ville det såmen også være helt ok for mig. Dagen bliver hverken lysere eller længere af den grund.
    Personligt fungerer jeg best på vintertid. Der vågner jeg naturligt omkring 6,30. Det bliver pludselig til 7.30 i sommertid, og så har jeg travlt om morgenen...

• #20   8. feb Tjaaaa ....

• #21   8. feb Man siger vel at dagen (= de lyse timer) bliver længere, fordi timerne ligger på et tidspunkt, hvor man får noget ud af dem?

Dagen bliver jo ikke længere, men man får mere ud af de lyse timer.

• #22   8. feb #18 - hvis man Google det, ser det ud til at du har ret. Jeg vil dog stadig mene, at vi gør dyrene en bjørnetjeneste, når vi i løbet af et døgn ændrer på tiden med en hel time. Dyrene følger solopgang og solnedgang, og det ændrer sig ikke så hurtigt i naturen.

• #23   8. feb Jeg er en af dem der synes vi skal køre på sommertid året rundt. Sommertid er sååååå meget mere mig, og jeg dør en smule indvendigt når vi går på vintertid.

Det tog mine hunde mange uger at flytte spisetid fra kl. 18 sommertid til kl. 18 vintertid, men de bliver begejstrede hver gang vi så går på sommertid, og der er mad en time tidligere hver dag

Jeg forstår ikke helt problematikken med de vilde dyr? Der vil jo være skumring i myldretiden, uanset om vi kører på normaltid, sommertid eller skifter?

• #24   8. feb #20 - hvis nu tæppet er for kort i fodenden, og man så klipper de 30 cm af den modsatte ende, og syr det fast i fodenden, så kan det vel godt føles som om tæppet er blevet længere i fodenden - eller now et :-)

• #26   8. feb Jeg kan nu meget godt lide de lange, lyse aftener om sommeren

Til gengæld kan jeg som B-menneske ikke bruge det til noget, at der bliver tidligt lyst om morgenen, hvis vi kører vintertid/normaltid hele tiden.

Men det er jo bare ud fra mit eget helt egoistiske synspunkt. Måske jeg ændrer mening når jeg får børn, selvom der nu ikke er nogen af børnene i min familie der har været synderligt præget af skiftet

• #27   8. feb Jeg er ret ligeglad, men vil da hellere have lang lys aften end morgen, jeg er alligevel ikke oppe om morgenen. Skal da ikke nægte at jeg engang ændrer mening

Hunden bruger lige et par dage på at finde ud af det ved vintertid men så er det heller ikke værre

• #28   8. feb Den dag hunden skal pisse på et bestemt tidspunk og ungen vil ha mad kl. Nul dut, den kommer aldrig hjemme hos os
    Jeg magter simpelthen ikke leve på klokkeslæt hver eneste dag, samme tid hver dag, niks...

Så jeg synes selvfølgelig det er noget pjat man vil til at rode ved det
    Det er energisparende, det må være fordel nok ved at holde nallerne væk

• #29   8. feb min mobil ændre selv klokken, og jeg tænker derfor ikke over det
    Eller jo når uret kommer en time tilbage, så jeg pludselig har en time mere den ene nat, men det kræver jo at jeg den nat lige er oppe så længe, men det er da sket. Ellers mærker jeg intet til det, og hundene heller ikke.

Når jeg engang kommer til at arbejde fuldtid, skal jeg køre på knallert kl tidligt om morgenen, så der tænker jeg da at jeg helst vil have det så lyst som muligt året rundt
    men på den anden side er det da også rart at det er lyst til at hygge med hundene når jeg kommer hjem xD
    Så jeg ved ikke..

• #30   8. feb Jeg er stadig på sommertid i bilen, og nu kan det snart ikke svare sig at ændre til vintertid. Generelt betyder sommer-/vintertid ikke noget for mig. Det er jo bare tal

• #31   9. feb Jeg synes nu det er meget rart at man justere lidt. Solnedgang kl 14-15 tidligt. Så hvis jeg skulle vælge blev det vintertid. Men generelt er jeg bedøvende lige glad. Det har ingen betydning for os. Hverken Sally eller vi har faste spise tider. og her vi som regel oppe lang tid inden solen er oppe.
    Solen på vej ned kl 16.45

• #32   9. feb Jeg er oppe når det er mørkt og i seng når det er mørkt så gør ingen forskel for mig andet end det er besværligt i forhold til at stille ure og folk møder for tidligt eller for sent fordi de glemmer det. Malkekøer bliver stresset. Jeg stemmer for afskaffelse

• #33   9. feb Johnny, det er altså den anden vej. Hvis vi havde sommertid hele året, ville solen gå ned omkring kl. 16 i den mørkeste tid, men tilgengæld først blive lyst omkring kl. 9.30.

• #34   9. feb Jeg ville elske hvis det blev afskaffet og så ville elske endnu mere at have permanenet sommertid Det passer bare bedst til min rytme

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 7 Emner: 26 Svar: 2.559
    #35   9. feb Altså jeg kan sove hvor og hvornår som helst så ingen problemer her. Jeg sover når hovedet rammer puden uanet klokkeslet

Figo er lidt forvirret og især ved skiftet til vintertid synes han at det er mærkeligt at mor ikke gider gå med ham "kl 8.00" som han jo plejer. Men at han står og tripper lidt forvirret vil jeg ikke kalde et problem

Til gengæld går jeg bestemt ind for at det afskaffes. Der er folk der forstyrres af det og eftersigende dør der flere mennesker af hjerteanfald når vi skifter til sommertid.

Derudover er der ingenting at spare længere på elregning, da det vi sparer ved overgang til vintertid opvejes af øget forbrug ved overgang til sommertid.

• #36   10. feb Lise -lotte - Jeg er ret sikker på at dyrene i naturen er temmeligt ligeglade med, om vi stiller uret en time frem eller tilbage. Det vedrører jo ikke dem, mig bekendt kan de ikke klokken (og ja, den med de ekstra mange trafikdræbte dyr er en skrøne).

Nå, men jeg har ingen problemer med omstillingen og det har hunde og heste heller ikke. De kan ikke klokken og vi har aldrig haft SÅ faste rutiner at hele læsset vælter, fordi man sover en time mere eller mindre.
    Men jeg synes det er lidt fjollet at skifte frem og tilbage - til gengæld så jeg gerne, at det var vintertid vi droppede. Hvad skal jeg bruge lyset om morgenen til? Der kører jeg jo alligevel på arbejde og når ikke at få meget ud af en ekstra time med dagslys. Om aftenen hvor jeg har fri er den til gengæld ganske rar at have... Og det uanset om det er sommer eller vinter. Faktisk ekstra meget om vinteren, fordi man da så trods alt når at få LIDT dagslys i løbet af døgnet.
    Forskellen på vinter og sommertid er for mig blot, at når vi skifter til vintertid, så er det mørkt både når jeg starter på arbejde OG når jeg får fri. Brugte vi sommertid var det kun mørkt når jeg startede på arbejde.

• #37   10. feb Jeg synes at det burde afskaffes. Der er hamrende irriterende at være på nattevagt, når urene skal stilles 1 time tilbage midt om natten, hvorved min vagt lige bliver 1 time længere
    Har skiftende arbejdstider, så jeg har intet problem med at omstille mig mig når vi skal sætte urene frem/tilbage, mens synes at der er irriterende og kan ikke se den dybere mening med det.

• #39   10. feb Jeg glæder mig sygt meget til at det bliver sommertid - så for min skyld må det godt forblive.
    Er der en billigere løsning - så gerne for mig - men hold op, jeg glæder mig til at vi går ind i sommertiden igen.

Som BS siger - det hele foregår i hovedet

Kommentér på:
Sommertid / Vintertid