{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

elton
elton
Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 25 Svar: 784

hej alle sammen {{forumTopicSubject}}

jeg har ikke været aktiv herinde længe. og det har jeg en længere historie om, hvis nogen gider at læse så meget.
jeg krænger hele min sjæl ud. jeg er både fysisk og psykisk syg. har altid kunne klare mig selv. har fra helt ung haft både fuldtids arbejde og flere bijobs. for det kunne holde mine tanker væk.
for ca. 6 år siden knækker filmen, jeg bliver sygemeldt, fyret fra arbejde, får forlænget sygperioden fra kommunen og ender til sidst på et 3-årig ressourceforløb. det skulle slutte i september månede 2017. i forsommeren er jeg til møde i klinisk funktion hvor man skal svare på forskellige ting.
jeg nævner blandt andet mine hunde og at min interesser er udstillinger. min veninde udstiller som regel Taurus da han skal have meget fart på. og helbredet er ikke lige til hans størrelse. det bliver også nævnt.
i løbet af sommeren kommer der en faglig koordinator på, og så ruller showet. der bliver lagt billeder på bordet fra blandt andet min profil herinde. der bliver spurgt ind til alt muligt. der bliver nævnt at man ved jeg har kennel mærke og så måtte jeg jo have selvstændigt erhverv, og derfor ikke var ressourceydelse berettiget. jeg kunne ikke være syg med så store hunde, for de måtte kræve en del.
Man har åbenbart ikke kunne finde min Facebook profil, men min veninde som også er avler har en hjemme side, der kommer der også billeder fra . Sjovt nok en del hvor min veninde står med Taurus. Men det tag de sig ikke lige af .
Men efter alle mulige tiltag fra jobcentret af og flere måneder frem og tilbage. ender det med at alt falder til jorden, flere ting jeg var blevet meldt i, vinder jeg via ankenævnet.
Har nu fået ny sagsbehandler og nu yderligere 3 års ressourceforløb. Det er så en helt anden historie.
Men pointen i alt det her er også. At pas på med hvad i lægger på, er i syge og i gang med noget fra kommunen. Så vær bevist om at der åbenbart sidder et helt panel af folk, der bruger tid på, at se om de kan finde noget på en, ligegyldigt om det har betydning i ens sag eller ej . Pas på jer selv derude.

Kommentarer på:  hej alle sammen
  • #1   8. feb Selv som flexjobber skal man være opmærksom, for selvom kommunen ikke MÅ, med mindre de har en anmeldelse eller en anden stærkt begrundet mistanke, blande sig i hvad du foretager dig privat.

Jeg lægger så heller ikke skjul på at jeg ikke kan ret meget, og hvis folk spørger, så får de også gerne svar, for jeg synes ikke der er noget fordækt i at jeg nogen dage kan mere end andre dage. Sådan er det vidst for alle

Men jeg tror at omverdenen bliver træt hvis jeg kun skriver om alle de ting jeg IKKE kan.

Ps. godt du vandt sagen, held og lykke med dit nye ressource forløb. Hvad er formålet må jeg spørge om det?

• #2   8. feb hmm.. ja det kunne jeg også godt lide at vide. min status siger jeg max kan arbejde et par timer om ugen, med mulighed for at være mest alene og kunne sidde ned af flere omgange. så af læger, psykiater mv... vil de mene at en førtidspension var bedst. men det lange forløb skal åbenbart finde min arbejdsevne. den mener lægerne så også de burde have fået i løbet af de sidste 3 år. nå.. men man ved at, det er svært for alle der er syge i danmark for tiden.

• #3   8. feb Din fortælling er desværre ikke unik.

Der har været mange lignende beretninger i medierne på det sidste om selvsamme.

Da min mor skulle have førtidspension, var et af modargumenterne b.a. at de var klar over at hun havde have, sådan en skulle jo passes.

• #4   8. feb Jeg har ikke styr på noget som helst med hensyn til de ting der, men jeg vil gerne ønske dig velkommen tilbage!
    Forhåbentlig ses vi til en udstilling igen på et tidspunkt, jeg hyggede mig i hvert fald kolossalt i Køge sidste år

• #5   8. feb ha ha... ja man kan kun grine eller græde . jamen altså hvor er det grotesk. og jeg må desværre sige at, det er IKKE fordi de bare følger reglerne. til det sidste rehabiliterings møde jeg næsten lige har været på. sad der kommunens egen læge, sygeplejsker, andre sagsbehandler og de var alle gale over mit forløb. men som de også sagde " det sker desværre, men det er ikke noget de skal i følge reglerne" jeg tror sgu der er gået nogle nazi bødler tabt i nogen af dem.

• #6   8. feb det er jeg super glad for at høre Bumle jeg valgt faktisk at skrive herinde igen da jeg så, at der du havde efterlyst irske ulvehunde i september sidste år. så tænkte jeg de skal sgu ikke bestemme over mit liv . det er også derfor at Winni først nu er kommet med på profilen.

• #7   8. feb Jeg overvejede faktisk st skrive til dig, men det var så længe siden du havde været på.
    Nu skal vi så til udstilling her i weekenden hvor der efter sigende skulle komme 25 ulvehunde.. Jeg kommer til at føle at jeg er i himmelen

• #8   8. feb fredericia??? jeg har desværre ikke fået meldt Winni til, men har Taurus med

• #9   8. feb Uuuh! Så ses vi!

• #10   8. feb Så kysser jeg lidt på søde Taurus også

• #11   8. feb uh ja det vil han elske, han er og bliver bare en stor kramme bamse. utroligt som den fyr bare vil ligge i lommerne på en

• #12   8. feb Det lyder som om jeg skal tage store lommer med, så kan jeg lige snuppe ham med hjem ;D

• #13   8. feb nej nej.... den går ikke. du prøvede også at hugge Winni sidste år. jeg må huske at have hængelås med. så han sidder fast når du kommer

• #14   8. feb Hahaha
    Denne gang er vi nok endda to om det, jeg slæber forstærkninger med
    Kæresten skal møde de søde vovser for første gang ;p

• #15   8. feb ah det bliver spændende hvad han syntes om dem. ja så skal han da have Taurus på skødet

• #16   8. feb Det er dog efterhånden en utrolig heksejagt på syge og ledige i dette land..... lad dog folk have deres hunde og have - det er jo noget, der skaber glæde og livsgnist! Lad dog være med at sidde og tjekke mennesker på et forum.... og facebook... det giver mig kvalme Big Brother! Vi bor sgu i DK og ikke Nordkorea

Men det er sådan det er blevet i DK..... fokus er vendt mod alle de fremmede, asylansøgere og uha uha de stjæler julen ved I nok - imens forholdene for de svageste forværres og de rige bliver rigere..... det er skisme et flot spin!

Jeg er glad for, at du vandt din sag! Hvad ligner det at blande sig i dine hunde, din passion og om ting du skriver på et fritidsforum..... Jeg er rystet!

Jeg har en ven, som blev hentet med taxa og kørt ud på en virksomhed, hvor han skulle ligge i en seng i en time en gang i ugen fordi de skulle tjekke om han kunne arbejde..... det kunne han ikke..... at ligge i en seng på en virksomhed en time i ugen er ikke at stå til rådighed.... surprise! Måske de forkerte er ansat på kommunen, hvis de ikke kan indse det uden at tjekke det. Og hvis det var som de troede, så vil jeg da gerne have det job..... Og ligge en time i en seng ugentligt og hvile og så få løn. Der må jo arbejdsgivere i KØ for at ansætte mig..... nå det gør der ikke... jamen velkommen til virkeligheden paragrafryttere

Ja jeg skal ikke snakke politik Men Bøvs!

Og godt du vandt!

• #17   8. feb Lens takker. ja det er blevet et overvågnings land overfor de syge vel at mærke. jeg har også måtte spørge dem om de virkelig tror jeg vil fake mig til en førtidspension. jeg havde 8000 kr udbetalt mere om måneden da jeg var i arbejde. det er ikke for sjovt at man vælger at komme på fallit grænsen. håber også snart politikkerne vågner op. men heldigvis har jeg en dejlig kæreste og mine super skønne hunde. og om jeg så skal leve af suppe hele måneden vælger jeg dem frem for alt andet.

• #19   8. feb Jamen jeg vil ha et valg... Jeg er sa sur pa vegne af dks svageste... Vi kan alle blive syge!

• #20   8. feb ja der har været flere tilfælde hvor folk har solgt indbo med videre, hvor deres kontant hjælp eller ydelser er taget fra dem. jeg sælger også ud af tingene, men har fundet en af kommunernes egne paragraffer. hvor der står at det ikke bliver regnet som en indtægt, når bare det ikke er videre salg af indkøbte vare til formålet. og tror mig den kan jeg hurtig printe ud til dem hvis de begyndte på noget der også

• #21   8. feb åh hvor godt at høre du har det bedre.
    håber vi ses igen til fredericia

• #22   8. feb takker , hvad dag skal du på ulla?

• #23   9. feb Super ærgerligt at skulle bruge energi på sådan noget fis når man er syg og rent faktisk gerne VIL livet...
    Kan de ikke nøjes med at banke dem i hovedet der har brug for dét og så hjælpe jer der rent faktisk gør en indsats

Jeg aner ikke hvor mange der reelt går der hjemme og fiser den af og får i hoved og røv uden at være berettiget det, men det kan da ikke være så mange så sådan en heksejagt er nødvendig...
    Men nogle har desværre snydt engang og det går så ud over resten

• #24   9. feb Øv, at skulle igennem et så usympatisk forløb, mens man også skal døje med dårligdom i livet. Det er sgu ikke fair!

Jeg har dog indtryk af, at der må være forskel på kommunerne. Eller måske sagsbehandlerne. Min mor har været i flexjob i 20 år. I det tidligere job, hvor hun var i 15+ år, gik ordningen ud på, at hun arbejdede 37 timer, men med mulighed for de pauser der var behov for. Desværre har hun svært ved at sige nej, hvilket arbejdspladsen udnyttede. Hun stod i en lille butik, og kunne jo ikke bare holde pause hvis der var kunder i butikken. Dét og en masse overarbejde gennem årene, har gjort, at hun har slidt sig selv op - mere end hun var i forvejen.

Da hun stoppede, blev hun sygemeldt grundet operation, og da hun var igang med genoptræningsforløbet skulle hun i ressourceforløb. Her kom hun i en virksomhed, som havde god forståelse for hendes behov. Hun skulle langsomt trappe arbejdstiden op, mærke efter hvor mange timer hun kunne klare pr dag, hvor mange dage i træk hun kunne arbejde osv.

Igen er "problemet" at hun ikke kan sige nej, så de ressourcer hun selv har beskrevet - altså hvor meget og hvor længe hun kan arbejde uden pauser - ikke altid stemmer overens med virkeligheden. Hun ender med at gøre mere end hun kan klare, hvilket går ud over familielivet.

Her har kommunen været god. Hun skal IKKE presse sig over evne, hun skal IKKE føle sig forpligtet til noget hun ikke kan, hun SKAL have energi til et liv ved siden af arbejdet. Har hun haft brug for at få bevilget hjælpemidler til arbejdspladsen eller hjemmet, har sagsbehandleren stået der på sekundet. Alt kunne lade sig gøre. Lige fra et rullebord til tilskud til en bil der passer til hendes behov.

Det eneste der er at sætte på hendes forløb og sagsbehandleren er, at hun "glemte" at fortælle, at hendes sygedagpenge udløber til september. Ikke hammer smart, når hun lige har været operation igennem igen - og den sidste gang krævede ca 1 års restitution og genoptræning, før hun var klar til at starte i ressourceforløb. Men igen forsøger sagsbehandler at råde bod, ved at "bend the rules to their limits".

Pointen er, at her har alt kunne lade sig gøre. Min mor er aldrig blevet bedt om at ændre sit familie- og fritidsliv. Der er ingen der har snaget i, at de har to hunde eller en stor have. Der er aldrig blevet stillet spørgsmålstegn ved hendes aktiviteter i eller udenfor hjemmet - udover almindelig ressourceafklaring.

Det var bare lige for at give en solskinshistorie. Kommunen og sagsbehandlerne er ikke altid dumme og snagende. Men måske der er forskel på kommunerne og på de enkelte sagsbehandlere

• #25   9. feb Der er desværre en del mennesker, der bevidst misbruger systemet, og derfor er kommunerne blevet nødt til at nedsætte grupper, der skal optrevle den slags. Det gør desværre, at gode mennesker ind i mellem kommer i klemme.

• #26   9. feb Åh søde Elton sikke et forløb du har været igennem. Dejligt du er tilbage.

Hvor er det strengt af dem, men det kommer ikke bag på mig, at de tjekker facebook.

Var der ikke også en sag, med en der vist var sygemeldt eller lignende, som bagte en kage og lagde billedet på fjæsen, og vupti så blev hun kontaktet af kommunen

• #27   9. feb Jeg synes, det er nogle helt vilde ting, de fremhæver. Man kan jo ikke have et liv ved siden af, hvis man ikke engang må bage en kage eller lufte sin hund

En ting er, at man bruger oplysninger på facebook i forhold til dem, der virkelig snyder, men der må da være en bagatelgrænse.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 4 Emner: 13 Svar: 1.271
    #28   9. feb Som Malene skriver så er der jo en grund til at man er begyndt at bruge den slags midler. I stedet for at rette al vreden mod kommunale medarbejder så ret også noget af den mod de der snyder og ødelægger det for ærlige folk.

Men godt at høre at du har det bedre

• #29   10. feb Dejligt at se dig herinde igen
    Er ked af at høre, at du må kæmpe sådan med kommunen Men godt at de ikke har fået dig ned med nakken !! Der skal desværre et godt helbred til at være syg
    Krydser fingre for at du snart får en afklaring på det hele.

• #30   10. feb Det er jo desværre blevet nødvendigt med overvågning og tjek af folk. Fordi mange misbruger systemet og snyder hvis de kan komme afsted med det.
    Det går så ud over de folk der virkelig er syge. Pludselig bliver alle mistænkeliggjort.
    Jeg tror bare man skal være glad for at bo i et land hvor der faktisk er et sikkerhedsnet ved sygdom, misbrug, ulykker osv.
    Så længe nogen folk snyder så må vi leve med at alle bliver tjekket.

• #31   10. feb Er der virkelig så mange der snyder ?

• #32   10. feb Der er desværre rigtig mange der snyder.
    Der er mange der bare ikke har lyst til at arbejde. Især rygsygdomme og psykisk sygdomme er jo “nemme” at opfinde fordi det ikke altid kan måles og ses.
    Jeg kender personligt flere der snyder og som sagtens kunne arbejde. De har bare ikke lyst.
    Helt ærligt så kan jeg da godt følge mange af dem hvis man kan få penge og så bruge al sin tid på sine interesser. Der er da fristende.
    Men selvfølgelig moralsk forkert.
    En bekendt fortrød også efter 10 år på sygedagpenge/ ressourceforløb og tog et arbejde. Hun indrømmer blankt at det var skuespil fordi hun ikke gad at arbejde men ville bruge tiden på sine heste. ( hendes forældre stod som ejer af hestene dengang)
    Men hvor er det synd for dem der mistænkeliggøres som virkelig er syge og bare ikke kan arbejde

• #33   10. feb Det går jo så også ud over behandlingstiden for os som er syge hvis folk optager en plads hos lægen/på sygehuset. Sikke noget forbandet svineri!!

Men de fleste sager, er folk der får for mange ydelser som de ikke har ret til. Og det er skræmmende at folk er ligeglade med samfundet bare de selv får hvad de vil have..

• #35   10. feb I en anden artikel om kvinden fra Vordingborg, viste det sig at konen er udeblevet fra møderne på jobcenteret, som jo er obligatoriske (uanset man mener de er spild af tid) men hun har deltaget i flere demonstrationer osv.
    Så er det altså klart der skæres i ydelsen.

• #36   10. feb Men uanset om nogle snyder eller ej, så burde det vel ikke være kagebagning, hundeluftning eller andre helt almindelige hverdagsting, der blev brugt til at vurdere folks arbejdsevne.

Medmindre det er i helt overdreven grad og man nærmest har et bageri, så siger det vel ikke så meget om ens arbejdsevne, at man bager en kage i ny og næ.

• #37   10. feb Nej overhovedet ikke. Jeg bagte selv virkelig mange kager da jeg var syg, men et eller andet blev jeg da nødt til lave, og holde mig igang så jeg ikke blev sindsyg!!

Jeg fejede også gulv helt gratis på værkstedet.. Det kunne godt tage et par timer for ofte var det egentlig fordi jeg var ensom og ikke kunne holde ud at være alene derhjemme.

Man bliver ret hurtigt idiot af at være sygemeldt, uanset om man er syg eller ej.

Jeg savner virkelig at have kollegaer, at have nogen at lave spas med, at have nogen som man kan snakke med, at have noget tilfælles med.
    Jeg savner også det at have søde og glade kunder som satte pris på ens arbejde. Jeg savner faktisk at have en værdi i samfundet. De 5 timer om ugen jeg arbejder i min kærestes virksomhed opfylder ikke de behov jeg har, men det matcher det jeg kan, i forhold til min arbejdsevne.

• #38   10. feb Selvom jeg har alle diagnoser på skrift, og kun en enkelt af dem er "usynlig" (piskesmæld), så er jeg blevet mistænkeliggjort en stor del af tiden.

Jeg er nødt til at prioritere. Laver jeg noget ud over normalen, kan jeg godt regne med ikke at kunne noget i 3-4 dage bagefter.

Så når jeg tager på katteudstilling, så er det nøje planlagt lang tid i forvejen. Og det er sket, at vi har måtte springe over. Derfor tager vi også kun de udstillinger, der ligger nærmest.

• #39   10. feb Ja det er da en stor portion penge kan jeg se

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-08-28-se-selv-danskerne-snyder-kommunerne-for-mindst-300-millioner-kroner

jeg spørger fordi jeg ikke kender nogen, der snyder. Men jeg kender heller ikke mange der får de ydelser

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 4 Emner: 13 Svar: 1.271
    #40   10. feb Jeg kender egentlig heller ikke mange der bevist snyder men jeg kender nogle stykker som har en urealistisk opfattelse af livet med/uden job.

Bl.a. som ikke mente at hun kunne varetage et job fordi hun nogle gange var træt når hun kom hjem (øh ja sådan er det da. Nogle dage kommer man hjem og skal bare smække fødderne op og hvor man ikke orker at lave mad).

En anden mente ikke at det kunne være rigtigt at miste tilskud som enlig forsørger (manden var jo ikke børnenes forsøger og derfor burde hun stadig have alle tillæg).

Kommentér på:
hej alle sammen