{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Mille blev over-tisset {{forumTopicSubject}}

Iiiiiih!

Var ude på en dejlig 2timers gåtur med Milles bedste hundeven også møder vi en sød hanhund
.. hundene snakker og ser ud til at hygge sig - Mille sætter sig ned og pludselig gir hanhunden sig til at TISSE op af Mille! Udover dækken, sele og pels og bestemt ikk en lille tår! Ejeren reagere overhovedet ikk, han står bare og kigger og lader sin hund tisse færdig!! Han siger ikk undskyld eller noget overhovedet - kommentere det faktisk overhovedet ikk til trods for at han tydeligvis har set det... Jeg måtte hjem og bade hund og vaske sele, dækken og lygte osv... Møg irriterende!!

Men det jeg er mest irriteret over er at han ikk engang sagde undskyld eller forsøgte at stoppe det!

Har I andre prøvet lignende?

Jeg blev helt paf over hans reaktion og sagde bare "ja så må hun jo hjem i bad" og gik.. Ingen kommentare fra hanhunde ejeren overhovedet..

-skal lige siges at jeg flyttede Mille så hurtigt jeg kunne - det var bare for sent..

Kommentarer på:  Mille blev over-tisset
  • #1   11. feb Ork ja.

Bunker af gange, når en af mine egne hanhunde har overpisset en af mine egne tæver. I bad og videre.

• #2   11. feb Men helt ærligt er det ikk normalt at sige undskyld eller forsøge at stoppe det? - Sys da det er normal pli..

• #3   11. feb Du kunne have fjernet tæven??

• #4   11. feb Selvfølgelig er det normalt at sige undskyld og prøve at stoppe det. Det er jo klart et uheld, men ikke desto mindre bør man da gøre et eller andet, når ens hanhund pisser op af andre hunde, mennesker eller andres ting.

Og jeg synes egentligt ikke det kan blive andres ansvar at hanhunde markerer. Det er IMO altid hanhundeejerens ansvar, at hunden ikke gør sådan nogle ting.

• #5   11. feb En tæve sætter sig ikke ned for at lade hanhunden snuse.
    Tæven sætter sig ned, fordi hun syntes at hanhunden er temmelig nærgående og irriterende.

• #6   11. feb Det har jeg aldrig prøvet, hverken at min hanhund har tisset op af fremmede eller af mine egne tæver! Gjorde min hanhund sådan ville jeg da klart flytte ham med det vuns og undskylde - det virker da mest rigtigt for mig.

• #7   11. feb Hun sætter sig med åbne ben så han kan komme til

Og jeg rykkede i snoren så hurtigt jeg overhovedet kunne - det var bare for sent...

• #8   11. feb Jeg har prøvet at en hund tisser og en anden hund så vil tisse samme sted, på samme tidspunkt.

Nu har det kun været blandt egne hunde og hunde jeg har passet. Men hvis min hanhund tissede på en anden hund ville jeg da undskylde, og forsøge at stoppe ham.

Og siger ejer ikke noget til egen hund, så gør jeg gerne. Uanset hvad der sker.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 7 Emner: 26 Svar: 2.559
    #9   11. feb En tæve sætter sig ikke ned for at lade hanhunden snuse.

Enig det giver jo ikke mening. Når tæven sætter sig er det sværere for hannen at komme til at snuse. Hvis hun ønsker hans næse i måsen sætter hun den vel i snusehøjde?

Men derudover bør man selvfølgelig sige undskyld og fjerne sin hanhund, hvis den begynder at overpisse andre hunde.

Men hvorfor gør en han egentlig det? Jeg har aldrig oplevet Figo pisse op ad andre hunde eller for den sags skyld markere indendørs eller andre uhensigtsmæssige steder.

• #11   11. feb Det er som sådan heller ikke at hunden ville markere på hende jeg er mest træt af - det er trods alt hundeadfærd og den ved ikk bedre - men det burde ejeren gøre...

• #12   11. feb 10# Jeg flyttede min hund så snart jeg kunne! desuden bør man vel alligevel sige undskyld eller erkende det der skete?

• #13   11. feb Mine hanhunde har ikke gået hen til mine tæver og lettet ben op af dem. Men tæverne har været for tæt på mine hanhunde, der har lettet ben. Uheld.

Og nej, tæven sætter sig ikke med åbne ben, så hanhunden kan komme til.

• #14   11. feb Hun ligger sig i samme ombæring på ryggen og lader ham snuse..

• #15   11. feb Ja, og Juice lægger sig også på ryggen, så kan han snuse lidt, og så kan han få en flad.

Men hun lægger sig ikke om på ryggen for at han nemmere kan komme til.

• #16   11. feb Trille bliver jævnligt pisset på. Hun vil gerne snuse til det Nolle snuser til, men han er en turbo snuser, hun snuser længe. Ergo han får pisset ret ofte på hende. Jeg prøver at styre det ved at trække den ene eller anden væk, men det er ikke altid at det lykkes

• #17   11. feb Mille gør det for at få hanhunden opmærksomhed når han går væk fra hende og over til andre hunde..

• #18   11. feb Jeg havde fortalt hannen at den der tissetår godt kunne stoppe lige nu. Om det var min egen han eller andres. Jeg bliver pisse arrig når hanner markerer op ad noget der er mit.

Mon din tæve er på vej i løb siden han markerer på den vis.

• #19   11. feb At hun lægger sig ned er fordi hun underkaster sig.

• #20   11. feb Ved ikk om hun er på vej i løb - tjaeh.. tisseÅse er ikk hævet endnu men det burde være om 1mdr ca

• #21   11. feb Hun ligger sig på ryggen og ruller rundt - når hun underkaster sig ligger hun sig på maven.. er ihvertfald det hun har gjort indtil videre...

• #22   11. feb Juice LÆGGER sig også på ryggen og ruller lidt fra side til side, ikke for at tiltrække sig opmærksomhed fra Andy, ikke for at han kan komme til, ikke for at underkaste sig, men for at fjolle.

At han så er så dum at han tror hun nu vil snuses til i rumpen er hans fejl, når han får en røvfuld.

• #23   11. feb Det er straks værre når ens hund skider en anden hund i hovedet :D

heldigvis var begge hunde mine, den havde været lidt stram at undskylde midt på torvet

• #24   11. feb Minion...

Hvordan f*nden kan det lade sig gøre??

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 4 Følgere: 12 Emner: 114 Svar: 4.942
    #25   11. feb Hun ligger sig i samme ombæring på ryggen og lader ham snuse..

Hun hverken sætter sig med spredte ben eller lægger sig på ryggen for at hanhunden lettere kan snuse.

Mille gør det for at få hanhunden opmærksomhed når han går væk fra hende og over til andre hunde.

Hun gør det hellere ikke for at få hanhundenes opmærksomhed.

Hun ligger sig på ryggen og ruller rundt - når hun underkaster sig ligger hun sig på maven.. er ihvertfald det hun har gjort indtil videre...

Og nej, hun lægger sig ikke ned og ruller rundt for at underkaste sig.

Jeg vil stærk anbefale dig at lære noget om hundeadfærd/sprog, for det ved du åbenbart endnu ikke ret meget om.

Hvis min hund satte sig ned eller smed sig på ryggen fordi en nærgående hanhund ville snuse, så ville jeg hjælpe min hund og fjerne den fra situationen. Det er ikke rart for din hund.
    Man skal ikke sammenligne hunde og mennesker, men det svarer faktisk til, at der kommer en meget nærgående mand som begynder at gramse på dig, og du bliver nød til at finde dig i det, fordi du ikke tør andet.

Men du har helt ret. Ejeren burde i det mindste have sagt undskyld.

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 4 Følgere: 12 Emner: 114 Svar: 4.942
    #26   11. feb # 23

Minion, forhåbentlig var det ikke myllerbæ ?

• #27   11. feb Lise, det er meget nemt

Tæve er på vej i løb, hanhund står og guffer tis i sig ( hvilket også er jævnt klamt) Tæve har mega racermave, og tramper et halvt skridt, for bagefter at slå en skid af guds nåde, og så sprøjtelakere hanhund

• #28   11. feb Kan sagtens se hvordan hun kan sætte sig fordi hannen er for nærgående men hun ruller rundt for at få opmærksomhed det er tydeligt og hun ser bestemt ud til at godt kunne lide opmærksomheden når han så snuser til hende... - kan vi så lade den del ligge?

• #29   11. feb 25# Det var ikk mig der skrev hun underkaster sig når hun ligger på ryggen - jeg skrev NÅR hun underkaster sig så gør hun det ved at ligge sig fladt på maven.

• #30   11. feb Jeg vil altså også lige sige det med at sætte sig og sprede ben og smide sig på ryggen intet har med hyggeligt eller for at hanhunden kan komme til, men er for at vise at hun ikke er farlig og ikke vil gøre noget, altså underkastelse som de andre siger. Det lyder helt som Rosa når hun hilser på andre, hun kryber og smider sig og sætter sig, bøjer hovedet ned, imens hun tager ørene lidt tilbage og logre. Her er det tydeligt at det er for at vise at hun ikke vil noget ondt.
    Men jeg synes generelt ikke man kan sammenligne med hunde der kender hinanden og fremmede hunde, for Rosa underkaster sig f.eks. ikke Lucky, men derfor kan hun da godt smide sig på ryggen i leg
    Jeg har aldrig set Lucky underkaste sig nogen, men hvis han vil lege smider han sig også sommetider på ryggen for at indbyde til bryde leg med Rosa.

Det med tis, tja selvfølgelig skulle han da have sagt undskyld, men det er hvad der sker tænker jeg. Nu var jeg der jo ikke, så jeg så jo ikke hvad der skete, men ja.. Måske var det fordi hun havde dækken på og det duftede som noget der skulle markeres?
    Herhjemme har jeg ikke tal på hvor mange gange Rosa er blevet tisset i hovedet, men så må man lade være med at rende ind under Lucky når han står og tisser, det er ulempen når man er så lille at man kan løbe ind under maven på andre
    Jeg har aldrig oplevet eller hørt om hunde der tisser på andre hunde eller markere direkte på andre hunde, men når den har tøj på, tænker jeg det er anderledes.

• #31   11. feb Hvis hanhunden er gået væk fra hende så har hun ingen grund til at føle sig "trykket" over situationen og hvis det ikk hjælper at ligge sig ned og rulle så går hun hen og forsøger at få opmærksomheden ved at lege - hun ruller ligesom når en hund ruller sig i noget lækkert...

Men nu har alle vist sagt hver deres mening om hvad hun gør det for - kan give jer ret i det med at sætte sig men så stopper min enighed også..

• #32   11. feb ""Det var ikk mig der skrev hun underkaster sig når hun ligger på ryggen - jeg skrev NÅR hun underkaster sig så gør hun det ved at ligge sig fladt på maven. ""

Første ligger er korrekt, en passiv handling.

Anden ligger er forkert, det er en aktiv handling, så der skal stå lægge.

• #33   11. feb 32# Du går godt nok i små sko - Skal du altid bringe den negative tone ind i forummet? - hvad får du ud af at rette den slags?! Ærligt talt...

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 7 Emner: 26 Svar: 2.559
    #34   11. feb Altså jeg har også måtte vaske Figo fordi han er pisse nysgerrig når andre hunde tisser. Og ja der har også ligget en lort på hans hovede af samme grund (hundeven stiller sig for at skide og Figo skal helt tæt på og se). Han lignede muldvarpen fra "Muldvarpen der ville vide hvem der havde lavet lort på dens hovede"!!

Men har aldrig oplevet hunde med vilje tisse på hinanden.

• #35   11. feb At du måske lærer at bruge ligge / lægge korrekt?

• #36   11. feb Majbritt - Du er simpelthen pædagogisk uden for rækkevidde. Du har i næsten alle indlæg jeg har læst en rigtig grim tone og skal altid helst ha vendt tingene så du kan føle dig klog og bedre end alle andre - du må godt nok mangle noget i dit liv for at gide bruge tid på den slags - ja undskyld, ved godt det ikk er pænt sagt men det er virkelig hvad jeg tænker...

• #37   11. feb Det du gør er præcis grunden til at folk skriver i deres tråde at de kun ønsker en god stemning og konstruktive råd!

• #38   11. feb Taz og Bamse pissede hinanden i hovedet, når den ene stod og snuste skulle den anden lige pisse på den plet der duftede godt.

Og når den anden havde snust, og lige sku pisse der, så kom den første og sku snuse.

Jo man siger ihvertfald ej hov hvad pokker skete der lige der

• #39   11. feb Tja, Lego pisser tit mini i hovedet-han render ikke hen og gør det bevidst, men de skal jo ofte snuse de samme steder når vi går tur, og hvis mini ikke når at flytte snuden inden Lego letter ben på et eller anden spændende plet, ja så bliver hun altså ramt. Det lader ikke til at genere hende.

• #40   11. feb Hugo tisser jævnligt på begge mine tøser fordi han vil tisse oveni deres, men ikke kan vente til de er færdige

Han tisser også ofte på sig selv

• #41   11. feb Hvordan kan han tisse på sig selv?

• #42   11. feb Det er bare sådan et trick han kan

• #43   11. feb Må se pænt underligt ud Men i det mindste forskelsbehandler han da ikk

• #44   11. feb Lucky er heldigvis vokset fra det, men han havde også et par år hvor det var mere reglen end undtagelsen at han pissede på sig selv. Det var ikke super lækkert når man skulle løfte ham ind, så jeg lærte at have vådservietter i lommen

• #45   11. feb Det er bare så hyggeligt når vovse kommer og vil nusses og så stinker han af tis

Håber han vokser fra det

• Lise N
    Lise N Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 25
    #47   11. feb Hold op en drejning det opslag kunne tage. Øv øv.
    Jeg synes godt nok det lyder ufatteligt at en hanhund bare tisser op af en siddende tæve. Det har jeg godt nok aldrig hørt om - og ville godt nok have forventet et undskyld eller en ejer som i det mindste synes det var noget pinligt og trak hunden til sig.

• #48   11. feb På min fødselsdag for to år siden da jeg stadigvæk havde Emma var vi lige stået op og Emma stod ude i gangen mens jeg tog tøj på.. pludselig høre hun en hund gø udenfor og begynder så at gø - også står det ellers bare i en stor stråle med Tyndskid ud af måsen på hende - Udover vægge, udover mig og udover hele gangen! Hun så Virkelig flov ud samtidig med et blik der sagde wtf skete der lige der.. var ved at dø af grin.. tillykke med fødselsdagen til mig

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 21 Svar: 1.565
    #49   11. feb Min hanhund kommer ind i mellem til at tisse på vores hvalp. Hun skøjter jo rundt og stikker snuden i alt.

En undskyldning havde nok været på sin plads i din situation, det ville de fleste jo nok reagere med, men måske manden bare blev paf. Altså hvad fanden sker der lige her paf.

Synes ikke du skal tænke så meget over det, bare videre. Lidt tis er træls, men vand og sæbe kan fikse meget.

Jeg tror ikke hunden har tænkt videre over det, og din hvalp har helt sikkert ikke taget skade af det. Men træls er det da.,

• #50   12. feb Mine hvalpe er ofte tissegule i hovedet, de er lidt for nysgerrige, har også oplevet at 2 af mine hanner ville tisse op af den samme pæl, bare på hver sin side, pælen ramte de ikke men hinanden, tosser Men jeg har aldrig set at en af mine hunde helt bevidst har tisset på en anden, ikke at det måske ikke er sket, jeg har bare ikke set det.

• #51   14. feb Dårligt at han ikke undskyldte. Nu skal du hjem og vaske både hund og dækken

Jeg syntes tit at hanhundejere ikke er gode til at holde øje med deres hunde. Der tisses lystigt både hos dyrlægen og dyrehandleren. Det er simpelthen så klamt.

Husker også til agility, hvor det knep gevaldigt med at holde øje, hvor der blev tisset hene.

Kommentér på:
Mille blev over-tisset