{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Dyreværnet {{forumTopicSubject}}

Så vidt jeg kan regne mig frem til, har du fået hvalpen nogle dage for tidligt. Hvalpen ville først blive 8 uger om mandagen, og du fik den en torsdag.
Jeg tror ikke du skal være bekymret for en bøde. Det sagde de

Kommentarer på:  Dyreværnet
  • #1   10. apr Fie, det er ikke dig der skal have en bøde.
    Det er avler der bør have en over snuden.

• #2   10. apr #1 jeg har lige fået stukket i hovedet 2 gange at jeg burde få en gevaldig bøde. Og nej Dyreværnet og politiet siger at jeg ikke får noget men AVLEREN

• #3   10. apr Ja avleren bør meldes og have en bøde og det håber jeg da at du vil hjælpe med.

• #5   10. apr Var det Dyreværnet du snakkede med ??? ..... og ikke Dyrenes beskyttelse ? .... eller ?

• #6   10. apr Stakkels hund

Har du fået tid hos dyrlægen til det hosteri?

• #7   10. apr Der er i øvrigt kennelhoste flere steder i Jylland for tiden ... få lige tjekket for det også....

• #8   10. apr Sket er sket. Kom nu videre med din hvalp.
    Få den checket ved dr dyr for hosteriet.
    ps dyreværnet kan ikke give bøder, de har ingen bemyndigelser overhovedet.

• #9   10. apr Det lyder som et rigtigt ubehageligt sted du har handlet hund.
    Alle de spørgsmål du har hele tiden, ville du ikke have haft hvis du havde handlet et ordentligt sted, for så havde der fulgt vejledning - en hel masse vejledning - med hunden.
    Jeg håber du har lært lektien til næste gang, og håber at dyrlægen finder årsagen til hvalpens problemer.

• #10   10. apr TS, Dyreværnet informerer dig forkert: Ifølge loven står du nøjagtig ligesom sælger til at få en bøde - a la hæler og stjæler, du ved...

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1847

• #11   10. apr Har kontaktet politiet nu ser vi hvad de siger

• #12   10. apr #11
    Hurra du har netop scoret selvmål.

• #13   10. apr Har du fået tid hos dyrlægen?

Nu tænker jeg at med sådanne en mishandler som avler, er hvalpen så overhovedet chippet?

• #14   10. apr Jeg har fået en tid. Og i bogen fra dyrlægen vi fik med er der en chip nr

• #15   10. apr Jeg håber at dyrlægen tjekker

• #16   10. apr Jeg kan nu ikke forestille mig at politiet vil beskæftige sig meget med ejeren i sådan et tilfælde her.
    Desværre er sandsynligheden for at der sker det store med avleren også ret lille..

• #17   10. apr Fie, hvorfor er du så defensiv? Hvorfor beskylder du folk for at have skrevet alt muligt (i en tråd som du nu har slettet) - det er DIG der har tolket det forkert.

Du HAR begået en brøler af rang ved at købe en hvalp fra det sted, men sket er sket, og så er det med at se fremad. Men at du bruger mere energi på at forsvare dit køb, end på at få stoppet den skide opdrætter, er uforståeligt.

I øvrigt giver det ingen mening, det du skriver. I den ene tråd skriver du at du har ringet til Dyrenes Beskyttelse, og afventer et opkald. Det er så pludselig Dyreværnet, og Dyreværnet vil ikke give en bøde? Øh nej, for det KAN Dyreværnet ikke!

Du har en meget umoden opførsel, og virker som om du selv vil undgå at tage ansvar for enhver pris. Men livet er nu engang sådan at man må stå til ansvar for ens handlinger. Og så går man videre derfra.

Hvis alle dine tråde skal handle om beskyldninger fra slettede tråde og om at du ikke har ansvar for noget som helst, så tror jeg ikke du får det nemt herinde.

• #18   10. apr Beskylder? Hun har selv skrevet det

• #19   10. apr Selvfølgelig burde du da have en bøde, når man gør noget ulovligt så bør det bestemt straffes! Det er ulovligt at fjerne en hvalp på under 8 uger fra mor og søskende!

• #20   10. apr Var der ikke købere til den slags så var der jo hellere ikke sælgere!! Så skylden for svineriet er mindst lige så meget din!

• #21   10. apr Helt ærligt, så er det de meget få, der faktisk handler, når de finder ud af at de har været i hænderne på en skamløs avler.

Det gør TS - skulle vi ikke give hende bare en smule credit for det?
    De fleste ville gå langt under radaren i samme situation...

• #22   10. apr Så du baserer hele din sviner på en privat besked fra én bruger? Super!! Hold dig nu til at gengive hvad folk faktisk skriver (i åbne tråde - det er virkelig dårlig stil at smide pb'ere ud til offentligt skue), og lad være med at slette dine tråde, med mindre de løber helt af sporet.

Jeg har ingen holdning til om købere skal have en bøde for at begå sådan en fejl - jeg synes man kan argumentere for begge dele. Men jeg har meget stærke holdninger om opdrætternes ansvar, og den mening har jeg givet til kende i både denne tråd, og den der er slettet.

• #23   10. apr Nej, i rigtig mange tråde herinde har vi set at når de får af vide at de har handlet ved en skummel avler, så er de villige til at melde og fanden og hans pumpestok.

For andre skal jo ikke havne i samme siutation.

Og så advarer de vidt og bredt ( uden at bemærke at der allerede er advaret vidt og bredt om netop den suspekte avler), og så tror de alt er godt igen, for nu er hvalpen jo købt.

Ikke en eneste har rygrad nok til at levere hvalpen retur med krav om alle penge tilbage.

Der er 0 credit fra TS herfra.

• #24   10. apr Lad os da jage hende ud herfra, hvorfor dog støtte nogen i at få stoppet en avler, når man kan knuse vedkommendes lyst til at søge hjælp?

Det er sgu under lavmålet, selv for HG.

Dybt egoistisk og uden perspektiv.

• #25   10. apr Og jeg skal lige bemærke at Fie henvender sig til mig på PB, jeg svarer kun.

• #26   10. apr De avlere stoppes kun, hvis køberne bliver væk.

Længere er den ikke.

• #27   10. apr Det er dælme ønsketænkning at mange anmelder deres avler når de opdager at tingene ikke er rene i kanten..

• #28   10. apr Men Maj-Britt, sådan en opdrætter vil da ikke tage hvalpen retur, og da slet ikke betale pengene igen. Jeg ville sgu heller ikke sende en hvalp retur sådan et sted (at jeg så ikke havde købt den i første omgang, er jo en anden snak).

Du må bare erkende at der er nuancer, også i hvordan man har det med sin hund, og din måde er ikke nødvendigvis den eneste rigtige. Det er min i øvrigt heller ikke - men for mig ville det ALDRIG komme på tale at levere en hund tilbage, fordi der viser sig at være fejl på hunden. ALDRIG!!!

• #29   10. apr Hunden ER købt, den skid er slået. Nu skal andre hunde hjælpes og det bliver de ikke af at skyde hårdt på en, der rent faktisk er villig til at lægge navn til en anmeldelse..

• #30   10. apr Ja, det sædvanlige:

Hunden er købt.

Det lever hvalpefabrikker, hundehandlere og andre skumle avlere højt på.

• #31   10. apr Så lad os hyle dem, der handler og anmelder ud af den..
    Meget konstruktivt, det skal nok hjælpe

• #32   10. apr Hun kan da bare anmelde, hvem forhindrer hende i det?

• #33   10. apr Jeg er helt og fuldstændig enig med Maj-Britt, det er simpelthen bare så dumt det TS har gjort og der findes ingen undskyldning i min verden, der er alle muligheder for at undersøge før man køber, at støtte sådan noget er simpelthen kun fordi man ikke bruger hovedet og den eneste grund til at der muligvis er kontaktet instanser nu er da at TS er blevet presset til det!

• #34   10. apr Fint Maj-Britt, hvad tror du at hvalpen/opdrætter/Fie ville få ud af det på din måde?

Du siger at Fie skal have en bøde, og hvalpen skal afleveres retur til opdrætter. Fint, Fie har mistet 3.600 kr (for hvalpen), og 1.500 kr i bøde. Opdrætter får hvalpen retur - som han allerede HAR tjent 3.600 kr på. Nu kan han sælge den igen (feeeeeedt), og tjene de samme penge én gang til. Han får så også en bøde på 1.500 - men det giver stadig en fortjeneste på 2.100+3.600 kr. Fed forretning for ham!

Hvalpen kommer tilgengæld ud i et nyt hjem, hvor ingen ved at den er fjernet for tidligt, og der derfor ikke bliver taget hensyn til det.

Hvem er vinderen egentlig i den historie?

• #35   10. apr A, ja da, har man købt en hvalp, der har fået en rigtig dårlig start, så leverer man den retur.

Ja, naturligvis bør Fie få en bøde, hun har overtrådt dansk lovgivning.

• #36   10. apr Og det er så der hvor jeg siger at jeg under INGEN omstændigheder ville levere sådan en hvalp tilbage. Og Fie ser da heller aldrig pengene igen.

Igen, DIN måde er ikke nødvendigvis den rigtige - du er nødt til at forstå at andre kan have andre meninger, særligt når der er følelser involveret.

• #37   10. apr Nej, det ville du ikke, og det ved avlerne da.

Derfor de slipper afsted med at sælge kuld på kuld på kuld, og drømmehvalpen i dette tilfælde kom så fra en skummel avler, der gav den hvalp den dårlige start på livet, og til trods for at medierne har flydt over med advarsler om netop denne type sælger, så falder køberne i, for de lærer aldrig.

https://www.tvmidtvest.dk/artikel/fordobling-i-henvendelser-om-hvalpefabrikker

og lige et citat derfra:

""Derfor er det vigtig, at hundekøberne holder øje og tager ansvar, fortæller Jens Jokumsen, chefkonsulent for familiedyr i Dyrenes Beskyttelse.

- Har man fornemmelsen af, at sælgeren bare vil tjene penge og ikke er interesseret i, at hvalpen kommer ud i et godt hjem, så skal man måske henvende sig til 1812 eller - i meget grelle tilfælde - til politiet, siger han til DR Syd.""

• #38   10. apr At forvente at alle andre har præcis den samme viden og præcis den samme handlekraft som man mener, man selv har, er sgu lidt egocentrisk.
    Det er altså et fåtal af hundeejere i dette land, der ved alle de ting, I kræver - med tilbagevirkende kraft..

Mon ikke TS HAR forstået sin brøde?
    Ville det ikke give lidt mere mening at hjælpe hende til at få stoppet avleren?

Nogle gange er det her altså moralens højborg.
    Ret ind, gør som os eller tag imod vores foragt...

• #39   10. apr #38 tak og jo jeg har godt forstået brøde! Jeg er jo ikke fat svag! Jeg ved det det er dumt!:)

• #40   10. apr Hvalpefabrikkerne / hundehandlerene og de suspekte avlere er heldige i at køberne ikke gider søge lidt info INDEN køb.

De samme gider så godt søge masser af info EFTER købet, og det skal de naturligvis have respekt for, nu er hvalpen jo købt.

Og sælger griner hele vejen til banken.

Og næste kuld er født.

Og næste køber, der ikke gider søge lidt info FØR købet står klar med tegnebogen åben.

Og sådan er det skruen uden ende.

• #41   10. apr Til gengæld gør de det ikke næste gang, og dem, der får ordentlig vejledning kan forebygge at andre gør det samme....

Der kommer INTET godt ud af ensidige bebrejdelser over noget, man ikke kan ændre på.
    Det hjælper ved gud ikke nogen hunde.

• #42   10. apr Jeg tror du kan tage det HELT roligt, jeg har stadig til gode at se politiet og dyreværnet gøre noget som helst ! Jeg har set langt langt værre sager, lige fra grise der åd hinanden levende, fordi de sultede så voldsomt, til heste med deforme hove og åbne sår, til hunde der stod lænkede og fik tæsk og hunde der blev brugt til kamp og fik ørene klippet af og syet på såret sammen med ståltråd og hver eneste gang i de her sager, som jeg har været personligt involveret i, har der blot været en skuldertrækken til overs fra politiet, ja faktisk kørte de en enkelte gang en svært mishandlet hund tilbage til ejeren, efter den var kommet på internatet, fordi der ikke var ressuocer til at finde beviser.

Så bare rolig, tragisk nok, så skulle det satme undre mig hvis politiet gjorde noget, og dyreværent / dyrenes beskyttelse KAN intet gøre. De har ikke ret til at gøre noget.

Så hvis du har købt en hvalp fra et sted med forfærdelig avl og mistanke om hvalpefabrik, så det eneste du kan gøre, er at forberede dig på tårnhøje dyrlæge regninger i alle afskygninger , samt skrive en indberetning til kredsformanden i dyrenes beskyttelse i den pågældene kommune, som så har pligt til at reagere og køre ud og slå en sludder for en sladder med vedkommende du har handlet hos. Det er så op til ham at afgøre hvad der skal ske, men det har intet med dig at gøre.

• #43   10. apr Så jeg får ingen bøde. Heller ikke som hende den anden skriver

• #44   10. apr Fie for helvede!! Du skal bekymre dig om hvalpen og få avler anmeldt. Og ikke om du får en bøde. Det er jo IKKE det vigtigste.

• #45   10. apr Skid hul i en bøde...
    Hunden har brug for en udredning og fremtidigt avl hos denne mand må stoppes.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 1.515
    #46   10. apr Godt du har meldt avler. Ja i princippet kan du risikere en bøde, da du har overtrådt loven MEN mon ikke du slipper. Politiet er vel ikke interesseret i at skræmme anmeldere til hvalpefabrikker væk....

Men ellers er jeg til dels enig med Maj-Britt. Jeg forstår ikke det er så svært at researche på det at købe hund INDEN man køber den. Det gør man trods alt med alle andre forbrugsgoder man køber.

Inden jeg købte hund havde jeg besøgt opdrætter, været på hundeweb, undersøgt gode træningspladser, undersøgt foder, lavet aftaler med dyrlæge osv. Jeg er førstegangs hundeejer og det var altså ikke rocket science.

• #47   10. apr Jeg tror det kan koges ned til et ord : penge. En ordentlig opdrættet hund koster bare mere. I hvert fald i indkøb... Og så bilder folk sig ind at tavler kun er for snobber, eller at blandingshunde i hvert fald er meget sundere.

• #48   10. apr Loven siger 8 uger, Ikke 1344 timer eller 56 dage. Og det betyder at der næppe ville kunne idømmes en bøde til en køber, selv hvis politiet kan bevis at køberen var bevidst om at hvalpen var et par dage for ung

• #49   10. apr 8 uger er 8 uger, der er gået ... og køber har fået papirer,hvor der står fødselsdato.

Så i god tro kan køber jo ikke påberåbe sig

• #50   11. apr Fie: ja det var lidt dumt men nu har du hunden og så må du få det bedste ud af den. Får du en bøde (hvilket du nok ikke gør) må du tage den og have det i baghovedet næste gang Og være obs på at hunden kan fejle nogle ting og vær ikke bange for at spørge og søge hjælp.
    Og så anmeld avler..
    Det er hvad jeg tænker

• #51   11. apr Mon ikke at Fie har forstået at det ikke var skide smart at købe en hvalp, der var for ung, fra et sted der stinker af useriøs opdrætter?

Så blond er der vel for helvede da ingen der er...

Og hvad gør man nu?

Altså ud over at banke hende i hovedet med at hun burde have fjernet sin hund, få en kæmpe bøde, sidde i en fangekælder de næste 23 år, og læse om ALT der findes af det materiale som HG finder relevant???

For ellers er hun ikke istand til at købe en hund igen, EVER!!!!

Det er bare sjovt, for div. HG brugere har det ellers meget med at pensle ud at det her jo bare er STEDET! det fås ikke bedre, for det er da en KÆMPE videns bank, og folk er såååååå hjælpsomme, og bla bla bla...

Mon det er for besværligt at tygge hende i struben samtidigt med at hjælpe hende videre herfra hvor hun står nu?

Kommentér på:
Dyreværnet