{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.232 visninger | Oprettet:

tørkost {{forumTopicSubject}}

Jeg har aldrig fodret med tørt men overvejer det nu. Hvilke märker er gode?

Er kingsmoore godt?

Jeg famler total i blinde efter tre hunde på barf. I min verden skal en hund spise det den trives på. Jeg er kommet I tvivl om min trives på råt mere.

Lige nu koger vi kylling og giver med gastro i vådmad. Hunden vil ikke røre vådmad eller tørt så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre men det må jeg se at finde ud af...

Kommentarer på:  tørkost
  • #1   14. apr Prøv platinum. Det er blødt og lækkert selvom det er tørfoder.

• #2   14. apr Linda har du et link? Ziwipeak er simpelthen for dyrt. Og han vil ikke spise det

• #3   14. apr Hvis det er det med tænderne, ville jeg altså ikke lytte på dyrlægen. Hvis hunden normalt får hakket kød og lammeben, har jeg svært ved at tro at det er det der har ødelagt tænderne.

Hvis du kommer et smut på mine kanter, kan du få smagsprøver på lidt forskelligt fra Orijen, Acana og Eden.

I vådfoder kan du kigge efter Rinti Pansen Pur på zooplus.de. Rinti har også med ren hest, lam m.m. Hvis der ikke er allergier at tage hensyn til, kan du jo bare slå dig løs

• #5   14. apr A delvis enig... Men vi er blevet lidt urolige for om maden har givet infektion i maven... Jeg er glad for råt men ikke religiøs...

Jeg er meget i tvivl

Tak for link og tip.

Jeg kender kun kattefoder... Skal der ikke väre taurin i hundefoder?

• #6   14. apr Lens, han kan lige så vel blive forgiftet af tørt hvis det er. Begge mine katte var ved at dø efter forgiftning af tørret kylling og fisk. Du kan aldrig vide dig sikker uanset hvad du giver.

Så hvis han trives på råt, så ville jeg fortsætte med det. Hvis han ikke får store hårde knogler sådan på daglig basis, så tror jeg simpelthen ikke på at barf skulle ødelægge hans tænder.

• #7   14. apr Du har ret... Man bliver bare sådan i tvivl når de bliver så syge

• #8   14. apr Jeg ville i din situation absolut stoppe med at fodre med råt! Både pga tænder men også fordi som du skriver, en infektion på baggrund af råfoder er jo eb mulig forklaring på hans tilstand.

Jeg er super glad for at fodre mine med Virbac HPM. Det er ikke et billigt foder, men det er til gengæld super kvalitet. Og råvarerne er gode.

• #9   14. apr Hvordan går det med banditten i dag? Håber det går den rigtige vej.

Prøv om du ikke kan få lidt forskelligt tørfoder hos venner og bekendte, så du kan prøve dig lidt frem. Hvis man får/køber Prøveposer, så er der ikke nok i, og så ved man alligevel ikke om hunden vil spise det, når man køber en hel pose.
    Her er vi glade for Kingsmoor Pure, men hvis det ikke skal være kornfrit, har de også noget med korn. Henne Petfood har faktisk også noget, som mange hunde er glade for.

• Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 1.900
    #10   14. apr Jeg ville stoppe med råt , hvis det var den mindste risiko for at det var det den blev syg af

Ville aldrig gamble med min hunds sundhed

Er godt tørfoder har høj kødprocent , mærket er ligegyldig , så længe hunden trives på det

• #11   14. apr hvis du er nervøs for infektion, skal du fodre med et steriliseret foder, og mig bekendet er det kun dåsemad, der er det! Tørpiller er præcis ligeså bakterie og ikke midst svampespore befængte som råt, der forresten hvis du tilbereder det jo er næsten frit for bakterievækst, især hvis det fra begyndelsen er menneske-kvalitet (fra supermarkedets køledisk - ikke suspekt fnadder fra en forhandler)

• #12   14. apr Jeg vil anbefale Wolfsblut af tørfoder, det har en virkelig god ingrediensliste og findes med enormt mange forskellige kødtyper, så du kan fodre varieret, selvom du går over til tørfoder. Min hund elsker Wolfsblut, han bliver primært råfodret, men han får også lidt tørfoder. Platinum nægter han at spise og jeg synes også, at det lugter virkelig dårligt. Du kan se lidt på de forskellige Wolfsblut varianter her https://www.mypets.dk/shop/wolfsblut-hundefoder-233c1.html Vil du prøve det, så kan det købes rigtig meget billigere i Tyskland fx her https://www.tiierisch.de/

• #13   14. apr Men det er jo nemt at give råt ( BARF) skylden.

• #14   14. apr TS ... #5 ........ Nej .... der skal ikke være Taurin i hundefoder ... da hunden selv danner Taurin.

Derimod skal der være Taurin i kattefoder ... da katte ikke selv danner Taurin ... så det er vigtigt at det er tilsat kattefoder .

Hunde tager ikke skade af at spise kattens mad. ( måske ikke ligefrem leve af det , men det skader ikke hunden )
    Men katte kan ikke spise hundemad , da de ikke kan leve uden Taurin. ...

• #15   14. apr Kattefoder indeholder langt mere kød end hundefoder gør ( tørfoder) så lad bare hunden leve af det.

• #16   14. apr #14 - du har både ret og ikke..

ja katte har behov for taurin gennem deres mad, og heldigvis indeholder kød netop taurin!
    Katte er jo obligate kødædrere, så kattefoder, indeholder altid en større mængde kød, MEN slet ikke nok, hvorfor der tilsættes taurin.

Hundefoder, uanset mærke indeholde langt mindre kød, da hunde kan klare sig med en meget mindre andel kød (om noget overhovedet)

• #17   14. apr Der er rigtig mange gode mærker, men jeg kan nu heller ikke se idéen i at skifte fra råt til tørkost pga. dette, da tørkost er i lige så stor risiko for at være fyldt med bakterier osv. (som der også nævnes længere oppe)

Men alligevel, så kan jeg anbefale: Olivers kornfri / max meat, Orijen, Acana, Essentials, Real Nature.
    Derudover så bruger jeg en kornfri vådfoder fra Aldi med over 50% kød/animalske produkter i, og uden tilsat salt og sukker.

• #18   14. apr Min gamle MOPS Carlo boede sammen med 8 katte ... så han levede faktisk af kattemad i alle de 13 år han levede ... Han fejlede aldrig noget. ... ( han ville hellere æde kattenes mad end sin egen ) -----> og det fik han selvfølgelig lov til ....

• #19   14. apr Dyrlæger vil nok generelt fremhæve foder fra dem de er i lommen hos.

• #20   14. apr Pia ... #16 ...... øhhhh .... og hvor er det så lige , jeg IKKE har ret ???? .... du skriver nøjagtig selv det , jeg har skrevet ....

• #21   14. apr Lens, den følelse kender jeg godt. Men som sagt kan det ske med alt. Så der bliver meget at bekymre sig om. Jeg har smidt de poser godbidder ud som mine katte blev forgiftet fra og de poser jeg fik med i samme sending (som ikke var åbnet). Men ellers får de stadig alt det de plejer.

Når du skriver at Aslan er så glad for råt og han ikke gider andet, så ville jeg ikke skifte. Men hvis du vil være mest sikker på at komme udenom bakterier der kan forgifte så ville jeg 100% holde mig til kød fra slagter, supermarked mv. Altså godkendt til mennesker og så gå uden om det der er decideret til dyr. Der står højt og tydeligt at det ikke er til menneskekonsum på det meste. Så kvaliteten er nok også derefter ift hvis du holder dig til at købe i supermarkeder, hos slagteren mv.

• #22   14. apr Hundens mavesæk har en høj koncentration af saltsyre for at kunne uskadeliggøre eventuelle bakterier.
    Sorry jeg tror ikke på at evt bakterier overlever hundens mavesæk.

• #23   14. apr John, men hvis bakterierne ankom gennem tænderne... så er mavesækken ret langt mede i systemet

Lens:

Før i tiden var jeg meget opmærksom på kornfrit osv osv osv. Men efter jeg er blevet meget mere oplyst og har fået en baggrundsviden så er meget af det at købe foder i min verden baseret på forarbejdningen!
    Jeg bruger Royal Canin, drengene får Sporting life Endurance 4800 og Acilla skin Care...

Jeg kan se mine hunde trives og de går glad til foderet hver gang!

• #24   14. apr Jeg syntes også, at det er let at give Barf-fodringen skylden for tændernes tilstand. Når det er så mange tænder, så kan han vel lige så godt have været f.eks. påkørt af en bil eller slået hoved/mund så tænderne er blevet beskadiget.
    Jeg har da også hunde som har haft beskadiget deres tænder, og det er da sket inden de overhovedet kom på Barf.
    Jeg sender dig lige en pb senere. Nu skal vovserne luftes

• #25   14. apr NITTIB ...'

At du skriver, Hunde tager ikke skade af at spise kattens mad. ( måske ikke ligefrem leve af det , men det skader ikke hunden )
    Men katte kan ikke spise hundemad , da de ikke kan leve uden Taurin.

JO, hunde kan sagtens, og bør egentlig leve af kattemad, altså den kommercielt fremstillede, da det er af en langt bedre kvalitet = mere kød! Og det er derfor katte ikke bør leve af "hundemad"

Fodres begge arter råt, er der ingen forskel, da maden jo så netop indeholde meget større mængder kød, og dermed taurin.

• #26   14. apr Hundetænder tager ofte større skade af at lege med pinde, sten, bolde forurenet med grus osv, end at æde råt - som for langt de flestes vedkommende er finthakket, og dermed ikke frembyder nogen tyggearbejde.

• #28   14. apr Nu bruger vi ikke selv dyrlægen til andet end vacc., så jeg vælger at tro på at råt er godt.

• #29   14. apr Forkert billede

• #30   14. apr Pia.... #25 ... nu ville jeg ikke komme ind på en gennemgribende forklaring her ... og lyde sk*** klog.
    Men jeg tænkte på det større indhold af Protein der er i kattemad .... og det er ikke ALLE hunde , der kan tåle så meget protein , som der er i kattemad. ....
    Men det er en helt anden historie, som jeg ikke ville ind på her.... derfor skrev jeg , som jeg gjorde ..

• #31   14. apr Egentlig går jeg ud fra , at der er en grund til at man laver både hundefoder OG kattefoder ... hvis det faktisk er totalt ligegyldigt hvad de får .... kunne man jo bare kalde det hele ---> Dyrefoder ... ikke ? ....

• #32   14. apr Tak alle sammen

Dyrlägen har ikke anbefalet et foder men siger at lige nu er råt no go ig at hans emalje er dum mht Ben så for at undgå flere bräkkede tänder så ville hun personligt ikke turde gøre det mere

De sälger virbac. Mine katte får det og han vil gerne spise deres tør kost

Lige nu er han på kogt kylling og gastro i vådt. Det sidste vil han ikke spise ret meget af

Vi läser med og er i tänkeboks. Vi aner virkelig ikke hvad vi skal gøre pt fremover

Vi ved ikke om han har väret i en ulykke før vi fik ham. Han har haft to hjem før Vores eller tre med opdrätter og det ene har ikke ønsket at snakke med os desværre om hvorfor de gik af med ham. Men nu har han dårlige tänder med svag emalje så vi er nødt til at overveje hvad vi gør

• #33   14. apr Han har det I øvrigt meget bedre

• erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 27
    #34   14. apr Da jeg valgte at fodre råt, der fik jeg en "opskrift" fra en biolog og virkelig dygtig hundediætist i USA, hvor jeg boede.

Hun arbejder med at undersøge (detaljeret) hvad der findes i tørfoder, og tilbyder også "opskrifter" til hunde, inklusive hunde med forskellige sygdomme. Hun ved meget om hvordan ingredienser påvirker hinanden, bliver fordøjet, hvad deres oprindelse er, og you name it.

Der er mange der ikke fodrer "rigtigt" og dækker hundens behov, så godt som man kan, når barfer eller laver hjemmelavet. I nogle tilfælde skades hunden endda af fodringen.

Hun nævnte, at hvis tørkost var det man valgte, kunne man eksempelvis bruge Orijen, Arcana eller Lupo Natural. Dette var i 2011

Håber du kan bruge det

• #35   14. apr #33 - Dagens bedste nyhed

• #36   14. apr Folk skal gøre hvad de mener er godt for hunden.
    Der er så meget religion om foder.
    Mine får ind i mellem tørfoder men det er som regel i forbindelse med at fryseren er tom.
    Ved godt hvad mine vælger

• #37   14. apr Ja ja john men Hvad er bedst.... Synes du Vores situation er sort hvid pt for det synes jeg den var tirsdag men ikke i dag lørdag.... Jeg kan jo ikke smadre min hund fordi jeg mener råt er fantastisk

Aslan villr også välge råt men nok ikke fordi han ved det er godt men fordi han er vant til det. Jeg tror ikke han har dybe gastronomiske tanker om mad...

Medicin er fx godt for ham nu. Ig at få tre tänder mere ud. Men han ville sikkert gerne välge det fra

• #38   14. apr #37
    Jeg erkender at jeg ikke har en stand forskid på hvilket foder der er optimalt.
    Kan kun tale om egne erfaringer.
    Har større tiltro til min foderpusher, samt min blender end til færdiglavet jeg kan ikke kontrolere indholdet foder.

Hvis din dyrlæge mener at barf har ødelagt hans tænder, tror jeg på hans ord og ville vælge at lade være.
    Har ellers altid lært at tørfoder er dårligt for tænderne med mindre at de får dem renset ind i mellem med nogen ordentlige ben.

Men som skrevet har jeg ikke forstand på det, men kan da påstå at min fodring er årsag til at jeg aldrig har haft syge hunde.

• #39   14. apr Lens ..... Kan du ikke bare give ham råt ... uden ben .... det kan da ikke skade emaljen på tænderne .... feks. oksebøffer ... kyllingefilet ... koteletter ... hakket alt muligt ? ..

• #40   14. apr Mine elsker "oksemix" fra hundeparadiset, de dage de ikke får ben.

• #41   14. apr Altså Lens, jeg har lige fået dåser hjem, så du er velkomme til at komme forbi og få lidt fra sortimentet. Jeg har ren kallun, hest, lam, kylling med sød kartoffel. Og så noget andet gastro-vådfoder end det man kan få herhjemme. Så kan du se om der er noget der falder i hans smag.

Jeg er i Fussingø i morgen 9.30 og et par timer frem - så kan vi mødes på halvvejen.

• #42   14. apr Hvis han har svag emalje, vil ALT der slider, jo være et problem - og så vil jeg egentlig tro at tørpiller er en større risiko, en finthakket råt?

NITTIB: skal vi gætte på, at årsagen til at der laves respektivt hunde- kattefoder er dels at hundefodret ikke behøver være ligeså "godt" (mindre kød.)
    Og at ejerne helst vil have flotte billeder af "deres" klædyrs-art på posen?

Den der med for højt protein-indhold er noget vås! - rent skært kød indeholder ca 20% protein -

• erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

#43   14. apr PS generelt har dyrlæger ikke en grundig viden om foder og ernæring.

• #44   14. apr Jeg tænker også at hvis emaljen er svag, så er tørfoder da slet ikke godt. Tørfoder giver også mere belægning på tænderne end råt. Det er med til at ødelægge emaljen hurtigere så.

Så jeg ville give råt uden store ben, vådfoder eller hjemmelavet mad. Evt en kombination

• erika n
    erika n Tilmeldt:
    mar 2008

#45   14. apr Jeg ved ikke så megen om din situation. Men har din hund haft en infektion? Har den fået medicin for det, eksempelvis doxycycline eller andet...

• #47   14. apr Hvis min hunds tænder var smadret og emaljen ikke var særlig god, så ville jeg godt nok ikke servere råt som hovedmåltid. Måske engang i mellem fordi hunden elsker det. Jeg havde valgt et godt tørfoder. Feks wolfblut.

• #48   14. apr Så kom der svar. Det er en bakterie som kan behandles med antibiotika.
    Eneste problem er at hans levertal er for høje

Det følger vi med blodprøver

Hans infektionstal var skyhøje

Det er ikke en sygdom med et specielt navn. Men en mave tarm infektion som har påvirket hele kredsløbet

Vi ved stadig ikk hvorfor han fik det

Tak for tilbud om at hente mad mm men jeg er nødt til at tänke nu. Og så tager jeg et valg om foder derefter. Lige nu får han skånekost

• #49   14. apr Nej der skal ikke være taurin i hundemad

• #50   14. apr Ja men er der netop ikke taurin i kød og fisk

• #51   14. apr Selvom det ikke er kød som 1. ingrediens, så trives Robin på dette foder da jeg havde ham: https://www.petworld.dk/hundefoder/all-dogs-hundefoder

• #52   14. apr Her i huset er vi svært glade for essentials

• #53   14. apr Anbefaling af Platinum herfra

• #54   14. apr Prøv at kontakte denne dyrlæge https://www.gudrunfrantsen.dk/, hun har opskrifter på hjemmelavet hundemad.

• #55   14. apr Jeg er stadig DYBT imponeret over den tyrkertro, der er på tørfoders fortræffelighed.

Til et rovdyr med rovdyrtænder og fordøjelse.

Lens, bliv du bare ved med råt.

• #56   14. apr Hvis hunden lige nu har ødelagt sit tarmsystem, så vil jeg ikke anbefale tørfoder, med mindre det er særligt til sarte maver.
    Da vi fik Tori havde hun tarmbetændelse og det tog næsten et år på Arions variant til sart mave, før hun kunne fases over på Essential og råt kød.

• #57   14. apr Her er vi svært glade for Orijen og Brit Care

• #58   14. apr Du kunne jo også prøve en rå færdigblanding som Priima eller VOM. Det fungerer fint her. VOM har en særlig variant til sensitive hunde (Digestive).

• #59   14. apr I "gamle dage " ... ( ja .. jeg er gammel ) ... levede hundene af Kallun ... afskæring fra slagteren ... humpler af rugbrød med leverpostej ... rester fra aftensmaden = ---> bøffer ... frikadeller ... medisterpølse ... flæskesteg ... osteender ... sild man hentede hos fiskehandleren og kogte osv.
    Så tilsatte man gærtabletter og levertran ... og Vupti ... sund mad ... = sund hund.
    Og så fik de gulerødder og gnave i ... og et gratis ben fra slagteren.

I dag er det hele kørt helt op ... hunde lider af alt muligt forskelligt ... ( bare læs her på HG ) .

Og man siger at tørfoder er det eneste rigtige hundemad i dag ... det er åhhh sååå sundt og de må endelig ikke få menneskemad ... meeen .... Hvad tror man egentlig tørfoder er lavet af ??? ........... Jeps .. nemlig ... menneskemad ( sikkert rester af menneskemad ) ...

Men tørfoder er meget nemmere lige tage en håndfuld af ... og drysse i skålen ... eller ud på græsset. .... og forhandlerne tjener masser af penge på os ...

• #60   14. apr Og i gamle dage havde hveranden hund ikke allergi.

Gode råvarer mases, koges, presses whatever til tørre piller og kaldes nu for det allerbedste til et rovdyr.

• #61   14. apr #59

Helt enig. Mine får både råt, rester, tørkost, vådfoder og hjemmelavet foder. De lever fint på det.

• #62   14. apr Emma - Har du et link til det rå fuldfoder du refererer til som hedder Priima? Jeg kan ikke finde noget om det via min ven google og har aldrig hørt om det før, er nysgerrig

• #63   14. apr Emma - Nu har jeg fundet deres hjemmeside Hvis man skal bruge råt fuldfoder, vil jeg nu anbefale Lifetime fra Original Barf fremfor dette Jeg synes ikke, at Priima er godt sammensat og deres anbefalede mængde til en hund på 10 kg er 400 gram, det er godt nok meget, men der er også rigtig meget fyld i uden den store næringsværdi.

Ingrediensliste på Priim: Svenska kött- och animaliska biprodukter från nöt och kyckling, fettgrevar, fisk, kokt ris, havregryn, vetegroddar, benmjöl, kycklingfett, blodpulver, majsprotein, vetekli, bryggerijäst, kalk, vitaminer och mineraler.

Jeg synes derimod at Lifetime er super godt sammensat og det findes i rigtig mange kødtyper. Lifetime er også finthakket, men så kan man jo supplere med kødfulde ben og reelle stykker kød. Lifetime er monoprotein og indeholder 60% kød, 20% ben, 10% indmad (hjerte, lever, nyre), 10% frugt og grønt samt vitaminer

• #64   14. apr Ja, jeg tænkte også på VOM til dig, Lens, kunne bare ikke huske navnet...

• #65   14. apr #63

Jeg har tidligere brugt Lifetime, men er ikke super begejstret

• #66   14. apr Ingrediensliste på en tilfældig Vom variant: lunge, strube, lever, nyre,
    mave og kød/fedtafskær.

Jeg ville godt nok hellere fodre min hund med Lifetime end med Vom, ingredienslisten på Lifetimer er utrolig meget bedre. Størstedelen er kød, ikke lunge som i Vom, lunge har meget ringe næringsvværdi. Kød er det der er aller mindst af i Vom

Personligt sammensætter jeg stort set udelukkende selv, men skal jeg anbefale et råt fuldfoder, så er Lifetime det eneste på markedet som er godt nok sammensat i mine øjne og som samtidig giver mulighed for ordentlig variation pga alle varianterne med hver sin kødtype

• #67   14. apr Jeg synes, du har fundet de dårligste varianter af begge Fx er det vist sammensætningen på Taste varianten, der ikke er fuldfoder, men tilskudsfoder, er det ikke?

VOM Active med laks: Kylling, indmad, kallun, laks.

Min hund fungerer bedre på og kan bedre lide VOM end Lifetime

• #68   14. apr Og den variant af Priima jeg ville vælge:
    “Muskelputs och inälvsmat (lunga, strupe, vom, lever, hjärta) från nöt. Köttbiprodukter och inälvsmat (hals, lever, muskelmage) från kyckling. Till fodret är det tillsatt vitaminer och mineraler.”

Jeg har ikke selv fodret med Priima, men set hunde fungere super på det

• #69   15. apr Emma - Jeg tog baare en helt tilfældig af hver, men jeg er hvert fald mildest talt ikke imponeret. Ikke noget jeg ville fodre med. Jeg fik Vom med fra min hunds opdrætter og det fik han selvfølgelig, men jeg ville ikke selv købe det eller anbefale det

• #70   15. apr jeg tænker at hvis hoved problemet er tænderne og barf. - så ville jeg bare skifte benene ud med hakket ben. - så kan det blandes med kød og dets lign.
    så får han stadig ben i forhold til ernærringsmæssigt, men du ungår at slide hans dårlige tænder..

dejligt at det går bedre med ham håber han snart er på dupperne igen.

• #71   15. apr #69

Og sådan har jeg det med Lifetime
    Fungerede din hund dårligt på det VOM du fik med fra opdrætter?

• #72   15. apr Emma - Ja, han var ikke glad for det smagsmæssigt og havde tynd mave på det. Han elsker Lifetime og har god mave på det, men han har kun fået et par poser af det, jeg sammensætter primært selv. Men kunne sagtens finde på at købe nogle poser igen.

• #73   15. apr Mon ikke det skyldes, at der er kallun i? Lige det er jeg ikke helt vild med - men hunden fungerer super på det

• #74   15. apr Hvad er det du mener der skyldes kallun? Han kan rigtig godt lide kallun fra Original barf, så det er ikke derfor han ikke bryder sig om smagen hvert fald. Men han er meget selektiv ifht, hvor hans kød/ben/indmad købes. Købes det ved en forhandler af Original barf eller ved Hundeparadiset, så er det et sikkert hit. Nogle ting fra supermarkeder og slagtere er han også glad for, men fx ved jeg, at Hundeparadisets hakket kylling med ben og indmad ofte er suppehøns og han er vild med dette. Købte så i sidste uge en økologisk suppehøne i Brugsen og den nægter han at æde. Det samme med kanin - det elsker han fra OB og Hundeparadiset, men jeg har købt kvarte parterede kaniner på nemlig tiltænkt menneskekonsum og dem er han bestemt ikke vild med. Hvis han får sådan enoget kvart kanin om morgenen, så sultestrejker han til sidst på aftenen, hvor han så overgiver sig og spiser det. Prøvede det samme med et overlår fra øko hønen, men der ville han hellere undlade at spise hele dagen. Mush nægter han også at spise. Han er lidt besværlig.

• #75   15. apr Det ser ikke ud til at barf er skylden til Aslans sygdom. Måske kommer bakterien derfra, men grunden til, at den har kunnet ramme ham så hårdt er, at hans krop er optaget af at bekæmpe det der er galt med hans lever. Jeg synes lige jeg vil skrive det i tråden her, hvis nogle læser med. Min hund har sandsynligvis kræft så hans immunsystem er ødelagt. Uanset hvor en bakterie var kommet fra, tørt, barf, jorden, en anden hund.... så ville hans forsvar mod den derfor have været skidt.

En normal sund hund ville sikkert have bekæmpet bakterien - om den så kom fra kød eller noget andet.

• #76   15. apr #74

Den dårlige mave. Det kender jeg en del hunde, der får af kallun
    Mine æder heldigvis alt

• #77   15. apr #75

Åh nej Hvor er jeg altså ked af, at det skulle ramme Aslan

• #78   15. apr Ja vi er ikke sikre endnu men barf er ikke årsagen. Det er hundens dårlige immunsystem hvad det så end skyldes

• #79   16. apr Årh håbede på noget bedre end kræft.

Der er Mange der har stor succes med cannabisolie i vovses mad

• #80   16. apr Ja det er bestemt noget jeg vil overveje hvis det er det

Kommentér på:
tørkost