{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

Smerter {{forumTopicSubject}}

Erfaring med at hunden har ondt, men ingen ved hvor?

Asterix havde et uheld i sidste uge, eller.. faktisk var der et ubetænksomt mandfolk der i kådhed løftede ham i benene Ja, den behøver i ikke diskutere, jeg gik selv i 3 dage og var rasende, men kom alligevel frem til at manden jo ikke gjorde det i ondskab men i uvidenhed. DUMHED!
Til alt held lå Asterix på ryggen på jorden, og hilste på særlig Asterix manér på manden som sad på hug og lå og krammede og nussede. Hvad fanden der så gik igennem hovedet på ham.. Men han tog lige fat i to ben og løftede op, Asterix peb kort, jeg råbte højt, hunden blev forsigtigt sat ned igen, og så stod Asterix klar til nyt rullefalds hilse ritual.
Alle dem som kender Asterix siger "hvorfor bed han ikke manden???" Tjaeh.. han kan altså godt li ham! Og de har kendt hinanden siden Asterix fik sin første tår øl derovre, ja for manden drikker ... en del Men han har altid været god ved mine dyr, og en mundfuld øl en sjælden gang sker der vidst ikke meget ved...

Men Asterix havde ondt, jeg var ikke i tvivl da vi kom hjem. Han hverken haltede eller noget, men på sin helt egen knap så kærlige måde bruger han sine tænder for at sige han har ondt!

Og inden HG panelet går helt i drama så er det ikke hans adfærd i skal forholde jer til men smerterne.

Et par dage efter hændelsen kommer han til Lone, som retter ham, og hun er ikke i tvivl om at det er skævhed pga løftet.

Men allerede efter vi kommer hjem fra Lone er der bare noget.. jeg kan ikke sætte ord på hvad jeg tror, men jeg ved bare han er øm.
Snakker med Lone, og dyrlæge, sidste nævnte har ingen bud hun kan hverken se eller mærke noget. Lone mener at han har fået en fibersprængning hvilket giver FINT mening ud fra at han har ondt efter han har ligget stille, men også kommer til at lave en dum bevægelse (udstrækning) som gør ondt.

Han laver kaninhop under løb (lege løb) men han går fint i trav, han er smidig i kroppen og hverken halter, trækker, eller er stiv/anspændt at se på.

Vi holder ham i ro så godt vi kan, og det har vi vidst ikke været gode nok til! Men det er også svært.

Han har fået smertestillende, det mener vi at han fik ondt i maven af, han har ihvertfald reageret med stress og utilpashed så jeg har stoppet med at give det.

Han går fint rundt og vil lege idag, uden smertestillende, men jeg kunne godt tænke mig at høre erfaringer med smerter og hvordan man er blevet udredt, samt hvilke behandlinger man evt har fået, og selvfølgelig hvor længe der gik før hunden ikke havde smerter længere.

Asterix har en historie med mange smerter i bagagen, så jeg er slet ikke i tvivl hvornår han har ondt, så derfor handler jeg helt anderledes end hvis min hund han rent faktisk bed for at bide!

I må gerne spørge, men indtil i selv har haft en hund som min har i intet at skulle have sagt.

Kommentarer på:  Smerter
  • #1   14. apr Stakkel vuffer....
    Er Lone kiropraktor?? Har du prøvet massage, det kan være en massør kan mærke noget andet.
    Hvis du ikke er i tvivl om at han har ondt, så prøv om du kan prøve noget andet smertestillende. Et andet mærke for han måske det ikke dårlig af.

• #2   14. apr Det kan sagtens være en forstrækning. Hvis han fik maveproblemer af det smertestillende (hvilket fik han?), kan du prøve at få Onsior til ham i stedet, det er det blideste til dem der reagerer med maveproblemer. Eventuelt sammen med noget Omeprazol, der hæmmer mavesyren. Men det skal du diskutere med dyrlægen

Hvis dyrlægen ikke kunne finde noget på ham, han ikke er halt eller tydeligt påvirket, er smertestillende og ro et godt sted at starte.

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 7 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 208
    #3   14. apr Få noget andet smertestillende så han kan smertedäkkes så heler de hurtigere

• #4   14. apr Helt sikkert a vi vil æige høre dyrlægen om et andet præparat, der er mildere. Men indtil mandag bliver det en kold tyrker.

• #5   14. apr ved smerter under bevægelse som jeg heller ikke rigtig kunne blive klar over hvorfra de kom, og som var on and off en periode endte jeg ved Magtor, hun fik nogle kiropraktiske behandlinger, de hjalp men vi blev enige om at røntgenfotografere, den viste begyndende slid i hofter, man kan nu intet mærke men hun skal snart have nogle indsprøjtninger med Cartrofen (tror jeg det hedder) ... men symptomer og smerter forsvandt med kiropraktik..

• #6   14. apr Smertedækning, ro, røntgen og en ordentlig udredning ville være den vej jeg ville gå med sådan en hund.

• #7   14. apr Lone er kiropraktor ja, og har også erfaring med massage. Nu har vi givet det noget tid, og jeg synes for en sikkerheds skyld at hun lige skal tjekke ham igen..

Røntgen har jeg det sådan lidt bob bob med for han havde ingen symptomer før den her hændelse.

Det jeg selv undrer mig over er at jeg intet kan mærke. Jeg holder hænderne ens på hver side af hans krop, og hvis jeg selv har en fibersprængning så er jeg hård/varm/stiv i den side. Jeg kan ikke mærke forskel på højre/venstre nogen steder, og han reagerer ikke kontinuerligt på øvelserne jeg har lavet (benløft, pote bøjning, tryk på muskelgrupper, massage på muskelgrupper, osv) Men han reagerer og han bruger mig også som bidepølse til at gumle på sådan lige ud af det blå.

Mit hjerte bliver knust hver gang han bruger tænderne, især fordi vi de sidste 5 måneder har arbejdet så meget med ham og havde rykket BIG TIME. Ja vores hundetræner sagde jo for en måned siden (hun er også adfærdsbehandler) : " Nu er han jo bare en helt normal teenagedreng"

Men den sidste 1,5 uge, har ikke været sjov for hverken ham eller mig.

• #8   14. apr Hvilken smertestillende har I prøvet/brugt?

Vores Ozzy er jo begyndt at være mærket af hans hemivertebrae, så han er fast på loxicom som fungere super godt her. Han var netop også begyndt at lave de der kaninhop, det gør han ikke rigtig mere efter han er kommet på det.

• #9   14. apr Den her. målt efter hans vægt.

• #10   14. apr Nu spørger jeg måske dumt. Men han har tidligere bidt grundet smerter. Så har han vel også haft symptomer på noget før? Er det smerter han var endeligt udredt for?
    Jeg er måske nok en "kylling" ifht min hunds helbred men jeg ville ikke turde undlade røngten i den situation og med den historie, så man kan afhjælpe på et tidligt stadie og forebygge.

• #11   14. apr Mille, han har haft et skævt bækken. Han startede allerede meget tidligt med nogle små adfærds ting, men helt ærligt ingen af os kunne svare på hvad der lige var med ham.
    Det var først da han kom til Lone som 6-7 måneders og blev rettet, jeg siger dig!! Jeg kom hjem med en helt anden hund! Han var pludselig afslappet og modtagelig for læring. Men han havde en adfærd i bagagen, og den fortsatte så derfor havde vi adfærdsbehandler ind over. Han blev rettet 2 gange. Så var han i narkose, og blev rettet igen. (de bliver ofte skæve når de er i narkose) Der havde han dog ingen bideri.

Så har der intet været med ham fra November til nu. Selvfølgelig er han teenager og får bidt i armen istedet for legetøj når man er fjollet, men en kærlig hund fik vi som dog skulle tackles på en særlig måde (konflikthåndtering har vi lært af adfærds behandler).

Og så sker det her, skide ærgerlige.

• #12   14. apr Min mors hund som de mener havde flosset/forstrukket korsbånd fik åh hvad hedder det precox tror jeg (dyrlægen ved sikkert hvilket jeg mener) det gode ved det er at det er inflammationshæmmende og derfor har god effekt på den slags skader - det var måske værd at overveje sammen med ro.. det hjalp virkelig min mors...

Personligt ville jeg få udredt ham med hvad dyrlægen/dig i samråd mener kan være relevant hvis ro ikke hjælper indenfor en uge.. Især hvis min mavefornemmelse bare sagde der var noget galt! hellere det end at man ikke gør det også man i bakspejlet skulle ha gjort det.. - hvis det ikke viser noget gir det jo så også nogle vigtige informationer i sig selv kan man sige..

Men i skal være strenge med roen - det ville jeg ihvertfald være, selvom det er ret svært!

Du har overhovedet ingen anelse om hvor han kunne ha ondt? ej heller udfra det du så da det skete? - kan det være hans bækken selvom det er blevet rettet? og kan det være ledbånd/korsbånd? - Tænker hvis han havde fat i poterne så kunne det jo sagtens tænkes.. og hvis det var sprunget så ville han vise det tydeligt men det kan jo være blevet flosset/foretrukket..

• #13   14. apr Er iøvrigt virkelig ked af at høre at han døjer sådan I fortjener noget medgang!

• #14   14. apr Jeg ville nok få taget et røntgen
    Jeg ved ikke ret meget om hunde anatomi men jeg tænker det er atypisk at han så let bliver skæv rundt omkring? Derfor ville jeg få røntgen

• #15   14. apr Jeg ville stadig gå efter smertedækning, ro, røntgen og en ordentlig udredning hvis det var mig. Jeg ville slet slet ikke nøjes med en kiropraktor i den situation.

• #16   14. apr Har han fået taget røntgen tidligere af sit bækken?

• #17   14. apr Og hvis det er røngten der skal til så er det røngten der skal til, men lige nu vil jeg vente et par uger og se om det ikke bliver bedre..

Måske kan en hundefys hjælpe? eller sådan noget akupunktur? jeg ved det ikke, har ikke erfaring med sådan noget..

Jeg vil så også sige, at han skal i røngten om 6 måneder, og have hele armen, han var i røntgen da han var 5 måneder og han har været syg og fejlet en hel masse og er stadig i behandling for øjenlidelse, samt på specialkost og tilskud pga Giardia infektion, så jeg SYNES at han tømmer pengekassen hurtigere end jeg kan nå at fylde den..

• #18   14. apr Okay det kender jeg ikke lige. Jeg er også så hys at jeg nok var smuttet til dyrlæge hvis det ikke var forsvundet i løbet af et par dage. Mht til smertestillende har jeg som sagt god erfaring med loxicom, vi har også brugt det tidligere til Ozzy og også til Mailo. Ozzy er så nem at jeg bare kan sprøjte det direkte ind i munden på ham, så behøves ikke blandet det i noget/putte det på noget, og bare jeg siger ordet medicin styrter han hen i køkkenet

• #19   14. apr Pernille, nej lige bækkenet var ikke med i forrige røngten. Det var fra bækkenet og op.

• #20   14. apr Man plejer som regel at sige en uges ro - de gange Mille har været halt pga forkert hop fra sengen på glat gulv (har nu en trappe) har det været en uge - så gi det ihvertfald en uge med ro og smertestillende!

Selvom feks et flosset korsbånd er noget længerevarende ro der skal til...

• #21   14. apr Jamen det er en ROTTWEILER!!

jeg går med hundesnoren sat i bæltet for at have ham ved min side hele tiden for ved i hvad...

Han skubber stolen ud fra bordet, vupti så sidder han på stolen.

Jeg har vendt sofaerne om så han ikke kan komme op i dem. Vupti han hopper da bare op på sofabordet.

Han har sovet i bur om natten 4 ud af 6 nætter for at han ikke skulle op/ned af sengen (han er glad for sit bur så rolig nu )

Jeg havde fjernet alt legetøj og lagt ind på øveste hylde på lageret, men så kravlede han op i reolerne som står over for hinanden, så han STOD seriøst på reol hylderne og prøvede at nå sit legetøj..

Hvordan holder man ham i ro?? hvis ikke han skal i bur 24 timer i døgnet.. Han er simpelthen.. farlig for sig selv jo!

• #22   14. apr Hvis du synes st pengekassen bliver hurtigt tømt ville jeg nok ikke overveje at afprøve flere ting som fys eller akupunktur. Det kan være du ender ved dyrlægen alligevel.
    Jeg har vidst givet min mening til kende, men det er jo selvfølgelig fin egen beslutning. Hvis du ser tiden an i nogle uger så håber jeg at du vil sørge for at få ham smertedækket i mellemtiden.

• #23   14. apr Det har jeg jo allerede skrevet længere oppe at jeg ville Mille, så bare rolig han skal nok få smertestillende mandag.

• #24   14. apr Så tror jeg nu nok jeg ville få taget et røntgen af hans bækken når i ved han har problemer med det som det første.. Tænker det ville være et helt naturligt første skridt hvis ikke max 14 dages ro gør tricket.. jeg turde ikke vente mere end en uge på bedring hvis det var mig, især ikke med en hund der i forvejen har problemer med bækkenet.. Det er skide irriterende mht pengepungen men.. tænker også at jeg nok havde insistereret på røntgen før man bare satte på plads og konkludrede at det var skævt, men jeg er også meget forsigtigt anlagt hvad sådan noget angår og det hjælper ikke at være bagklog nu Men en uges ro og smertestillende kan du med ro i sjælen godt gi det - hjælper det ikke/ser du ingen særlig bedring ville jeg få taget røntgen af bækkenet og når/hvis han alligevel skal igennem det så ville jeg høre om man i samme ombæring kan få tjekket korsbåndet/ledbånd (det er sikkert billigere end af to omgange) - Sys jeg fik fortalt det er med gennemlysning de tjekker korsbånd (men har ikke selv prøvet).. Håber for jer han er sygeforsikret!!

• #25   14. apr Ja det var bestemt heller ikke nemt at holde Mille i ro med hendes energiniveau!! Jeg endte med at ta hende i sådan en baby mavesele og gå lange ture så hun kunne opleve uden at bruge sit ben - det virkede men det er Asterix nok en smule for stor til - Du kan kun gøre dit bedste, ved det er nærmest umuligt.. og man bliver super frustreret!!

• #26   14. apr Pernille, han har ingen problemer med bækkenet. Han har lavet et vrid da han var lille, måske er han klemt under fødslen det er faktisk meget normalt at det sker. Han kan også have lavet et styrt hvor der også er helt normalt at få lavet en skævvridning. Han blev rettet to gange fordi skaden ikke var ny, men han havde gået med det længe før det blev opdaget..

Det er altså ikke det samme som at have problemer med bækkenet.

Og mange hunde går rundt med skævheder uden at ejeren opdager det, men Asterix er sensitiv af helvede til. Så han siger til når noget gør ondt.

• #27   14. apr Jeg kan sætte ham i cyklen og køre en tur, men jeg er alligevel nervøs for om det er for meget når han jo "holder balancen" der bruger man jo også kroppen, selvom han bare sidder.

Vi har søgt efter MANGE godbidder i haven, men han gider ikke mere. Han smider sig i græsset og ligger og ruller sig for han kan dufte forår og vil bare være ude..

• #28   14. apr Okay.. Men tror nu alligevel jeg ville vælge et røntgen af bækkenet da han netop har været skæv og man faktisk ikke ved 100% hvordan det ser ud..

Men som sagt er jeg også forsigtigt anlagt Da han var skæv i bækkenet, kunne du da se hvor han havde ondt henne?

• #29   14. apr Åhh øv, stakkels Asterix

Sam bliver jo jævnligt behandlet (ca hver anden måned) med massage og akupunktur af Birgitte Langvad i Helsinge, da han ofte låser i midten af ryggen og går pasgang deraf.
    Jeg kan i hvert fald anbefale hende, hvis du tyer til at prøve noget andet.

Jeg fik Sam i røntgen af hele ryggen, bæknet, hofter og mavesæk som 10 måneders, da vi til og starte med ikke vidste hvor han havde ondt, da han pludseligt ændrede adfærd, blev rastløs og pev ofte, og reagerede ved tryk ved mavesæk og lysken af dyrlægen, så vi skulle være sikker på der ikke lå noget i mavesækken, der ikke skulle være der.
    "Heldigvis" var det bare ryggen den var gal med, så smertestillende og 2 behandlinger med en uges mellemrum og han var fit for fight igen.
    Jeg er rigtig glad for at jeg fik taget røntgen, det er en lettelse og vide at alt er som det skal være pt.

Rigtig god bedring med Asterix!

• #30   14. apr Nej. Der var intet at se på ham. Han begyndte jo at bide virkelig hårdt lige før tandskifte. Så vi troede det var tænderne.. Først da han var 6 måneder og alle tænder var skiftet og han bed endnu hårdere blev vi enige om at der MÅTTE være noget galt.

Dengang prøvede vi smertestillende uden nogen som helst effekt.

• #31   14. apr Mathilde, aah ja jeg kender hende faktisk, har været til kursus hos hende! Ringer til hende mandag, hun er jo skide dygtig..

Hvorfor låser han så i ryggen ved du det?

• #32   14. apr Hmm.. Ja okay - altså lidt ligesom nu..

Jeg ville klart søge dyrlæge og få taget røntgen fremfor en fys der måske famler lidt i blinde uden røntgenbilleder og endda måske kan gøre mere skade end gavn, plus hvis både dyrlæge og kiropraktor ikke mærker noget så kan det ligeså nemt tænkes hun heller ikk gør også er det spild af penge... Men ja, prøv med lidt ro først og smertestillende.. Rigtig god bedring med ham!! Håber virkelig han får det bedre af ro og smertestillende!

• #33   14. apr Asterix går ikke pasgang som sådan, kun når han skal gå og snuse i græsset og gå fremad samtidig. Men det tænker jeg er normalt. Selv når jeg skifter tempo (slow motion f.eks) går han rigtig fint.

• #34   14. apr Han låser i midten af ryggen, på grund af den måde han er bygget på, møg hamrende ærgerligt! Jeg har tegnet en hvid streg på billedet ud for det område han altid er låst i, han bliver ofte meget krumrygget, går meget pasgang eller bruger tænderne som Asterix gør for at fortælle han har ondt, det er de 3 tegn jeg holder øje med, så viser han en af dem lidt for ofte, så er det afsted.

Opdrætter havde Birgitte ude da hvalpene var 7 uger og blev tjekket igennem inden afrejse, og der blev det opdaget at Sam var låst i ryggen og i venstre skuldre.

Skulderen har vi ikke haft problemer med siden han fik anden behandling hos mig som 11 ugers.

• #35   14. apr Mathilde, ej hvor er det synd for ham Jeg forstår jo godt hvor svært må være at have ondt og ikke kan sige det.

Nu har du heldigvis vidst det tidligere så jeg formoder ikke at han bider lige så slemt som Asterix, men har du oplevet at det bliver en uvane? at han har lært sig selv at den adfærd kan bruges til flere ting?

• #36   14. apr Nej nej, det er slet ikke voldsomt biden, det er mere sådan noget nappen, hvori det kom til udtryk ofte, så vidste jeg at det var tid, han napper nemlig ellers aldrig, så det er en god indikator for at noget er galt.
    Dog bed han overhovedet ikke de 3 dage i januar inden han kom til dyrlægen, til røntgen osv. derfor troede jeg heller ikke det var pga. ryggen den var gal med, men mere om det var en tæve i løbetid han begyndte og reagere på, det var det så bare ikke....

Og han har ikke fået nogen vane med at bide/nappe nej, til gengæld er jeg sikker på han ofte går pasgang nu mere af vane, jeg stopper ham konsekvent hver gang, og beder ham gå frem igen, hvor af han så sætter af i rigtig trav, det er bare så meget bedre og kigge på.

• #37   14. apr Ja og hvis han nemt låser er det jo endnu vigtigere at han går rigtig.

Jeg håber virkelig han vokser fra det

• #38   14. apr Lige præcis

Birgitte og jeg har godt haft den snak mange gange, men det er ikke til og sige om han vokser fra det... Jeg tror det faktisk ikke

• #39   14. apr Nej for knoglemæssigt er han jo udvokset. Går du til noget balance og styrke træning? jeg tænker at jo flere rygmuskler jo bedre..

• #40   14. apr Jeg har desværre ingen gode råd til stakkels Asterix.

"Jeg har kun hørt godt om Lone" (skrev jeg engang), men jeg ville ikke selv benytte mig af en kiropraktor. Jeg troede hun var en fysioterapeut.
    Jeg ved ikke helt med kiropraktik. Er det overhoved bevist at virke?

God bedring med ham.

• #41   14. apr Vi laver alverdens balance og styrketræning hos Mia på vores ridgeback hold og så bruger jeg naturen og træner nogle øvelser derhjemme som jeg har fået af Birgitte og Mia også.

Jeg vil rigtig gerne på hold hos hund i balance i Hillerød, der netop arbejder med det, men lige nu er der bare ikke råd til alverdens træning.

• #42   14. apr Mina, jeg skulle have filmet første gang han var til kiropraktor. Jeg kommer med en max stresset hund, helt vildt "tense" og frustreret, og da Lone sætter ham på plads er han lige 3 sekunder om at komme sig og så lægger han sig ned for vores fødder og hviler. Jeg kom med en hund som i måneder havde været... ubeskrivelig. Og jeg kørte hjem med en hund som var sød, mild, kærlig, lydig, og simpelthen så rolig og behersket.

Jeg tror på at det virker. Jeg har set det med egne øjne. Men forstår godt din skepsis.

• #43   14. apr Mathilde, nej det forstår jeg godt. Jeg var til enetime hos hund i balance og fik så mange gode øvelser med hjem, det var virkelig en god time. Men nej man kan ikke få det hele og sådan skal det altså heller ikke være.

• #44   14. apr Og det er præcis samme resultat du beskriver, som jeg også oplever med Sam, efter behandling er han bare så velafbalanceret på en helt anden måde end før, det er så ubeskriveligt rart at se sin hund så velvære

• #45   14. apr Når kiropraktik virker på mennesker, så skulle det da undre mig hvis det ikke også virker på dyr.

Det er jo ikke sådan noget hokos pokus alternativ noget. Jeg bruger selv kiropraktor efter behov ( altså til mig selv), og kan mærke virkningen med det samme.

• #46   15. apr Jeg har selv gået til kiropraktor, og jeg husker bare at det gjorde så forbandet ondt både under og efter. Men min krop gør jo nærmest ondt altid, så jeg er nok ikke det bedste eksempel.

Men hvis jeg har flere gange spurgt Lone om hun ikke liiige kunne do the magic på mig også. For jeg ville dælme gerne opleve en dag uden smerter.

• #47   15. apr #45 "Det er jo ikke sådan noget hokos pokus alternativ noget"

Jeg vil ikke udtale mig om hvorvidt det virker eller ej Rikke. Har hørt flere historier som Lillemors (#42). -MEN det er ikke bevist at virke! Altså selve kiropraktor delen. Ligemeget hvad vi går og mener. Det er ikke noget jeg finder på
    (Selvfølgelig virker massage og andre metoder som de vist også ofte tilbyder.)

Det er i samme kategori som healing (hokus pokus om du vil).. Dog tror jeg mere på en kiropraktor end magnet/ sten healer

• #48   15. apr Som du ved har jeg haft en del problemer med Bassen. Han skal også holdes i ro og det er mere end bare lidt svært med en aktiv gårdhund. Jeg måtte opgive at holde ham fra at hoppe op og ned fra sofa og seng, det er simpelthen umuligt, og han kan ikke ligge i bur (han elsker sit bur i bilen, men det må ikke komme ind i huset så bliver han urolig). Alt legetøj er lagt væk i lukkede kasser så han ikke han se dem, for ellers prøver han bare at få fat i dem . Vi har fået et genoptræningsprogram som vi følger slavisk og det har gjort underværker. Det sværeste har været at lære ham at gå langsomt skridt, det er unaturligt for en gårdhund, men det hjælper med at få han til at bruge benet ordentligt. Vi har lang vej endnu, men hans skade har også udviklet sig over lang tid så den er lang tid om at hele, og så glemmer han af og til at han skal passe på og selv i kort snor kan han lave ulykker .

Bassen kan ikke tåle de fleste smertestillende han har fået, især loxicam, metacam og den du har skrevet ovenfor (de har også samme virksomme stof så vidt jeg husker), så der fandt jeg selv noget inflamationshæmmende som jeg bruger efter aftale med dyrlæge, og det har jeg ikke haft problemer med og det gør en stor forskel for Bassen.

Med hensyn til hvor skaden sidder, så er mit gæt at det sidder på indersiden af overarmen eller albuen. Min gamle hund blev også løftet op i forbenene af en (som ikke tænkte sig om), der var et lille piv og så gik den bare ikke helt som den plejer, men ikke halt af hvad jeg kunne se. Da den behandler jeg fik til at se på ham undersøgte ham (kan ikke huske om det var dyrlæge eller fys), så blev der fundet en fibersprængning i en af de dybe muskler i overarmen, hvor det er ret svært at komme ind og mærke (jeg prøvede selv at mærke med hjælp af behandler og man kunne tydeligt mærke forskel på forbenene). Den kunne heldigvis godt tåle medicinen, så med ro i en uge/14 dage så kom den fint over det.

• #49   15. apr Asterix blev løftet i et for og bagben, så hans vægt har jo for alvor tynget ned der imellem og derfor forstår man jo også godt at han blev skæv.

Men tak K.M jeg tror da du kan have ret i at det er en muskel inde i overarms/bryst regionen.

Jeg har også haft mærket ham der, og det kan sagtens passe, men jeg kan ikke sige det...

Det kan jo også være hasen på bagbenet.

Jeg håber jeg kan lindre ham med smertestillende, og holde ro på.

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

#50   15. apr Rotterne aslan får et specielt produkt mod smerter som skåner oga hans levertal. Han Nåede jo at få to tänder ud så han skulle smertedäkkes

Det er et morfin jeg finder lige navnet. Måske det kan hjælpe jer

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

#51   15. apr Det hedder contalgin

• #52   15. apr Jeg har rigtig god erfaring med Anne Vitger inde på Landbohøjskolen hun er specialist i smerter og arbejder med både kiropraktik, akupunktur og laserbehandling. Jeg ville tage ind til hende og få ham udredt. Genoptræningscentret, der er tilknyttet har også virkelig dygtige og kompetente fysioterapeuter og waterwalker til rådighed.

• #53   15. apr Kan man have betændelse/ondt i analkirtlerne selvom de bliver tømt??

Jeg ser at der kommer et sprøjt væske når han har afføring, så jeg formoder jo at de er tømt. Men kan de være ømme/betændte alligevel?

• #54   15. apr Tjaeh, det kan de vel?

Min Emma fik en byld bagpå da de var betændte som sprang.. hun endte med at få bort opereret dem til sidst..

• #55   15. apr Men ville det så ikke gøre ondt når han skider?

Han er ret træls når skal skide nemlig. Konfliktsøgende og prøver at fortælle noget.

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

#56   15. apr Det lyder som numsen... Aalan fik en byld. Han var meget urolig op til den kom frem

• #57   15. apr Emma viste ikke tegn på smerte når hun sked.. tænker at det også kan være måden han sidder på der gør ondt - men det kan da også være analkirtlerne.. De skal tømmes for at se det der kommer ud for at stille diagnosen hvis ikke der er/kommer en byld.. er ihvertfald sådan min dyrlæge gjorde de gange hun ikk havde en byld..

• #58   16. apr Øv en dum oplevelse Det er absolut ikke utænkeligt, at han har forstrukket noget, efter den behandling. Smertebehandling og ro, lyder som en god plan.

Du efterlyser erfaringer med akupunktur, som smertebehandling. Det har jeg rigtigt gode erfaringer med. Ligeledes massage, som også er ret effektivt.
    Min bullmastiff havde løse led i ryggen, som resulterede i at han lige pludselig lå og var lammet. Han blev udskrevet med smertestillende medicin (metacam) fra dyrehospitalet, og kom sig stille og roligt, men begyndte at halte, da han blev trappet ud af det smertestillende medicin.
    Dyrlægen ville sætte ham på smertestillende resten af livet, men med udsigt til at han ville få tilbagefald, med lammelse, resten af livet, med jævne mellemrum, besluttede jeg mig for at prøve noget andet.
    Hunden fik akupunktur cirka en gang om måneden i de næste 5 år, og klarede sig helt fantastisk, UDEN nogen former for smertestillende medicin.
    Hvis akupunktur virker på din hund (det virker ikke på alle), så kan det være virkeligt effektivt, og uden bivirkninger.
    Jeg brugte dyrlæge, Bente Iversen, som udover akupunktur-uddannelsen, også er uddannet hundemassør (hun uddanner de examinerede hundemassører i DK). Hun er virkeligt dygtig.

Håber at Asterix snart er helt frisk igen !!

• #59   i går kl. 12:27 Han havde voldsomt mavepine inat, hans mave brokkede sig vildt og han trampede rundt og pustede.

Jeg gik tur med ham flere gange, men først kl 4:30 kom der afføring, og bagefter sov han endelig!
    Han havde også afføring kl 11 formiddag og 18 aften, alle tre gange var det "normalt men til den bløde side"

Hvad f... er der galt?

vi skal i røntgen imorgen..

• #60   i går kl. 19:04 Hvad fa’en sker der lige med ham ?
    Det er sgu da unfair at I hele tiden bliver ramt på helbredet
    Krydser fingre for godt nyt i morgen !!

• #61   i går kl. 19:06 Øv da, og han er ikk på smertestillende længere? Ville da klart nævne det for dyrlægen når han skal ha taget røntgen.. Men mon ikk du allerede har tænkt den tanke

• #62   i går kl. 19:08 Jeg ved det simpelthen ikke. Er så frustreret, og vi har ikke den store energi for han har jo fejlet noget hver eneste måned vi har haft ham, mange bekymringer har vi haft, og vi har dælme knoklet med både udredning af øjne, adfærds behandling, træning, og så giardia oveni, og nu føles det bare som alt på een gang.

Han skal ikke på smertestillende, dyrlægen kan ikke undersøge ham ordentligt hvis han er smertedækket.

• #63   i går kl. 19:17 Det er rigtig synd for jer og Asterix , men hans sygdomsforløb, virkelig, men hold op jeg ville være ked af det som opdrætter at læse om alt det jeres skønne hund har fejlet og fejler..
    Taler i med opdrætter..
    Godbedring med Asterix

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

#64   i går kl. 19:19 God bedring

Det er synd for jer og jeg Håber i finder ud af hvad det er og får en lang pause fra sygdom

• #65   i går kl. 19:22 Det er bare så frustrerende, når det ene sygdomsrelaterede problem efter det andet, rammer. Og I har satme været hårdt ramt
    Stor trøstekrammer til dig, din kæreste og stakkels Asterix her fra

• #66   i går kl. 19:31 Tænkte om det med maven var relateret til det smertestillende?

Ja det er super hårdt at ha en syg hund - især når det ene blot afløses af det andet.. Mille har også været plaget dog på en anden måde - Giardia on/off i 8mdr, fået fjernet en cyste ved øjet som så endte med en kæmpe ridse i øjet der kostede ca 25.000kr, ørebetændelse x 2, test for allergi, sart mave efter giardiaen, gik underligt/forkert og senest har hun fået bumser under hagen.. samtidig er hun begyndt på at gå ind i kampen hvis nogen bliver sure/knurre af hende hvor hun før gav op og overgav sig (er måske en mindre ting for nogle men ikke for mig).. og alt det på 1,3år jeg har haft hende.. det har kostet MANGE penge.. ikke at jeg fortryder det men jeg vil virkelig også gerne ha bare lidt ro på nu.. det er ekstremt udmattende, stressende, frustrerende, hårdt økonomisk og man bliver virkelig bekymret! Og til sidst tænker man at det er skruen uden ende.. Og netop derfor var jeg også næsten sikker på at Milles røntgenbilleder ville være dårlige - det ville ha været så typisk - heldigvis tog jeg fejl.. håber inderligt at billederne er gode så i ikk også skal døje med HD eller lignende - det er aldrig sjovt men endnu mindre sjovt hos en stor hund!! Håber det "bare" var det smertestillende eller hans "sarte mave" efter giardiaen der gav de symptomer med maven og håber inderligt på at det går godt ved dyrlægen - al mulig held og lykke

• #67   i går kl. 19:46 Rigtig god bedring til ham, håber I finder ud af hvad der er galt.

• #68   i går kl. 19:49 Jeg er bare så ked af det lige nu jeg synes ikke jeg kan klare mere. Er frygtelig bange for imorgen og hvad dyrlægen finder

Og så er han begyndt at gispe igen, så endnu en søvnløs nat hvor han ikke vil falde til ro.

• #69   i går kl. 19:54 Åh nej da Det er også frygteligt at gå og spekulere. Man kan spekulere sig vanvittig

Jeg krydser alt hvad jeg kan for at der er godt nyt i morgen ! Og så sender jeg endnu en krammer nordpå

• #70   i går kl. 20:11 Åhhh hvor er det bare synd for jer, håber de finder ud hvad der er galt i morgen, god bedring til Asterix!

• #71   i går kl. 21:33 Kan han have kolik?

Det er nok det der bedst beskriver hans opførsel

• #73   i går kl. 22:02 Var det eneste jeg ku finde..

• #74   i går kl. 22:06 Ja, synes bare ikke der bliver skrevet om gispen/prusten i den forbindelse.

Men det passer jo fint med at han er glad så snart vi går en tur, og så snart vi er hjemme så gisper han og traver rundt..

• #75   i går kl. 22:08 Er jo ihvertfald ikk forstoppelse.. Hmm.. og det er jo heller ikke mavedrejning.. er dælme svært.. kan han ha spist noget der sidder fast i tarmen? :s

• #76   i går kl. 22:12 Hvorfor er det så kun om aftenen og det meste af natten han har det sådan og ikke hver dag?

Vi tager røntgen af alt imorgen. så må vi se..

• #77   i går kl. 22:39 Ja er lidt underligt!! Hmm.. er dælme svært at vide hvad det er

Godt i skal til dyrlægen imorgen! Krydser virkelig fingre for at i finder ud af hvorfor han døjer og samtidig får gode resultater! Hvis nogen fortjener lidt medvind så er det godt nok jer!

Meld endelig tilbage hvordan det er gået med dejlige Asterix

Kommentér på:
Smerter