{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
339 visninger | Oprettet:

Gør af fremmede på tur og gør i haven {{forumTopicSubject}}

Vi har en lille udfordring med vores skønne lab-mix på 7½ mdr. Han er for nylig begyndt at gø af fremmede på tur, som i at han logrer glad med halen, (som når vi kommer hjem efter en arbejdsdag,) men idet personen så giver ham opmærksomhed, begynder han at "skælde ud" og gø voldsomt. Af nogle mere end af andre... Vi øver meget i at han skal udføre en øvelse i stedet for og giver lov til at hilse, når han er i ro. Dette hjælper, men er der andre måder at gøre det på? smiley

Derudover er han begyndt at gø meget når der passerer folk udenfor hækken. Det har han aldrig gjort før. Kan det være hans kønsmodning, der gør at han er blevet mere territorial? smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gør af fremmede på tur og gør i haven
  • #1   18. apr 2018 Jeg ville lærer ham at man ikke behøver hilse..

  • #2   18. apr 2018 #1, det får han heller ikke lov til hver gang - langt fra.

  • #3   18. apr 2018 Når han skaber sig, skal han slet ikke have lov, ikke engang en enkelt gang, for så lærer han at hvis man skaber sig længe nok, så får man sin vilje smiley

  • #4   18. apr 2018 Hvis han får lov nu og da så belønner du det variabelt dvs uforudsigeligt. Det giver en endnu stärkere adfärd end at belønne hver gang fx så det er der du skal starte. Beslut om han må hilse eller ej. Her efter indläre du en rolig måde at hilse

    Hvis han ønsker at hilse. Det lyder det faktisk ikke som om..

    Sørg for at han får lov at få fuld afløb for energi før du kräver ro og stilhed


  • #5   18. apr 2018 #3 Tak, så når han gør af dem vi møder, så skal han ignoreres og ikke have lov til at hilse? Vores hundetræner siger nemlig det modsatte... "Få de fremmede til at give ham en godbid".....

    Det er bare så svært, for det er ikke alle han gør ad... Jeg giver ham som regel kun lov til at hilse når han ikke gør. Og kun hvis han er i ro. Så hvis han er startet med at gø, afleder jeg hans opmærksomhed, giver kommandoer etc. Og når der så er ro på (hvis den fremmede er tålmodig at vente), så får han lov at hilse. Ellers ikke. Og det er ikke andre hunde han gør ad, kun mennesker, og mest hvis de ser "suspekte"ud (hænderne i lommen fx).


  • #7   18. apr 2018 Hvis folk giver ham mad belonni jo Adfärden. Han skal Først vise ro bagefter kan man bygge ny ønsket adfärd på

    Man belønner ikke et sekund i den situation men akt han gør på vej derhen er belønning pt


  • #8   18. apr 2018 Stave fejl er gratis jeg står lige i noget smiley

Kommentér på:
Gør af fremmede på tur og gør i haven

Annonce