{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.225 visninger | Oprettet:

Hund bed lille pige {{forumTopicSubject}}

Taget fra fb og de fleste mener at hunden skal aflives. Hvad mener i? Jeg er enig i at det naturligvis ikke dur at der render en hund rundt og bider og den skal bare ikke være der. Det er frygtelig synd for pigen og familien. Omvendt får jeg også ondt i maven over at det er sådan en klappe-hund, det koncept er da lidt dømt til at gå galt

Kommentarer på:  Hund bed lille pige
  • #1   13. maj

• #2   13. maj Har lige læst det.
    Skyd lortet på stedet.

• #3   13. maj Se hende lige. Av mit hjerte

• #4   13. maj Det lyder voldsomt.. Og er helt umuligt at sige uden at se hunden om den er farlig

Jeg har det Svärt ved en historie hvor der står at politiet ikke vil gøre noget. Det undrer mig

Jeg kan ikke se skader på barnet der matcher to angreb i ansigtet og träk hen af jorden? Umiddelbart må den have en enorm god bidehämning eller faren er chokeret og husker det anderledes

Det er altid synd når børn bliver bidt men konceptet er ejerens skyld og dumt. Og desværre er børn i ansigtshøjde når de bides

• #5   13. maj Den hund har garanteret fået brudt sine grænser en mio gange den dag, og pludselig var det så nok.
    Det er da en voldsomt dårlig ide med sådan en klappehund, for rigtig mange børn aner ikke hvordan man omgås dyr med respekt.
    Nøj hvor har jeg ondt af den. Stupid ejer.
    Stakkels barn der blev bidt

• #6   13. maj Og vil gerne lige uddybe.
    Det er helt i orden hvis man har en hund der ikke kan lide børn, er god til fremmede eller andet, men så skal man ikke have den til at rende blandt andre mennesker.
    Og ja ja, gå aldrig hen til fremmede hunde, men her gik hunden hen til pigen og ja ja, pigen har helt sikkert kigget forkert på Fido eller fået rørt den forkert da hun aede den, men langt langt de fleste sunde og raske og normale hunde ville bare fordufte så eller højst advare.

• #7   13. maj Enig zenta hvis historien er korrekt beskrevet er hundens reaktion voldsom

• #8   13. maj Det synes jeg den er. Altså voldsom.
    Mange andre hunde var jo bare gået væk eller højst advaret.
    En hund må og skal sku sige fra når grænserne bliver overtrådt, det er min klare mening, de skal ikke bare finde sig i alt, men som sagt er det at bide et barn i ansigtet sku en anelse for voldsomt.

• #9   13. maj Zenta, kan du huske hvor på fb du så den? Jeg husker det ikke og vil gerne følge med derinde

• #10   13. maj Altså selve linket eller?

• #11   13. maj Har fundet det

Men hvis nu hunden bliver aflivet.. så håber jeg man tager forholdsregler ved den næste hund

• #12   13. maj H vorfor aflive hunden ? Man kan da for fanden bare acceptere, at "hunde og børn er sååå gode venner" ikke altid dur - og fjerne den, istedet for at benytte den som en turistattraktion på linie med dyrene i ZOO .. mener man kalder dem "klappegeder".

Fuck, jeg bliver så træt når folk ikke kan respektere deres hunde - stakkels lille pige, men ja - det der, det er dæleme ikke hundens skyld.

Iøvrigt enig i #4 - med mindre vi taler om en chi, så er den historie nok en smule fordrejet af faderen til pigen.

• #13   13. maj Gad vide om mennesker nogensinde lærer at omgås dyr hensigtsmæssigt !! Jeg bliver rasende helt ned i maven over at læse om sådan en ulykke. Først og fremmest er det jo forfærdeligt for den lille pige. Men for pokker hvor er det også forfærdeligt for den stakkels hund, som garanteret har levet i lang tid, hvor den dagligt har fået sine grænser overskredet mange gange. I mine øjne er det ikke så mærkeligt at den bider ! Ejer af hunden og forældre til de børn der har klappet den, er dybt uansvarlige. Jeg synes ikke det store spørgsmål er, hvorvidt hunden skal aflives eller ej. Den er sikkert så ødelagt, at det er bedst at den får fred. Det store spørgsmål er til gengæld, hvornår folk begynder at lære bare et minimum om forståelse for dyr, før de sender deres stakkels børn lige direkte ind i en ulykke.

• #14   13. maj Derudover synes jeg faktisk at det er ganske usmageligt når forældre til børn i denne slags ulykker altid fralægger sig ethvert ansvar.
    Hunden er sindsyg
    Stedet er vanvittige at de lader sådan en hund gå rundt.

Overstående er meget muligt, men det er DIG som forældre der lader dit barn hilse på hunden.
    Jeg havde personligt holdt mit barn langt væk fra sådan en situation.

• #15   13. maj Martine: SÅ enig!!!

• Fubert
    Fubert Online Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 2 Følgere: 34 Hunde: 1 Svar: 4.533
    #16   13. maj #4 Det står ikke "trak hen af jorden" Der står "trak NED på jorden". Der er trods alt ret stor forskel, så måske er historien sand alligevel

• #17   13. maj Host...

Man kan ikke forvente at alle der booker en ridetur på en islandsk hest, ved hvordan man skal omgås heste. De vil blot have en oplevelse. Derfor er guiderne med til at sadle op og lære folk det mest basale.

Det samme gælder her. Man kan ikke regne med at alle gæster på dette resort ved hvordan man omgås (eller ikke omgås) hunde.

Selvfølgelig er det ene og alene resort'et der har ansvaret her. Og vi kan alle blive enige om at man ikke bør have en kælehund der ikke gider kæles af hundrede hænder dagligt... Hvilket de færreste nok gør.

Stakkels hund og barn.

• #18   13. maj Jeg kom engang gående med mine daværende hunde - to stk malinois - i snor og var på vej ned til stranden for at de kunne bade.
    Hundene var "oppe at køre" og trak afsted for at komme ned til havet.
    En mor med en lille pige mente at hendes datter da skulle hilse på de to hunde - for det er jo så sødt med barn og hund - og skubbede datteren blidt foran sig i retning af hundene.

"Nej, de her to har travlt og vil gerne ned at svømme, så din datter skal ikke herhen" sagde jeg.

Og SÅ skal jeg da ellers love for at mor-figuren blev vred !!!! "Hvad det lignede at tage hunde med der ikke kunne lide børn etc etc ..."
    Jeg tænkte bare mit - blandt andet "fedt at du skubber afkommet foran dig direkte i løvens gab og ikke udviser lidt mere ansvar / omsorg overfor din datter".

Skal lige siges, at de to aldrig ville have gjort ungen noget - men de VAR altså ikke indkøbt til underholdning for tomhjernede forældres små poder.

• #19   13. maj Annø, jeg er helt enig.

På samme måde skal ponyerne og køerne i KHBs ZOO være stabile, de skal ikke bide et barn, og det er ZOOs ansvar.

• #20   13. maj Jeg mener også foräldre har et ansvar. Vi besøger tit folk med hund og der får Zara da ikke lov at kravle osv uden hunden er lukket väk dvs er i haven mm. Hun havde aldrig rørt en hund på en strand og kom den hen ville hendes mor tage den väk

• #21   13. maj Lens, der er stor forskel på et privat område, som ved dine venner, og et område som dette feriested, hvor hunden går løs rundt mellem gæster.

• #22   13. maj Martine jeg er helt enig med dig! Kan ikke er hvorfor den hund skal aflives den skal sgu bare fjernes som børneunderholdning og så bo hos nogen der har forstand på hunde!!

• #23   13. maj Ikke for mig. Jeg passer altid på min datter omkring dyr. Når vi går gennem Viborg kommer hunde sandelig heller ikke hen og hilse før de har passeret mig.

Jeg anser det for mit ansvar. Så burde ejeren måske vide det var deres men da de få forstår det har jeg taget ansvaret i stedet.

• #24   13. maj #22

Det er jo sådan vi er i Danmark - enten finder hundene sig i ALT - eller også må de dø !!!!

Trist er det ....

• #25   13. maj Appen sletter mine indläg... Jeg poster igen Undskyld hvis det står to gange.

Jeg synes I øvrigt at det er usmageligt at lägge foto af et barn der er bidt imens far står i blodig bluse online. Aldrig om jeg lärer at forstå det behov.

Det er utrolig vigtigt hvordan man som foräldre reagere i sådan en situation. Og denne reaktion er ikke en jeg ville kopiere.

• #26   13. maj Der er da kæmpe forskel på et privat hjem og et ferieresort, Lens.

Mit barn får heller ikke lov til at genere dyr. Hverken ude eller hjemme. Men jeg har også en vis forståelse af hundesprog.

Det har de fleste danskere IKKE.

• #27   13. maj eg synes I øvrigt at det er usmageligt at lägge foto af et barn der er bidt imens far står i blodig bluse online. Aldrig om jeg lärer at forstå det behov.

Præcis min tanke ...

• #28   13. maj Det er synd for barnet at voksne har svigtet hele vejen rundt ja. Fra ejer til foräldre

Ang zoo. Jeg ville skisme også mene det er mit ansvar der. Levende dyr kan reagere og det kommer mit barn til at läre. Uanset hvor de bor. Dyr er dyr. Om du møder dem hos fru Jensen eller i zoo så er de stadig dyr og kan reagere

Det er jo ikke sådan at en ged hos min nabo er mindre potentiel farlig end en i zoo. Måske omvendt faktisk fordi geden hos min nabo lever et stressfrit liv

En hund er en hund. På gaden, i dens hjem, i andres hjem og alle andre steder. For mig. Og det lärer min datter derfor. Det er ikke sådan at vi smider benene op fordi laika hunden er i sit hjem men passer på hende når vi møder en hund pa en strand eller et ferie sted. En hund er en hund

• #29   13. maj Martine, ja det er en meget trist holdning! Jeg overtager gerne hunde der har bidt både børn og hunde. Det har jeg intet problem med. Herhjemme er det på hundenes præmisser!

PS. Jeg kan sgu ærlig talt også godt forstå de hunde der indimellem kommer til at sætte tænderne i børn. Der findes fandme mange møgunger med uansvarlige forældre! Jeg kunne også selv fristes til at spænde ben for dem el.lign indimellem.

Og til de der glemmer at læse med et glimt i øjet, så nej jeg kunne ikke finde på det selvom det kan være fristende

• #30   13. maj Jeg synes heller ikke alle hunde der bider børn automatisk skal aflives.

• #31   13. maj Lens, dyr, der er tilgængelig for børn, som denne hund, klappedyr i div. ZOoer, de skal være stabile, de skal ikke bide, de ansvarlige for disse dyr må forvente at folk ikke aner en skid om disse dyr.

Man skal jo ikke være uddannet dyrepasser, adfærdsdims, pædagog whatever, når man besøger sådanne steder med ens børn.

Den her hviler helt og aldeles på stedet.

Altså, faren skriver at andre børn klapper hunden, og så skal han, der måske aldrig har ejet en hund, sige til sit barn at den hund må du ikke klappe??

• #32   13. maj Ejer har et ansvar men foräldre har også altid et. Synes du virkelig ikke det?

For mig er der ingen situationer med Zara og dyr hvor jeg kan smide benene op og fralägge mig al ansvar

Heller ikke i zoo eller på et feriested. Og det kan ingen argumenter i verden ändre min indstilling til

• J0hN.
    J0hN. Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 124 Hunde: 3 Emner: 13 Svar: 4.491
    #33   13. maj Hmmm den er svær den her. Hvem skal jeg holde med i denne tråd ?
    Sandheden kommer fra Facebook , og manden har skåret sig under barbering

Hvad er op og ned i sådan en historie.
    ps jeg går ikke til fremmede hunde, og slet ikke mine børn, da de var bette.
    Om hunden skal aflives eller ej vil jeg ikke tage stilling til da jeg ikke kender historien

• #34   13. maj Ved du hvad, Lens, en bunke børn klapper en pony i ZOO, en hund på Klitgård, giv mig en eneste god grund til at mit barn ikke må klappe disse ponyer, denne hund??

Nu bed hunden, hvordan i himlens navn kunne denne far have forudset det?? Hunden går frit rundt på et feriested..........IKKE i naboens have, ikke på en strand, men på et feriested, hvor der kommer rigtig mange mennesker og børn, hunden er, åbenbart, uden opsyn fra ejerne, den må da være stabil og lade sig klappe, ikke?

Nej, ansvaret her hviler 100 % på stedet.

• #35   13. maj Synes det er lidt sjovt når man sammenligner med hysteriet omkring ulven, en ulv skambider nogle får, skyd den, den er farlig der er ikke plads til den i DK. En hund går hen til barn bider barn, stakkels hund, farlig hund, nej barnet skulle bare ikke ha stået lige der.

• #36   13. maj Det er en fordrejning Maya af de ting vi siger.

Maj Britt vi bliver ikke enige. Jeg kan ikke pålägge andre ansvar kun mig selv. Når jeg lader mit barn ved dyr har jeg et ansvar også. Jeg er aldrig uden ansvar.

Er vi i et badeland med livredder har jeg også et ansvar for at holde øje med mit barn. Jeg smider ikke benene op og tager en lur.

Jeg har som foräldre altid et medansvar når jeg er til stede

• #38   13. maj Lens, for du kender dyr.

Jeg er også forsigtig, når børnebørnene får lov til at klappe ponyerne på travbanen, jeg kan "læse" de ponyer, men det kan vi ikke forvente at mormor i den blå kjole gør, så travbanen har bare at sørge for at de ponyer er 100 % stabile omkring børn, der hverken skal bides eller sparkes.

• #39   13. maj Det handler ikke om at vide noget om dyr. Det handler om at vide noget om at väre foräldre

Der er masser af situationer hvor foräldre har medansvar. Se fx badeland herover

• #40   13. maj Cille, så barnet i den her historie har ikke lært at omgås dyr / hunde??

Hunden går løs rundt, andre børn aer den, barnet her aer den og hunden bider.

Hvor gjorde far eller barn noget galt??

• #41   13. maj Det er vel ikke normalt at en hund der er vandt til at omgåes mennesker pludselig RUSKER et barns hovede

Jeg er selv blevet bidt som barn i benet af en gravhund, den ruskede ikke, den bed (uden tegn, jeg var vandt til hund) og gik så væk.. Jeg stod bare tilbage og tænkte "tak for lort"

Det var før diverse skambidsparagraffer, men selv hvis jeg kendte til dem, vlle jeg ikke forlange den gravhund aflivet..

Men den hund der har rusket barnets hovede ville jeg forlange aflivet, det er efter min mening ikke normalt

• #42   13. maj Jeg synes simpelthen ikke, at hunde skal bruges som klappedyr i en turist attraktion eller lign. steder. Selv den venligste hund kan få nok, og det var vel det, der skete her.

Formentlig har den signaleret flere gange, at den ikke gad mere, men ingen har bemærket signalerne, og jeg er enig med Maj-Britt, at det kan man ikke forvente, at hr. og fru Danmark, der måske ikke selv er hunde ejere, kan se. Som jeg læser start indlægget, opsøgte hunden ikke pigen, den gik forbi hende, og hun rakte en hånd ud for at ae den. Hvis en hund skal bruges til klappe hund på den måde, må man forvente, at det kan den finde sig i.

For mig er fejlen, at den overhovedet er sat i den situation. Det er formentlig en sød og venlig hund, der bare til sidst har fået nok, og hvem kan fortænke den i det. Stedet, der har sat den i situationen, bærer efter min mening hele skylden. Er der oplyst noget nogen steder om Klithusgårdens reaktion på det skete ?

• #43   13. maj Stakkels hund. Det er simpelthen min personlige vision af helvede, det der, at være spærret inde med et hav af mennesker, der alle vil klappe mig på hovedet *gys* . Jeg er sødt og omgængeligt menneske, når man møder mig, men jeg tror, der ville være gået ca. 3 timer, og så var jeg bukket under for presset. Heldigvis for mig har jeg hænder, der kan værge for mig, og tale, der kan råbe af folk, så jeg havde nok ikke bidt nogen (og dog...).

Og hvad søren laver de med en hund, der skal agere klappeged? Stedet har fejlet og svigtet hunden

• #44   13. maj Sidst vi var i zoo var nogle børn hårde ved gederne. Det gik jeg til foräldrene med.

Den der indstilling at det kun er zoo osv ansvar fører en masse skidt med sig. Foräldre har altid et medansvar. Når de er til stede.

Og børn har lettest ved ens regler altid. Uanset om de møder dyr i private hjem, på gaden eller i zoo

Men der er en kedelig tendens til at lägge opdragelse af ens børn over pa alle andre.

Jeg vil gerne høre jer der mener det kun er zoos ansvar om det same gälder hvis børnene er hårde ved dyrene? Skal foräldre ikke holde øje med det heller? Og hvad med badeland med livredder? Er der ikke også et ansvar hos foräldrene der selvom der er livredder?

Det eneste tidspunkt jeg mener jeg er uden ansvar for mit barn er hvis jeg ikke er til stede. At andre så også kan og bør have et ansvar er rigtigt men jeg kan ikke väre sikker eller kräve det og derfor er jeg nødt til også at vise ansvar

Det handler ikke om at vide noget om dyr. Det er en kedelig generel tendens jeg ser at foräldre fralägger sig ansvaret i mange situationer. Hvis de tog det ville mange børn undgå oplevelser som ikke gør dem godt

Men jeg står måske alene med den holdning. Det får dog ikke mig til at ändre praksis. For os virker det med ens regler. Vores barn er fantastisk synes vi men vi er også realistiske. Hun er også fantastisk nysgerrig, frembrusende, irriterende for mange dyr og måske mennesker og ude af stand til at passe på sig selv kort sagt. Derfor passer vi på for hende

Og Ja det er synd for pigen men et bid i ansigtet handler ikke om et särligt motiv. Det er der børn ofte bides pga deres højde. Hunden har ikke gået efter ansigtet. Jeg ser det desværre tit i sager mef bid på børn. Det er pga deres højde

Og ja feriestedet har et ansvar men foräldre har sandelig også et.

En belgisk undersøgelse viser at 67% af alle børn bides af familiens egen hund. Og at 100% af de bid i den undersøgelse skete pga manglede voksenovervågning

100%

Det lader vi lige stå et øjeblik synes jeg.

Jeg er dødträt af foräldre der skubber ansvar fra sig. Og jeg synes det er skide synd og usmageligt at udstille sin datter sådan der på fb

Min sympati er ikke ved hund ejer dit og Dat. Det er ved barnet

• #45   13. maj Jeg er meget enig i dine indlæg, Lens - trist at se, at folk altid mener, at ansvaret skal smides et andet sted hen end hos dem selv.
    Min hund - mit ansvar .. hvorfor er det anderledes, blot fordi vi taler om et barn ?

• #46   13. maj #44

Bravo !

• Fubert
    Fubert Online Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 2 Følgere: 34 Hunde: 1 Svar: 4.533
    #47   13. maj Selvfølgelig skal forældrene skride ind hvis børnene er hårde ved dyrene i zoo. Og det skulle den lige piges forældre også hvis hun havde været hård ved hunden. Men det var hun jo netop IKKE. Så nej. Jeg mener faktisk ikke at forældrene har gjort noget galt under de givne omstændigheder.

• #48   13. maj Jeg er overrasket over at læse at hunde bruges på den måde.
    Hvordan kan det dog forsvares?

En hund er potentielt farlig og når deres grænsesætninger igen og igen ignoreres, så kommer den reaktion på et tidspunkt.

Stakkels barn, stakkels hund.
    Jeg håber dælme at folkene på det resort begynder at bruge hovedet en smule!!!

Jeg er enig i, at forældre også skal tænke sig om og ikke ukritisk tage imod hvert et tilbud et barn gives.

• #49   13. maj Selvfølgelig skal forældrene skride ind, hvis deres barn ikke behandler dyr i klappezoo eller andre steder ordentlig. Det synes jeg giver sig selv.

Nu er der jo ikke noget i denne historie, i hvert fald den del jeg har læst, der indikerer, at pigen ikke behandlede hunden ordentligt.

For mig at se burde ingen hund være sat i den situation, denne hund var i.

• #50   13. maj Hvor er det bare en trist historie. Jo særligt for den lille pige

Jeg har ingen holdning til om hunden skal aflives, men den skal i hvert fald ikke rende hverken løs eller uovervåget rundt på et feriested.
    Man kan simpelthen ikke forvente at alle ved hvordan man omgåes hunde

• #51   13. maj Jeg må så lige spørge dig, Lens, om du ville have forbudt/forhindret Zara i at klappe hunden i et tilfælde som det beskrevne.

Det er super synd for hunden, at den skal agere klappedyr for en masse unger - og det er synd for pigen, at hun blev bidt af den temmelig lille hund. En større hund KAN det ikke have været, når man dårligt kan se, at hun er kommet tilskade.

• #52   13. maj hvem katten siger hunden fejler noget. den har måske bare følt sin truet af barnet og så snak fra. helt normalt adfærd. det kan alle dyr gøre. ligesom en gang var jeg ude og ride på en hest på samsø som var vant til og ride den sammen tur næste hverdag. af både fremme og dem som normalt rider i hverdagen. den have lige tænkt den skulle stejle fordi den bliv bange. for en fulg det gør der ikke hesten til en fejl og skal aflives af den grund selvom jeg kom til skade af det.

• #53   13. maj Isabelle: Naturligvis ville jeg det. Som jeg skrev herover - intet dyr går til mit barn uden forbi mig først. Jeg lader ikke mit barn sidde og række ud og rage på dyr, der passere forbi uden at kende dem. Hele set upet her ville jeg aldrig have deltaget i fra start heller. Og mit barn ville heller ikke færdes alene mellem fremmede hunde. Eller sidde på jorden hvor de er. Eller er hun revet ud af sin fars arme? Nej vel. Mit barn ville have siddet hos mig og hunden var ikke kommet hen. Eller jeg havde bedt dem tage den væk eller i snor.

Det er faktisk ikke raketvidenskab. Folk gør hvad jeg beder dem om oplever jeg.

Og det handler ikke om, at folk skal vide alt om hunde. Det handler om at børn er skide uansvarlige. Fordi de er børn. Derfor skal vi som voksne forudse og tage ansvaret for dem. Når vi er til stede.

At de slet ikke kan se noget farligt ved denne situation vidner måske om, at deres barn aldrig før har mødt en hund. For børn river fat i hunde, driller dem, leger vildt, falder, er ganske uberegnelige - som børn skal være. Og når man har boet lidt tid sammen med et barn, så burde man vide det. Så selvom man INTET ved om hunde, så bør man vide lidt om børn efter ... hvor gammel er pigen? ... x antal år sammen med dem hvor man nok har set dem møde andre dyr.

Men jeg kan forstå jeg er ret alene med den håndtering, men det lever vi fint med. Jeg har ikke behov for andres accept af hvordan jeg lærer mit barn at omgås dyr heldigvis.

Er dette også zoos ansvar alene?

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/se-videoen-det-sker-der-naar-man-stiger-ud-af-bilen-i-safari-park/7154185

Kæft nogle idiotforældre. Nogle ting kan ikke afskrives med manglende viden. Er der virkelig folk, der ikke ved, at en gepard er farlig? Jamen så må vi sgu have uddannet forældre bedre da, for så kan jeg godt se, at en bette hund kan anses for harmløs

Dyr er dyr. De kan reagere. Forældre, der er tilstede har altid et medansvar. Uanset hvad der skrives, så ændrer jeg ikke holdning eller omgangsmåde ved mit barn. Men jeg ser også de sager, hvor det går rigtig galt. så det er nok mig den er gal med.

Men det lever vi fint med

• #54   13. maj Mon ikke at Klitgården selv sørger for at den hund ikke kommer i kontakt med børn nu.

Det er jo ikke ligefrem god omtale.

At der er en hund, som folk kan klappe er nok meget normalt sådan et sted. Det kan jeg ikke se noget galt i. Normalt ville der jo aldrig ske noget. Typisk går sådanne hunde frit rundt, og er der noget der irriterer dem så går de bare.

Udfordringen er naturligvis, at der kan jo godt gå galt, en hund er jo altså bare en hund. Uanset hvor søde vi allesammen synes at vores egen lille Fido er, så er der en risiko, omend normalt ufatteligt lille.

Synes det er lidt curling forældre reaktion. Havde det været en af vores unger var det aldrig kommet på facebook på den måde. Sikke da en dramadronning af en far.

• #55   13. maj Hvordan er det curling Martin? Jeg spørger oprigtigt fordi jeg ikke forstår begrebet helt. Jeg troede jeg var begrebet curling fordi jeg ville have siddet med mit barn og holdt hunden væk, mens denne far mere for mig er lade stå til opdragelse? Er jeg curling har jeg det dog stadig fint - jeg mener det er ansvarligt. Og er ligeglad med, hvad andre tænker.

Hele behovet for at smide den slags op er kvalm synes jeg. Det er som om at han "stråler" i opmærksomheden. Og at se på det svarer lidt til at glo på en trafikulykke eller stoppe trafikken fordi man skal køre langsomt forbi og glo

Har hun fået en is af Klitgården mon? Life goes on for de fleste børn efter et bid. Især hvis forældrene tager det roligt, skifter deres blodige tøj og undlader at tage meget dramatiske foto der er hollywood værdig til sociale medier altså... ellers kan sådan en oplevelse sidde i dem længe... også selvom de fik en is. Men håndtere man det oppe fra og ned - dvs som en VOKSEN i stedet, så er det næsten glemt efter en is. Børn er RÅ. De er ikke lavet af beton, men nogle gange skulle man sgu tro de var

• #56   13. maj Og nu vil jeg skride ud i virkeligheden, og lade HG om debatten, for enige bliver vi aldrig. Jeg har også et barn jeg skal have curlet Hav en dejlig dag

Jeg håber nogle gav den lille pige et kram og fik hende til at hilse på en venlig hund kort efter, så oplevelsen ikke får lov at sidde, når nu den tydeligvis sidder så dybt i hendes primære omsorgsgiver, at hele verden skal se ham i blodig skjorte. Der er forhåbentlig en mor med lidt nosser der også, som kan tage hånd om barnet mens faren får sine 15 min...

Nyd det gode vejr Og pas på hundene!

• #57   13. maj @Lens.
    En curling forældre er en type, der altid tuder når der sker deres lille pus det mindste, og det er altid andres skyld. Det er for mig en curling forælder.

Denne lille episode, er bare et af hverdagens små uheld.

Hvordan du håndterer fremmede hunde og dit barn, har jeg ingen holdning til. Du gør jo hvad du mener er bedst, og sådan skal det jo helst være for alle forældre.

• #58   13. maj Nu er jeg kommet meget på Klithusegården og jeg har altid syntes det var komplet idiotisk at have hunden(e?) gående på den måde de gør.

Nu ved jeg ikke, om det er den samme hund som jeg selv har oplevet - men for mig er det bare en situation der skriger på at gå galt, og det gælder begge parter: der bliver jo ikke holdt det mindste øje med den hund, som bare løber løs rundt over hele stedet, og samtidig må gæster gerne tage egne hunde med i snor.

Mit hjerte sidder i hvert fald helt oppe i halsen ved synet af en hund, der render løs på en stor gård med en hel masse forskelligt besøgende, og absolut ingen ejer i syne der egentlig har det generelle ansvar for hunden.

Om det er den ene eller den anden part der har skylden er nok ikke lige til at vurdere, men jeg ville da heller ikke lade mit barn gå hen til en fremmed hund, om det så er gårdens hund eller ej. Derfor har vi også været påpasselig med at tage egen hund med, fordi hunden på gården ikke holder sig tilbage fra at hilse og der ikke ligefrem er nogen i den anden ende af snoren.

• #60   13. maj Jeg er nu ganske enig, Lens.
    Jeg synes det er hul i hovedet at lade små børn pille ved hunde, som er fuldstændig ukendt.
    Og da i særdeleshed uden en ejer, der ved præcis hvad hunden har oplevet og har set hvordan den har det og reagerer.

En hund sådan et sted er så tåbeligt.
    Der er INGEN hunde der kan forventes bare at tåle menneske efter menneske - og sandsynligvis virkelig mange, der ikke aner hvordan man håndterer en hund.

Børn og fremmede hunde er IKKE et fornuftigt mix.

• #61   13. maj Det er egentligt sjovt at tænke på, hvor meget tingene har forandret sig.

Da jeg var ung boede jeg hjemme på gården, da jeg jo havde min egen lejlighed. Mine to Newf'er de rendte helt frit rundt, og da vi var 4 børn og det var et populært sted at være, så var et rend af mennesker der, plus min mor var dagplejemor, og det endda for udadvendte problem børn.

Jeg tror aldrig vi tænkte det fjerneste over, at de to køtere rendte rundt der. Der var heller aldrig nogen ballade med dem.

Men jeg kan huske, at så ændrede kommunerne reglerne, og så måtte hundene ikke længere rende rundt frit, og vi byggede en kæmpe hundegård til dem.

Det pudsige er, at det eneste uheld vi havde med dagplejebørnene var, at en af dem blev bidt i fingeren af en kanin. Den blev næsten bidt af. Det blev af forældrene betragtet som et hændeligt uheld, og så blev der ikke snakket mere af om det.

Kaninen var helt sikkert blevet slået ihjel hvis det var i dag, samt min mor fyret og udstillet på facebook som uansvarlig!

• #62   13. maj Jeg synes, det er ærgerligt, når forældre ikke tager ansvar for deres børn. Selv ved klappe-gederne i zoo havde jeg altid børnene hos mig, så jeg både kunne guide deres adfærd og hjælpe både børn og ged hurtigt, hvis dyret fik nok

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 4 Følgere: 12 Emner: 114 Svar: 4.996
    #63   13. maj Lens, jeg er fuldkommen enig med dig.

• #64   13. maj Hunde bør sket ikke gå som klappedyr, af mange grunde, men særligt fordi for mange fatter for lidt- og hunde indbyder bare til at børn krammer og trykker dem. Osv.

• #65   13. maj Linda L

da er nogle hunde som godt må og har bevis på det at de må bruges som hygge hund som på børnehjem. hjemmeplejen men for en hund som går rundt på en gård, der for mig lyder det lidt mærkelig at en hund som er vant til og være der som lige ud af det blå bider et barn. der må har været et heller andet som hunden har følt sin truet heller forstyrret af

• #66   13. maj Beklager billederne men synes da de skal vises, især med snakken omkring hvor slemt det nu også var.

• #67   13. maj .

• #68   13. maj Og fra stedet hvor hunden bor.

• #69   13. maj Tak Zenta.

• #70   13. maj Måske barnet har rykket hunden i pelsen, måske barnet har skubbet til hunden eller trukket den i læberne... hvad ved vi?
    Måske forældre skulle lære at deres børn er deres ansvar og de skal guider dem når det gælder dyr - og for den sags skyld i mange andre ukendte situatione...
    Alle historier har flere sider og denne er noget en-sidig.
    Det nemmeste er selvfølgelig at tage et billede og forsøge at rejse en "shit-storm" på internettet.

• #71   13. maj #70

Spot on !

• #72   13. maj Sorry, men billederne forandrer intet som helst...

• #73   13. maj Jeg synes det er følelsesporno agtigt at lägge de foto op på fb. Jeg får nok hug for at mene det men min sympati er ved pigen og hun kan ikke välge selv om hun vil have de ting vist og nu er de foto online for evigt... Det kränker mig faktisk på barnets vegne

Og hvem synes ikke det er synd og hun er sød? Så det er virkelig et dårligt valg og helt unødvendigt fra foräldrenes side...

Voksne kan välge hvad de viser. Det kan børn ikke. Jeg bliver dybt forarget simpelthen.

Fint svar fra stedet. Flot de ikke har lagt et foto ud af hunden som hvalp, hunden med hvalpe som mor eller hunden sammen med børn.

På samme måde kunne foräldrene fortälle uden at vise datteren

At politiet ikke går ind i sagen er värd at bemärke

• #74   13. maj Jeg er helt enig, Lens.
    Men det er bekymrende at stedet ikke en gang for alle stopper med at have hunde på den måde.

• #75   13. maj Jeg bor tæt på en bemandet legeplads med forskellige dyr (geder, høns, kaniner, marsvin, mus), som børn må komme ind til og røre, tage op osv. Jeg er RYSTET over at overvære, hvad børnene, som jo ikke ved bedre, får lov til at gøre ved dyrene, mens forældrene/pædagogerne bare står og kigger smilende på børnene der hygger sig. Det er så trist at overvære. Jeg går rigtig tit forbi, fordi det er i en park, hvor man gerne må gå tur med sin hund. Der er stort set altid rigtig mange forældre og pædagoger inde ved dyrene med en hel del børn og det er uendelig sjældent, at jeg har hørt nogle af de voksne fortælle børnene om at behandle dyrene godt, respektere når dyrene gemmer sig, at de ikke vil snakke osv. Man skal altså ikke vide en masse om dyr og dyreadfærd for at vide, at en høne eller kanin som gemmer sig i et lille bitte hjørne eller under et kaninbur ikke er interesseret i kontakt. Det vil jeg vove at påstå ikke handler om manglende viden fra de voksnes side men om manglende respekt for dyrene. Jeg tog snakken op med en god ven jeg har, da vi gik derover sammen med hans lille datter og ham og datteren skulle ind til dyrene. Han lagde ikke skjul på, at dyrene da bare måtte finde sig i det

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 4 Følgere: 12 Emner: 114 Svar: 4.996
    #76   13. maj # 70 - 73
    Fuldkommen enig

• #77   13. maj Det er forfærdeligt, hvis et barn hiver en ged i øret. Tjek!
    Børn må ikke drille hunde. Tjek!
    Find selv på flere. _ _ _ _
    Hvorfor skulle børn være bedre end forældrene? Flertallet går formentlig ind for dyrevelfærd - så længe den er gratis. Flowet i køledisken viser noget ganske andet.
    #forargetmedkæftenfuldafaltforbilligtkød

• AT
    AT Online Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 1.228
    #78   13. maj uddn at havde været der, eller vide boget, så er jeg sikker på at fejlen hverken ligger ved pigen eller ved hunden, men udelukkende et sæt forældre, som ikke har lært deres stakkels datter at omgåes dyr ordentligt

• #79   13. maj Bliver lidt træt i fjæset over den der, Søren - og jeg gider (næsten) ikke at skrive, at jeg køber frigris, friokse, friæg, frikylling .. men hov, der gjorde jeg det alligevel.

Jeg synes det er OK at man gør det så godt som man kan - og at det er helt på sin plads, at man er klar over at man ikke kan vinde alle kampe, men at man i det mindste kan forsøge at vælge rigtigt ...

• #80   13. maj Taget i betragtning af de huller min gamle hund (på 8 kg) fik sat i min arm da jeg skulle pille hende af Liva, så kan dét der dælme ikke kategoriseres som skambidning. Hvis de fjernede blodet så det endnu mindre voldsomt ud (men det er forældrene jo nok ikke interesseret i..). Så hvis det har været en mellemstor/stor hund så skal der jo ingenting til for at der kommer to små huller i et barneansigt!

• #81   13. maj Nu har jeg selv set en barnekind revet op af en hjørnetand fra en retriver/schæfer blanding...Det var IKKE så pænt som det der. At jeg så ikke fatter at forældrene tør lade barnet stå i situationen ELLER stedet har en klappehund hvor alle kan klappe løs???

Stedets forsikring betaler selvfølgelig for svie og smerte, hunden bliver aldrig klappehund igen - barnet bliver nok ikke lige så glad for hunde i fremtiden. Min egen bror, der var ham med kinden, der blev revet op af en hjørnetand...ja, han HADER store, sorte hunde af et godt hjerte i dag. Mig, der var vidne? Jeg gør også...desværre.

• #82   13. maj Hvordan pigen fremover har set med hunde afhænger lige så meget af omgivelsernes reaktion i situationen og fremtidige situationer med hunde, tænker jeg.

Forældrene har ansvaret for barnet, ejeren for hunden. I mine øjne har begge svigtet deres ansvar

• #83   13. maj Jeg synes at gården har sat et alt for højt tolerance krav til den hund. Det er jo ikke i orden for hverken hund eller gæster, at hunden skal sættes i sådan en situation. Det var dømt til at gå galt, og det gjorde det så nu.

Synes det er super fint, at hunden fremover slipper for at være på gården, for det er den vist også bedre tjent med.

- Synes at det er en voldsom overreaktion at kræve hunden aflivet, når hunden jo bare kan komme et sted hen, der ikke sætter så urealistisk høje krav til den. Det vil sandsynligvis være nok til at afværge noget lignende fremover.

• #84   13. maj For ikke at glemme de folk, der mener, at hunde aldrig må bide uanset hvilken situation de sættes i. Det er jo så urealistisk, som det bliver. Det er et levende, følende og tænkende væsen, vi har med at gøre her. Det er jo ikke en robot, der er sat på jorden for at tjene os, som det passer os.

• #85   13. maj #74 - ja, det er ret bekymrende udtrykt, at hunden ikke kommer på Dyregården indtil der foreligger en afklaring - det her er jo et KÆMPE fedt rødt tegn på at hunden ikke skal gå rundt sådan?

Men jeg er generelt heller ikke enig i den måde de kører mange af tingene på (alle besøgende kan frit vade ind og ud til kaniner, marsvin, små kattekillinger osv), og jeg har fundet mange situationer totalt stressende for diverse dyr, så det er intet under, at hunden(e) oplever det samme...

• #86   13. maj Funke kan du huske race? Jeg mener at huske de har dsg og jagthund af en slags? Men det er nogle år siden vi var der

• #87   13. maj Lens: nej overhovedet ikke, jeg er stødt på forskellige hunde deroppe gennem årene. Sidst jeg mødte én var det en pelset hyrdehund af en slags, men jeg mener de havde to gående på det tidspunkt

• #88   13. maj Jeg ved ikke om det var deres for man må have hund med. Nå var bare nysgerrig

• #89   13. maj Når børn lærer at omgås dyr, så er der nødvendigvis dyr indblandet. Nu kan vi da godt lægge al ansvar på den far, der, måske, netop var i gang med at lære barnet at hunde er ae ae.........for han har lige set hunden blive ae ae af andre børn.

Det er mit bedste bud, for jeg hopper ikke på at barnet har revet hunden, at faren er ligeglad, at han ville gå ud af en bil ved løver, at han vil lade sit barn drille geder.

• #90   13. maj Min datter er ikke glad for gederne, så der går jeg selv ind Og man skal IKKE gå ind med en pose med godkendte godbidder, for så kommer der hvertfald geder

Havde fået lokket min datter med, og tænkte mig ikke om, pludselig var vi omringet og nogle af de store hoppede op af mig (Som var det hunde)..

Jeg fik bakset datteren ud og sagde til hende at vi nok IKKE skal gå derind med en pose en anden gang

Jeg blev og fodrede færdig og kom ud til hende igen bagefter..

• #91   13. maj I Madsby Legepark her i Fredericia har klappegederne et KÆMPE opråde.. Og ud over det kan de gå indenfor i deres stald, hvor besøgende ikke må komme..

De fleste mennesker står lige inden for lågen, men børn sniger sig nogle gange ud på det meget bakkkede græs areal

Især når der er små søde gedekid..

Dog den ene dag var der en dreng der blev ved med at gå efter et lille gedekid, den ville IKKE klappes og den kom længere og længere væk fra dens mor, og søgte til sidst ly i et af de "legehuse" gederne har..

Der gik jeg altså efter drengen (som gik efter den hele vejen ind i "legehuset" og sagde at den IKKe ville snakke, og den altså sagde sådan fordi den ikke kunne se sin mor (Den bræede ret hjerteskærende), da han ikke fattede det, tog jeg kidet i favnen, bar den så den kunne se sin mor, som kom travende op efter den.

Han skal være glad for at gederne der er så "veltrænede" de stanger stortset aldrig mennsker, men kan godt stange hinanden (Og så kan man jo komme til lige at gå i vejen), for ellers ville kidets mor helt sikkert havde stanget ham..

Hvis gederne er for stresset bliver der lukket af for besøgende..

Jeg ville ønske der var flere klappegeder der har de samme forhold.. Andre steder jeg har set har det nærmest bare været en kravlegård hvor gederne ikke har kunne få fred eller komme væk

• #92   13. maj Selvfølgelig har forældrene ansvaret for deres barn, men hundens ejer har dælme også ansvaret for hunden. Den skal ikke rende uden opsyn et sted hvor der kommer børn.

Stakkels pige

• #93   13. maj Jeg må indrømme at med den beskrivelse havde jeg forventet et noget mere voldsomt billede af barnet. Altså med store bidsår/bidemærker, men hvis blodet bliver vasket af er det vist ikke så vildt alligevel.

Om hunden skal aflives vil jeg ikke gøre mig til dommer over, men den skulle nok ikke have været på den gård.

I forhold til min egen datter, går jeg som Lens, ALTID ind og guider. Hun har et godt overblik selv, men jeg ville aldrig tilgive mig selv hvis hun kom i karambolage med et sæt tænder/klove/hove/poter eller andet og kom til skade.

• #94   13. maj Selvfølgelig skal forældrene guide.

Men det er da utopi at tro at alle voksne ved hvordan man omgås hunde på 100% korrekt manér.

Selvfølgelig har den far stolet på, at ejerne af Dyregården kun placerede en klappehund hvis det kræ ellers kunne lide at blive klappet af hundrede børn.

Jeg kan slet ikke forstå hvordan forældrene har skyld her - MEDMINDRE barnet decideret har været grov ved hunden. Men mon ikke den bare - som hunde er flest - synes det er rigtig meget minus at blive klappet af fremmede børn.

Jeg stoler sgu da også på at deres islandske heste ikke bukker og stejler når jeg booker en tur på stranden på dem?? Det er da arrangørens ansvar at sørge for at krikkerne er bombesikre! Det samme gælder for de andre dyr på stedet. Og kan de ikke garantere det, jamen så skal hunden jo bare ikke gå der!

Aflivning har jeg ingen holdning til i denne omgang. Det kommer an på så meget.

Men ansvaret, i min optik, ligger tungt på resortet.

Også selvom forældre skal lære børnene at omgås dyr. Det nytter jo ikke hvis dyret bare ikke egner sig til klapning...

• #95   13. maj Annø- Enig, men hvis ikke man som forældre ved hvordan man skal omgåes en hund (eller andre dyr) sp skal man da NETOP holde sig væk.

• #96   13. maj Maj Britt ingen skriver faren har al skylden. Folk siger han har medansvar. Du siger til gengäld feriestedet har skylden 100% Längere oppe

Jeg har I øvrigt aldrig mødt Skøre krikker som leje ponyer... Men jeg satte mig selv derop. For det valg var jeg stor nok til selv at tage

• #97   13. maj Pernille, men helt ærligt så tror de fleste danskere jo nok at de ved hvordan man tilnærmer sig en hund. "Klap den på hovedet". Så derfor påhviler der et kæmpe ansvar på besøgsgårde, for folk VED jo ikke, at de ikke ved hverken op eller ned om dyre adfærd!

• #98   13. maj 100 % til feriestedet.

• #99   13. maj Det handler for mig ikke om at vide noget om dyr men om børn

• #100   13. maj Så foräldre har 0% ansvar... Jamen flot...

• J0hN.
    J0hN. Online Tilmeldt:
    aug 2010

#101   13. maj Både børn og hunde er vist uden skyld.
    Se hvor tosset og uansvarligt forældre kan være.
    https://youtu.be/eje1RJKKDdw

Gå hen til 2 min og 10 ca

• #102   13. maj Man skal netop IKKE klappe den på hovedet når det er en fremmed hund.. Den kan føle det som en trussel..

Jeg prøver at lærer min datter at man skal spørge først (På korskro var der dog en hund der "sagde" ja før ejeren nåede det, og slikkede hende i hovedet :D)

og at man skal stikke håndfladen hen, så hunden kan snuse, og så starter man fra siden, og hvis den er okay med det SÅ kan man gå til oven på hovedet..

Jeg lærer hende også at hvis hunden ikke tager kontakt, så skal man ikke klappe, og det eneste tidspunkt man gerne må ae en hund der sidder og venter er hvis man er 100 på det er en hund man kender..

Hun er ikke altid god til at huske det med at starte på siden og de fleste gange trækker hunden sig når hun bevæger hånden over hovedet for at ae..

• #103   13. maj Frk. Jensen....... Thanks.

Jeg tænker, at det er hvad de fleste tror er korrekt at gøre, ved mødet med en hund

• #104   13. maj Der er altså andre måder at lære børn at omgås dyr.
    Alt er ikke tabt selvom hunde ikke skal klare alle ærter selv og finde sig i behandlingen fra hundreder af hænder.

Og jo, forældrene har sgu et ansvar!
    Skal man også bare sætte ungen op på en ATV'er bare fordi den er der? Kan barnet køre? Ingen ved det. Er maskinen sikker? Dont know.
    Men når nu ressortet har den stående, så...

• #105   13. maj Da vi vi var på Bakken til det der skue i torsdags, der var alle som en, ret søde til at spørge pænt om de måtte klappe hundene.

Selv “små” børn. Det var jeg faktisk ret imponeret af.

Men ok, det kan jo have været børn af andre hunde ejere.

• #106   13. maj Martin eller fra børn hund hold noget jeg gerne vil slå et slag for. Det er virkelig godt for både barn og hund og mor og far

• #107   13. maj CH, der er da kæmpe forskel på, at sætte barnet op på en ATV, velvidende at han/hun IKKE kan køre, kontra at klappe en hund man var overbevist om var flink og gerne ville klappes...

• #108   13. maj Om man kan køre en ATV eller håndtere en hund.
    Begge dele er farlige, hvis det ikke er tilfældet.
    De fleste kan bare godt tænke sig til det med ATV'er.
    Hvorfor er det så svært med en hund (eller andre dyr).

• #109   13. maj Fordi, at de fleste jo er helt overbeviste om at de ved hvordan man hilser på en hund.

Fordi det ikke kræver kørekort.

Fordi det ikke bliver undervist i skolen.

Det er jo ikke allemandsviden, selvom den almindelige dansker TROR at de ved en masse om hundesprog.

• #110   13. maj Men man har vel set sit barn mellem dyr før...for mig står det ret klart at et barn ikke kan håndtere det ig derfor skal guides af voksen.. . Ved man intet om hunde bør man vide det om sit barn eller om børn generelt

Nu skal det jo ikke gøres til raket videnskab at läse hunde og at foräldre har medansvar for børns läring... Det sidste ved jeg godt ikke er på mode dog mange steder

Min hund må I øvrigt gerne klappes på hovedet for det har han lärt er ok. En hund der pakkes ind bliver også sär mener jeg

• J0hN.
    J0hN. Online Tilmeldt:
    aug 2010

#111   13. maj Mange hunde finder sig godmodigt i børn, indtil de ikke mere gør
    Selv jeg går da ikke til fremmede hunde med mindre det er af racen tæppepisser.

• #112   13. maj @Lens.
    Det har jeg aldrig hørt om. Altså barn hund, men det lyder da smart.

Men ok, alle de unger der kommer her i huset, dem har jeg lært, at de skal sætte sig på hug og lade Grosseren komme til dem.

I øvrigt, så håber jeg da, at de fleste hunde kan tåle at et barn hilser på dem.

Jeg ville godt nok blive paf, hvis mine bed et barn fordi barnet klappede min hund på hovedet.

I mine øjne er det noget en hund skal kunne håndtere. Ellers skal man ikke tage den hen er sted hvor der er børn.

Selv de mest velopdragne børn, laver fejl. Ja altså, undtaget de der københavner unger jeg mødte i fredags.

• J0hN.
    J0hN. Online Tilmeldt:
    aug 2010

#113   13. maj #112
    Børn ved ikke altid at de laver fejl, derfor er det forældreansvar.

• #114   13. maj Spot on John

• #115   13. maj Hunde må, skal og bør sige fra, de skal ikke finde sig i grænser der overtrædes.
    Men jeg håber at det er de færreste hunde der vælger at bide et barn i hovedet.

• J0hN.
    J0hN. Online Tilmeldt:
    aug 2010

#116   13. maj Hunden bider det der er nærmest.
    Mine hunde er i hundegård når vi har børnebørnene uanset at jeg mener at de er å så fredelige. (hundene)

• #117   13. maj Nåh, nu tænkte jeg lidt ældre børn end den lille størrelse fra længere oppe.

Jeg har aldrig oplevet, en så lille størrelse komme hen og ville klappe vores, uden at mor eller far var med.

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 47 Følgere: 798 Emner: 167 Svar: 5.064
    #118   13. maj Jeg havde sat børnebørnene i hundegården

• J0hN.
    J0hN. Online Tilmeldt:
    aug 2010

#119   13. maj Jalla
    Jeg skal sætte dig i hundegården sammen med vufferne.

• #120   13. maj Jeg føler slet ikke jeg når igennem her.

JA det er forældrenes ansvar at guide deres børn.

MEN det er sgu da ikke let hvis mor og far ikke ved, at deres viden ikke er fyldestgørende?

Forældrene guider jo derved deres børn bedst muligt - tror de.

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

#121   13. maj Gerne, må jeg proviantere lækre godbidder til hundene først

• #122   13. maj Ork ja foräldre laver masser af fejl. Det betyder dog ikke det er godt nok eller at man er uden ansvar

Jeg laver også fejl men når jeg indrømmer det lärer jeg af det. Se foräldre her ønsker at fremstå som rene ofre. Det er de ikke mener jeg

Barnet er. Som John skrev

Men jeg har skrevet til dem og de har lärt oplever jeg ud fra opslaget. Der er åbenbart mere i historien end der står her. Man skal ikke dunke sig i hovedet som mange ville. Det läre man ikke noget brugbart af. Sket er sket. Det er skräkkeligt men børn er seje.

• #123   13. maj Jeg vil minde om at denne hund går løst omkring uden en ejer i nærheden og bliver håndteret af rigtig mange fremmede børn og voksne.

Det er er altså ret langt fra hvordan hunde normalt lever og også langt over grænsen for, hvad man kan forvente af en hund.
    Det der er der ingen hund, der skal kunne håndtere.

• #124   13. maj CH nej præcis. Resort'et burde slet ikke have en hund gående der.

• #125   13. maj Overhovedet ikke..

• #126   13. maj Det jeg ved (fx om hunde og børn), bør alle vide. Hvis de ikke gør - og i øvrigt ikke handler så klogt, forudseende, ansvarligt og helt igennem virkelig virkelig rigtigt, er de uansvarlige og burde have læst og påskrevet i lange baner af kloge mennesker som mig.
    Ja, jeg si'r det bare

• #127   13. maj Skynd dig ud og undervise i det så lol

Enig annø synd for hunden også og de har også et medansvar

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 7 Emner: 10 Svar: 3.363
    #128   13. maj Jeg mener nu også at man selv skal tænke sig om. Jeg ville ikke engang lade min hund gå hen til en fremmede hund. Børn. Aldrig i livet.

Det ser ikke ud til at den her hund er egnet til den opgave man har givet den. Det er der nok ikke mange hunde der er. Hunden behøver jo ikke fejle noget af den grund.

Synd for både barn og hund.

• #129   14. maj Der er to tabere i det her, hunden og barnet. Det er pisse synd for dem begge. Jeg synes også både forældre og resortet (mest resortet) har fejlet her.

Jeg tror simpelthen hunden har fået nok. Derudover læser jeg det som at hunden går FORBI, ikke hen til, og barnet derfor går hen og aer den. Måske hunden var på vej væk?

Rosa HADER når børn kommer gående/løbende hen til hende for at snakke, normalt tager hun flugten, men hvis hun føler hun ikke kan, ja så ville hun sgu bide ud. Der ville ikke ske en skid, for Rosa er så lille, men det gør det jo hverken mere eller mindre ok. Det er ikke fordi Rosa ikke kan lide børn, hun ELSKER børn der sætter sig ned så hun kan komme til dem. Helt små børn duer hun ikke til og vilde børn er også no go. Men hun mysser og kravler rundt på børnene hvis de sidder på gulvet/jorden.. Og ja jeg har prøvet at Rosa bed ud, for jeg var ikke hurtig nok til at få hende i sikkerhed fra en lille knægt der aldrig havde mødt hende og syntes at hun var så søøøød. Knægten var kun et par år gammel, så han forstod det jo ikke, og hans far skyndte sig at få drengen væk fra lille vuffen. (vi var i eget hjem, så det var gæster der faktisk var velkommen) drengen gjorde hende intet, som i overhovedet, men han kom for hurtigt rendende og Rosa følte sig trængt op i en krog. Der skete ingenting, men hvis hun havde været en større hund kunne der da sagtens være sket noget.
    Af samme årsag holder jeg hende fra børn så vidt som muligt, og lader hende hilse når hun selv vil og ellers ikke.. Når min mor passer dem har hun kun 1 barnebarn på besøg af gangen så vidt muligt, og der er sat klare regler op for børnene. Det fungere fint.
    Rosa er født og opvokset med børn så det er ikke fordi hun ikke har været vant til det, jeg tror simpelthen bare det er for voldsomt for hende med "vilde" børn og det respektere jeg.

Men nu ville jeg så heller aldrig nogensinde i livet bruge nogen af mine hunde, uanset hvor gode de var til børn til klappehund og da slet ikke på den måde som dette resort har.

I vores by har vi en indhegning med geder i parken. Det er virkelig hyggeligt. Der er året rundt en regel om at man IKKE må gå ind i huset til gederne, det er deres helle, derudover er jeg ret sikker på at der lige nu hvor der er gedekid er 100% adgang forbudt inde hos dem, hvilket jeg synes er super fint, fordi de så får lov til at gå i fred til de er lidt større. Man kan stadig fodre dem og snakke med dem, for specielt de voksne kommer gerne hen til hegnet og snakker

• #130   14. maj Annø, jeg tror godt jeg forstår hvor du vil hen: forældrene kan ikke gøre noget anderledes når de ikke ved anderledes. Men samtidig skal man vel stadig stå til ansvar for sin handling selvom det er på baggrund af manglende viden.

Ikke sagt at de pludselig på magisk vis skulle have haft sat sig ind i hundesprog og omgang med hunde, men i bagklogskabens lys måske en smule ydmyg indsigt i, at man aldrig lader sit barn gå hen til en fremmed hund, uanset hvem den fremmede hund så er.

Jeg tror især det er manglen på dén indsigt, bagefter episoden, der er provokerende. Jeg kan selvfølgelig mistolke ordene i opslaget, men når der skrives ".. og alle børn må klappe den" som om det er en slags udstillingsrekvisit, så skaber det et ret uheldigt billede af, at børnene må udfolde sig som de vil bare fordi den er der - og så er forældrene fritaget for al ansvar og fornuft, for børnene jo gerne, ikke?

• #131   14. maj Barnet er én meter fra hunden.
    Hvor mange børneforældre har tilladt deres børn at være én meter fra sig - fx i Zoo, på legepladser ol steder?
    Barnet går ikke hen til hunden. Den går forbi barnet, der rækker ud og aer.
    OK. Hundekyndige ville selvfølgelig have spottet hunden og sikret, at den ikke nærmede sig barnet. Men at bebrejde ikke-hundekyndige, at de ikke fluks fatter, at den hund, alle de andre børn tilsyneladende kan klappe uden problemer, skal de holde deres barn fra, finder jeg noget besynderligt.

Farens posteri af billeder finder jeg smagløst. På den anden side forstår jeg godt, at han er gal over, at stedet har ageret uansvarligt og vel gerne vil advare andre om dette. En sidegevinst er så forhåbentlig, at en masse forældre bliver gjort opmærksom på, at alle hunde kan bide.

• #132   14. maj Vi kom, i en periode, ret ofte, på noget planteskole halløj, hvor man blev modtaget af en hund af en ret så fornuftig størrelse, sådan et lille nips på 40+kg.

jeg må altså indrømme, og det er muligt at jeg er HELT afmarcheret her, at jeg som kunde, besøgende what ever, har en eller anden forventning om, at Fido her IKKE sidst på eftermiddagen begynder at gå og hapse damer i røven, og børn i ansigtet, fordi nu gider den simpelthen ikke have mere med folk at gøre.

Jeg har en eller anden forventning om, at når sådan en hund, den går frit rundt sammen med os andre, jamen så er det altså fordi at den kan, og at jeg ikke behøver at bære rundt på mine unger, eller slå op i dog101 leksikonet på wikipidia for at aflæse den, hvert 5. minut.

Vi havde også en gang en hest opstaldet på en rideskole.
    Der gik der to store hunde rundt også som man blev modtaget af.
    Der var der også en eller anden forventning om, at man ikke behøvede at frygte for baller og haser.

Og det har for mig ikke noget at gøre med at vovserne SKAL finde sig i alt eller agere klappegeder, men at når hunden den går frit rundt blandt andre, så er det fordi at den kan.

Kan hunden ikke det, så må man binde den, fjerne den whatever.

Man kan ikke have et sted, hvor man lever af kunder og besøgende, og vovse render rundt og bider.

Uheld sker, og mon ikke at hunden ikke længere får lov til at rende frit rundt mellem folk.

• #133   14. maj Isabelle det er jo en fordrejning af det folk skriver. Vi skriver foräldre har et medansvar. Mener du virkelig ikke det?

Minion samme til dig

Maj Britt mener 100% ansvar er stedets. Og foräldre har 0% ansvar. Det er det flere er uenige i

• #134   14. maj Hvis mine unger tager hjem til en legekammerat, og der er hund i hjemmet.

Så har jeg altså en eller anden forventning om at den her hund IKKE flyver i ægget på mit yngel, når de klapper den, såvel som de andre forældre også har, også UDEN at der er terpet hundeadfærd i en hel uge op til...

Det er da ikke at fralægge sig ansvar som forældre Lens???

Det er da ikke at fralægge sig ansvar som forældre, at have en eller anden forventning om, at den hund der render rundt, blandt folk, hvor man nu bevæger sig, rideskole/planteskole/ hjemme hos Tante Åse, bider dig eller dine børn.

Jeg kan da i den grad godt forstå at de forældre ikke har tænkt specielt meget over det, for hunden render rundt imellem gæsterne og bliver klappet...

Det kan jeg altså ikke se er at fralægge sig et forældre ansvar, for jeg ville sgu nok også forvente, i en eller anden grad, at den her hund, den bider sgu ikke hvis den bliver aet, for så løb den ikke frit rundt sammen med os andre og hilste på både børn og medbragte hunde.

Jeg har set mange forældre, agere SÅ urimeligt tumpet i forhold til børn og fremmede hunde, hvor jeg har tænkt, hey, det barn bliver bidt en dag, og det har været HOVED rystende dumt...

Men i sådan en situation her, ja der kan jeg egentlig godt forstå at det kommer bag på dem, og straks at skrige lorteforældre, det synes jeg sgu er lidt søgt.

• #135   14. maj Hvis du er til stede har du altid et medansvar omkring dine børn minion. I zoo, hjemme hos folk, i badeland

Det er det vi siger

Men Nej det er ikke på mode at sige. Det fremgår også men jeg står nu fast

Du fordrejer. Ingen skriger noget om lort foräldre og ingen siger man skal terpe hunde adfärd i en uge. Faktisk handler det ikke om at vide noget om hunde jo

• #136   14. maj Jeg har INTET skrevet om at forældrene ikke har et medansvar Lens... Jeg har INTET skrevet om ansvarsfordelingen.

Jeg skriver at hvis JEG kom sådan et sted, så ville jeg have, både som besøgende, forældre mm. en eller anden forventning om, at den her hund, den bider ikke. Jeg ved da udemærket godt at jeg har et medansvar.
    Det har jeg også når vi er ude at handle, for ungerne skal ikke rende rundt og smadre hele butikken.

Shit happens, men så må stedet jo sørge for at fjerne hunden, for så skal den ikke være der.
    de lever af besøgende, så dur det altså ikke at Fido er for ustabil til at rende rundt blandt folk.

• #137   14. maj Så lige en mor der var sur over at andre opdrager på hendes børn. Sjovt sammenfald. Måske man som foräldre bare skulle gøre det selv.. Der er en kedelig tendens til at skubbe ansvar väk hos nogle

• #138   14. maj Men det er det tråden handler om minion. Ikke de andre ting du og Isabelle river frem

• #139   14. maj Uha, men nu er mødre vidst også noget nær det mest hysteriske og sensitive i verden, så pas på med det :D

Er prøvet... HOLD da op

• #140   14. maj Som situationen er beskrevet, synes jeg ikke, forældrene har et medansvar hér. Havde de ladet barnet uden opsyn, ladet barnet tonse voldsomt hen til hunden og/eller ladet barnet genere hunden, havde jeg haft en anden opfattelse - havde jeg givet forældrene et medansvar, men altså ikke i denne situation. Her mener jeg, at ansvaret 100% ligger hos ejerne af hunden/stedet.

• #141   14. maj Tråden handler om at fordele ansvaret?

Og intet andet eller?

• #142   14. maj Jeg var samme sted, samme dag med min datter på lige knap halvanden.
    Hunden har helt sikkert bidt. Ferie centeret har dog på deres fb side lagt et opslag ud hvor der står at der er vidner til det der har en lidt anden forklaring end faren her. Personligt tror jeg ikke på at den har rusket hende feks. Det er biddet for pænt til.

Her er arvingen ved at fodre deres kampæsler

• #143   14. maj Havde opslaget, med samme billede, været skrevet af en hysterisk forældre, der stak heeeelt af over at der sad en sød hund uden foran rema1000, der havde bidt ungen i kinden, fordi at den da skulle aes, så havde jeg sgu rystet på hovedet. For så havde ordlyden nok været noget ala, Bla bla bla, man sætter ikke en hund der ikke kan lide børn foran rema, bla bla bla, lille Alma ville bare ae, bla bla bla, lortehund, bla bla, lorte ejer bla bla..... DER kan vi tale om at fralægge sig ansvar som forældre Lens!

Men som jeg kan forstå det, så render den her hund rundt, mellem voksne, børn, andre hunde, hilser, bliver klappet osv... Situationen bliver læst og forstået, af alle på stedet, også ejer af hunden( for ellers må man da forvente at hunden ikke var der), at det er helt i orden at den her hund bliver aet, også af børn.

Jeg ville da som forældre have svært ved at forvente andet selv, men med det mener jeg da bestemt ikke at jeg skubber ansvaret fra mig.

Og det har jeg altså også lidt svært ved at få øje på at den lille piges forældre gør.
    Og jeg har svært ved at få øje på at de ikke erkender, for hvor står det?, at de ikke selv har en eller anden form for ansvar over for deres datter i situationen...

• #144   14. maj Selvfølgelig har forældre et ansvar for deres barn, og jeg vil da gerne stikke dem lidt medansvar, hvis det sku' være - for de TOG jo ud til den gård, og de LOD jo barnet gå på egne ben et sted, hvor en hund samt andre børn og diverse potentielt farlige dyr bevægede sig rundt mellem hinanden

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 7 Emner: 26 Svar: 2.599
    #145   14. maj Men Isabelle nu ved vi jo rent faktisk ikke om barnet har generet hunden. I den besked stedet har lagt op læser jeg faktisk lidt mellem linjerne at de mener at barnet har opført sig uhensigtsmæssigt.

Personligt mener jeg så ikke man kan forvente at alle børn og voksne opfører sig hensigtsmæssigt overfor en "klappehund" og derfor er det tåbeligt at have en sådan rendende.

• #146   14. maj At politiet ikke laver en sag ud af det er en ret vigtig indikation for os, der ikke var der.
    De har alle informationer - og det er da ikke fordi politiet ligefrem er large overfor hunde disse år.

Sjovt med forventninger. Jeg ville aldrig forvente at hundene der går løs på værksteder og rideskoler var ufarlige.
    Det har jeg simpelthen ser for mange sære af slagsen til.
    Og jeg ville aldrig stole på at fremmede hundeejere kan se når deres hund har fået nok.

• #147   14. maj CH, jamen jeg skriver også at jeg muligvis er helt afmarcheret, når jeg har en forventning om at jeg kan gå og købe tulipaner, uden at være i risiko for at blive bidt af den hund der render rundt blandt mig og de andre kunder/besøgende...

• #148   14. maj Jeg kigger ihvertfald hunden godt ud i sådan nogle situationer.
    Nøj, de kan være mystiske.

• #149   14. maj CH, selvfølgelig, men jeg regner da bestemt med at jeg liiiige kan nuppe den sidste potte petunia med mig, uden at vovse bruger mig som pivedyr...

det er muligt at det er bare er mig, men jeg ville finde det enormt mærkeligt, at have en hund gående, i ens forretning, som man må forvente er ens levebrød, hvis den bed kunderne

Det ville slet ikke give mening synes jeg.

Selvfølgelig kan der ske... ting... og uheld... meeeeen det ville ikke være min første tanke må jeg indrømme, at jeg nok hellere må tage en kæp med ind når jeg køber tulipanløg

• #150   14. maj Minion jeg skrev lidt Längere oppe hvad det handler om. Står det ikke der? Svaret på det du spørger om altså

Ellers enig med ch. Politiet går ikke ind i sagen. Det er interessant

• #151   14. maj Det er da muligt, at den lille pige har aet hårdhændet - har hevet hunden i pelsen eller dasket den på hovedet. Jeg ved det, i sagens natur, ikke.

Jeg bruger at sige, at Lina var ansat som pædagoghund på min skole. Ejerne af den bidende hund havde vel "ansat" den som klappehund. Vi er helt enige om, at dette er komplet tåbeligt og afgjort ikke fair overfor hunden - eller de børn, der risikerer at blive bidt.

• #152   14. maj Nu står der ikke i startopslaget at barnet har stirret hunden i øjnene, domineret den, sat knappenåle i hovedet på den og bla bla bla...

Jeg var første kuld uddannet "Barn og Hund" under DKK, jeg havde whippet og RR med, jeg tog rundt på en bunke skoler. HVIS en af mine hunde havde bidt, så havde det IKKE været skolens ansvar, forældreansvar, barnets ansvar, DKKs, men helt og holdent MIT, for jeg lader MIN hund gå rundt blandt børn.

På samme måde er ansvaret her stedets, og ingen andres, som det er beskrevet i startopslaget.

Det kan sagtens komme frem senere at faren er dranker og var pissefuld, at ungen sparkede hunden, at faren sad ude i bilen.....digt selv videre..

• #153   14. maj En hund der går frit rundt på den måde, skal jo være en type der kan håndtere børn. Det siger vel sig selv.

Hvis ungen bare har stukket hånden ud, for at klappe hunden, og den så har bidt, må der være noget galt med den. Der er der da ingen normale hunde der gør.

Hvis barnet har slået hunden, så skal den være af en type som bare går sin vej.

Nu ved jeg ikke hvilken race det var, men skulle jeg have en fritgående hund, så ville jeg vælge en af de store rolige racer, for de er ikke følsomme.

Der skal normalt meget til før end at de reager. Specielt overfor børn!

For forældrene kan være nok så opmærksomme, børn gør alligevel nogen dumme ting ind i mellem.

Fordelen ved hunde kontra alle andre dyr er i mine øjne, at de er ret smarte og godt ved at børn er børn.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

#154   14. maj Øh nej selvfølgelig står der ikke i startoplægget hvis pigen har gjort noget uhensigtsmæssigt for startoplægget har sakset fra faderens facebook-opslag.

Men som sagt så er jeg helt enig i at stedet bærer et stort ansvar for man KAN ikke regne med at børn ikke vil rende efter hunden, hive den i ørene osv. Så det er simpelthen for DUMT at have en offentlig "klappehund".

• #155   14. maj Der er tale om en 8 årig hyrdehund som har levet hele sit liv der og altid gået frit omkring. Den ejes af resortets forpagter.

Politiet går ikke ind i sagen men afviser umiddelbart at uddybe pt pga travlhed med sager i weekenden vold osv. Resortet skal i kontakt med familien med henblik på en videre dialog

Der er tydeligvis mere i det her end der er kommet frem. Lad os se om det kan komme frem. Der er vel vidner

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

#156   14. maj Ja hvis man skal tro stedet, så er der jo flere der har set episoden, så mon ikke politiet har styr på hvad der er sket.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 7 Emner: 10 Svar: 3.363
    #157   14. maj Så er der også noget i vejen med alle de hunde jeg har haft. Ingen af mine hunde ville kunne leve sådan en tilværelse.

Jeg forstår ikke man har så stor tiltro. Uanset hvor man tager hen,tager man også en risiko. Rideskole,tivoli,bondegård osv. Der er ingen garantier her i livet.

• #158   14. maj Når jeg sætter mine unger i Vikingebådene i Tivoli, så er det ikke mit ansvar at de både er i forsvarlig stand. Når jeg sender mit barn på rideskole, så skal jeg stole på at de rideskoleheste er skikkelige dyr. Når mit barn tager kørekort, så skal jeg stole på at kørelærers bil overholder alle foreskrifter.

Når forældre og børn spørger om de må klappe mine hunde, så skal de stole på at det er ok med Juice og Andy, når jeg siger at de kan klappe løs på de to, Amie går væk, lad hende være. MIT ansvar at holde Amie væk, for jeg ved, hun ikke er glad for fremmede.

Det er faktisk såre simpelt.

Og ja, så sker der uheld, men ansvaret ligger nu engang, hvor det ligger, og her ligger det ved hundens ejer, der lader den vade rundt uden opsyn.

• J0hN.
    J0hN. Online Tilmeldt:
    aug 2010

#159   14. maj Ansvaret for mine børn er mit og mit alene.
    En hund der bed en af dem i ansigtet fik et los så samtlige indvolde blev udskidt i raketfart.

• #160   14. maj Når mine børn har været på lejrskole, koloni, så har jeg overdraget ansvaret til de voksne, der er med, og jeg stoler på at de tager det ansvar seriøst. At der er redningsvest på kanotur til dem, at der køres efter forhold på turen til Sverige, at der er dit og dat.

Tog du med på koloni, John??

• #161   14. maj Så John...

hvis to børn, en bror og en søster, spørger om de må klappe min hund, og jeg siger ja det må de gerne, deres mor er med...

Søsteren klapper hunden, den logrer med halen, broderen klapper den, og hunden bider ham i kinden...

Så er det moderen der ikke har været sit ansvar voksent?

• #162   14. maj Dette barn var ikke på koloni..
    Skulle vi ikke nøjes med et scenarie

• J0hN.
    J0hN. Online Tilmeldt:
    aug 2010

#163   14. maj #160
    Næ men ansvaret overlod jeg til andre forhåbentligt voksne voksne

Min umiddelbare reaktion ville være et hårdt frispark med højrefoden.
    Sådan er jeg indrettet.
    Sorry vi snakker om et dyr der bider et barn.Kunne aldrig finde på at sparke barnet som er ganske uskyldig i hændelsen.

• #164   14. maj Minion, du sidder ved siden af og holder øje med hvad der sker, kigger på hunden..

• #165   14. maj Okay, men hvis nu at min datter har venner på besøg...

de løber og leger i haven, min hund bider den ene kammerart...

Er det så moderens ansvar? Er det barnets forældre ansvar?

hvis de, forståeligt, bliver drønhamrende tosset på mig, er det så bare ærgeligt sonnyboy, det er sgu jeres ansvar, og i skal ikke forsøge at skubbe det over på mig??

Eller omvendt... er det mit ansvar hvis min datter bliver bidt hos en kammerart?

Og hvis jeg bliver vred, så forsøger jeg blot at lægge ansvaret fra mig?

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

#166   14. maj Nu er der jo forskel på scenarier hvor man overdrager barnet til andre voksne, der dermed påtager sig ansvar og så være med barnet et sted hvor der render løse hunde rundt.

Ja stedet har det største ansvar fordi det er fucking dumt at have en "klappehund", men jeg ved da at jeg som barn aldrig havde fået lov til at gå hen til en fremmed hund og klappe den.

• #167   14. maj Ansvaret er den voksnes, som skal passe på barnet.
    Men igen.. forældrene VAR tilstede her.
    Hunden var fremmed, ingen synlig ejer.

• #168   14. maj Kan ikke helt forstå den der med at folk går så højt op i at politiet indtil videre ikke gør mere i sagen.
    Det skete for hvad, 2 dage siden? I en weekend hvor de sikkert havde mere travlt med fodboldbøller og fulde mennesker.
    Hvad er det politiet skulle have gjort mere lige nu?
    Have hentet hunden på stedet? Rejst sigtelse på stedet? Smidt om sig med krav og tilhold?
    At politiet indtil videre ikke har hentet hunden eller uddelt bøder er sku ikke en rettesnor for ret meget.
    Det ses jo ofte at folk i bidsager først får afhentet Fido et par måneder senere.

• #169   14. maj Nu var det her et svar til John omkring at ansvaret ALTID var hans. Ja, vi holder os lige til et scenarie, så ingen ATV.

Ida, mine havde heller ikke fået lov til at gå hen til en fremmed hund, og som jeg læser det, så kommer hunden til pigen, der siger Hej og aer den. Hunden bider.

Det kunne have været mine unger, der havde stået i den situation.

• #170   14. maj Jeg forstod, at det var en hyrdehund. Kan noget være mere retarderet end at lade sådan en type gå løs blandt fremmede børn?

• #171   14. maj Hvordan kan det være at hundefolk overraskes af, at hunden kan blive overvældet når den selv har bevæget sig i retning mod den der er bidt?
    (Denne gik ikke til barnet, men forbi det, iøvrigt)

Man bliver altså nødt til at åbne øjnene, når man er i nærheden af hunde..

• #172   14. maj ..ATV, eksemplificering, ikke er nyt scenarie..

• #173   14. maj Er nu ikke overrasket over at en hund den bider...

Er mere måden forældrene skal have smidt i hovedet at det er deres egen skyld og deres ansvar... For jeg er er ikke 100% enig i den ansvarsfordeling må jeg indrømme....

• #174   14. maj Og når nu 19 andre har kunne klappe og ae hunden, hvordan skal man så kunne forudse at barn nummer 20 ikke kan?
    Noget jeg altid synes er sjovt, det er hvor bagkloge folk altid er .. Ja bagefter.

• #175   14. maj #170

Det kommer vel nok an på om det er en vogtende hyrdehund - for så er det dælme dumt! Uanset hvad skulle en hund ikke gå løs på den måde uden opsyn, når der kommer mange fremmede mennesker.

Min Kenzie er da en hyrdehund, og hendes søn er en meget dygtig skolehund

• #176   14. maj Ingen racer er skabt eller egnet til det der.
    Jeg må indrømme at jeg netop ville tænke at hundens lunde ville blive kortere og kortere jo flere, der pillede ved den.
    Min unge skulle dælme ikke være nr 20.

Ingen siger i øvrigt at 100% af ansvaret er forældrenes.
    De har et medansvar, men hovedansvaret er resortets.
    Sorry, men I må undvære en procentfordeling..

• #177   14. maj Nej, ingen hund skal være “klappehund” der render rundt uden opsyn blandt fremmede børn og selv på et tidspunkt må sige fra, når grænserne er overskredet for mange gange.

Der har hundeejeren så et meget stort ansvar. Det er jo hundens ejer, der har ladet hunden gå på den måde. Man kan ikke forvente, at alle mennesker der kommer ved en masse om hunde.

• #179   14. maj Jeg tror da sådan set godt de fleste voksne ved st dyr kan reagere instinktivt og uhensigtsmæssigt uanset hvor godt de er trænet til at være i en gives situation. Det tror jeg sådan set også godt forældrene her ved.
    Men de vil så nu gøre obs på at hunden har reageret skidt og hvis de ikke føler sig hørt fra stedets personale eller ejer så går de jo skridtet videre med og lægger det online.
    De har vel også stået i en situation de ikke ved hvordan de håndterer bedst muligt og ja så gør man nogen gange dumme ting.

Jeg tror da de fleste godt kan se fornuften i at den hund ikke er klappehund mere.

• #180   14. maj Jeg kan se at Ekstra Bladet er holdt op med deres ubådsmorder føljeton - og folket higer !!!!

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

#181   14. maj Hunden kaster hende til jorden og rusker?

Ej, eb, så var pigen nok kommet noget mere til skade men det sælger jo selvfølgelig ikke aviser, at hunden har fundet sin grænse overskredet og deraf har markeret

• #182   14. maj Ej så koger de da også suppe på det. Der er lige nogle aviser der skal sælges hva.

• #183   14. maj #182

Dejligt at se, at der er købere her i tråden ...

• #184   14. maj #181

Vil du kalde det der en markering?

• #185   14. maj Hvordan er historien opstået om at det er en "klappehund"? I TS's startindlæg?

Som jeg læser det, er hunden en del af ridecenteret. Det er noget aussie eller BC, og den færdes på ridecenteret. At den er "klappehund" er vist nok noget nogen har fundet på.

Og så undrer jeg mig igen og igen over hvordan folk kan gå i selvsving og skynde sig at placere ansvar. Ingen herinde kender HELE historien, og ingen ved hvad pokker der egentlig er foregået. Måske er hunden sindssyg, måske er ungen en lort, måske, måske, måske...

Jeg passede verdens rareste og mest skikkelige hest engang. Imens jeg passede ham, sparkede han ansigtet i smadder på en anden pige. Hun brækkede en masse tænder og knogler i ansigtet, og har stadig mén efter det i dag. Situationen: hun tabte et trækketov til en anden hest bag min, den anden hest nappede mig i røven, min kvitterede med et lille tjat med bagbenet. Uheldige omstændigheder, men kæmpe konsekvenser!

Dyr er dyr, og dyr er uforudsigelige. At påstå at de skal være 100% sikre over for børn, handicappede, biler, hvad ved jeg, er ikke realistisk. De er dyr!

• #186   14. maj “At påstå at de skal være 100% sikre over for børn, handicappede, biler, hvad ved jeg, er ikke realistisk. De er dyr!”

Det er ikke realistisk, nej, derfor skal de være UNDER OPSYN af ejeren (eller en anden der kender hunden godt og kan tage ansvar), når hunden færdes frit blandt fremmede børn!

• #187   14. maj Der findes ikke bedre Ekstrabladsjournalistik end et billede af et barn med blodigt ansigt.
    Sådan noget kan få liv i kludene på Nationen!
    Og hos segmentet

• #188   14. maj ... og mennesker skal huske deres børnelærdom. Gå ikke hen til fremmede hunde..

• #189   14. maj #187

Åh gud ja - man må bare elske det

• #190   14. maj Hvis en operation i et ansigt er påkrævet, så har den jo ikke bare markeret Salla...

Hunden har bidt, så langt er vi vel enige....

Og ja EB er EB... Men jeg forstår stadig ikke den her hunds funktion i det er cirkus...

For tråden ryger ret hurtigt på at den her stakkels lille hund bliver udsat for utallige overgreb dag ud og dag ind, og nu var staklens grænse altså nået.

En sparker så ind med, at den her hund bare render rundt, som det passer den, uden opsyn, har alle dage gjort det...

Og når jeg læser den her artikel her, så kommer hunden, helt tilfældigt forbi de her 2 børn, og sætter sig i ansigtet på den ene barn, da der tages kontakt.

Det lyder jo lidt som om at den her hund ikke just er en del af hele det her klappe kage koncept, og ikke er påtvunget kontakt med noget eller nogen som helst.

Nu skal jeg endelig passe på med at sidde og kloge mig alt for meget, men er det ikke ret almindeligt, at hvis en hund ikke ønsker at man piller ved den, ikke ønsker at snakke med en, at så går den sin vej? Hvis den altså kan, som den her jo reelt set sagtens kunne?

Hvis den her hund her, den bare laller rundt i det her område, sammen med heste og hvad ved jeg, uden opsyn ( fikst i øvrigt) så kan den vel reelt set bare... gå sin vej?

De hunde jeg møder, der ikke bryder sig om børn eller kontakt, de viser det meget ofte så tydeligt at selv en blind ville fatte det.

Eller er jeg bare blond igen?

• J0hN.
    J0hN. Online Tilmeldt:
    aug 2010

#191   14. maj #190
    Nej du er ikke blond. Kender udemærket din hårfarve.
    Og du har ret i dette indlæg

• #192   14. maj Når pigen skal opereres ikke bare en men to? gange, så er det vist alt andet end en markering.

• #193   14. maj Zenta: Hun opereres anden gang for at fjerne dræne såret for betændelse (det står i artiklen). Det har ikke en skid at gøre med hvorvidt hunden markerede, skambed, kyssede eller aede med tænderne, men med tilstedeværelsen af bakterier enten i dens mund eller på pigens hud, som så er kommet ned i såret og har forårsaget en infektion. Det er rigtigt synd for hende.

Men lad nu være med at gøre det til et eller andet endegyldigt bevis på at dyret smadrede hende ned i jorden og prøvede at nå ind til hjernemassen gennem hendes næse.

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

#194   14. maj Jeg har ikke læst hele artiklen. På det første billede med isen, ja, der ville jeg kalde marketing.
    Men det har så været mere end det.

• #195   14. maj Nej, en hund går ikke bare.
    Er der ikke snart rigeligt med eksempler på det?
    Det burde stå lysende klart.

• #196   14. maj