{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Hundebur for 100'rende gang {{forumTopicSubject}}

Vi har købt ny bil som vi skal have hundebur til. Og hundebur er helt nyt for mig smiley
Jeg har solgt min elskede elskede elskede Aygo smiley og købt en "Stor" Station car.

Men hvad er tommel reglerne for størrelsen?
Jeg tænker at hun nemt skal kunne ligge ned og kunne sidde oprejst, men jeg synes alle er max 70cm. Og Sally er godt 80 høj når hun sidder ned.

Her er det nye lokum smiley


Kommentarer på:  Hundebur for 100'rende gang
  • #1   17. maj 2018 "Med hvad er tommel reglerne for størrelsen?"
    At det ikke er størrelsen, men gørelsen smiley



    Og tillykke med slæden smiley


  • #2   17. maj 2018 Jeg ved ikke om du prøvet at sige at du bedre til at autocorrect end min mobil smiley eller citere en mand du engang var sammen smiley

    Og tak... Men se min gamle 250.000km Aygo smiley


    profilbillede
  • #3   17. maj 2018 Haha smiley

    Og sikke en fin lille bil du havde smiley
    Nu har du både skiftet farve og størrelse smiley


  • #4   17. maj 2018 Det skal være så stor at hunden kan ligge udstrakt i buret. Jeg

  • #6   17. maj 2018 Jeg prioriterer helt klart længde over højde.

    Ulvar er omkring 50-53 cm over skulderen stående, og mit bur måler 58 cm i højden. Det er 90 cm langt, og det giver ham god plads til at ligge både "rigtigt" med poterne strakt frem, men også plads nok til at han kan ligge rigtig godt på siden og snorke smiley

    Højden bruger vi ikke alligevel, da han altid ligger, når vi kører, uanset om han er i bur eller ej.

    Billede for idé om størrelsen ( Bare ignorer den skuffede våde hund smiley )


    profilbillede
  • #8   18. maj 2018 Svenskerne har nogle meget strikse regler for hundebure til bilen:
    Burets længde skal svare til hundens længde fra snude til sædeknogler i stående stilling gange 1,10

    Burets bredde skal svare til hundens bryst bredde gange 2,5. Hunden skal kunne ligge ned og vende sig uhindret

    Burets højde skal svare til højden over hundens isse i den stilling, hvor den er højst

    Taget af buret må højst være 5 % kortere end burets længde

    Hvis du transporterer mere end en hund i buret, skal bredden for hver hund øges med brystbredden af den største hund.


  • #9   18. maj 2018 "Burets højde skal svare til højden over hundens isse i den stilling, hvor den er højst "

    Altså hvis hunden er højere når den sidder, er det så den stilling der tages udgangspunkt i?
    Jeg synes der er langt imellem bure der er over 70cm smiley Sally er godt 80cm-ish når hun sidder ned.


  • #10   18. maj 2018 Perle er 67 cm høj over skulderen. Hendes bur i min bil er 55 cm bredt, 100 cm dybt og 75 cm højt. Hun kan ikke ligge sådan totalt fladt på siden og nej hun kan ikke sidde eller stå med hovedet højt. Men hun kan stå, sidde eller ligge rimeligt komfortabelt og hun kan nemt vende sig rundt i buret.
    Den der som svenskerne har med at højden på buret skal svare til højden over hundens isse når den er højest er helt i skoven - og gælder heldigvis ikke her i DK smiley Det ville begrænse os med store hunde noget i vores bilkøb smiley I min Touran er højden i varerummet 95,5 cm. Det ville formegentlig lige kunne slæbe an. Men hun ville aldrig kunne komme med i mands Passat med en højde i varerummet på 80 cm. Den har vi været i Sverige i med hundene mange gange uden at de har sagt noget om størrelsen på buret som hundene sidder i (et variocage dobbeltbur i den bil). Vi er faktisk blevet udtaget til noget ekstra kontrol 2 gange uden at de har ymtet noget om buret.
    En af mine træningskammerater har købt sådan en bil som din for ganske nyligt, Hakon havde et bur der passede i den.


Kommentér på:
Hundebur for 100'rende gang

Annonce