{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.427 visninger | Oprettet:

hundemor lagt på sin hvalp så den er blevet helt blå {{forumTopicSubject}}

helt forfærdeligt at finde hvalpen slap og blå - har lige været hos dyrlægen som siger at den ganske givet er blevet lagt på af hundemor - den har fået lidt binyrebarkhormon og vi skal sikre den får mad nok men dyrlægen tror desværre ikke der er meget at gøre - det næste døgn afgør det

nogen her med erfaringer ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hundemor lagt på sin hvalp så den er blevet helt blå
  • #2   18. maj 2018 ja bare for sent smiley var den død da du fandt hvalpen eller stadig i live som vores er ??

  • #3   18. maj 2018 Hvis den nu overlever ricikere man så ikke en hvalp med udviklingsproblemer.
    Jeg tænker har den manglet ilt i så lang tid den er blå kan den jo have andre skader end bare fysisk.

    Jeg havde nok bedt dyrlægen aflive hvalpen. Især hvis der er andre i kuldet.


  • #4   18. maj 2018 den har kun lagt kort tid under sin mor - derfor den ikke er død men det gør den jo nok smiley ...... han snakkede ikke om risici ved udviklingsproblemer - men at det næste døgn afgør om den overlever..

  • #5   18. maj 2018 Jeg har en enkelt gang pustet liv i en hvalp, som tæven havde fået lagt sig på. Jeg troede den var død, stod med den i hånden og overvejede, hvad jeg skulle gøre, da jeg pludselig mærkede et hjerteslag. Der var godt nok længe til at jeg følte det næste hjerteslag, men den kom og der var ikke nogen efterfølgende problemer.

  • #6   18. maj 2018 dejligt at høre - håber det samme for vores ...... smiley smiley

  • #7   18. maj 2018 hvor lang tid gik der før den blev ok igen ?? vores spiser ikke selv men får mælk af en sprøjte - mælk taget fra morhunden


  • #8   18. maj 2018 Det er mange år siden, så jeg kan ikke huske præcis hvor hurtigt, den var frisk igen, men der gik ikke så lang tid. Men måske var den ikke lige så dårlig som din, det er jo svært at sige. Jeg havde stænger i kassen, men alligevel var det lykkedes den at komme ind under sin mor.

  • #9   18. maj 2018 Ohh. Hjerner, der mangler ilt, har meget ofte en tendens til at have synlige bivirkninger - og virkelig mange skjulte bivirkninger der først løbende dukker op. smiley Jeg ville være meget nervøs for en hvalp med iltmangel, når hjernen er så skrøbelig. Jeg tror ikke jeg havde turde få en hvalp, der havde modtaget iltmangel.

  • #12   18. maj 2018 han døde ...........

  • #14   18. maj 2018 Det gør mig ondt smiley Jeg kondolerer for tabet.

  • #15   18. maj 2018 tak smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

  • #16   18. maj 2018 smiley årh, det var synd. Kondolerer!

  • #17   18. maj 2018 Øv men nok det bedste for hvalpen alligevel. smiley


  • #20   18. maj 2018 hej Isabelle ... ja det var en sund og fin hvalp sagde dyrlægen - men kunne altså ikke tåle at blive klemt ... der var to hvalpe og nu er der kun en - vi holder godt øje med hun ikke klemmer den der er tilbage - begge hvalpe super fine men den ene blev kun 1 dag smiley



  • #21   18. maj 2018 jeg har de her tanker ... kunne jeg have gjort noget - hvorfor sov jeg også - hvad gør vi forkert - hvalpene er jo fine og sunde - hvorfor skal det så ske ???? o.s.v. Hvalpekurven står lige neden for sengen - hvorfor har jeg ikke hørt det ??? o.s.v. - og skælder mig selv ud ... for f........ da også - du burde kunne sørge for det ikke sker o.s.v men aner virkelig ikke hvad jeg skulle eller kunne have gjort ???????

  • #22   18. maj 2018 Her er de begge - babyboy blev klemt og kunne ikke holde til det smiley Lady er stadig her - håber det bedste

    profilbillede
  • #23   18. maj 2018 Er det samme tæve, der har været så uheldig med hvalpene de seneste år?

  • #26   18. maj 2018 Han er da også meget mindre?

  • #27   19. maj 2018 Tusind tak for jeres kommentar Isabelle og Pia med Guldvingerne - et eller andet sted håber jeg I har ret i at der ikke var noget at gøre og at det ikke er fordi Baby har lagt sig på sin hvalp ..... Det vil betyde at vi ikke skal være så bange for Lady .... Lige nu sover vi på skift så der hele tiden er en vågen ved hvalpekassen og hvis der er den mindst knirken eller mini piv fra hvalpekassen så er vi klar !! det er hårdt psykisk at tro at jeg er skyld i at Baby Boy døde fordi jeg faldt i søvn i går nat. smiley smiley smiley

    Dyrlægen sagde bare at de begge var super fine men ja den lille vejede kun 66 g og det er det mindste vi har set. Han var til gengæld sej til at finde bryst og spise så vi håbede bare han snart tog på... smiley smiley

    Her er de begge godt i gang med at spise - Baby boy ved de nederste og Lady ved de øverste bryster.

    Baby er selvfølgelig også ked af hun ikke har sin dreng mere, men heldigvis har hun Lady, som er ved at være en fin rund hvalp på 120 g og som vi våger konstant over smiley smiley smiley .




    profilbillede
  • #28   19. maj 2018 Ja Zenta og Laikas mor - han er halv størrelse af sin søster - Baby Boy vejede 66 g og Lady 118 g ved fødslen... men han var en lille sej en der glad spiste løs ..

  • #29   19. maj 2018 Hej Ulla M - den blev 1 døgn - der er 2 hvalpe og ja - nu er der kun en

  • #31   19. maj 2018 tak for din kommentar Kennel Hearthitter - håber du har ret - så vil Lady have store chancer for at klare sig - hun vejer allerede 145 g og ser ud til at stortrives smiley smiley

  • #32   19. maj 2018 så er mor og datter faldet total i søvn - nogle gange kan det være svært at se Lady fordi hun har samme farve som Baby og de falder helt sammen smiley smiley

    profilbillede
  • #34   19. maj 2018 Åh Isabelle - det gør mig ondt smiley det er hårdt og specielt når hun døde i dine hænder efter 2 døgn hvor jeg ved du har kæmpet smiley og hvor var hun kær og smuk smiley og ja - lille ...

    Babyboy vil altid være en del af vores folk også selv om han kun blev et døgn - han var utrolig kær og Baby lå ved ham da han døde, han faldt i søvn i hendes arm og vågnede ikke igen, hun sad og vaskede ham i et stykke tid bagefter - hendes måde at sige farvel ..... smiley smiley

    Heldigvis holder Lady Baby beskæftiget men Baby har ikke spist i et døgn og vi må finde noget ekstra lækkert så hun vil spise igen.....


  • #36   19. maj 2018 Nemlig Isabelle - nogle forstår det ikke men selv de hvalpe vi har haft i kort tid er elsket og savnet smiley smiley alle i ens flok er jo ens familie og de kravler ind i mit hjerte fra de kommer ud .... Har også grædt over Babyboy og forstår slet ikke det skulle ske men har affundet mig med at han måske ikke var færdigudviklet med hans lunger.... Babyboy bliver begravet under netop en rosenbusk hvor hans mormor passer på.... smiley smiley

    Og hvor er det en utrolig smuk rose du har valgt til Bella ... perfekt symbol...


  • #37   19. maj 2018 Det var trist, at den lille han ikke klarede det. Især nok af hensyn til Lady, fordi det er godt for hvalpe at have kuldsøskende, men når jeg ser det billede af de to hvalpe, så er jeg enig med Pia, han ser ikke fin og sund ud som tævehvalpen gør.

    Og så er det altså bare en del af at opdrætte, at nogen gange går det galt, man mister en hvalp eller endnu værre tæven. Lige så fantastisk som det er med det kuld, hvor alt bare går godt, lige så hårdt er det, når man kæmper for at holde liv i en hvalp, og den så alligevel ikke klarer det.


  • #38   19. maj 2018 Tak for din kommentar Lene N, ja det er hårdt og ja ville ønske at Lady havde søskende og babyboy var smuk og kær og stædig og kæmpede så det er så trist .... smiley

Kommentér på:
hundemor lagt på sin hvalp så den er blevet helt blå

Annonce