{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.342 visninger | Oprettet:

Kompromis med valg af hund {{forumTopicSubject}}

Jeg læser ind imellem herinde, at folk godt vil have en race men at de skal "bede om lov" / "have manden overtalt" osv.
Dette naturligvis med et glimt i øjet, men alligevel.

Jeg tror nok at jeg er indrettet på den måde, at VIL jeg have en hund af en bestemt race, så køber jeg mig sådan en smiley
Omvendt .. så må man jo ind imellem vise sig fra sin pæne side og tage lidt hensyn til sin bedre halvdel, det kan jeg godt se.

Men - har i hunderacer, som I ikke "måtte" få og derfor købte nogle andre, for at sikre husfreden ?

Jeg er et langt stykke af vejen ligeglad med hvad kæresten køber af hund - blot ville jeg lægge mig ekstremt meget i selen for at få ham på andre tanker, hvis det var en rotweiler han lige pludselig ville have.
Jeg ved at han kun meget svært ville acceptere, at jeg fik en schæferhund .. men omvendt så tror jeg bestemt, at han ville kunne leve med det, hvis det var mit valg.

Hvordan har I andre det ?
Sukker efter drømmeracer, og bander manden langt væk, fordi han sagde nej eller hvad ?


Kommentarer på:  Kompromis med valg af hund
  • mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 3 Emner: 36 Svar: 137
    #1   25. maj 2018 Min kærestes højeste ønske var en ruhåret hønsehund, men det kunne jeg slet ikke forlige mig med. Foreslog andre hønsehunde, men nej tak sagde han.

    Så vi endte med en ny kleiner i stedet for smiley


  • #2   25. maj 2018 Dem er jeg ellers helt vild med - de ruhårede smiley
    Men kleineren er altså også en rigtigt lækker hund smiley


  • #3   25. maj 2018 jeg har altid ment jeg skulle have skotte, ligesom de sure gamle damer havde i n´min barndom smiley ... er vokset op ed Airdale, og manden med Undulat smiley ... han havde ingen holdning da vi fik første hund ...

    Men jeg kan godt forstå det med at der nogle steder skal være kompromis ... det er langt fra alle der har din og min hund, og måske hver deres træning/dagligdag med denne .. mange hunde er familie hunde, et fællesansvar og et fælles arbejde, så jeg kan godt forstå man skal være enige ...

    Jeg har mange racer jeg kunne drømme at få, ved ikke om der er en manden ville nedlægge veto mod ... jo måske dem han synes er grimme, Bull Terrier og Hårløse fx ..


  • #5   25. maj 2018 Jeg er endnu ikke gået på kompromis med hundevalg for min mands skyld, men hvis jeg skal have en hønsehund, vil det kræve en del bearbejdning, for han er sk*de bange for dem!
    Når vi er hos min far med to stk sidder han på det yderste af stolen og er ikke specielt stolt ved situationen.
    Dog mener han, at det vil være noget andet, hvis det var vores egen hund, men det kommer nok til at kræve lidt tilløb at overbevise ham om lige den race. Hvis jeg vælger vizla, weimeraner eller lign har han slet ikke samme forbehold.

    Jeg har stadig en unghund, som kræver en masse træning, så det kommer til at vare et par år før der kommer en stående hund ind i huset. Så der er tid til at vænne ham til tanken.



  • #7   25. maj 2018 Vi har begge vetoret.
    Det heldige er, at vi er ret enige om race.
    Køn har vi haft oppe at vende nogle gange, dog.

    Vi har ikke rigtig noget, der er delt op i din og min. Alt er vores og vi vælger sammen.


  • #8   25. maj 2018 Jeg har sukket efter en korthåret Vizsla i mange år, men må indse at den simpelthen er for blød. Min kæreste er ikke en der tæsker hunden - det må I endelig ikke tro - men han har en hård facade. Han ville helt ubevidst knække så blød en hund. Han store drøm var at jeg fik en korthåret hønsehund (gerne en tæve så han kunne bruge sin hanhund og få en efterkommer af sin hanhund) men de er simpelthen for "vilde" efter mit sind. Så han blev lidt knotten da jeg bestilte en ruhåret hønsehund (bliver født om 10 dages tid), men da den kommer fra en af vores gode venner, så var det et udmærket kompromis for begge parter

  • #9   25. maj 2018 Vi har altid haft store hunde.
    Den sidste var en Boxer, som vi fik lov til at have i næsten 13 år.
    Kort efter den døde, begyndte vi at flyve meget.
    Så det sagde sig selv, at vi ikke kunne få en ny Boxer.
    Jeg legede lidt med tanken om en "flymodel", men min mand sagde nej.
    "En hund er en stor hund", var hans yndlings replik.
    Sådan gik et par år, hvor jeg hver morgen, når jeg var i Danmark, gik mine 5 km med min veninde og hendes hunde.
    For pokker, hvor jeg savnede en hund.
    Jeg husker, min datter på et tidspunkt sagde, "hvorfor pokker køber du ikke bare en hund".
    Det gjorde jeg så smiley
    Min mand brokkede sig, men bare jeg ikke forlangte, at han skulle lufte kræet, så kunne han da godt bo under samme tag som os.
    Det varede dog ikke så længe, før Fifi vandt min mands hjerte.
    Og et par år efter kom Freja til smiley



  • #10   25. maj 2018 Jeg har arbejdet med salg en del år. Det drejer sig om at operere lige i periferien af den egentlige sandhed. Da vi købte de to amerikanske bullere, der forklarede jeg eks'en, at de ville komme til at veje ca. 10kg +/- og få en tyk fluffy pels. Jeg forventede lidt problemer, når vi så hvalpenes mødre, men håbede også at synet af de små kunne gøre underværker. Som bekendt købte vi hundene og blev først skilt 3-4 år senere smiley

  • #16   25. maj 2018 Vi er sådan rimeligt enige om typen af hund vi kan lide, så har ikke oplevet nogen issues i den retning. De Irske Terriers fulgte med mig ind i parforholdet og han har elsket dem højt fra dag 1. Det eneste, der ville komme til at kræve lidt bearbejdning, var hvis jeg skulle få den ide at jeg gerne ville have en malle eller en schæfer som træningskammeret smiley Dem er han af uransagelige grunde bare ikke specielt vild med.

  • #17   25. maj 2018 Min mand ville have Rottweiler eller Dalmatiner - ingen af racerne er umiddelbart lige noget for mig smiley

    Jeg ville gerne have Golden eller Labrador. Golden blev der nedlagt veto imod fra mandens side (for meget pels), så vi endte med en Labrador smiley
    Så her er det jo nok manden, der er gået på kompromis - men på den anden side er det jo MIG, der gerne vil have hund(e), så mon ikke det også fremover er mig, der vælger race smiley


  • #18   25. maj 2018 det er som hovedregl mig der bestemmer, da det er mig der træner hund.
    Didst vi skulle have ny hund måtte jeg dog forhandle lidt. Michael ville gerne have endnu en terrier og jeg ville gerne have endnu en border collie.
    Jeg startede strategisk med at ville have en kæle bison og Michael startede med nej til flere hunde lige nu.....vi endte på endnu en border og så kom Flittig til. Men så har jeg også lovet det bliver en terrier næste gang.


  • #19   25. maj 2018 Her er det mig der er hundegal og manden der er fornuftig..
    Jeg har droppet husky, har altid drømt om dem, men jeg har spurgt om det var noget han havde lyst til og det var det ikke, og jeg ville ikke gide alene.. Jeg er heldigvis helt tosset med mange forskellige racer så jeg har masser at vælge imellem. Jeg får desværre nok aldrig en terrier dem kan han ikke lide??


  • #20   25. maj 2018 Min mand elsker vores hunde men har er fuldstændig ligeglad hvilke racer vi.. Hundene er MIN store interesse så jeg træffer afgørelse. Kom min mand og sagde han ville have en bestemt race ville det da være fint med mig, hvis ellers han så stod for al pasning/pleje/træning m.m

  • #21   25. maj 2018 Jeg tror faktisk ikke, at min kæreste har de helt store holdninger til racer. En hund er en hund- og den er nok sådan semi-bøvlet at have i hjemmet, uanset hvordan den ser ud.
    Meeeen han lever med det og tager sin bid af gåturene. Alt det andet lader han mig om. Så når pelsdyret ikke er mere, så vil jeg tro, at jeg selv må rode med, hvad det næste bliver. Måske han vil pippe lidt om, at den ikke skal være så lille?


  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #22   25. maj 2018 Her hjemme er manden vokset op med springer spaniel, og jeg border collier. Manden vil rigtig gerne have noget jagthunde type igen, da vi skulle have hund. Og jeg har hele mit liv sagt, at når jeg skulle have hund, skulle det være en dalmatiner (Har været forelsket i racen, så længe jeg kan huske). Da vi så flyttede landsdel, da manden skiftede arbejde , fik jeg så lov til at bestemme første hund (vi vil gerne have to på længere sigt). Og da jeg snakkede om andre racer som kompromis, så huskede min kæreste mig på, at næste hund var hans valg. Så her hjemme render nu 30 kg rendyrket kærlighed rundt, med pletter smiley . Og kæresten har forelsket sig så meget i racen, at han overvejer at den næste også skal være en dalmatiner. smiley Jeg havde dog aldrig valgt det, hvis kæresten ikke var med på ideen, for det er en familie hund, og han går lige så mange ture med hunden som jeg, så han skulle selvfølgelig være indforstået med racen smiley

  • #23   25. maj 2018 Da jeg mødte eks'en havde han en schæferblanding. Da hunden blev gammel og skulle til at rejse herfra, ville jeg have en corgi. Men næh nej, vi skulle have en schæfer, der kunne passe på huset og alt det der. Så kom Bella til. Jeg plagede for nr. 2, og lod eks'en bestemme hvad det skulle være (nedlagde dog veto mod en klorin golden smiley ), og så kom Dorit til smiley

    I dag er vi gået hver til sit og jeg har hundene. Næste hund bliver schæfer, og jeg kommer aldrig til at bo uden en corgi, så finder jeg en dag en ny mand, må han indrette sig på mine hunde og mine valg. Det er en del af pakken smiley

    Der er nogle få hunde jeg vil nedlægge veto imod (ved nyanskaffelse): klorin golden, brun lab, chihuahua, hårløs og alle former for bulldogs. Chi'er er jeg sådan lidt yiiiik over - de minder mig om edderkopper - små, ækle ting med hurtige bevægelser som man har lyst til at trampe på smiley


  • #24   25. maj 2018 Jeg sørgede for at finde mig en kæreste der kan lide min race, så slipper jeg nemlig for at gå ret meget på kompromis. Derudover havde jeg jo 2 da jeg fandt sammen med ham, så det var vigtigt for mig at han ville dem, og i dag elsker han dem ca. Ligeså højt som jeg gør smiley

    Han havde aldrig haft hund før han mødte mig, så han har ikke de der barndomsminder eller lign. Men han drømmer om at få en corgi, og det har jeg lovet ham at han må få, hvis han når Rosa og Lucky ikke er mere, stadig ønsker en. Jeg skal bare altid have mindst en chihuahua og jeg vil ikke have en stor hund, og det virker til at det er et fint kompromis for os begge smiley

    Ellers skal jeg kun gå på kompromis med antal, men vores økonomi er lige nu alligevel ikke til en tredje, så det er jo 110% fornuftigt at nøjes med to smiley


  • #25   25. maj 2018 Med Yoda købte jeg ham egentlig bare... For ville have en border collie....
    Ved faktisk ikke rigtig hvad manden tænkte om det, for han blev egentlig ikke spurgt.
    Nu er det så heldigvis sådan at bc'er er den eneste race vi begge er sikre på vi vil have.

    Antallet af hunde er straks noget helt andet og medføre tilgengæld et niveau af overtalelse ??


  • #26   25. maj 2018 Min mand vil gerne have en dværgpuddel "fordi den er så elegant og smuk" smiley

    Ærgerligt at jeg ikke opdagede hans fimsede tendenser før vi blev gift (skal måske nævne at han er en kæmpe brød på 2 m og over 100 kg)!


  • #28   25. maj 2018 Randi de er også elegante, men de er også pain in the ass?? Jeg skal ikke have lille hund igen tror jeg..??<3

  • #29   25. maj 2018 Vi kom begge med hunde da vi gik ind i forholdet. Mig med mine to små og ham med en blanding på ca 11 kg.

    Vi er fælles om alle hundene, både praktisk og økonomisk.

    I fremtiden drømmer jeg om corgi, og han om en stor hund, måske labrador.

    Selvom vi er fælles og også vil være det i fremtiden, så har vi egentlig ret frie tøjler i valget. Det eneste jeg måske blander mig i, er at så skal han vælge tavle og efter testede forældre. Det synes han heldigvis er fornuftigt.

    Vi har begge et realistisk syn på hvad vi kan tilbyde hunden, og hvilken hverdag den skal passe ind, så tvivler på at vi stod i en situation hvor den ene nedlagde veto.


  • #30   25. maj 2018 Min den ældste er et kompromis. Han ville have labrador for det var han vokset op med. Jeg ville have dansk/svensk gårdhund. Karla er et mix af de to smiley

    Nummer 2 valgte jeg selv - hun er jrt/dsg og vi er aldrig blevet et godt match arbejdsmæssigt, selvom hun er en meget sød hund. Da nr 3 og 4 kom til var han ikke længere i billedet. De er ft cockere og racen for mig og jeg kommer nok ikke til at vælge andre hunde fra nu af.


    profilbillede
  • Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #31   25. maj 2018 Jeg bestemmer suverænt

    Det er mig der passer og aktivere dem

    Min mand kan aldrig vide dig sikker på om der er flere hunde ,når han kommer hjem fra job end da han tog afsted


  • #32   25. maj 2018 Jeg har en veninde med en dværgpudel, det er der han har fået ideen fra. Jeg har intet imod små hunde og han skal selvfølgelig nok få sin puddel på et tidspunkt smiley

  • #33   25. maj 2018 Jeg skriver også måske fordi der er jo lækre små hunde..:)

  • #34   25. maj 2018 Da vi begyndte at snakke hund herhjemme, ville jeg gerne have Golden igen. Dem er jeg vokset op med. Min kæreste var slet ikke med på ideen. Han kaldte dem en Fiat-hund og mente at vi i stedet skulle gå efter en Ferrari smiley . Vi kiggede derfor efter andre racer og var da også lige ved at ende på en aussie, men så var jeg hjemme ved mine forældre, imens de passede to goldens, og så blev jeg lige mindet om, hvor meget jeg elsker racen. Og efter megen overtagelse og et kennelbesøg fik jeg da overtalt kæresten.

    Han ville gerne have en briard, for dem er han vokset op med, men det er bare ikke en race, som siger mig noget. Vi aftalte så, at eftersom at den første hund skulle være min træningsmakker, så må han vælge den næste race. Nu har han så indset, at der er en del mere arbejde i sådan en hund, end hvad han lige regnede med, og han er vidst med på, at den næste også bliver en Golden smiley


  • #35   25. maj 2018 Næ, vi er nok ret ens i hundesmag.

    Som udgangspunkt bestemmer jeg selv, for det er mig der bruger hunden, træner med den osv. Om han skal gå tur med eller fodre en collie eller en papillion tror jeg han er ligeglad med smiley

    Han har dog lidt meninger om udseende - den må ikke være for lille og heller ikke kæmpe stor, og så skal den gerne have lidt pels. Og det er samme udgangspunkt jeg selv har, så jeg har rimelig frie tøjler. smiley


  • #36   25. maj 2018 Herhjemme har vi som regel to hunde, en kone hund og en mande hund.

    Vi er bestemt ikke altid enige om racevalg, men er dog enige om at der er mulighed for veto ret.

    Min kone havde fx foreslået en koiker som den næste, her nedlagde jeg veto, og foreslog en bull mastiff istedet ;D


  • #37   25. maj 2018 Jeg har en Sheltie der var total rama skrig over jeg skulle have, for han vil kun have fransk bulldog, boston eller mops, ingen af disse er lige som racer man kan komme til tops med i agility (har jo en boston i forvejen, og kæmpede med den, bare for at holde fokus)

    men lige nu er vi udvikling snak om stor hund, når vores børn er noget større. jeg savner at have stor hund. og jeg vil gerne have pointer. hvor manden vi have rottweiler, hvilke jeg ikke ønsker.
    så her hjemme snakker vi om det, for vi begge to bor her og ville gå amok hvis han kom anmassende med en Terrier (er ikke til dem)


  • #38   25. maj 2018 Herhjemme er det mig der arbejder med en hund og det ved han. Han klapper den smiley

    Men vi var enige om aslan. Jeg er ret åben om race. Han vil gerne have en doberman og en chi smiley begge dele ville väre ok med mig



  • #39   25. maj 2018 Nu er jeg så heldig at vi er rimelig enige om den næste hund.

    Da jeg fandt min kæreste, sagde jeg meget klart at kunne han ikke acceptere en rottweiler, så blev det altså ikke mig han skulle være kæreste med smiley

    Heldigvis har han ingen problemer med det overhovedet og kan godt lide racen hehe.

    Den hund jeg har nu - en labrador/berner sennen blanding er et kompromis med en eks.

    Jeg ville have en labrador dengang for snart 12 år siden - han ville have en berner sennen.
    Han fandt et mix af dem til omplacering og jeg tog den idé til mig.

    Det var min første hund - rimelig uovervejet må man sige, men der er kommet mange gode trænings timer og erfaringer til siden smiley
    Hun har lært mig MEGET og jeg er ikke ked af det kompromis i dag, selvom jeg ikke ville gøre det samme den dag i dag.


  • #41   25. maj 2018 Wauw en masse svar - har læst dem alle og det er ret sjovt at høre jeres tanker om emnet.

    Mht hvorfor ikke rotweiler - ganske enkelt fordi jeg bare ikke kan lide den race.
    Der er garanteret andre, jeg heller ikke vil have men udfra min kærestes "smag" i hunde, ligger rotten tættere på end eksempelvis engelsk bulldog, som heller aldrig ville komme ind her smiley


  • #42   25. maj 2018 Og så håber jeg iøvrigt at min kæreste, der havde ikke mindre end TO Cane Corso da jeg mødte ham, vil synes at mit valg af når-jeg-en-dag-bliver-for-gammel-til-malinois race, greyhound, får ham til at klappe i hænderne smiley

  • #43   25. maj 2018 Det er ret sjovt med mind mand og mig - vi er rørende enige om brugsschæfer. Men vores pensionisthunde, de er noget forskellige.
    Han synes griffon og mops er fantastiske - de har godt nok ingenlunde appel for mig.
    Jeg vil have puddel smiley :D
    Der er der rigeligt plads til at vi vælger hver vores...
    Men måske det bliver noget helt andet, der passer os begge... En smuk og frisk staff!!


  • #44   25. maj 2018 Kæresten vil have en dværgschnauzer, der skal være hidsig og sidde på et bord og spise, med sit lille overskæg og hakke ud efter alt der forsøger at nærme sig - nok inklusiv min arme greyhound smiley

    - og så skal den hedde Oberst .. aj men smiley smiley smiley smiley


  • #45   25. maj 2018 Jeg kan se B gå med sådan en lille hidsig satan....:D smiley
    Den der rolige mand og så sådan et bæst smiley


  • Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #46   25. maj 2018 Min mand snakker om cairn terrier , når han går på pension

    Hans hund - hans valg


  • #48   25. maj 2018 Nu er jeg single og uden hund.. smiley
    Men jeg er meget åben for diverse hunderacer - det eneste jeg nedlægger veto mod er alt fladnæset - og alt der ender på bulldog..
    Men stod jeg og en eventuel kæreste i en hvad-race-hund situation ville det blive an på hvem der træner osv. smiley

    Jeg vil jo gerne ha spidshunde. Personligt er tanken om rottweiler, schæfer osv ikke ligefrem mig, men hvis jeg finder en fyr der ønsker sådan en hund så finder vi nok ud af det smiley Jeg synes schæfer m.m er flotte hunde, men ikke ligefrem nogle jeg har overvejet til mig selv.


  • #49   25. maj 2018 Jeg har også læst hele denne tråd igennem og siddet og glædet mig over min single status. smiley
    Der er mange racer, jeg ikke kunne tænke mig at få inde for mine døre, f.eks. meget savlende hunde. Og der er sikkert også langt imellem de mænd, der har lyst til 4 pyreneere smiley .

    Selvfølgelig kan man være heldig at finde en mand, der har samme smag i hunde som en selv, men de hænger måske ikke lige på træerne. Og for en mand, der ikke selv har nogen særlig interesse i hunde, er 4 store hunde, der fylder meget ikke bare fysisk men også som interesse, måske lige en stor nød at sluge.
    Og med en mand, der selv vil have hunde, og med 4 hundes reglen som gælder for de fleste af os, så ville jeg jo pludselig skulle indskrænke mit hundehold smiley

    Det er slet ikke så let, når man har været vant til selv at bestemme det hele i mange år. smiley


  • #50   25. maj 2018 Lene -

    Jeg er temmelig sikker på at jeg så en hund som din her den anden dag. Du bor også i området hernede på Sydsjælland, gør du ikke ?
    Vi var 4, der var ude at gå spor og der kom en person i en bil. Mener altså det var en mand, men er ikke sikker, for det var den BJØRN af en hund, der fyldte hele højre side af bilen foran, der stjal billedet smiley

    Hvis det ikke var dig - i mandags ved 11-tiden omkring Mern - har du så kendskab til hvem det var ?
    Jeg er 99,9 på at det var en hund som din nemlig smiley


  • #51   25. maj 2018 Martine, det var ikke mig. Jeg bor på Lolland. Men jeg solgte en hanhund til Stensved i mit sidste kuld, og det er vel i det område, så det kunne jo være.

    Men det kan jo også være en, jeg ikke lige kender til, men der er jo ikke så mange af dem rundt omkring.


  • #52   25. maj 2018 Nej jeg er ikke gået på kompromis.
    Men jeg lever glad og gerne sammen med en race jeg aldrig ville have valgt selv.
    Men det er nu engang kærestens yndling.

    Jeg vil ikke dikterer hendes valg af hund, men jeg vil selvfølgelig sige fra hvis valget falder på en race hvor vi ikke kan leve op til racens krav, eller hvis racen ikke egner sig til vores hundehold. Det skal være så hverdagen fungerer og hænger sammen for hele familien. Også de andre hunde.


  • #53   25. maj 2018 Jeg er border collie pige, det bliver jeg ved med at være. Min mand vil have en corgi, det må han såmænd også godt få, men det er hans hund og jeg skal nok lufte den osv. men træning, der holder jeg mig til mine egne. Så jeg tror vi tager det meget afslappet hos os.

  • #55   25. maj 2018 Min kæreste ville egentlig ikke have hund, vi gik på kompromis og fik 2. ?
    Vi er dog ret enige i forhold til hvilken hund vi skal have næste gang, når Bandit og Monty engang ikke er her mere.


  • #56   25. maj 2018 Nu har vi ikke hund endnu, men vi er ret enige i hvilke racer vi vil have.. Irsk ulvehund især, nu hvor han har mødt dem, men vi snakker også om corgi eller evt aussie smiley

  • #57   25. maj 2018 Denne her gang var vi ret enige med en Aussie smiley Vi havde dog flere diskutioner omkring kønnet. Han vandt, men jeg bestemte at klippe bollerne af smiley
    Projekt Dalmatiner i sin tid var ene og alene mit valg, da jeg fik frie tøjler smiley
    Nu drømmer jeg om en Aussie mere, men næste gang VIL jeg have en tæve.. Han er desværre ikke med på den idé..... endnu smiley Det er mig der træner, passer og plejer og ham der er “hygge-onkel”, så jeg mener bestemt det er min ret at vælge smiley

    Ellers har han altid snakket om Irsk ulvehund, da han er vokset op med dem, men de passer bare ikke rigtigt til det jeg vil bruge min hund til.

    Jeg kunne dog aldrig finde på, at gå ud og bestille en hund uden vi begge var/er enige smiley


  • #58   25. maj 2018 Jer i huset måtte den smukke halvdel jo bare acceptere at jeg kan lide store hunde. Så hun havde nok ikke det store valg.

    Omvendt er hun så blevet Broholmer fanatiker, så hendes hund er nu større end min. smiley

    Jeg tror egenligt ikke vi vil komme til en situationen hvor vi direkte ville være uenige. Dertil er vi nok blevet lidt for gigant fanatiske begge to.

    Men hun taler dog meget begejstret om Mastiffen, og jeg gider ikke savl. Måske vi får en debat der. Den tid den glæde. smiley



  • #59   26. maj 2018 Min kæreste ville gerne have husky, fordi de så søde ud. Det får han aldrig lov til, for det kommer til at ende i en omplacering.
    Jeg ville gerne have whippets, men det "måtte" jeg ikke, fordi de var grimme ??
    Vi har så 3 whippets idag, for den kære mand indså, at det er sindet og ikke udseendet der tæller smiley


  • #60   26. maj 2018 Jeg ville engang have en ruhåret hønse hund, men der sagde gemalen stop, så jeg nuppede en münsterlænder i stedet for smiley

  • #61   26. maj 2018 Da manden og jeg mødte hinanden havde jeg 4 hunde, 3 schæfere og 1 GD så han var vist advaret på forhånd smiley Vi holdt så fast i schæfer i nogle år indtil den sidste var væk, så ville jeg have GD igen, og sådan har det været siden. Jeg fik ovenikøbet sneget 1 mere ind som vi bare skulle passe smiley smiley , men hunde er mit projekt så jeg vælger og han accepterer det, det er nok et spørgsmål om opdragelse smiley smiley smiley

  • #62   26. maj 2018 Her hjemme er det dine og mine og IKKE vores! smiley jeg har mine border collier og jeg kan virkelig ikke forstille mig jeg nogensinde vil gå på kompromis med race. Min kæreste har schæfer og det blander jeg mig heller ikke i. Jeg ville dog være ked af det, hvis han ville have en af bulldog-racerne smiley

  • #63   28. maj 2018 Vi er dog ikke enige om pensionist hund smiley
    Jeg vil have puddel - det nægter han totalt haha

    Han siger det er en hidsig gammel-dame hund, jeg siger den er totalt misforstået hehe.

    Han havde i øvrigt Cavalier King Charles da vi mødtes - det er ikke en race der siger mig noget overhovedet. Men kunne da absolut sagtens acceptere hende. Hun er skam sød nok.


Kommentér på:
Kompromis med valg af hund

Annonce