{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
612 visninger | Oprettet:

Hundehår overalt {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes det er svært ta undgå hundehår overalt.
Er de rnogen der har en magisk løsning, selv når tøjet kommer ud af vaskemaskinen er der hundehår på.
Her støvsuges dagligt og børstes hunde.
Jeg vasker og tørretumbler med engangsklude.

Kommentarer på:  Hundehår overalt
  • #1   12. jun Giv hunden væk, problem løst

• #2   12. jun Støvsug vaskemaskinen når den er tør, og put så fremover kun tøj til vask når det er fnugrullet. Problem solved.

• J0hN
    J0hN Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 90 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 3.860
    #3   12. jun Her støvsuges/fejes også stort set hver dag.
    Vi har dog aldrig hår på tøjet da hundene ikke kommer i møblerne her.
    FURminatoren tager det meste udenfor.

• #4   12. jun Med den type hund du har, så tror jeg du bliver rigtig rig hvis du finder løsningen

Folk fravælger langhårede hunde fordi det er "besværligt" - fordelen her er at eneste problem er nullermænd på størrelse med hundehvalpe i hjørnerne

• #5   12. jun Her er det bulldog og mastiff der sætter alle hårene, rotten fælder ikke

• #6   12. jun Løsning: hav kun hunde der fælder minimalt, fx schnauzer

• #7   12. jun Løsning:

Hav kun tøj og møbler i samme farve som hundene.

Den nemme løsning:

Vær ligeglad.

• #8   12. jun Jeg har en vaskemaskine, der har en speciel funktion, så den også fjerner hundehårene. Når tøjet efterfølgende bliver tørretumblet, så er der faktisk ikke mere tilbage.

Selv hundenes egne tæpper er faktisk ret fine efter sådan en omgang

Derudover sørger jeg for at strigle hundene godt igennem (udendørs) dagligt i fældetiden - og når det er på sit højeste, så ryger de i bad og bliver blowet. Så synes jeg, det er overskueligt, selv med mine to yderst pelsrige slædebamser....

• #9   12. jun Hvilken magisk vaskemaskine er det?

• #10   12. jun Det er en Beko.
    Den har sådan en speciel "knap", med tegning af en hund og en kat, og når man trykker den ind - VUPTI - så tager den en del flere dyrehår
    En af mine andre hundevenner har den også, og er også ret glad for den.

Jeg tror, den er ca. tre år gammel, så jeg ved ikke, om modellen stadig findes. Men den er købt i Skousen dengang.

• #11   12. jun Prøv at se her - godt nok i ElGiganten:

https://www.elgiganten.dk/INTERSHOP/web/BOS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/ViewProduct-Start?SKU=EWMY81683

Denne frontbetjente Beko vaskemaskine har en unik Pet Hair Removal-funktion, der vil løse kæledyrsejeres problemer med dyrehår på tøj og tekstiler.

• #12   12. jun Det er dælme smart!

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 48 Følgere: 660 Emner: 149 Svar: 4.745
    #13   12. jun Støvsug hunden

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 17 Svar: 1.237
    #14   12. jun Jeg har ingen magisk løsning.

Begge mine hunde fælder helt vildt, så hunde hår er en ulempe vi har lært at leve med.

Milde himmel hvor kan jeg "strigle dem" og støvsuge konstant, og det ændrer ingenting.

• J0hN
    J0hN Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 90 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 3.860
    #15   12. jun Milde himmel hvor kan jeg "strigle dem" og støvsuge konstant, og det ændrer ingenting.

Hvis man står bagved en i quickly med sort jakke dækket af hundehår snupper jeg gerne kasse 2 eller 3.

• #16   12. jun Man kan tage en almindelig skraber til fx vinduer, jeg bruger det til sofaen hvis det er for slemt med hår, og så ellers støvsuge og bruger skumvaskeklude i vaskemaskinen - Du kan også bruge dem i tørretumbler.

• #17   12. jun Hos os hælder vi til Maj-Britts løsninger Clinton er ruhåret og fælder stort set ikke (desuden elsker han at blive støvsuget - helst på fuld power ). Men Perle fælder store mængder små sorte hår altid Vi går næsten kun i sort tøj og har sorte lædermøbler, sorte sengetøj osv. Wupti - det ser ikke ud somom der er hundehår allevegne - bortset fra egeparketten i stuen hvor der ofte ligger små sorte hårbunker i hjørnerne. Perle er fin og blank i pelsen, hår ikke skæl og børste flere gange ugentligt med gummistrigle (Perle synes ikke om at blive støvsuget ). Men sådan en korthåret pels fælder vist ligegyldigt hvad man gør

• #18   12. jun ... og ja, man finder små sorte hår alle mulige og umulige steder. Man tager fx krus ud af at OVERSKAB i køkkenet og så er det sorte hår i kruset.

• #19   12. jun Jeg har lige været ude og rejse i 8 dage uden dyr, og det kom noget bag på mig, da jeg kom hjem, hvor meget jeg tænkte over, at jeg fik hunde- og kattehår i hovedet konstant. Der gik så kun en dags tid, så var jeg vænnet til det igen , men det slog mig, at det vist er heldigt, at jeg ikke så tit har gæster, der ikke selv har dyr, for det må virke voldsomt for dem, der ikke er vant til det.
    Og jeg børster da selvfølgelig mine hunde, men der er næsten altid mindst en, der fælder.

• #20   12. jun Nemlig Lene, det er faktisk en af hovedårsagerne til at jeg ALDRIG skal have "almindelige" fælde-hunde.
    Jeg kan simpelthen ikke med pels alle vegne, men alle mine venner, hvoraf ingen har dyr, ville gå helt i selvsving over det, tror jeg

• #21   12. jun Jeg tror bare, at jeg har affundet mig med at have hunde- og kattehår i kaffen, i maden, i sengen, i næsen, på tøjet osv. osv

Når det så er sagt, så har jeg bemærket en tendens til at tænke praktisk i forhold til hundehår. Stofsofa er udskiftet til læder. Gulvtæpper er udskiftet med parketgulv og klinker. Tøj købes i praktiske farver og stoffer. Alt vasketøj smides i tumbler, for at få fjernet så mange hår som muligt.
    Tror desværre ikke at der findes nemme løsninger på problemet, medmindre at du har lyst til at udskifte mastiffen med en hårløs

Ps. Hvis du finder en god metode til at undgå hår i garnet, når jeg hækler, må du gerne sige til ! Mit hækleprojekt med et stort slumretæppe, er pt. noget mere langhåret, end planlagt

• #22   12. jun Min schnauzer fælder heldigvis ikek men de 2 andre gør, ogja mine strikke og sy projekter er også noget mere langhårede end de andres.
    Er begyndt at bruge en håndkost med gummitænder på tøjet det hjælper bedre end fnugrulle syntes jeg

• #23   12. jun Vi har bare konstateret, at vi bor i en bunke hår, og det er sådan, det er... To goldens og fire katte fælder bare meget, og så må vi jo leve med det - Dyrene vil vi nemlig ikke leve uden
    Vi har ikke fundet noget vidundermiddel, så vi slaver med støvsuger en gang eller to dagligt, og fnugruller når vi skal et eller andet, hvor man ikke må være dækket af hår.
    Gæster får beskeden: "Tag noget tøj på, der gerne må komme dyrehår på!"

• #24   13. jun Løsning: Airedale
    Fortæl mig hvad du passer deres pels med?

• #25   13. jun Vi har altid aslan med os....

Kommentér på:
Hundehår overalt