{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.231 visninger | Oprettet:

Dkk hundedatabase skal fornyes - og de spørg hvad du mangler. {{forumTopicSubject}}

Så er det nu, du kan påvirke hvad dkk skal lægge vægt på ved renovering af hundedatabasen på hundeweb. Komme med dine ønsker og gode ideer.

https://da.surveymonkey.com/r/2CJQV73

Jeg håber linket virker ellers har de link fra deres facebookside.

Og bare lige et hint hvis du ikke helt har så mange andre ideer, så kunne åbenhed for alle måske være et tema smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dkk hundedatabase skal fornyes - og de spørg hvad du mangler.
  • #1   22. jun 2018 Tak for tip, så er der svaret

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #3   22. jun 2018 Jeg har svaret.

    Og ejg har skrevet at jeg ønsker at databasen bliver tilgængelig for alle, i et omfang, så alle har adgang til stamtavle og sundhedsresultater, da det ikke giver mening at ekskludere mulige nye medlemmer, og nye hvalpekøbere fra relevante oplysninger.


  • #4   22. jun 2018 Tak for tip, fedt at man som ikke medlem også kan være med smiley
    Jeg har bl.a. Skrevet at jeg gerne ville have at det blev frit så alle kan bruge det, det tror jeg vil gavne rigtig mange. Og så at de skal gøre mere ud af at få det ud så folk ved at det redskab er der, for det tror jeg der er en del almindelige mennesker med ikke tavle hunde der ikke aner. smiley


  • #5   22. jun 2018 Svaret.

  • #8   22. jun 2018 Hindse slipper vi ikke af med før han skal bæres derfra.
    Og enig med Hearthitter, så længe Hindse sidder på taburetten bliver den database ikke åbnet.


  • #11   22. jun 2018 Jeg er også medlem af DKK, og er fuldkommen enig med canmax

  • #12   22. jun 2018 Bør åbnes for alle

  • #13   22. jun 2018 Det er en kæmpe hæmmesko i avlsarbejde over landegrænser, at informationerne om avlshundene ikke kan tilgåes!

  • #14   23. jun 2018 Jeg ser også gerne den bliver åben, så jeg ikke skal melde mig ind før jeg har fundet min kommende hvalp. Det er ikke aktuelt lige p.t, men det bliver det jo på et tidspunkt. Jeg har tilladt mig at svare, da jeg engang var medlem.

  • #16   23. jun 2018 Ansvaret tilbage til opdrætterene - men er du ikke dkk medlem, kan du ikke se avlshundenes data i vores system.
    Men du kan avle to kuld årligt.
    Det hænger i hvert fald ikke sammen.


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #18   23. jun 2018 Maj-Britt: vil msn gerne fremme salget af DKK-hunde, då gør DKK oplysninger om tavle og sundhed tilgængelig for købere smiley

  • #19   23. jun 2018 Tænk - jeg ser det som et avlsværktøj..

  • #21   23. jun 2018 Rigtig mange alm. Hvalpekøbere og hyggeopdrættere vil gøre alt de kan og formår for at gøre det bedst muligt!

    De kan ikke bruge informationer de ikke aner findes - og hvor skulle de vide fra at det netop findes, når de ikke kan tilgå informationerne!
    Hvad man ikke ved man ikke ved..

    Har du prøvet at lede efter informationer på dine racer internationalt?
    Det er super let at tilgå i de andre nordiske lande- super fedt. Let at finde en masse info om avlshanner, gode linier, info om ens hundes ophav osv.
    Hvorfor må de seriøse opdrættere i udlandet ikke få lov til at tilgå informationerne om vores danske hunde? Skal vi så melde os ind i samtlige europæriske national klubber? Fordi avlsarbejdet foregår på tværs af landegrænser? Det skader avlsarbejdet! Og det stiller danske opdrættere dårligt i det internationale opdræt. Alle opdrættere der gerne vil have deres gode arbejde ses og bruges i udlandet burde råbe højt om dette!

    Kan du ikke godt selv se det er tåbeligt?
    Når nej det er jo et medlemstilbud.


  • #24   23. jun 2018 Ja man giver en hånd - jeg har snart ikke tal på hvor mange alternative og nye koder jeg har oprettet så udlændinge kunne kigge ind en dag eller to. smiley

    Så er det man håber de ikke får trykket på et eller andet i sprogforvirringen, så ens hunde meldes død eller hvad ved jeg i mellemtiden smiley


  • #26   23. jun 2018 Og hundeweb er jo netop åben for alle, så man kan tilmelde sig diverse kurser, shows, prøver, købe rekvitioner, stambogsføre hvalpe, ejerskifte osv osv.
    Men hundedatabasen - nej fy da, om de fik set stambøgerne, sundhedsdata, prøve og showresultater.


  • #27   23. jun 2018 Og så ville jeg ønske dkk også gik forrest og bad alle andre fci lande med en tilsvarende database om at åbne op.
    Vidensdeling! smiley


  • #29   23. jun 2018 Helt og aldeles enig med ginne. Men hvis ikke gratis, så kunne de i det mindste gøre det muligt at købe adgang til hundedatabasen uden at skulle købe hele medlemskabet.

    Og jeg er ganske almindelig køber der ville bruge hundeweb. Min veninde er førstegangskøber af jagthund og bruger hundeweb, selvom hun egentligt aktuelt ikke ønskede DKK medlemskab.
    Det er altså ikke kun nørdede opdrættere der gerne vil tjekke sundhed før køb


  • #30   23. jun 2018 Det skal gøres gratis og så en kampagne om hvad det er og bruges til

  • #31   23. jun 2018 Det er jo sjovt at DKK ønsker at være en lille eksklusiv klub med et unikt medlemstilbud, men samtidig skrotter nærmest alle sundhedskrav. Nå ja, og så samtidig er ude i lille DK og opfordre folk til at købe en DKK-hund, frem for en blanding eller anden tavleløs.

    Jeg erkender at jeg straks skrottede mit medlemsskab, da min hund var blevet et år og jeg selv skulle betale (fik et år af opdrætter). Ja, hun har tavle i DKK, men ud over det, har DKK ikke gjort meget for at gøre det nemmere for mig at købe hvalp. Jeg brugte netop de internationale databaser, fordi der heldigvis er udenlandske linjer i min hund. Ud over at få lov at tilgå de internationale databaser, er der også sundhedskrav i udlandet.

    DKK bevæger sig meget hurtigt hen imod et temmelig ubrugeligt avlsfællesskab, hvor man ikke kan bruge tavlen til andet end at vide hvilke hunde der er ophav til et givent kuld, og hvor hvalpekøbere kan sejle i deres egen sø.


  • #32   23. jun 2018 Jeg synes helt klart også, at hundeweb skal åbnes for ikke-medlemmer. For mig giver det overhovedet ikke nogen mening, at f.eks. udenlandske opdrættere skal betale for et medlemsskab for at se resultater på hundeweb. Hvad kommer de til at bruge medlemsskabet til bagefter? Lige præcis nul og en prutfis.

    Og hvad så, hvis man kun er interesseret i en bestemt hund og dennes afkom? Så skal man betale 500 kroner og være medlem et helt år for så lidt. Det er der da ingen, der gider. Så finder de da en hund et andet sted.

    Og så er der sådan nogle som mig, der "bare" gerne vil have en familiehund. Jeg kommer ikke til at træne noget på højt plan og jeg har ikke noget bestemt formål med at købe en bestemt type hund. Jeg vil stadig gerne tjekke tingene på hundeweb og det gør jeg da også, men det virker stadig ret tåbeligt, at jeg skal betale for et helt års medlemsskab udelukkende for at kunne bruge hundeweb.
    Og lige det tror jeg altså man taber en del hvalpekøbere på. "Du bør bruge hundeweb, så du i det mindste forsøger at sikre dig, at du køber en sund hund. Nå ja, du skal bare lige betale 500 kroner for det først!"

    Hvis man er en af de købere, som ikke er helt overbevist om, at stamtavler er vejen frem, så takker man da nej og køber en hund på dba i stedet for.

    Jeg kan slet ikke se argumentet for at holde det lukket medmindre det er for at tjene penge og det er i min verden et rigtig dårligt argument, når det handler om hundes sundhed.


  • #33   23. jun 2018 Jeg kunne godt tænke mig at hundeweb var gratis, fordi jeg så kunne sidde og nørde tavler og linjer i flere racer og hos nogle af de opdrættere jeg synes virker spændende, så jeg på den måde nemmere og bedre kunne følge med og derfor vide hvad jeg kigger efter den dag jeg ønsker en hvalp/at blive skrevet på venteliste..
    jeg ved at vi indenfor de næste par år ikke skal have en hund mere, så 500 kr i året for at jeg "for sjov" kan sidde og nørde, fordi jeg MÅSKE ønsker en hvalp indenfor de næste 5 år, er alt alt for meget. Jeg bruger ikke deres træning eller noget som helst andet, for mine hunde er uden tavle og vi går ikke til træning (og hvis vi skulle blev det nok dch og ikke dkk)

    Jeg synes det er fint at de har nogle fordele i forhold til træning, udstilling, opdrættere osv. hvis man er medlem. Men lige hundeweb mener jeg altså alle burde kunne tilgå.


  • #34   23. jun 2018 Det er jo super ærgerligt at der ikke er et alternativ til DKK, særligt nu hvor DRU har dømt sig selv ude. For vi kunne virkelig godt bruge en fornuftig avlsforening herhjemme, som faktisk arbejdede på sundhed og egenskaber i hunderacer.

    Jeg forstår godt at mange i dag vælger blandingshunde, for argumenterne for at vælge en DKK-tavle, klinger efterhånden hult. Ja, man kan se generationer tilbage, men hvis der ikke er krav om sundhedsresultater, og man i øvrigt skal betale 500 kr for at se navnene på sin hvalps forældre, så kan man reelt ikke bruge det til andet end at tjekke indavlskvotienten.


  • #35   23. jun 2018 Mange opdrættere giver også gerne et års medlemskab af DKK med ved hvalpekøb (Jeg tror måske DKK har noget opdrætterrabat på dette?). Det giver jo så ikke meget mening, hvis man som køber gerne skulle tjekke kuldet ud FØR køb.

  • #36   23. jun 2018 A - Man kan forhåbentligt få lov at få en kopi af forældrenes tavler (eller se dem på en hjemmeside) før køb, så man på gammeldags manér kan undersøge anerne. Det er bare lidt trist det er nødvendigt.
    Jeg vil gerne være med til at betale for adgangen, men har det stramt med at skulle købe et medlemskab af en klub jeg ikke agter at bruge til noget, blot for at kunne købe en hund på et informeret grundlag.
    Det burde være muligt at købe adgang kun til hundeweb for et mindre beløb.

    Jeg savner i DEN grad også et reelt alternativ til DKK. Er man til jagthunde er der jo DJR og enkelte racer har egne klubber for brugsvarianterne, men for resten af is kan det være svært/umuligt at finde et godt alternativ.


  • #37   23. jun 2018 Ja, hvis det absolut skal koste penge, så ser jeg også gerne, at det bliver en opdelt betaling, så man udelukkende betaler for at kunne bruge hundeweb. Og så kunne det være fedt, hvis det blev muligt at købe adgang f.eks. pr. måned eller pr. halve år, så man ikke er tvunget til at købe adgang til et helt år af gangen.

    Og ja, et ordentligt alternativ til DKK er helt klart kærkomment, så de ikke sidder alene "på magten."


  • #39   23. jun 2018 Jeg sidder hver gang der er debatter om DKK og bliver både imponeret og forundret. Imponeret over alle dem der reflektere, forholder sig kritisk, og gerne ser ændringer ske, fordi de faktisk ønsker at DKK på flere punkter opper sig/bliver bedre/bliver mere brugervenligt.

    Forundret over at nogen bare ALTID er på DKKs side uanset hvad det handler om ( i hvert fald i de debatter jeg har set) , og mener at folk bare enten må finde sig i det, ellers må de jo finde en anden klub. Der er da INTET i verden der bliver bedre eller ændret, hvis man ikke kæmper for det.

    Personligt syntes jeg at det kunne være super fint hvis der var gratis adgang til hundeweb. Folk skriger op om at man skal gøre sit forarbejdet ordenligt, at man skal købe med DKK tavle osv, så var det måske en ide at det ikke var så "hemmeligt", og noget man skulle købe sig til. Jeg ved at vores næste hund skal være med DKK tavle, der går forhåbentlig en del år endnu, men det kunne da være fedt hvis man ligesom kunne følge med, uden at skulle smide 500 kroner om året.


Kommentér på:
Dkk hundedatabase skal fornyes - og de spørg hvad du mangler.

Annonce