{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

Jeanette O
Jeanette O
Online Tilmeldt:
8. jun 2014
Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 1.897

Hvad kræver en boxer {{forumTopicSubject}}

Inspireret af et andet indlæg ,kunne jeg godt tænke mig at vide hvad den kræver

Tænker at den ikke kræver mere en f.eks.labrador , men jeg kan tage fejl

Den står på min liste over næste hund ( sammen med andre racer )om min.10 år når jeg skal have ny hund

Kommentarer på:  Hvad kræver en boxer
  • #1   6. jul De boxere jeg har haft i pensionen kræver da en del mere end en labrador af udstillingslinjer og også mere end mange af jagtlinjernerne en boxer er en mega glad og legesyg hund som rigtig nemt kommer til at kede sig;) sjove og søde, men nemme er de da godt nok ikke

• #2   6. jul en labrador kan os være ret krævene men boxer er vil ligesom andre hunde. tænker den meste hund som kræver utrolig meget er de små hunde. (:

• Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 1.897
    #3   6. jul Nævnte labrador fordi det er en krævende
    Race

Tænkte at alle på HG ved hvad en lab kræver

• #4   6. jul Nej, fåtallet på HG ved, hvad en lab kræver.

Labben er den mest misforståede race overhovedet.

• #5   6. jul En labrador er god til at tilpasse sig uden at blive destruktiv bla.
    En Boxer, not so much..

Det er ikke for sjov der bliver omplaceret en Boxer om ugen ca..

• #6   6. jul Min oplevelse er, at en boxer kræver noget mere end end lab. En lab er jo lavet til at vente i ro ved jægeren i lang tid ad gangen, for så at hente fuglene når de bliver skudt. Den ro får du ikke i en boxer.
    Synes ikke rigtig man kan sammenligne de to racer. En boxer bliver aldrig rigtig voksen.
    Men med alle racer handler det jo om hvad man er til- nogle synes en boxer er ulidelig pga. Dens høje energiniveau mens andre slet ikke kan holde en meget rolig og afslappet hund ud. Kommer an på hvad man vil med hunden, hvilken type træning, hvilken hverdag man har og bare hvilken type hund man synes er fed at være sammen med- også når der ikke foregår noget. Gider man eks. Have en hund som render efter en som en skygge eller goder man det ikke.

• #7   6. jul Skæg hund men jeg er for lad til sådan en

• #8   6. jul Altså det er vel ikke fordi de kræver voldsomt meget mere end så mange andre hunde, de er bare en anderledes slags hund og man skal kunne leve med deres evindelige overstadighed. Lidt ala et tigerdyr. Boing, boing, boing. Jeg kunne ikke - og jeg har FT cockere LOL som er totalt vimmerdyr...

• #9   6. jul Det er en Duracell-hund.
    Sjov som bare pokker men anstrengende kl 6 om morgenen når man har fodret kræet kl 4 og den så mener at nu er det legetid. Hvad det så også var kl 4.

• #10   6. jul "En labrador er god til at tilpasse sig uden at blive destruktiv bla.
    En Boxer, not so much.. "

Min kærestes onkel overtog en tæve boxer, den blev ikke stimuleret. Den fandt sin egen måde at underholde sig på. Den kravlede på alle borde og ødelagde alting Den blev desværre sendt videre - igen, og sikkert igen

Jeg syntes hun var en fantastisk sprudlende hund Jeg har endda en lille video af hende og Sally
    https://www.youtube.com/watch?v=SXK_PKcGRZ4&t=

• #11   6. jul Skøn video

Ja det er så en af forskellene på Boxer og Labber...
    boxeren tilpasser sig ikke.. og heldigvis da..
    man kan punktere dem godt og grundigt ved at undertrykke drift, men det udmynter sig i destruktiv adfærd, hvor hunden så puttes i bur.

Er det rimeligt..?

• #12   6. jul Jeg har kun haft kendt 2 boxere, energibundter uden lige

I min uddannelse til mentalbeskriver, er jeg blevet gjort opmærksom på, at det kan være en rigtig god ide, at have tandbeskytter på, hvis jeg skal være testleder for boxer Simpelhent på grund af overstrømmende glæde fra boxerne - intet ondt.

• #13   6. jul Min opfattelse er, at de er pisse-sjove, og pisse-irriterende

Lærenemme, kvikke bulderbasser, der aldrig for alvor bliver voksne, eller bliver bevidste om, hvor store og stærke de er.
    Et mareridt i en børnefamilie, hvor den unge hund konsekvent vælter alt på sin vej - men en fantastisk træningsmakker, hvis man vil have én, der hele tiden er klar til at arbejde (uanset om man selv er, eller ej)

• #14   6. jul Der kan også være himmelvid forskel på aktivitetsniveauet.
    Vores første han var meget nem at punktere og han ødelagde aldrig noget, gik på bordene osv.
    Så fik vi en tæve indeholdende de samme ligner til dels og italienerblod, så havde vi en tæve der rendte på bordene, hoppede ud af vinduer, stak af første gang 9 uger gammel, var skarp overfor andre hunde, osv osv.
    Hun har lavet de lækreste hvalpe med masser af drift og udseende i top.
    Men desværre også nyresyge afkom i første kuld, efter faren til vores første han og dermed også far til Chantall og Dicte.

3 multichamps i første kuld og en hund fra 3. og sidste kuld blev:
    DM vinder i SPH2 og VM sølv i SPH1 for boxere inden hun fyldte 2.

• #15   6. jul Jeg vil hellere have 2 rottweilere end 1 boxer! Det siger ligsom det hele.

Jeg magter Ikke en boxer.

• #16   6. jul Haha. Det er sjovt du skriver det Rottemor
    Boxerens energi er noget lidt specielt. Boxeren har en eller anden snert af noget "ukontrollerbart" og uhæmmet impulsivitet. Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal beskrive det. Man sidder lidt med en fornemmelse at alt kan ske og alt kan springe i luften når som helst. Jeg finder det ganske smukt, omend racen heller ikke er noget for mig.

• #17   6. jul Johnny Man ved hvad man har men man ved ikke hvad man får

• #18   6. jul Hvis en Boxer kræver sådan ca det samme som en Dobermann - og jeg tænker at de nok ikke er så langt fra hinanden , så kræver de tålmodighed, overbærenhed og overskud. De bliver aldrig rigtig voksen, men vedbliver at være store voldsomme fjollehoveder. De er sådan set fine med børn, men små børn vælter nemt hvis de kommer for tæt på Man skal matche med en damptromle på speed og kunne leve med at hunden 'fylder' meget: de vil være med overalt og aner ikke at vægten siger +30 kg og højden +60 (imorges røg Alberte - en ældre Chi - om på siden da Perle hilste på hende og gav hende et blidt lille puf med en forpote. Det var et meget venligt 'hej skal vi lege i dag ?') . Perle genere sig heller ikke for at mase sig ned mellem to gæster i sofaen med et ansigtsudtryk, der siger 'her kan fint være en lille dobermås, jeg fylder ikke ret meget alligevel '. De er meget 'levende'; kroppen er næsten hele tiden i bevægelse. Er de glade og forventningsfulde så hopper de rundt (min kaldes af fx mine træningskammerater for 'hoppe-dobben' ). De er gode og sjove træningskammerater men det forekommer mig at det er noget anderledes at træne med dem end det er at træne med fx en schæfer, kelpie, border collie eller en malinios.
    Er det billede mon meget langt fra en boxer ? Deres størrelse er lige i overkanten til agility. Kroppen (i hvert fald på doberen) skal nok holde til det, men man kommer sandsynligvis ikke til at vinde en hel masse; agilitybanerne er nu engang - like it or not - bygget til mindre og mere gesvindte hunde. Jeg har hygget mig lidt på en bekendts agilitybane nogle gange med min Dober (33 kg/67cm); hun elsker det MEN hun skal altså noget ned i knæ på vej gennem tunnel og pose og 5 m mellem forhindringerne er ikke mange galopspring for så stor en hund (i fart er det sådan ca 1 - 1½) og hun vender altså ikke ligefrem på en tallerken

• #20   6. jul En boxer er en dejlig og som regel godmodig tosse, men jeg ville få spat af at have sådan en.
    Kender et par stykker.

• #21   6. jul Er en Boxer ikke lidt Emil fra Lønneberg agtig ?

• #22   6. jul Anni; det lyder som en meget god beskrivelse

• #23   6. jul Jeg sidder og får lyst til at få en Boxer engang når jeg ikke længere vil have en hel flok. De lyder fantastiske fjollede hunde der aldrig bliver voksne og som selv tager initiativ og laver ballade

• #24   6. jul Jeg tror at forskellen ligger i, at jeg kan godt beslutte mig for at bestille en sovende hund. Hvis vi har været til jagttræning i en time, er der garanti for tre timers fuldstændig fred. Der er undtagelser hvis man ryster godbidsposen eller der kommer gæster og banker på - men jeg kan tilmed selv gå på wc uden hun går med. Hun åbner bare det ene øje og holder øje med om jeg mon kommer tilbage i stuen igen.

Retrieveren er aktiv, og meget kreativ til selv at underholde den er understimuleret, men uden nogen sinde at have haft en boxer, er jeg sikker på at de har en noget mere ustabil "bestil-1-stk-træt-hund-i-kurven"-knap.

Jeg elsker boxere, kan de overhovedet have en dårlig dag? Men jeg ejer ikke tålmodigheden til dem.

• Jinx
    Jinx Online Tilmeldt:
    jan 2014

Følgere: 8 Emner: 16 Svar: 2.086
    #25   6. jul Min boxer (7år) er stædig som et æsel og med stærke meninger, har ALTID lyst til trækkeleg og elsker latex grise, han er her der og allevegne, sindsyg nysgerrig, og går sjældent glip af noget, mennesker er hans store passion, ALLE mennesker er det bedste i hele hans lille univers, og han vil gå langt for at sikre en hilsen med denne art

For at han ikke bliver overstadig og brokker sig kræver det egentlig kun 2 gåture dagligt på ca 5-9 km og omkring 30 min leg med træk eller bamse, han kræver en fast venlig opdragelse.. hæver du stemmen over for ham, så skælder han ud og siger fra, jeg tror ikke han er bange for noget, han bakker ikke ud over for en trussel og kan godt blive lidt "skarp" hvis ikke han får sin vilje.

Jeg synes jo at en boxer er helt unik og hvis man virkelig vil en boxer så bliver man ikke skræmt af at skulle aktivere den.

• #26   6. jul Det er dagligdagen med Duracell’en der kan skræmme. Det der med aldrig at være så meget i ro at den bliver liggende hvis man går osv. Den er klæbende til det grænseløse.. den er altid klar på leg, træning, toiletbesøg osv.
    Den minder meget godt om Doberen i beskrivelsen ovenfor og så bare lige med et ekstra gear i forhold til de udstillingsdobere jeg har oplevet.
    Havde vi fået vores tæve først havde vi aldrig fået Boxer igen selvom jeg synes den er det smukkeste.
    Nu har jeg ligesom vænnet mig til at der leges ovenpå mig i sofaen og de ræser fra den ene ende af huset til den anden.
    Skal de være i ro mens vi spiser så ryger de i bur, da de ellers stjæler og går på bordene..
    Opdragelse kan man godt, men har de fået succes med noget eller fået lov en gang, så gælder det for evigt.

Jeg er vild med racen men kors hvor kan jeg godt forstå man bliver træt til tider
    Og der skal holdes øje med dem hele tiden som hvalpe og unghunde, hvis de er lidt oppe i gear som mine..

• #27   6. jul Boxeren er jo betydeligt mindre.. tæverne ligger på 55-58 cm for de flestes vedkommende og hanner på 60-63 cm.
    Norge har faktisk en Boxer som
    Agility champion på 1. Pladsen for dens størrelse.
    Så helt ringe er de altså ikke. De virker heller ikke så tunge som Doberen.

Stammoder til mit opdræt.
    57 cm og 25 kilo.

• #28   6. jul Det lyder nästen som min hund.. Jeg må have trykket ahns näse ind hahaha

Min mor har haft boxer og jeg er vokset op med dem. Jeg synes der er for mange syge til at jeg får en nogensinde... Men flink hund

• #29   6. jul Nu er min dober jo så ikke en udstillingsmodel Hun er altså lidt mindre og lettere end dem (de er jo efterhånden GD størrelse ). Men ja, boxeren er lige en smule mindre. Mht bevægelse så er boxeren måske ikke så hamrende klumret og uelegant som doberen ? Min dober ser jo elegang osv ud.
    ... lige indtil hun sætter i bevægelse, så er hun totalt Pluto og skal hun ændre retning i høj fart så gør hun det ofte ved at vælte, trille en omgang eller tre, rejse sig og løb i den nye retning

• #30   6. jul Mine tøser var på ingen måder kluntede. De var nærmest myndeagtige og lynhurtige til at vende, undvige osv.
    Men de 2 spanske drenge Luie vælter bare der blæser en forkert vind på ham og det samme med Bello. Luie er dog hurtig til at vende..
    Men langt fra som mine tøser.
    Men de er også blevet motorisk udfordret ved at bo her på landet med huller, muldvarpeskud og kuperet/ujævnt terræn...

• #31   6. jul Min mors var sportsbiler og tiger stribede. Hver gang jeg ser en bliver jeg varm fordi minderne er så gode

• #32   6. jul sportsbiler ??

• #33   6. jul Hurtige og med to gear.. Sove eller 200 i timen

• #34   6. jul Ja, boxeren er en aktiv hund. Sjov, glad, evig hvalp i hovedet. Opfindsom, nysgerrig, loyal, kærlig....

Der er selvfølgelig forskel på dem, og der er da både "rolige boxere" og boxere som "springer på væggene" .
    En fantastisk træningskammerat hvis man forstår sig på dem.

For et par år siden, mødte jeg en schæfermand ude på et sporareal.
    Han mente at boxeren var den mest kedelige hund og han ville kede sig ihjel hvis han skulle træne med sådan en.
    Og så tænkte jeg bare.....ok så kender du sgu ikke boxeren, for er der noget den ikke er så er det da kedelig Man keder sig aldrig med en boxer. Men man griner meget

En boxer er fest og glade dage. Latter og godt humør.

Man skal ikke vælge en boxer hvis man ikke kan/ vil være aktiv sammen med den.
    Men hvis man kan og vil, så kan man sagtens få en hund som er rolig når det er tid for det, og på når det er tid for det.

• #35   7. jul Da er altid forskel på alle race hunde.
    det ved jeg udmærket godt. en vi har altid haft labber og de har blive brugt til jagt og derfor mener jeg os det . at en labber os kræver meget- den skal jo os blive træning og aktivitet som en boxer

• #36   7. jul En boxer og en labrador kan på ingen måde sammenlignes.

• #37   7. jul Det kan en schæferhund og en boxer heller ikke ....

• #38   7. jul Jo
    en schæferhund og en boxer = 2 retarderede tyskere

• #39   7. jul Jeg må lige starte med at kommentere #1. Vi har en del i familien, der har lab af jagtlinjer, og jeg tænker altid “puha, de virker noget krævende i forhold til mine bordere”. Så jo, jeg tror også den race er ekstremt misforstået. Forskellen er nok mest, at hvis ignoreret og understimuleret, kunne en BC blive stresset og “løbe i cirkler”, hvor mange labradors i stedet bliver indlært passive. Det kan jo snyde ejeren til at tro, de har en “doven” sofakartoffel.

Jeg ved ikke, hvor krævende en Boxer er. Dem vi møder, er der gang i - men det betyder ikke nødvendigvis, de er krævende

• #40   7. jul Boxer lyder som en herlig hund de boxere jeg har mødt har været så skønne og glade - men mit indtryk - hvilket tråden her bekræfter - er at de er ligesom Tigerdyret og lige kræver det ekstra. Men skøn hunderace

Kommentér på:
Hvad kræver en boxer