{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.468 visninger | Oprettet:

Indica J
Indica J
Online Tilmeldt:
24. nov 2017
Følger: 4 Følgere: 204 Emner: 31 Svar: 1.029

Racer du er nysgerrig på? {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid tænkt at jeg da helt sikkert skulle have Pembroke, og det er jeg sådan set stadig.
Men jeg er også blevet meget meget nysgerrig på Västgötaspets.

Og så kommer jeg ikke udenom de smukke Afghanske Mynder, Ariedale Terrier og Greyhounds. Og så er der selvfølgelig nogle af de franske lavbenede hunde Petit Basset Griffon Vendeen og Basset fauve de Bretagne.

Så der er da en lille håndfuld racer jeg gerne vil møde (en enkelt af dem har jeg mødt et individ af, og hende var jeg ret crazy med).

Selvom man går og tror at man er til een bestemt race, og ikke tænker at man nogensinde skal have andet end det, så kan man blive overrasket

Har du det på samme måde?

Kommentarer på:  Racer du er nysgerrig på?
  • #1   7. aug Altså jeg vil ikke ligge mig fast på en race, når Fiibi ikke kan mere (Hun er en blanding af Cavalier Spaniel og en Kooiker).

Men er da lidt lun på Kooikeren, eftersom Fiibi har meget af sindet fra netop Kooikeren, kan godt lide dens egenskaber, og sind. Passer godt til mig.

- Men er også lidt lun på Dobermann.

Så du er bestemt ikke den eneste, der tænker lidt på andre racer.

• #2   7. aug Jeg var sikker på jeg kun sku ha huskyer , jeg vil stadig gerne ha huskyer igen. Og nu har jeg bulldogs. 2 helt forskellige boldbaner men jeg elsker mine bullere jeg gik på kompromi med kæresten, men hun ved godt det ender med jeg har husky igen om en nogen år

• Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 1.854
    #3   7. aug Jeg er ret åben

Tænker jeg er flyttet fra skov til land og gerne vil ha' en med vogtergen

Nu må jeg se . Der er heldigvis 10 - 12 år , til jeg skal ha' ny hund

• #4   7. aug Yep, der er så mange spændende racer jeg gerne vil møde.

Det er en race jeg glæder mig helt vildt til at møde, og det skal jeg så langt om længe på søndag.

Fila Brasileiro

Den er så smuk, og jeg er spændt på at de om de meget dramatiske beskrivelser af hunden passer.

• #5   7. aug Jeg er jo helt fastlagt på en Volpino
    Men.. Der er jo også den Japanske Spids...

Og så er der Eurasieren!!
    Og jeg vil stadig gerne ha' en husky, selvom det aldrig kommer til at ske. xD

Du er langt fra den eneste der undersøger lidt rundt omkring

• #6   7. aug Når jeg engang bliver for gammel til at træne med schæfer, skal jeg have mig en pyr Jeg har muligvis overfaldet Lenes et par gange på forskellige udstillinger, og jeg er helt solgt til deres rolige og kærlige væsen, og den der stoiske ro de har (som jo er ret meget modsat både schæfer og corgi)

Ellers tror jeg egentlig at jeg har fået lov at se samtlige racer, som jeg er fascineret af. Nja, lige undtagen afghaneren, og hvis jeg en dag møder Alfred, er jeg nødt til at få hans autograf

Jeg var så heldig endelig at få lov at møde en gordon setter for nogle måneder siden. Det er sådan en smuk hund, men sindet ville jeg have svært ved at affinde mig med. Men med gordon’en fik jeg vist endelig hilst på den sidste liveudgave af hunde, som jeg er nysgerrig på. Dermed ikke sagt at der ikke dukker flere op i fremtiden

• #7   7. aug Ja, jeg tror jeg er nysgerrig på næsten alle racer - det er ikke alle jeg gider eje, men at opleve forskellige individer og lære om racen er da altid spændende

Sheltien, italiensk mynde og pudel er dem jeg selv har haft oppe til seriøs overvejelse (og altid vendt tilbage til sheltien).

Men racer jeg ellers finder interessante er mynderne generelt (salukien især, som jeg heldigvis har mødt og savlet over), så gad jeg også godt møde en Chodsky Pes, japansk spids, Løwchen, Markiesje, Schipperke, jamen der er mange racer, jeg er ret nysgerrig på.

• Indica J
    Indica J Online Tilmeldt:
    nov 2017

#8   7. aug Min mor har (stort set) altid haft Irsk Setter, og hun nu hold en lækker hund. Jeg er stadig lidt forelsket i den race, og husker morfar's Tanja, hun var en fantastisk hund.
    Så den kunne også godt være en mulighed

Det er faktisk også Alfred der har åbnet mine øjne for Afghaneren. Og det er lidt sjovt, for lang tid inden jeg fik Viktoria sagde min mor altid at jeg skulle have en Afghaner - hun var sikker på at vi ville være det perfekte match

• Malene K
    Malene K Online Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 6 Følgere: 7 Emner: 26 Svar: 988
    #9   7. aug Der er mange racer jeg godt kunne tænke mig at have en dag.
    der er så andre der passer bedre til min aktivitet end andre.
    Akitaens aktivitet passer fx ganske perfekt til mig.

Kæresten vil gerne en dag have en Corgi eller Shiba.
    jeg er lidt mere til de lidt sjældnere racer herhjemme - Kishu - Kai - Shukoku - og ja generalt japanske racer

• Indica J
    nov 2017

#10   7. aug Salukien er også vanvittigt lækker.

Og Dreveren og Smålandsstøveren

• Malene K
    aug 2015

#11   7. aug og jeg må indrømme Eurasieren også har sat en del interesse i mig igennem årene.
    måske efter man har fulgt Isabelle og hendes hunde så meget

• #12   7. aug Der er flere jeg er ret interesseret i.

Border Collie og Cocker Spaniel er ret højt på min liste. Jeg er også vild med Schæferen, den er bare så stor. Kerry Blue Terrier drømmer jeg om engang at få igen, når den passer ind. Stabyhoun har jeg også fået et ret godt øje til.

Jeg vil gerne møde de fleste racer, det er altid spændende at opleve "nye" racer live og se hvad de er for nogle og så elsker jeg jo bare at nusse på alle hunde

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 159
    #13   7. aug Skulle jeg være nødt til at anskaffe en ny hund inden for de næste par år, vil det helt sikkert blive en hovawart igen!

Det bliver så forhåbentlig ikke nødvendigt i hvert fald de næste 5-9 år (hovawarter kan blive temmelig gamle for så store hunde), så hvis det går som vi planlægger, vil det jo nok være smart at kigge på noget mindre krævende næste gang.

Jeg har dog ingen anelse om hvad det så skal være, men den tid den sorg... Måske en gravhund?

• Malene K
    aug 2015

#14   7. aug racer jeg ved jeg derimod aldrig kommer til at eje er

Husky og generalt brugshunde som schæfer, malinois osv.

• #15   7. aug Åhh ha ja jeg tror aldrig rigtig jeg jeg blive enig med mig selv om hvilken race jeg skal have, der er så mange muligheder..??:D Lige nu har vi en dværgpudel og en whippet, jeg ville gerne have en whippet mere, og jeg ville så gerne have en storpudel, men jeg har ikke lyst til at have to hunde der skal have ordnet pels samtidig.

Siden jeg var lille har jeg ønsket mig husky, og afgansk mynde, men umiddelbart bliver det aldrig nogen af dem..?? Næsten alle mynder er jeg vild med, kunne godt være lun på saluki og en masse andre.. Jeg kunne også godt tænke mig en weimaraner??

• #16   7. aug Mynderne er dem jeg er mest nysgerrig på, især efter vi har fået whippet. Synes mynderne er noget helt specielt Det er andre hunde selvfølgelig også, men vi har alle forskellige præferencer

• #17   7. aug Jeg synes generelt godt om racer der er avlet til at kunne et eller andet. Jeg falder jævnligt over racer jeg lige må ind og nørde lidt i- somme tider fordi jeg godtnok kunne se mig selv med sådan en og andre gange bare fordi de fanger mig af den ene eller anden grund. I øjeblikket er det den hollandske hyrdehund... den er umiddelbart ret fed tænker jeg. Men har desværre kun set en en enkelt gang irl.

• #18   7. aug Derfor tar jeg år efter år til dogs4all.
    Der møder jeg virkelig mange racer, sidste år var der en rotweiler der nærmest lagde sig oven på mig fordi det var så hyggeligt at blive nusset.
    Har længe sagt at min pensionist hund blir en Corgi.

Men ja er nysgerrig på mange hunde og var det kun mig der skulle bestemme ville det blive et svært valg.

• #19   7. aug A og Indica, Alfred er altid klar på at dele autografer ud. ?????? Afghaneren er SÅ smuk en hund, det var det jeg faldt for, udseendet. Men de er jo lige så dejlige som de er smukke. Og kræver meget pelspleje, - men det er også det hele værd.

• #20   7. aug A, om det er mig, du har mødt med pyrer, ved jeg ikke, men det er bestemt muligt.

Men man skal nok regne med at pyrer på udstilling ikke giver et helt retvisende billede af, hvordan de er til hverdag. De er bestemt rolige sammenlignet med mange andre racer og også venlige, men der er noget mere gang i mine herhjemme, end man får indtryk af på udstillinger. Men jeg kan sandelig godt forstå, at du kunne tænke dig sådan en en dag.

• Ansofie K
    Ansofie K Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Svar: 46
    #21   7. aug har altid drømt at have en ruhåret hønsehund ?? men bliver aldrig jagthunde menneske ?? eller en russisk terrier ?? men holder mig til mine Boston, ønsker mig dog en amerikansk bulldog. og kan ikke finde en erstatnings race for den

• #22   7. aug Lene, det er dig. Det ene år, vist i Herning, var du den eneste der udstillede. Jeg har også mødt dig i Fredericia, tror jeg, med en stor tævehvalp på 7-9 måneder. Det er vel 2-3 år siden.

Det er hele den udstråling de har, og så deres smukke udseende. Jeg er vild med dem

Nå ja, og så hjælper det selvfølgelig at ejeren er både sød og imødekommende, og ikke ruller øjne (så jeg ser det) af damen der falder på knæ og overfalder de “små” vuffere

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 1.057
    #23   7. aug Jeg gad vildt godt måde en storpuddel!
    Både en mega godt opdraget, og afbalanceret en, også en hvor den mere fungere som klappe-sofahund.

• #24   7. aug Jeg træner sammen med en som har storpuddel- det er faktisk en skøn hund. Masser af personlighed og elastikben- og samtidig rigtig god, går et fantastisk spor.

• #25   7. aug Ruhåret dværg gravhund og pumi synes jeg er spændende racer. Der kunne godt flytte en af disse ind engang ved lejlighed.

• #26   7. aug åh der er mange racer jeg godt kunne tænke mig man kunne prøve at bo med, bare en kort tid for at få et bedre indtryk ..

Sealyham Terrier, Irsk Ulvehund, Rottweiler, Ruhåret gravhund, Petit Basset Griffon Vendeen, Broholmer,der er flere terrier, der er mange jeg synes det kunne være sjovt at kende bedre end når man bare lige møder dem..

• #27   7. aug Den irske terrier synes jeg er en fed hund at se på- men aner ikke hvordan den er at træne med, hvilket er en stor faktor for mig i forhold til om en hund er fed eller ej...

• #28   7. aug Der er mange racer jeg er interesseret i, men af dem er der faktisk kun en jeg ikke rigtig kender til eller har mødt irl og det er spansk mastiff

• #29   7. aug A. Det er mange år siden, jeg har været i Herning, men jeg har ofte været i Fredericia, så det kan godt passe.

Ingen grund til at rulle øjne, fordi folk gerne vil nulre vidunderne, i hvert fald så længe vidunderne også gerne vil.

• #30   7. aug Jeg synes, der er mange racer - og også mange ret forskellige racer - der er lækre, men endnu har jeg ikke mødt nogen, der har fristet mig mere end flere pyreneere.

• #31   7. aug Jeg er til de store vogtende hyrder og molosser og gerne i den helt skarpe ende.
    Allerhelst ville jeg jo have en CO, CAO eller Fila Bras men har da kigget på nogle spanske og portugisiske af slagsen.
    Cao de Serra de Estrela, Cao Fila sao Miguel, Alano Espanol, Mastin Pirenieros men også de forskellige østlandes mountain Dogs som Miorectic, karakachen osv men de er alle langhårede og det er jeg ikke lige vildt begejstret for. Så Alanoen og Cao Fila sao Miguel er nok de mest spændende.
    Og ellers ender vi nok med noget så ordinært som en Cane Corso..

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 1.986
    #32   7. aug Så længe jeg gider træne hund, skal jeg have en stående jagthund i huset. Ingles temperament passer rigtigt godt til mig, men det er jo ikke sikkert, at jeg kan få fingre i en ruhåret vizsla af de "rigtige" linjer, når han engang om mange år ikke kan længere, så jeg lurer da på et par andre racer. Slovakisk ruhår er én af de racer, jeg drømmer om at møde, men også de tyske hønsehunde finder jeg interessante.

Mynder er simpelthen fantastiske væsener, så sådan en (okay, jeg kan næppe nøjes med én) skal der også være plads til. Lige nu er whippet den mynderace, der passer bedst ind i mit liv, men jeg vil ikke afvise, at jeg kunne finde på at anskaffe mig en saluki, når jeg en dag får købt mig et hus på landet.

Jeg er vanvittigt fascineret af afghaneren, men med den pelspleje kommer det aldrig til at ske - medmindre Alfred pakker sine kufferter og flygter over til mig

Jeg har forresten haft æren af at møde Alfred, og han er næsten endnu mere lækker i virkeligheden end på billeder

• #33   7. aug Pas nu på Eva.... Han kan hurtigt pakke kufferterne.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#34   7. aug Man har jo lov at håbe

• #35   7. aug Her er hvad du har at se frem til Eva.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#36   7. aug Så skal du bare se ham, når jeg sender ham retur

• #37   7. aug Jeg kunne godt tænke mig at prøve sådan en helt rolig slukket hund

• #38   7. aug Eva, så er han garanteret pæn igen..

• #39   7. aug Jeg har ind imellem tænkt over andre hunderacer - men de kommer alle til kort, når jeg sammenligner med min nuværende.

Den eneste, der "bliver hængende" i tankerne er jrt´en. Om jeg nogensinde får en er uvist.

Racer, der ikke "indeholder" noget er jeg slet ikke til. Jeg kan dog, som nu f.eks, hvor jeg har været ude at fiske hele dagen og bare INTET gider, godt få varme tanker om en hund, der er, som Christina beskriver, "helt rolig og slukket".

• #40   7. aug Jeg har en forkærlighed for Dobermann'en. Jeg er så også vokset op med Dværgpinscher, så man kan sige jeg er blevet præget til at elske farven sort/tan
    Men synes en velplejet Dobermann er noget af det smukkeste, når den står prægtigt ved siden af ejer (også uden).
    Jeg er dog komplet afsat til spidshunde tror jeg. Jeg har en gammel spaniel-retriever-blanding på knap 13 år, som er lidt af et overglad luderdyr. Jeg fik ham som 14-årig, så vi er tæt knyttede, men jeg skal ALDRIG have sådan en hund igen. Måske en Spaniel fra et opdræt jeg selv har valgt (jeg fik først min hund da han var 1 år - ikke "mit" valg).
    Nu har jeg så en Kai. Lidt af et spring, men har nærmest hele mit liv undersøgt racen efter jeg blev introduceret for de japanske hunde i Silver Fang.
    Fik så Yume i en alder af 3 år, og det er gået godt. Vi kan dog godt mærke, at vi ikke har haft hende som hvalp Men drømmeracen har jeg, og jeg er opsat på at få en japansk hunderace igen, men det bliver nok en Kishu.

• #41   7. aug Inkognito;

Jeg ville nok aflevere den tilbage med det samme haha. Men det er jo en god tanke! Og det er det som tæller

• #42   7. aug Jeg var nysgerrig på storpuddel og fik mine ønsker indfriet og 100% en race for mig.

Så lige nu er jeg vildt nysgerrig på whippet og Airedales

• #43   7. aug Whippet og Norwich Terrier.

Norwich kommer forhåbentlig til indenfor få år, men Whippet må nok forblive en tanke Men er absolut vild med Whippet.

Border Collien er bare MIN race, og den vil altid være i mit hjem, men ville nu gerne have en terrier også

• #44   7. aug Jeg eeeeelsker mynder, og skal uden tvivl have saluki på et tidspunkt.

Jeg havde dog altid afskrevet whippeten. Den var ligesom “for lille og for lidt hund”, især for min bedre halvdel. Så mødte jeg nogle på udstilling i Aars sidste år og blev meeeeget nysgerrig, og nu er jeg slet ikke i tvivl om, at jeg også skal have Whippet på et tidspunkt!

Jeg er generelt nysgerrig på de fleste mynder

• #45   7. aug Jeg holder mig til de små selskabshunde gad godt have en griffon

• #46   7. aug Altså jeg har virkelig fundet min drømme race, som jeg heldigvis har et eksemplar af selv, forhåbenligt en mere, når Sam er 3-4 år, selvfølgelig Rhodesian Ridgeback'en
    Men de her racer finder jeg også interessante:
    Catahoula Leopard Dog
    Thai Ridgeback Dog
    Pharaoh Hound
    Rottweiler
    Vizsla (Men måske for vimset/kulleret til min smag)

• #47   7. aug Golden retrieveren er racen for mig, og sådan en skal der altid være i mit hjem, men jeg er også vokset op med opdræt af den i den nærmeste familie, så nogle gange overvejer jeg, om det bare er hjernevask, at jeg er så glad for lige den race

Jeg kan ret godt lide border collie og aussies. Deres arbejdsglæde og fokus tiltaler mig meget, og så er det også smukke hunde. Jeg er også blevet lidt smålun på whippet, især pga. Kirstens skønne hunde. Atlas hilser indimellem på en ung whippet, og den er simpelthen så skøn. Der er mange andre racer, som jeg også godt kunne tænke mig, at lære bedre at kende, men som jeg nok ikke skal eje; hollandsk hyrdehund, chesapeake bay retriever, irsk setter, corgi.

• Indica J
    nov 2017

#48   7. aug Der er selvfølgelig et kuld Petit Basset Griffon Vendeen lige nu, hvor der er to tæver der mangler at finde hjem
    Så nu er det at jeg skal være standhaftig og gentage for mig selv at jeg ikke skal have hvalp nu!

• #49   7. aug Jeg tror altid vi vil have en dp i huset, men hvad race nummer 2 så skal være, der er jeg/vi virkelig i tvivl, og hvilken af dem vi ender med, ja det aner jeg ærlig talt ikke

Dem vi snakker om er Glathåret foxterrier, Engelsk Cocker , Chihuahua ( min mand har nedlagt veto, meeeen ) , Dværgschnauzer og Tysk Pinscher, jeps lidt forskellige og især chihuahuaèn skiller sig ud , men jeg er bare blevet så forelsket i dem, men mon ikke kompromiet bliver en DP og så en større hund, som nu

Jeg har pga sygdom brug for at komme ud og bruge min krop, men samtidig skal det også være en hund der ikke løber på væggene hvis der er en dag hist og her hvor der ikke bliver andet end 3 korte gåture, og så lidt leg derhjemme. Vi har brug for en hund med energi, men uden det blive FOR meget, og samtidig en hund der gider samarbejde og som ikke er skrøbelig ( så ja igen der ryger chien sgu måske ud ) . Jeg får stress hvis hunden er for langsom og "sløv i optrækket" , jeg ville feks på ingen måder kunne holde ud at bo med min mosters Chow chow, hold nu kæft den er langsom! Og min moster ville ikke kunne holde ud at leve med vores hunde, da de er for energiske til hende

Vi har tidligere sagt at vi ALDRIG skulle have en foxterrier eller blandig deraf igen, da Ozzy virkelig krævede sit de første 3-4 år, men åh det er altså også bare en skøn race. Hvad vi ender med aner jeg ikke, det må fremtiden vise, forhåbentlig går der nogen år endnu for vi skal til at kigge ny hund

• #50   7. aug Jeg kunne godt tænke mig at møde en bedlington terrier engang! Syntes den er så fin

• #51   7. aug Rikke, det er sjovt.. første gang jeg tog Flora med hjem til mine forældre - hun er en cavalier - syntes de at hun var alt for vims. Vi har jo kun haft Freja, der bl.a. var chow chow-blanding, og man må sige at der er mere gang i Flora. Jeg skal til gengæld have en hund der er endnu mere knald på end dét, og jeg tror muligvis mine forældre synes jeg er sindssyg

• Indica J
    nov 2017

#52   7. aug Nu har jeg så siddet og kigget på Irsk Setter, og jeg er dælme godt nok vild med den race

Jeg tænker at jeg må sørge for at få mødt et par stykker af dem, for det er immervæk noget tid siden vi havde den sidste Irske Setter i familien

• #53   7. aug Krøllet: de er ganske særlige! Virkelig følsomme var mit indtryk:) Pelsen virkelig speciel at røre ved.

• #55   7. aug Fünke : Haha, ej men man kan jo nå at tage en middagslur, spise frokost og gå på toilettet, inden den hund har lettet røven fra den ene ende af stuen til døren ud til haven Jaja overdrivelse fremmer forståelse , men hold nu op den hund er langsom

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 23 Følgere: 119 Emner: 40 Svar: 2.348
    #56   8. aug vil gerne prøve at have en rigtig lille hund

• #57   8. aug As jeg har absolut intet indtryk af dem. Kender ingen der har dem, har aldrig mødt en og de optræder sjældent i de grupper jeg er i på Facebook og sådan!

Syntes bare de ser skønne ud

Er de meget terrier agtig?

• #58   8. aug Jeg er jo så heldig at som gammel ringtræner og mangeårig udstiller / ejer af 4 juniorhandlerbørn, jeg har stået med rigtig rigtig mange racer

Jeg tænker meget over næste hund, jeg håber inderligt at jeg kan flytte fra huset her om 6½ år, få en smart lille lejlighed, og hvad skal jeg så have af hund?

Det skal være en hanhund, og minus den lille håndfuld, som det IKKE skal være, så er jeg åben for forslag, alt efter bopæl. Tæt på en træningsplads = stor hund, collie, storpudel, pointer,porcelaine, der er mange.............med bus til træning = lille hund, pembroke, papillon, dværg-toy pudel, langhåret dværggravhund, sheltie, der er mange.

• #59   8. aug Og bedlington..........en smuk smuk whippet med pels, uden whippetsind. Hvordan kunne jeg glemme en af den smukke bedlington, sukker altid efter den på udstilling, og så skal jeg ikke til Frederikshavn, for i et boligselskab der, der er den forbudt.

• #60   8. aug Hahahaha er det rigtig? Ej hvor sjovt

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

#61   8. aug hvorfor er den forbudt?

• #62   8. aug Jeg ved ikke hvorfor, de har MANGE på listen:

https://www.frederikshavnboligforening.dk/informationer/muskelhunde-nej-tak/

og et par så farlige at de står der to gange

eller rettere, det ved jeg, for den beskrives i nogle hundebøger som en gammel kamphunderace.

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

#63   8. aug gør den? hahaha jamen har kun mødt en i.mit liv og det var verdens sødeste hund

• #64   8. aug Så de har sat en eller anden til at læse med tættekam ALT om kamphunde, og der kom bedlington frem:

http://www.hunderacer.net/bedlington_terrier

Ja, de er søde, men lad dig nu ikke narre af det lammeblive udseende

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

#65   8. aug pokkers ingen bully kutta.. så vil jeg heller ikke bo der

hahaha

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#66   8. aug Det ville næsten være nemmere hvis de nu skrev hvilke hunde man MÅ have i stedet

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

#67   8. aug Den jeg så var i Kbh lufthavn. ligner et får. Den var så sød

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

#68   8. aug kim mon din race ville gå hahaha

helt utrolig liste

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#69   8. aug Selvfølgelig ville den da det

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

#70   8. aug en af mine yndlingsracer kim vi havde en her i byen. hun blev 13 år. skøn hund!

• #71   8. aug Jeg gad også godt have en lab en dag - men jeg egner mig bedst til de små uldtotter

• #72   8. aug Jeg ville gerne have en stor hund, men kan ikke lige finde en race, der matcher mine krav

• #73   8. aug Jeg mødte en “blå” lab igår, en lille fyr på 4 måneder. HELT slukket! Så det var måske noget for dig, Christina

• #74   8. aug Irsk Terrier vil altid have en plads i mit hjerte og mit hjem, meeeen doberen er vist også kommet for at blive. En eller anden dag ude i fremtiden så udvider vi bestanden med en Irsk Ulvehund - eller måske en Skotsk Hjortehund. Men Azawakh tiltaler mig godt nok meget. Jeg kan godt lide tanken om en mynde med 'kant'.

• #75   8. aug Azawakh står øverst ved mig, absolut den smukkeste hund ever, men hvis den er som den skal være, så har den ikke passet ind i mit liv med 4 unger og et rend af deres venner.

Jeg nøjes med at nyde den uden at eje den.

• #76   8. aug tror ikke jeg skifter race, men skulle det ske vil jegerne have grifon…..staves? korthåret

papillion ,har jeg haft.

• #77   8. aug Og så er der lige en blue roan cocker eller den skønne clumber spaniel.

• #78   8. aug Lens, en papillion er en rigtig (stor) lille HUND!

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

#79   8. aug ligesom poms er

• #80   8. aug Vi har en Petit Basset Griffon Vendeen i skoven, han var ikke meget for andre hunde, men han var lidt forelsket i Laika
    Clumber spaniel, og Sussex spaniel er to racer, jeg meget gerne vil møde, men jeg kommer nok aldrig til at eje én. Det er alt for "tunge", jeg er mest til det "stramme" udseende - Jeg synes f.eks. standard springer er for tung, men fteren "hænger" ikke.

Hvis jeg skulle prøve noget helt andet, så skulle det være whippet eller italiensk mynde, men så skal jeg også have en mindre flok!

Jeg synes, det er lidt sjovt, hvor mange der er forelsket i huskyens udseende. Jeg synes ofte de ser meget skulende/onde ud (mest dem med "øjenbryn" og blå/grå øjne) Da jeg var barn, var min drøm en "grønlandshund" hvilket betyder, en hund med "bamsepels" og krøllet hale

• #81   8. aug Min veninde har en petit basset griffon verdeen, og hun er ehmmmm..... virkelig ikke særlig klog, men virkelig meget nuttet Bailey, som hun hedder, er nok den trimmekrævende udgave af Dorit, bare med jagtinstinkt. Hun er super sød og glad, og larmer forbløffende lidt (modsat corgien)

• Indica J
    nov 2017

#82   8. aug Den jeg kendte engang hun var noget af det sødeste
    Og lige nu er der hvalpe af den slags til salg... men der er selvfølgelig også Irsk Setter hvalpe

Og jeg minder lige mig selv om at jeg ikke skal have hvalp nu... igen

• #83   8. aug Jeg har i mange år været ret vild med aussien, og kunne rigtig godt tænke mig at møde dem IRL. Jeg har altid tænkt på dem som værende den perfekte race og ledsager til når der skal trænes distance og spring - En ting jeg mangler lidt ved kareleren, men jeg har aldrig rigtig haft dem tæt inde på livet. Det er ikke en race jeg har forestillet mig at eje, men jeg er bestemt nysgerrig på dem.

Jeg har også stadig en stor forkærlighed til husky, mutter og den amerikanske akita, men det bliver nok ikke hunde jeg kommer til at eje.

Faktisk har jeg pt. ikke rigtig nogen forestilling om at eje andre racer en kareleren. Det føles bare helt rigtigt.

• #84   8. aug Jeg drømmer i det skjulte om en malle, men tror ikke jeg kan honorere hvad den kræver.. Men det er en dejlig drøm

• #85   13. aug Har min anden Rottweiler nu, og kan mærke helt ind i mit hjerte at det er den eneste rigtige race for mig:) har også prøvet at have en Staffordshire Bull terrier og Labrador, men Rottweileren er bare helt speciel:)

• birgit n
    birgit n Online Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 43 Følgere: 4 Emner: 39 Svar: 1.214
    #86   13. aug Basenji.

• #87   14. aug Jeg har lige set world dog show med stort set samtlige FCI racer, og jeg har siddet og sagt:

Årh, iiiih, næææææææ

den vidunderlige komondor, den smarte skye terrier, den elegante podengo ibicenico, en del af de franske jagthunde, i guder, de er smukke, russisk terrier, sikke et dyr, hygenhund og og og

• #88   14. aug @ Maj-Britt sådan har jeg det også når jeg er på udstilling ... kan man ikke bare være til hunde , og ikke vælge race ... ja der er racer jeg ikke vil kunne have for deres skyld, men jeg kunne sagtens få det Ih Åh alligevel ..

• #89   14. aug Jeg sletter loge Filaen over spændende hunde. Magen til nervøse hund skulle man da lede længe efter.

Den er jeg ikke fascineret af længere.

Så hellere den store satan af en Komondo. Den opsøgte ikke ballade, men ejeren tillod ikke andre hunde af komme i nærheden af den.

• #90   14. aug Jeg mødte en komondor på en udstilling i Brøndby for år tilbage, en kæmpe hanhund, jeg var helt på knæ, og jeg fik lov til at nusse vovse

• #91   14. aug Tibber er bare det helt rigtige for mig - nok fordi jeg er sådan en underlig hundeejer, der aller bedst kan lide katte Mit temperament er bare ikke til hundetræning for alvor, så kunne ikke have en mere krævende race.
    Men jeg er ret forelsket i basenji - og hvis jeg kunne have to hunde, så måske...
    Og så er jeg vild med de store mynder. I mit næste liv skal jeg nok have en saluki. Eller en bozoi. Eller en stor lækker pelsrig afghansk mynde Men ikke i det her liv - der nøjes jeg med at beundre
    Og er vild med leonbergere - sådan en kunne jeg forestille mig at have, hvis jeg havde boligen til en hund af den størrelse.

Og så er jeg også lidt vild med nogle af de store bulldogs - har de seneste par uger mødt en stor old english bulldog - hvalp flere gange. Den er skøn Men sådan en skal jeg heller aldrig have - jeg beundrer andres i stedet.
    Og bullterrier. Synes stadig at de ser spøjse ud, men har haft fornøjelsen af at gå til hundetræning med et par stykker, og deres temperament er SÅ meget mig Men de er også lige et nummer for store i praksis til mig, men det er en herlig race

Min næste hund (men det bliver først aktuelt om mange, mange, MANGE år, har abekatten og jeg aftalt) bliver af personlige grunde nok en kanin. Håber så til den tid at kunne nasse lidt på hundeejere rundt omkring, og så kan det være, at jeg får prøvet noget nyt.

Kommentér på:
Racer du er nysgerrig på?