{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
386 visninger | Oprettet:

Solsorteuroligheder {{forumTopicSubject}}

Fru Haleløs forsvandt fra haven, og det var vældig trist.
En ny fru Solsort havde overtaget - og det måtte vi jo acceptere.
Hun valgte så at bygge rede i en busk ved terrassen, og det var såååå sødt at følge tre små pippende unger helt tæt på.
En dag var der kun to
Den ene af de tilbageværende var fremme i skoene (eller hvad man nu skal kalde det, når man er fugl) og blev lynhurtigt cirka dobbelt så stor som den anden. En dag hoppede den store unge ud af reden og satte sig på grenene i busken. Dagen efter fandt jeg den død på græsset
Om det var Fie, der havde hapset i den, ved jeg ikke.

Nu blev den SIDSTE unge hurtigt stor - og i går hoppede også den ud af reden og satte sig på buskens grene. Jeg barrikaderede ved busken, så Fie ikke kunne komme tæt på............... Men ungen hoppede ned på græsset - og hoppede efterfølgende frejdigt afsted udenfor min barrikade. Den er endnu for lille til at flyve.

Her til aften var Fie pludselig vældig interesseret i et eller andet ved hegnet - og Fru Solsort lagde an til "angreb". Fie blev kaldt ind - med lidt småhysterisk Isabelle-stemme

Nu må Fie ikke være i haven uden opsyn - og nærmer hun sig det sted, jeg sidst så solsorteungen, bliver hun fluks kaldt ind.
Åh - naturen er simpelthen for barsk for mig!!!!!

Denne tråd er til alskens historier, I lige føler for at fortælle

Kommentarer på:  Solsorteuroligheder
  • #1   8. aug Vi havde et tilbagevendende solsortepar, som byggede rede i carporten. En dag forvildede fru solsort sig ind i udestuen, hvor Mocca fik fat i hende, og slæbte hende udenfor og fik plukket en del fjer af hende. Hun overlevede og klarede at opfostre sine tre unger. I går slæbte Mocca hendes lig ind. Nu kunne hun åbenbart ikke mere. Det bliver spændende at se, om der kommer nye solsorte næste år.

• #2   8. aug Her er der et par fede dueunger der lander i haven, men de har lært på hvilken side af min lille bro de skal lande på.. Er lidt træt af at Freja skulle jage dem væk hver morgen..-

Men jeg glemmer aldrig da jeg opfostrede en lille blåmejse.. Blue hed hun selfølgelig..

Fodringen gik fint, hun blev hurtigt fedet op.. Men det der lille uskyldige kræ, var jo ikke til at stå for. Så da hun landede på min pande, kiggede så kærligt på mig, var jeg lige ved at hente en melorm til hende, da hun stikker sit sylespidse næb lige ind i øjet, og gør mig blind resten af dagen..

Jeg havde heller ingen neglerødder tilbage til sidst...

Savner hende dog lidt

• #3   8. aug Lidt sød var hun nu

• #4   9. aug Jeg har haft besøg af et stort, fint pindsvin her til aften Hundene var vældigt begejstrede, og ville mægtigt gerne æde den flotte fyr
    Det lykkedes heldigvis at få flyttet pindgrisen udenfor hegnet, inden den blev ædt !! Den fik lidt dåsemad og vand, og så håber jeg at den finder et hjem, uden hunde !!
    Desværre fandt jeg efterfølgende en loppe på mig selv, så hunde og katte får loppekur på fredag, når jeg har fri. Den slags kryb, gider vi ikke at have i huset !!

• #5   9. aug Pindsvinelopper går ikke på katte og hunde - bare lige til info

• #6   9. aug Jeg havde en solsorterede i hækken forrige år. Jeg gik og snakkede med Mor Fugl, der lå der og trykkede sig ned i reden, og hun vænnede sig stille til hende den mærkelige, som ikke kom for tæt på.
    Der kom tre søøøøøde unger, som pippede og pippede på mad - også når jeg nærmede mig reden. Det første, jeg gjorde om morgenen og når jeg kom hjem, var at hilse på mine pippere.
    En dag havde kæreste og jeg været i Silvan og købe nye haveredskaber- en rive, en ukrudtsklo og en skovl. Jeg løb glad i haven, og reden var blevet angrebet. Intet tegn på Mor Fugl og kun to unger i reden, hvor den ene var død og den anden var kvæstet. Så kæresten måtte ud og afprøve vores nye skovl, så den ikke skulle lide mere, imens jeg sad på trappen indenfor med fingrene i ørerne og GRÆD!

• #7   9. aug Pindsvinelopper går på hunde og katte, men de kan ikke leve der.

Saki kom en gang ind med et pindsvin lige inden vi skulle til dyrlægen. Jeg fik hurtigt pindsvinet fra ham - heldigvis uskadt - fjernede et par lopper, der rendte rundt i hovedet på ham og tog til dyrlægen. Der kunne jeg så sidde i venteværelset og pille lopper af hovedet på ham. Det føltes noget pinligt. De ses jo meget på en hvid hund. Og han havde ikke lopper i forvejen, og det var også hurtigt overstået, så dem jeg ikke fik fat i må været døde ret hurtigt.

• #8   9. aug Da jeg boede med eks’en, havde vi et par faste solsorte i haven. Der er 3 æbletræer i haven, og i efteråret samlede jeg æbler ind og stillede dem i garagen, og så blev der fodret æbler hele vinteren.

Hver morgen når jeg kom hjem fra morgentur med hundene, var der en fandens ballade ude i haven “vil vil ha’ maaaaaaaaad”

Desværre fik eks’en fuglene i bodelingen (eller altså, han blev boende i huset), og herude har jeg endnu ikke lært mine solsorte at kende.

• #9   9. aug Æv, at du ikke lige kunne tage solsortene med, A

Det lyder ret meget som mine oplevelser, Julie Men åh hvor grimt med den lemlæstede unge

I skrivende stund har jeg et stort dilemma: Solsorteungen er blevet lidt for modig og er indimellem ude af buske og krat. En skade kredser over haven. Fie jager skaden væk, men Fie kan måske også finde på at hapse ungen

• Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 1.854
    #10   9. aug Mine forædre boede engang med grund ned til vandet

Svanerne kom og tiggede mad og når de havde unger , blev de stolt vist frem

Kommentér på:
Solsorteuroligheder