{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
301 visninger | Oprettet:

Allergi pollen, antihistaminer? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Mille kløede sig igår i det ene øje og vi var ved dyrlægen idag som så sagde hun var hævet på sine øjenlåg.. Hun fik så nogle øjendråber med både penicillin og binyrebarkhormon i som skal gives 2 x dagligt i 6 dage hvilket jo er fint, hvis det virker... Men derefter bør jeg så gi antihistaminer for at undgå det sker igen? - ved fra hendes blodprøve at hun er mildt allergisk overfor gråbønke som passer med at det er nu.. Kan dog ikke udelukke fuldstændig at hun har haft hovedet i en uheldig plante igår inden hun begyndte at hæve/klø så er lidt i vildrede mht årsag..hun døjede dog slet ikke sidste år med gråbønke...

Men det korte af det lange er, bør jeg gi antihistaminer forebyggende eller er det at vente og se også afsted til dyrlægen hvis hun hæver igen?

Kommentarer på:  Allergi pollen, antihistaminer?
  • #1   10. aug Jeg ville vælge en anden type øjendråber, den er homøopatisk eller noget i den dur, og virker super godt mod allergi hunde. Den fik jeg anbefalet af en dyrlæge. Skal bare lige se om jeg kan huske hvad den hedder

• #2   10. aug https://www.dollardog.dk/1697-anibio-oejenpleje Den her, brug den når du er færdig med dyrlægens øjendråber. Og brug den så i høj dosis i starten og så trap ned på 1 x hver 2-3 dag hvis muligt, den er rimlig effektiv faktisk. Den skader i hvert fald IKKE og kan købes i håndkøb så du kan så snart der er årstid for det give det forebyggende.

• #3   10. aug Ville være dejligt

Er bare i tvivl om jeg overhovedet bør forebygge når jeg ikk 110% kan vide om hun var hævet pga pollen eller af en anden årsag.. Men jeg ved jo tilgengæld at hun ligemeget hvad har lidt allergi overfor gråbønke - men ja, når hun ikk reagerede sidste år så.. Sys det er lidt svært..

Men hvis det er homøopatiske øjendråber skader det jo ihvertfald ikke

• #4   10. aug Tusind tak

• #5   10. aug Jeg synes ikke du skal forebygge når hun normalt ikke reagerer og du ikke ved om det er det, hun reagerer på.

• #6   10. aug Når du ikke ved, hvad hunden er allergisk for, så kan du jo ikke forebygge.
    I det hele taget, så skal man ikke proppe medikamenter i sine dyr eller sig selv for at forebygge.
    Selv om det er hømopatiske medikamenter, så er det ikke sundt og det kan skade.

Få i stedet for udredt din hund så du ved, hvad den er allergisk for og få lavet en vaccine til den.

• #7   10. aug Allergiske reaktioner dukker sjældent op i blot et øje. Og behandles ikke med antibiotika. Så jeg tænker din dyrlæge har vurderet det er en alm. Øjeninfektion. Den kan du ikke forebygge med antihistaminer - tvært imod.

• #8   10. aug Iøvrigt har de færreste hunde effekt af antihistaminer, bare sådan generelt.

• #10   10. aug 5# Hun er skam udredt, det er jo derfor jeg ved hun er allergisk overfor gråbønke...

• #11   10. aug 7# Altså hun sagde direkte øjet var hævet og at jeg fik øjendråber med både penicillin og binyrebarkhormon for en sikkerheds skyld - så mon ikk hun har ment at binyrebarkhormonen ville ta hævelsen også penicillinen for en sikkerheds skyld.. Sådan lød det ihvertfald på hende... Og ja allergi kan gi øjenbetændelse men hun har det nu ikke som det ser ud nu.. hun er "bare" hævet..

• #12   10. aug Jo, men hvorfor skulle det være hundens allergi der gør det? Jeg tænker bare din hund har fået en helt alm. Øjenbetændelse?
    Hvis din dyrlæge mente det var allergisk betinget ville denne vælge en anden type øjendråber i første omgang.
    Og hunden ville iøvrigt også formentlig være,påvirket i begge øjne.

Gør kuren færdig og så er det over formentlig

• #13   10. aug 12# Man kan da håbe det ikk er allergien og derved ikk er noget tilbagevendende.. hun mente dog ikk der var betændelse nu men blot hævet som sagt men altså ubehandlet kunne det jo sagtens være blevet til øjenbetændelse selvfølgelig.. Men havde det været decideret øjenbetændelse på nuværende tidspunkt havde hun sagt det plus ikk sagt at det kun var for en sikkerheds skyld - men er jo egentlig også ligemeget, hun er jo sat igang med korrekt behandling (forhåbentlig da ) også er det forhåbentlig det

Kommentér på:
Allergi pollen, antihistaminer?