{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

Musik på lufteturen sku' være forbudt :-( {{forumTopicSubject}}

Kommer løbende på en relativt bred grussti bag byen - jeg er en elendig løber, så det kan høres når mit tunge og utrænede korpus kommer gungrende

150 meter foran mig går en mand med to cockerspaniels foran sig - han har haft vendt sig om og kigget på mig (ikke noget kønt syn, btw :-D), så jeg er sikker på at han ved jeg er der.

Jeg kommer tættere på, laver lyd for at tiltrække mig hans opmærksomhed, men kan pludselig se at han har hørebøffer i - så tror sgu da pokker at han ikke reagerer!! Hmm, what to do? Bagfra ser det ud som om hundene er i snor og cirka halvanden meter foran ham, så Dixie om på den modsatte side og så listeløbe forbi ganske roligt...

Fårk, hverken hunde eller fører havde set mig, og hundene var i lang line, så da jeg kom op på siden af ham gispede han, hundene reagerede og for over mod mig, hvilket vil sige at jeg, fordi jeg var i fart, nåede at sparke den ene i siden midt i et af mine skridt så den hylede helt vildt, og falde over den andens snor!!! Og reaktionen fra ham? Øh, et "Undskyld, jeg havde ikke set dig"... Gu' havde du da så, og du bliver da nødt til at holde øje med hvad der sker omkring dig - hvad hvis det havde været en hest? (der er mange store heste på den sti) Eller et barn på cykel?

Jeg var så befippet at jeg bare sagde at det var okay, hvorefter jeg løb videre...

Så her sidder jeg, et skrammet knæ, en skrammet hånd og en pisse dårlig samvittighed overfor den stakkels hund hvis ejer ikke tog sit ansvar alvorligt Og så tænker jeg: Hvad skulle jeg ha' gjort anderledes? Sku' jeg overhovedet ha' gjort noget anderledes?

Æv...

(Og for min skyld må folk da gerne høre musik, hvis bare de OGSÅ kan høre andet...)

Kommentarer på:  Musik på lufteturen sku' være forbudt :-(
  • #1   13. sep Åh ja, og Dixie gjorde intet - hun fortsatte blot frem som hun plejer, opsøger aldrig andre hunde når hun er under kommando...

• #2   13. sep Der er vist ikke andet at gøre anderledes, når man ikke kan tiltrække sig opmærksomheden.

Jeg har en del gange set unge piger komme cyklende i trafikken uden hjelm og så har de satme sat et par store hørebøffer over ørerne samtidig!!

Jeg er da ikke perfekt og kørte selv med musik i ørerne som yngre, men det er utroligt man ikke indser, at det er pissehamrende farligt at bevæge sig i trafikken uden at kunne orientere sig ordentligt! (og det kan man altså bare ikke, når man har musik i begge ører)

• #3   13. sep Jeg oplever ofte at løbere sænker farten, eller nogen gange bare går forbi, når de passerer mig med hund, måske det kunne være en hjælp?

God bedring med knæet:)

• #4   13. sep A-S, jeg satte netop farten ned - og eftersom jeg løber snegletempo i forvejen, så var det vist nærmest bare et akavet trav - men tror faktisk ikke det havde gjort nogen forskel udover at jeg havde været mere forberedt...

Men ét er at fører ikke hørte mig pga musik, men er det ikke mærkeligt at hundene heller ikke hørte mig, men først reagerede da jeg kom ind i deres synsfelt?

• #5   13. sep Hvad med at have en klokke eller en alarm med, som kan trænge igennem musikken? Det er selvf. lidt drastisk, men hvis det er nødvendigt, så er det da en mulighed.

Jeg kan slet ikke have, at så mange ikke er opmærksomme på deres omgivelser, når de bevæger sig rundt, i det offentlige. Der sker så mange dumme uheld, som nemt kunne være undgået.

• #6   13. sep Sanne, jeg kaldte - burde det ikke være nok? Tænker at hvis man ikke kan høre det, kan man nok heller ikke høre en klokke medmindre det er en ordentlig fætter som alligevel er umulig at løbe med...

• #7   13. sep Jo, det er ret sært, men måske vidste de godt du kom og havde vurderet dig som ingen fare, da ejer så får et shock, ombestemmer de sig?

• #8   13. sep Åh ja, det kan da godt være - tror det dog ikke, hvis det er de hunde jeg efterfølgende har tænkt over det måske er, så plejer de at være mega hidsige bare ved synet af en anden hund

• #9   13. sep Han må have hørt meget højt musik, siden han ikke kunne høre dig?
    Og hvis han har set dig, så burde han da reagere på det istedet for..

- God bedring med knæet.

• #10   13. sep Pia, ja - det må han ha' gjort...

Og tak, jeg er dog ok - kun en lille skramme

• #11   13. sep Så en overfaldsalarm. Den kan klikkes i hundes snor, eller ligge i lommen. Den burde han kunne høre.

• #12   13. sep Ja, det kunne jeg - men helt ærligt, tror faktisk ikke jeg gider hverken investere i eller slæbe på sådan en, jeg har sgu nok at gøre med at overleve det at dyrke motion

• #13   14. sep At han vender sig og "ser" dig, er ikke ensbetydende med at han har registreret dig. Jeg kan ofte kigge på uret uden at have set, hvad klokken er.

Men ja, jeg er enig, man bør ikke gå med musik i ørerne, det gør jeg heller ikke selv. Hverken når jeg nu lufter hund eller når jeg løber for den sags skyld.

Men jeg ville nok have valgt at vende om eller finde en anden vej.

• #14   14. sep Jeanette, vil det sige at du mener at man skal lade andres manglende opmærksomhed og ansvarlighed diktere hvor man skal gå?

Jeg kan godt se hvad du mener - men jeg er ikke enig, og lad mig give et eksempel: Hvis jeg skulle vælge en anden vej, så skulle jeg løbe forbi huset med den vrede og løsgående muskelhund, og den tredje vej skulle jeg løbe ud på hovedvejen hvor folk kører både vildt stærkt og tæt - hvad skal jeg så vælge? Det KAN sgu da ikke være rigtigt at vi alle skal lade os begrænse, vi skal da istedet tage hensyn og sørge for at der er plads til alle, ikke sandt?

• #15   14. sep Hvis det betyder at jeg ikke vælter, så ja - i nogle tilfælde. Ikke altid, det skriver jeg så heller ikke

Men jeg ville gøre alt for at få hans opmærksomhed og evt. gå i stedet for at løbe, og ja, jeg er selv løber, så jeg ved godt, hvor træls det er at skulle stoppe og starte. Men i gang var der måske større sandsynlighed for at du ville kunne nå at fange hans opmærksomhed.

• #16   14. sep Men jeg kunne jo netop IKKE fange hans opmærksomhed pga musikken - så skulle jeg helt op og røre ved ham? Hvilket jo netop IKKE er fedt, når vi begge har hund med...

• #17   14. sep Så er det også bedre at sparke hunden så den hyler det kunne han da høre

Væltede du da sparkede hunden ?

• #18   14. sep Jeg sparkede ikke hunden med vilje - jeg ramte den midt i et skridt da den løb ind i min bane for at få fat i Dixie, det er da vel ikke MIN skyld?

Og ja, jeg væltede, både fordi jeg ramte den ene hund, men også fordi den anden hunds snor spændte ben for mig...

• #19   14. sep Du kunne ikke have gjort noget anderledes. Nogle gange sker der uheld, især når den ene part er uopmærksom. Forhåbentlig har han lært noget og er mere opmærksom i fremtiden.

Havde det været mig, var jeg nok vendt om, men jeg har så også mulighed for at løbe flere andre steder. Jeg har en reaktiv hund, så jeg vender ofte om, når jeg møder folk med andre hunde, især hvis de er løse. Jeg stoler ikke mere på,at andre har styr på deres dyr. Det er pisseirriterende, at jeg skal ændre adfærd, når det er de andre, som ikke opfører sig optimalt, men sådan er det desværre nogen gange.

• #20   14. sep Helt ærlig Trine g, du gjorde intet forkert det kan simpelthen ikke være rigtigt at man skal ændre adfærd fordi andre opfører sig respektløs! Jeg ville nok brøle rimelig højt og sætte farten ned, men jeg ville da under ingen omstændigheder vende om!

• #21   14. sep Aj det kan da ikke passe man skal gå / løbe rundt med diverse udstyr for at gøre andre med hørebøffer opmærksom på at man kommer

Nej man skal da ikke vende om fordi der kommer en lille forhindring.
    Så må man passere på bedst mulig vis

• #22   14. sep Tak Jeg har faktisk haft pænt dårlig samvittighed - den stakkels hund

• #23   14. sep Jeg hader også at støde ind i folk og deres hunde, når de render rundt med kæmpe hørebøffer på og slet ikke er opmærksomme. Har flere gange set hunde der farer ud midt på vejen, fordi ejeren har dem i lang snor og ikke ænser en skid. Det er synd for hundene, for en dag så går det bare galt. Æv altså.
    God bedring med knæet og hund

• #24   14. sep Jeg har altid musik i ørene når vi går om aftenen. Men ikke højere end, at jeg kan høre en bil komme.

Jeg tror ikke du kunne have gjort noget anderledes. Måske gået forbi istedet, men Det havde nok ikke ændret meget, når han heller ikke var opmærksom.....

• #25   14. sep Jeg mener nu altså heller ikke, at du har gjort noget forkert, hvis det er sådan du har forstået mit opslag.

Jeg skrev bare, hvad jeg selv ville gøre. Og nej, han ville måske ikke have hørt dig, hvis du kom gående, men så var du nok heller ikke væltet, når han så opdagede dig

Men igen, du gjorde intet forkert

• #26   14. sep I det hele tager gad jeg godt at folk luftede hund,når de lufter hund.
    Forhedehulehelvede hvor jeg synes det er træls at folk ikke er tilstede, fordi de glor ned i deres telefon!! >:( De opdager jo ikke en skid, deres hund kan nå at blive kørt ned af 5 lastbiler og blive tygget i af Brians pit bull, uden de effing opdager det!

I TS tilfælde var det så musik i ørerne der var synderen, men altså kartoffel/pommes fritt. Og i øvrigt synes jeg ikke du kunne have gjort noget anderledes.

• #27   14. sep Tak, og enig!!!

• #28   14. sep Og folk er lige så slemme når de 'lufter' deres børn....

• #29   14. sep Jeg var ved at køre en ung gut med høretelefoner ned i dag Han kørte på cykel og blev åbenbart grebet af nogle fede rytmer, for pludselig "dansede" han på sin cykel - ud foran mig, der kom i bil, som han tydeligvis IKKE havde hørt. Heldigvis var jeg et par meter fra ham og nåede at give et dyt - som han hørte.

• #30   14. sep Vi har en her i byen en ganske ung pige måske 14-16 år. Hun går med en labrador, som hun har svært ved at holde. Hun binder hundesnoren om maven, så hun har begge hænder fri til mobilen, som hun har sin næse boret helt ned i. Jeg tænker bare, at det kan gå helt galt, den dag hunden ser noget, den bare MÅ hen til.

• #31   14. sep Isabelle: Åååh er der noget der får mit pis i kog, så er det cyklister med musik i ørene. De er fandme selv ude om, at de bliver blæst ned af en bil eller lastbil så...

• #32   14. sep Susanne: dem har jeg også set et par stykker af. Gjorde det selv som en nødløsning en dag, fordi der var noget jeg skulle tage mig af i det sekund, og jeg brækkede sgu da næsten ryggen

• #33   14. sep Jeg ser hende stort set hver dag med den hundesnor om maven. Mobilen er vigtigere end hunden.

• #34   14. sep Jeg synes også, jeg ser mange, der går langs ret store veje, med hundene i fri flexline - og al opmærksomhed på mobilen. Fatter ikke man tør....

• #35   14. sep "Mobilen er vigtigere end hunden"

Spørgsmålet for en del er vist desværre, om der overhovedet ER noget, der er vigtigere end mobilen

• #36   14. sep ""Jeanette, vil det sige at du mener at man skal lade andres manglende opmærksomhed og ansvarlighed diktere hvor man skal gå? ""

Det valgte jeg, da byens superjagttræner ( hans springer er død, godt for den, nu har han noget FT spaniel) stod med snotten i mobilen og hans unge hund spottede os. Så løb den frem mod os, fortrød, rendte retur og så mod os igen, og han så ikke en skid.

Endelig fik han øje på os, og da var hans hund igen mod os, og nu begyndte hans fløjteri så ( toget stoppede på Høje Tåstrup station) og der blev både fløjtet kom og dæk og hinter og los og hvad ved jeg, og kold i røven var hunden. Vi stod stadig stille samme sted.

Nu valgte han så at gemme sig, mens han stadig fløjtede, og så kom vovse til ham og der fik den øretæver, for sådan er han, og det ændrer sig aldrig.

Jeg havde droppet at han fik den hund til sig, så inden han gemte sig, der valgte jeg at vende mig om, gå langs marken og støder så på ham på grusvejen

Her fik vovse besked på SIT, det gjorde den ikke, for jeg kom jo der med to hunde, men SIT kom den til, for en tur op i nakken og BANG, ned på jorden, to gange, og så droppede den det.

Mine fik naturligvis bunker af ros for at gå forbi og ignorere.

Så ja, sommetider skal man bare vende om, øv at jeg ikke gik til højre, så jeg slap for ham.

• #37   14. sep Jeg fatter ikke man går med musik i begge øre og ikke kan høre en skid omkring en. Jeg vil også gerne høre lidt når jeg er på tur, men jeg hører ikke ret højt og har kun i det ene øre, for jeg kan ikke have hvis jeg ikk kan høre hvad der foregår omkring mig.
    Synes ikke du kunne have gjort noget anderledes.

Kommentér på:
Musik på lufteturen sku' være forbudt :-(