{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Ryster {{forumTopicSubject}}

Min unge hund ryster ofte når han er spændt eller nervøs, eks når vi kører bil eller cykler. Han er generelt ret følsom hvilket jeg er OB’s på. Men han kan også godt gøre det når han bare ligger og slapper af. Fx lige nu sidder vi på sofaen og ser fjernsyn. Han dirrer simpelthen over det hele Jeg skal snakke med dyrlægen på mandag om noget andet og hører hende ad. Nogle der også oplever det? Ved ikke om det er noget han burde scannes for?

Kommentarer på:  Ryster
  • #1   6. okt Det kan du ikke gøre noget ved. Mange små hunde ryster.

• #2   6. okt Anni, hvorfor ryster mange små hunde?

• #3   6. okt Krysteren, selvfølgelig kan hunden også ryste fordi den er syg, så det skal man lige tjekke.
    Men mange små racer kan ryste selv om de er sunde og raske.

Min dyrlæge kom engang med en forklaring at det kan have noget at gøre med energi og blodsukker, kan ikke lige huske hvordan det hænger sammen.

• #4   6. okt Ryster han stadig? Du havde en tråd, da han ikke var så gammel, ikk?
    Øv at det ikke er gået væk

• #5   6. okt aslan ryster nogle gange men det er når han står i tomgang

• #6   7. okt Salla, ja det gør han.. han er som sagt ret følsom. Når der bliver støvsuget eller når han skal klippes og børstes gør han også. Men jeg har nu gjort hvad jeg kunne for at give ham god oplevelse med det fra start

• #7   7. okt Har du evt prøvet en thundershirt? Kan ikke huske om du har.
    Han lyder særligt sensitiv.
    Hvis ikke, så kan det være den kan give ham ro i sig selv.
    Min venindes to piger, er begge særligt sensitive, den ældste finder ro, ved at sove med kugledyne, på 6 kg, samt de har lånt en kuglevest, det er næsten en thundershirt.

• #8   7. okt Salla, hvis hunden er sund og rask, og ryster, så hjælper det ikke med en thundershirt, det der rysten er bare noget de gør, og det er der rigtig mange små hunde der gør uden at de hverken er syge eller sensitive.

• Rikke aka rapanden
    Rikke aka rapanden Hjælpe-administrator

Følger: 11 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 188 Svar: 8.369
    #9   7. okt Vores dværgpincher ryster også ind imellem, og det er altså uden han er bange/utryg ved noget som helst, det kan være mens han ligger og sover i sofaen, mens han putter på skødet af en af os, eller ja bare pludselig ud af det blå. Min erfaring er også at en del små racer altså bare gør det , uden det egentlig har noget betydning. Så der behøves altså ikke være noget galt med en hund, bare fordi den ind imellem ryster.

Syntes det virker ret så overkill at få scannet en hund, bare fordi den ind imellem ryster, hvis der ikke er andre symptomer på at der kunne være et eller andet galt, som kun kan ses på scanning.

• Rikke aka rapanden

#10   7. okt Nu siger jeg virkelig ikke dette for at være tarvelig, men igennem årene har du haft en del tråde med diverse problemer med dine hunde. Kunne det tænkes at du måske ser spøgelser og overtænker , eller at du måske får "smittet" hunden fordi du selv hele tiden render rundt og er nervøs for om der er noget galt, og hunden kan mærke den stemning/følelse ?

• #11   7. okt præcis det samme skrev jeg i ts sidste tråd om hunden. Jeg tænker også at du skal slappe af og stole på at du gør det godt nok.

• #12   8. okt Rikke, man kan ikke smitte sin hund med dirren og rysten. Jo det er klart at hvis man er et psykisk ustabilt nervevrag som har et humør der svinger fra nul til 100 så hunden aldrig kan regne med en, så påvirker det hunden psykisk. Men en almindelig fornuftig ansvarlig hundeejer der bekymre sig for sin hunds velbefindende, smitter ikke sin hund med noget. Og alting har en årsag. Min erfaring er snarer at folk er for gode til at bortforklare dyrs symptomer væk og at mange hunde kan gå med endog alvorlige ting i lang tid uden det bliver opdaget, fordi det bliver slået hen som ingenting. Så det er da kun godt når nogen er opmærksomme og undre sig over det de ser. Og selvom små hunde måske generelt ryster, er det ikke noget man bare pr automatik må slå hen. I øvrigt gad jeg også godt vide hvorfor små hunde ryster, der må være en grund vi endnu ikke ved.

• Rikke aka rapanden

#13   8. okt Hunde er MEGET gode til at opfange ejers sindsstemning osv, så hvis en ejer konstant er nervøs og betænkelig over noget er galt, så kan hunden da sagtens opsnappe de vibes, og derfor reagere udfra det.

Hvis der ikke er andre symptomer, syntes jeg simpelthen det er at gøre et total stort nummer, og puste det totalt op, at ville tage til dyrlæge, scanne hunden osv. Men altså okay dyrlægen klager sikkert ikke

• #14   8. okt Kryster selvfølgelig kan man smitte hund med rysten.
    Det er som Rikke skriver.
    Er ejeren konstant nervøs og hunden får opmærksomhed hver gang den dirrer lidt, så vi den automatisk begynde at dirrer mere og mere.

Og der er forsket i det, du kan jo prøve at gøgler det........

• #15   8. okt ejers adfærd kan smitte til hunden

når man bringer det op så stopper ts med at svare. Jeg har bragt det op to gange før.

mener tidligere hund havde lignende uro

• #16   8. okt Min lille unge hund ryster også indimellem og det er uden at det betyder noget,hun stopper når hun falder helt i søvn
    TS: jeg ville ikke få han scannet for det ,men jeg ville istedet kigge på om han generelt trives,om han spiser og drikker nok,får sovet det han skal osv.... Nogen gange kan man kigge så meget på hunden,så man ser spøgelser..

• #17   8. okt Jeg er helt med på at hunde opfanger ejers sindsstemning hurtigere end vi aner, men jeg er ikke enig i at vi som mennesker kan gøre hundende syge fysisk, alene ud fra vores bekymring.

• #18   8. okt Tak for jeres svar, svarer lige senere

• #19   8. okt Kryster, nu er dette at hunden dirrer/sitrer jo hellere ikke en sygdom, men hvis man hver gang hunden sitrer/dirre giver den en masse opmærksomhed og ynker den, så bliver det værre og værre.

Og så vidt jeg kan læse, så er der ingen der skriver at man kan gære hunden fysisk syg ved at bekymre sig

• Rikke aka rapanden

#20   8. okt Syntes også der bliver overfortolket ret så meget Selvfølgelig kan man ikke gøre ens hund fysisk syg, men ens egen nervøsitet mm kan altså sagtens "smitte", ligesom man også kan være så bekymret nervøs, at man måske ser spøgelser

• Rikke aka rapanden

#21   9. okt Er det senere nu ?

• #22   10. okt Ja nu er det senere ;)Beklager jeg først er på nu.

For at summe op på tingene.. så ønsker jeg ikke at tage min gamle hund med ind i det her. Der er milevidt forskel på hende og ham jeg har nu.
    Jeg synes ikke jeg som sådan decideret er så bekymret at det burde gå ud over hundens psyke. Selvfølgelig kan man da have gode og dårlige dage som hunden opfanger, men jeg tænker ikke at det er så voldsomt. Men det er da selvfølgelig noget man kan tænke over

Han er en glad, frisk og møgfræk lille fætter ellers

• #23   10. okt Pernille, er tingene blevet bedre med ham siden du overvejede at omplacere ham?

• #24   10. okt de to små

jeg synes bare forløbet ligner det du havde med din gamle hund. men de ting du skrev på et andet forum og her var ikke de samme hvilket undrer mig. Jeg er ikke meget på det andet forum mere men jeg må indrømme jeg tager dine indlæg lidt oppe fra fordi jeg synes det er svært at vide hvilke forklaringer der er de rigtige og om du kommer andre steder og fortæller brugerne der andre ting

jeg spurgte dig den gang men du svarede aldrig

jeg synes der er en rød tråd i dine indlæg hvor du ser alle mulige potentielle ting som kunne være galt. også ved helt normal adfærd.

det bekymrer mig og jeg håber du vil overveje om du overtænker tingene og hvorfor. din hund virker umiddelbart normal og fin

• #25   10. okt Lens - hvad er det for et andet forum? jeg mangler tidsrøvere

• #26   10. okt Hunde-forum.dk
    Et forum der for nogle år siden var MEGET aktivt. Idag er det solgt til en som tydeligvis er ligeglad med brugerne og de fleste har forladt det. Så i dag er det cirka det mest døde forum du kan finde. Desværre. Det var fantastisk for nogle år siden!

• #27   10. okt Jeg har ikke brugt det andet forum i meeeeget lang tid, så jeg kan ikke huske hvad jeg præcis skrev dengang

Jeg ønsker altså ikke at drive gamle ting herind. Nej jeg ønsker ikke at omplacere min hund. Det indlæg var skrevet i afmagt for lang tid siden

• #28   10. okt Ville gerne hvis vi kunne holde os til det at min hund ryster indimellem. Tak

• #29   10. okt Så lang tid siden er det nu heller ikke, det var sidst i juni du oprettede tråden.
    Men jeg mener faktisk det er relevant da flere derinde påpeger det med at ejer kan påvirke sin hund - og der pointeres også at der altså er nogle ting der går igen fra din tidligere hund.

Og du skrev at han var så angst og stresset derhjemme lige meget hvad du gjorde. Dét mener jeg er yderst relevant at det var SÅ slemt tilbage i juni måned - og du nu opretter en tråd om at han stadig ryster.

Derfor lyder det for mig som om at I begge nok helt generelt ville have gavn af noget hjælp udefra til at få jeres liv sammen til at fungere. Det lyder altså som om der er mere i det end at din hund bare ryster som nogle små hunde gør. Beklager, jeg er helt med på at det ikke er det du vil høre. Men jeg tror det ville gavne jer begge fx at få en adfærdsbehandler ud og se på jeres hverdag og liv sammen.

• #30   10. okt Jeg ønsker ikke at bore i det ts og det er også mit sidste svar men jeg håber du vil overveje om du overtænker tingene og hvorfor og så måske snakke med nogle du kender og stoler på om de ting

jeg skriver det kun ud af et venligt motiv.

Du har en dejligt lille hund. nyd ham og prøv at slippe alle de tanker for det du viser herinde er hverken en dårlig ejer eller en hund der fejler noget. Jeg har ikke mødt jer men du giver ikke indtryk af at der er grund til din uro

umiddelbart tror jeg hverken der skal adfærdsrådgiver eller dyrlæge til her. prøv at se det lidt an og nyd din hund. Jeg har indtryk af at du gør tingene godt.

undskyld jeg bragte din gamle hund op. det var nok over stregen men prøv at læse det som et udtryk for at jeg bliver urolig når jeg ser hvordan du bekymrer dig fordi du virker som et godt menneske ud fra mit indtryk af dig online.

det var bestemt ikke hensigten at få dig til at få det skidt. det vil jeg gerne undskylde for. Jeg håber det alligevel får dig til at slippe den uro

mange tanker

• #31   10. okt Jeg synes det er lidt strengt at hive noget frem fra et andet forum og ''udstille'' mig på den måde.. Og som sagt har jeg ikke lyst til at hive min gamle hund frem, hun har fået fred og vil gerne mindes hende godt Selvfølgelig går hundens sind i den grad igennem en ejer, og det gælder også mig unset hvilken hund jeg får mig. Det har da også været med i overvejelserne da jeg skulle have ny hund. Jeg har haft adfærdsbehandler på

• #32   10. okt Udstille dig? Jeg forsøger at hjælpe dig. Du overvejer i dit indlæg her om der er noget fysisk galt - jeg henviser til hvor slemt det lød til at stå til med din hund i juni måned mht angst og utryghed og påpeger at du nok mere skal kigge psykisk/adfærdsmæssigt på problemet end at begynde at få ham udredt hos dyrlægen og kaste en masse penge efter det.

Jeg hiver jo ikke det her frem for at udstille dig. Jeg forsøger at hjælpe dig med det du har spurgt om. Og når nu man ved der er mere i det end du skriver her, så er det svært ikke at have det i tankerne. Det er trods alt skrevet på et offentligt forum.

Men jeg skal nok lade det ligge. Du har tydeligvis ikke lyst til at kigge den vej eller uddybe det når der bliver spurgt ind til det. Og det må jeg selvfølgelig respektere. Men så har jeg heller ikke andre løsninger at byde ind med.

Kommentér på:
Ryster