{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Adfærd ?
  • #1   7. okt 2018 Jeg spekulerer mere på, hvorfor hunden ikke bare får lov til at spise i fred.

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 1.744
    #2   7. okt 2018 Selvf. men alligevel en voldsom reaktion den har ?

• #3   7. okt 2018 Therese - Ja det var os min tanke. Ejer må læse hunden og lade den være mens den spiser smiley

• #4   7. okt 2018 Den har måske oplevet tidligere, at den ikke kunne få lov til at have foderet i fred og så tager det jo til, hvis det ikke bliver respekteret.

• #5   7. okt 2018 Ressourceforsvar kommer i forskellige grader - lige fra at overfalde en der blot kommer i nærheden af madskålen til blot at kigge lidt gnaven hvis man ligefrem tager maden.

• #6   7. okt 2018 stakkels hund. der ser ud til at dens grænser bliver brudt gang på gang ??

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#7   7. okt 2018 Ja det kan godt være, eller også er det en form for leg..jeg er ikke sikker på den er så sur som den ser ud som, ellers ville den bide ham.

• #8   7. okt 2018 Jeg ser det ikke som leg og tænker hvis man bliver ved ender det med bid??

• #9   8. okt 2018 Jeg ser ikke en modig hånd, men et fjols, der ikke respekterer sin hunds advarsler, og som derfor ender med at blive bidt smiley

• HL
    HL Online Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 30 Følgere: 344 Emner: 8 Svar: 4.540
    #10   8. okt 2018 mangel på tillid er hovedårsagen til vogten. genetik kan spille ind

sikke stresset den ser ud.

manden er tydeligvis idiot

• #11   8. okt 2018 Hvis man tror dét der er leg, så bør man læse op på hundesprog.

Det er tydeligt ressourceforsvar, hundens grænser bliver overtrådt og hvis det fortsætter, så udvikler det sig højst sandsynligt til bid.. Stakkels hund og idiot ejer.

• #12   8. okt 2018 Den er præcis så sur som den lyder. Den siger ret tydeligt 'lad mig være i fred' og det respekteres ikke. Vedkommende der bliver ved med at kæle den og synes det er ski**sjovt synes givesvis ikke det er særlig sjovt den dag den ikke nøjes med at knurre, men vender rundt og planter gebisset i armen. Og det GØR den en dag.
    Der er mange af den slags videoer og det vidner om hvor skræmmende lidt folk forstå af deres hundes sprog. Den slags manglende forståelse for hundens signaler og gentagne overskridelse af dem er medvirkende årsag til at FIdo mister tilliden til sin ejer og ender med at skide højt og flot på denne,

• #13   8. okt 2018 Jeg tænker: Hvad sker der, når man er nødt til at spørge, hvad der sker for sådan en hund?

Dens grænser bliver totalt overskredet! Dybt respektløst.

Min puddel havde klippet fingrene af personen for længe siden.

Man skal sq lade hundene være når de spiser!!!

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 9 Emner: 36 Svar: 3.263
    #14   8. okt 2018 Hvad sker der for hunden? Hvad sker der for idioten der der konstant overskrider hundens grænser??

Og når hunden endelig får nok og hakker til, så får den hele skylden smiley

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#15   8. okt 2018 Enig i man skal lade hunden være når den spiser, men det er da stadig en mærkelig reaktion den har ?

• #16   8. okt 2018 Hvorfor er det en mærkelig reaktion?

Jeg ser en vældig sød, og tålmodig hund, der beder sin ejer fjerne fingrene!
    Og så ser jeg en dybt respektløs ejer, der finder det sjovt at overskride hundens grænser....

• #17   8. okt 2018 Hvad er der mærkeligt ved det?

Min har lidt samme reaktion, hvis man rører ham, når han har et ben. Det “sjove” er, at du gerne må røre ved benet og tage det op- ja han giver det endda gerne, så vi kan holde det. Det er bare en del af hyggen. Mit gæt er, at jeg har flyttet ham fra dét, han ikke må æde/bide i/slås med for mange gange i stedet for at fjerne genstanden. Så han har lært, at hænder på kroppen i den situation betyder, at nu stopper det fede.

• #18   8. okt 2018 Hvad er det du synes er en mærkelig reaktion ?

• #19   8. okt 2018 Jeg så godt nok ikke hele videoen, men jeg ser en person, der er i færd med at forstærke hundens naturlige ressourceforsvar.
    Om det er fordi, vedkommende synes, det er sjovt, eller vedkommende forstiller sig, at han/hun på den måde kan træne hunden til at acceptere berøring i situationen, vil jeg ikke forsøge at gætte på.
    Men helt klart hunden får overskredet sine grænser i voldsom grad, og ejeren gør kun situationen værre. Det siger en hel del om hundens gode temperament, at den ikke endnu har vendt sig om og sat tænderne i arm eller hånd på ejeren.

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#20   8. okt 2018 I virkeligheden synes jeg nok ikke så meget om hverken det ene eller det andet på den film, derfor mit indlæg jo.
    Jeg har aldrig set en hund knurre så voldsomt i den situation og det undre mig den ikke bider ham hvis den er så gal som den giver udtryk for, den hund jeg har nu kan godt finde på at knurre hvis man kommer for tæt på når den er ved at æde noget rigtig lækkert, men ikke lige så voldsomt der smiley

• #21   8. okt 2018 Nej, men det vil den gøre, hvis dens grænser bliver overtrådt gang på gang.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

#22   8. okt 2018 Eneste grund til at hunden ikke bider er enormt god selvbeherskelse. På et tidspunkt vil filmen dog knække (forståeligt) og hunden vil bide og den vil få al skylden.

• #23   8. okt 2018 Meget enig med Ida. Der er endda et par gange i video'en hvor den faktisk begynder at orientere sig lidt til siderne.
    Vedkommende er ikke modig - bare dum.

• HL
    HL Online Tilmeldt:
    apr 2018

#24   8. okt 2018 spørgsmål om tid....

• #25   8. okt 2018 Det er en voldsom konflikt mellem trangen til at sige fra og bidehæmning.

Det er sgu tarveligt at sætte hunden i den situation.

• HL
    HL Online Tilmeldt:
    apr 2018

#26   8. okt 2018 enig

• #27   8. okt 2018 Jeg ville gøre det samme hvis der var nogen der ville tage min mad.

• #28   8. okt 2018 Han har en topstresset hund. Her er endnu en af hans videoer:

https://www.youtube.com/watch?v=6bIkkOwBWt8

HA HA......... Eller nowet!!!!!!! smiley

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#29   8. okt 2018 28: hvad er der nu galt med at lade hunden lege med havevanderen ?

• #30   8. okt 2018 Den opfører sig sådan, fordi de ikke lader den være, når den spiser. Længere er den ikke. At de så insisterer på at blive ved forstærker adfærden over tid.

• #31   8. okt 2018 #29.

Der er forskel på at lege og at "lege" som den gør........ Den kører i selvsving....

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

#32   8. okt 2018 Jeg ser nu ikke haveslange-videoen som voldsomt slem, så længe hunden ikke får lov at stresse over slangen for længe. Lidt ligesom de der hunde der kun tåler boldleg i kort tid for ikke at stresse for meget op.

Når det så er sagt, kæft den er fed den hund! Seriøst selv jeg ligner da en sylfide ved siden af den! smiley smiley

• #33   8. okt 2018 Her i huset har vi en god del af den slags "selvsving".
    Det tager vi ret afslappet, vi har hunde med krudt i smiley

• HL
    HL Online Tilmeldt:
    apr 2018

#34   8. okt 2018 det med slangen ku min også finde på men ja hold op.. den er helt rund.... så vi kan vist konkludere at det ikke er pga sult den hund vogter....

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#35   8. okt 2018 Min går også amok på sådan en vander der og også bare en vandslange, eller hvis man kaster pind, vi leger det sjældent, hun bliver tosset i hovedet af det synes jeg.

• #36   9. okt 2018 Den med sprinkleren viser nu temmelig almindelig adfærd fra en lille temmelig tændt hund. Mine forxterriers gik også helt i selvsving over fx havevandere, tennisbolde osv osv. Sundt eller ej - tjaaa jeg ved det ikke. De fik lov til det fordi de virkede somom de rent faktisk fik noget ud af det. Den ene havde sådan helt generelt et enormt højt stressniveau og en fuldstændig manisk tændning på bolde og vand: hun kunne bogstaveligt blive ved med at hente en tennisbold til hun segnede. Hun blev 15 år gammel i fin stil.
    Man skal lige have i baghovedet hvad det er den slags hunde er designet til smiley De skal blive ved og ved og ved at forsøge at smide ræven ud af sin hule også selvom ræven stritter imod. Det kræver faktisk en hund der går i 'selvsving' og bare fortsætter selvom det ret beset er 'dumt'.

Kommentér på:
Adfærd ?