{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.415 visninger | Oprettet:

Puddelejere i det vestjyske {{forumTopicSubject}}

Min liste over racer bliver mindre. Den spanske vabdhund er røget af listen, så tilbage er lagottoen og pudlen (og aussie - den er altså ikke helt sluppet endnu smiley ).
Nu kunne jeg så godt tænke mig at møde lidt pudler i mere vante omgivelser end på udstilling, så er der mon nogen ejere af stor- og/eller mellempudler, som kunne have lyst til besøg af mig/have mig med på slæb på gåtur, på træningspladsen e.l. og fortælle om alt det, som racebeskrivelserne glemmer at få med ?
Eller er der mon opdrættere jeg bare er nødt til at besøge for at se racen.
- bor i det vestjyske (oksbøl), så i første omgang gerne i nogenlunde overkommelig afstand herfra smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puddelejere i det vestjyske
  • #2   9. nov 2018 Kender desværre kun til Bach Lærkegård. De har en lille flok af stor og er sikker på de gerne vil have en på besøg smiley

  • #3   9. nov 2018 tiptop aussie laver et kuld som er fantastisk smiley

  • #4   9. nov 2018 Måske ved senere lejlighed, hvis det ender med at blive puddel. Tænker at bare for at møde nogen flere af racen må det kunne lade sig gøre lidt tættere på hjemme smiley
    Vil rigtigt gerne møde opleve dem sådan på tur, til træning o.l. at vide at de er lærenemme og træbåde er jo ikke det samme som at se en træningssituation og få indtryk af, hvordan de er at arbejde med smiley
    Og desværre vrimler det ikke ligefrem med dem i den lokale DCH smiley

    Takker for linket - har fundet et par opdrættere her i området, spørgsmålet er jo så, om de er gode steder at kontakte, men det må vel komme an på en prøve smiley
    Spørg lige om jeg fik underlige oplevelser, da jeg kontaktede opdrættere af de spanske. Den ene svarede blot "køb den her bog". Den anden svarede på samtlige spørgsmål jeg havde "jamen alle hunde er jo forskellige" (øøh ja, men er vi enige om, at f.eks. tendens til gøen er forskellig alt efter om man købet alarmhund eller fx labrador?) Og sådan fortsætte det med kun et par undtagelser.. havde lidt mere held med FB- grupper, hvor ejere gerne fortalte.
    Håber jeg er mere heldig med puddelopdrættere. Troede helt ærligt ikke, der fandtes opdrættere, der ikke havde lyst til at fortælle om deres race smiley


  • #5   9. nov 2018 Aslan - det er muligt, men dels kan jeg ikke få hvalp før tidligst i foråret og dels vil jeg rigtigt gerne se på lidt mindre fældende muligheder først smiley
    - og så har jeg en rimelig idé om, hvor den skal komme fra/hvilke linjer, hvis jeg alligevel ender med aussie smiley


  • #6   9. nov 2018 Det er ellers et fantastisk kombi

  • #7   9. nov 2018 Det kan godt være (Jeg har ikke tjekket den ud), men som sagt er hvalp helt umuligt før tidligst i foråret/først på sommeren (bor alene, så det kræver en del ferie, aftaler om pasning/luftning mm så vaps lige kan få en chance for at lære at være alene, nå at blive lidt renlig osv, kan jo ikke lave overlap med ægtefælle e.l.).
    Og så har jeg en ret specifik forestilling om, hvad jeg vil og ikke vil have i en aussie. Har jo mere eller mindre forventet, at den næste blev sådan en, så der er jo undersøgt en del... havde bare regnet med at have reiki noget længere end det blev tilfældet, så det er kommet lidt bag på mig , at det allerede er nu.


  • #8   9. nov 2018 Jeg har også måtte vente.... hannen er fantastisk. Jeg elsker ham

    jeg ender nok også med puddel en dag. Det er en skøn hund!


  • #9   9. nov 2018 Jeg kendte slet ikke Andi ( Bach lærkegård ) i forvejen. Hun stod og manglede pasning til en del af hendes flok en måneds tid. Det var i en gruppe på facebook.
    Jeg tænkte, at her var chancen for at opleve racen på klods hold. Tog chancen og skrev at jeg var interesseret. Vi skrev lidt frem og tilbage, fik talt lidt i telefon og beslutning blev, at jeg fik jordens dejligste tæve på besøg. Manden kom med hende, helt fra Fyn og til Aalborg. Gik den ikke ville han bare tage turen tilbage igen.
    Så helt fantastiske mennesker, og jeg er sikker på, at der vil blive åbnet en dør for dig også hos en opdrætter.



  • #10   9. nov 2018 Jeg synes også den er et rigtigt godt bud på hund til mig og på mange måder mere ukompliceret end aussie (kan være). Det eneste minus er størrelsen, men måske det handler om langsom tilvænning smiley

  • #11   9. nov 2018 Staff - de kunne da godt lige låne en ud til mig et stykke tid smiley


  • #12   9. nov 2018 Staff mor, hvilken fb side er det? Jeg synes der er så mange pudelsider at det er svært at vide hvilke der er noget ved smiley

  • #13   9. nov 2018 Åh kan ikke huske siden smiley jeg er ikke på facebook mere

    Nu var det kun pga en nødvendighed at hun skulle have dem passet, men man kan jo sagtens tilbyde det i sådan en gruppe ( som jeg jo så ikke kan huske navnet på )

    Det var nemlig en Fantastik mulighed for mig dengang, og trods at hende jeg passede havde sine særheder, opdrætters ord, og jeg har jo ikke oplevet andre, så gik hun lige i hjertet. Troede aldrig jeg kunne blive så vild med en ældre fremmed hund, men det gjorde jeg så smiley og av mit hjerte da hun tog hjem


  • #14   9. nov 2018 Kommer du nogensinde til Nordsjælland, er du velkommen her. Jeg har pt. en mellempuddel, men planer om et par stykker mere smiley

  • #15   9. nov 2018 Staff - det var da også et super godt tilbud, hvis man sådan går og overvejer lidt at få en hund (mere), om racen er rigtig osv. Det er da win win, når opdrætter så mangler pasning smiley

    Ellen - det vil jeg da huske, hvis det skulle ske smiley


  • #16   9. nov 2018 Her kommer der først ny hund når Albert ikke er mere, da jeg kun må have 1 hund smiley


  • #17   9. nov 2018 Hvis du kommer mod Nordjylland, vil Baby gerne vise, hvordan en puddel også kan være! smiley

  • #18   10. nov 2018 Den lækkerbisken jeg passede

    profilbillede
  • #19   10. nov 2018 Synes hun passede perfekt i min sofa smiley

    profilbillede
  • #20   10. nov 2018 Er det En stor pudel og alm str staff?

  • #21   10. nov 2018 Jeps, stor pudel og helt alm str staff. Evita er faktisk i den høje ende af en tæve.

  • #22   10. nov 2018

    profilbillede
  • #23   10. nov 2018

    profilbillede
  • #24   10. nov 2018 Hvor er hun skøn smiley

  • #25   10. nov 2018 jeg faldt pladask for hende smiley
    Hun er faktisk ret reserveret. Knyttede sig hurtigt til mig. En dag kom jeg hjem samme tid som min datter og barnebarn kom på besøg. Hun kæmpede kun for at komme hen til mig. De andre var lige meget smiley


  • #26   10. nov 2018 Okay, ja, for når man ser dem stående/gående kan de jo virke store, men der på sofaen ser hun jo næsten mindre ud end din staff:)

  • #28   10. nov 2018 Hun fyldte heller ikke mere end ham i sofaen smiley
    Men når jeg kom ind af døren hoppede hun op og gav krammer og så var hun altså høj. Så kiggede hun mig næsten ind i øjnene smiley


  • #29   10. nov 2018 Abrikos og sorte pudler er helt klart mine favoritter. De er så fantastiske at se på!
    Må indrømme deres mentalitet aldrig rigtig har været mig. De er helt fantastiske, men jeg kan godt lide stædige hunde ;P
    De er altid super glade og i godt humør, hvilket gør dem utrolig sjove og hyggelige at være sammen med smiley
    Synes en ting mange glemmer at få med i beskrivelsen af pudler er deres "lallegladhed" hvis man kan kalde det det. Alle pudler jeg har mødt har altid haft et stærkt positivt sind. Hvor næsten intet kan vælte dem af pinden og give dem en skidt dag.
    Tror aldrig jeg har mødt en hunderace, som jeg har opfattet så igennem positiv og inspirerende af sind.


  • #30   10. nov 2018 Hahah solva, ikke alle pudler er sådan smiley

    Du har ret. En stor del er Meget glad for alt og alle. Og jeg ved godt at min Baby er lidt atypisk af sind.

    Baby gider ikke sådan rigtig at træne. Vi har trænes Rally og andet lydighed, men det interessere ham. Ikke.

    Baby er heller ikke glad for hverken alle mennesker eller hunde, som pudlen ellers også har ry for.
    Baby hilser på mennesker, men holder sig til dem han kender, og fremmede hunde har ingen interesss, og slet ikke hvis de kommet inden for matriklen. smiley


  • #31   10. nov 2018 Pudler er enormt forskellige. Min Mocca elsker alt og alle og er altid i godt humør. Hendes mor og kuldsøster er helt anderledes. De er enormt reserverede. Mocca minder meget om en labrador (hun er også vokset op med en). Til gengæld er Mocca også ret "forsigtig" (hun er lidt en kylling, når det kommer til stykket), mens hendes mor og søster ikke er bare for noget. De er totalt selvsikre. Jeg har hørt det samme fra andre puddelejere. Der kan være ret stor forskel i sindet smiley

  • #32   10. nov 2018 Men det er vel de fleste racer?
    Min Coco og mine forældres Bibbi er sindsmæssigt som nat og dag, og alligevel er de jo mere dværgschnauzer end andet fx pudel:)


  • #33   10. nov 2018 Selvfølgelig varier det en del ved alle racer. Det er jo svært at skære en hel race over en kam smiley

  • #34   10. nov 2018 Ved ikke om der er noget jeg som sådan savner at få at vide om dem - det er mere noget med at opleve dem i forskellige situationer jeg mangler tror jeg. Pudlen er jo en race der er temmeligt godt beskrevet af både ejere, opdrættere m.fl. rigtigt mange steder (Men er der noget jeg bør vide, så fortæl endelig smiley )
    Jeg har også mødt flere eksemplarer, men aldrig på hjemmebane og kun en enkelt i en træningssituation for over 10 år siden - så jo, hvis nogen har lyst til at fortælle hvordan I oplever de er at arbejde med, så hører jeg set meget gerne smiley

    Hvad jeg vil med sådan en fætter? Have en god allround aktiv familiehund - en vovse der kan slæbes med ud i verden uden at være nervøs eller aggressiv overfor dem/det vi møder, hygge i sofaen, gider træne (går ikke konkurrencer i nogen discipliner, så tricks, lydighed og hvad vi ellers finder på) og har noget hjerne (så er det bare lidt sjovere).

    I det store hele passer pudlen mig rigtig godt på papiret, så det er nok mest sådan noget "har vi mon kemi"-noget, og det er lidt svært at vide, før man har mødt en god stak smiley
    Og så er der det med størrelsen, jeg tygger noget på endnu - kunne man nu få en mellempudel med vokseværk, så ville det være perfekt smiley


  • #35   10. nov 2018 Jeg kan sagtens følge dig Michelle. Det var en kæmpe hjælp at få Evita på besøg, og det er bare noget helt andet at se dem irl. Sådan gjorde jeg også med staffen smiley
    Ud og se den i forskelligt miljø smiley

    Du kan altså også få små storpudler. Evita lå i den store ende, men jeg så en mere af deres tæver og hun var noget mindre, ( måske endda til det mindste )


  • #36   10. nov 2018 Jeg snakkede med flere puddelfolk da jeg var på udstilling, og de nævnte at man kunne være heldig, hvis man nu valgte en tæve og fra forældre der ikke var helt på maks mål. Men dels står der jo ikke højde på samtlige pudler på hundeweb e.l. så man ligesom kunne 'grovsortere" før man undersøgte kuld nærmere og dels kræver det jo viden om linjerne bag (størrelsesmæssigt altså) for at være bare nogenlunde sikker på udfaldet, og viden om størrelse på bedsteforældre osv er jo ikke nødvendigvis tilgængelig, når størrelse ikke er noget, men går så meget op i (udover at være indenfor standarden). Det føles, før mig i hvert fald, at det vil handle lige så meget om held, hvis jeg skulle få en i moderat størrelse. Før jeg kan jo ikke se på en 8 ugers hvalp, hvor stor den bliver. Og de puddelfolk jeg snakkede med sagde, at LANGT de fleste ligger tættere på 60 end på 55.

    Jeg synes en hund på 40 cm er temmeligt lille, også fordi en pudel jo er forholdsvist let af bygning. Omvendt er en hund på 60 cm altså et ordentligt skur at have med i offentlig transport, sove med i lastbilen til stævner (og have et bur med i passende størrelse til) osv. Var det kun et spørgsmål om dagligdagen hjemme var jeg ikke bekymret - men sådan helt lavpraktisk er det ikke en ret handy størrelse.


  • #37   10. nov 2018 Kan sagtens følge dig. Måske opdrætterne ved nok om linjerne?
    Jeg er lige omvendt, jeg skal helst have så stor som muligt smiley


  • #38   10. nov 2018 Hehe, optimalt set skulle jeg have en aussie i islænderstørrelse med pudelpels - jeg ser en ny designerrace vi kan tjene penge på smiley

  • #39   10. nov 2018 haha du må i gang smiley

  • #40   10. nov 2018 Har præcis samme "problem" som dig, Michelle ift mine tanker om pudelkøb smiley

    Jeg kiggede jo på en i Sverige på de 53cm - perfekt! Desværre gik det vasken dengang, og nu har livet udviklet sig, så en lille hund er bedst pt:)
    I Kbh så jeg med mellemrum en perfektstr pudel, den var blanding af sort mellem og sort storpudel. Sikkert uden tavle jo så, tænker ikke man avler på tværs af størrelserne?


  • #41   10. nov 2018 Jo jo AS det gør man da smiley

  • #42   10. nov 2018 Nå, men der er svaret jo så! smiley smiley

  • #43   10. nov 2018 Ja eller det gør man da mellem toy/dværg og dværg/mellem.... Så mon ikke også man gør mellem/stor?

  • #44   10. nov 2018 Krøllet - det har ikke været mit indtryk, men det kunne da være noget jeg lige må undersøge smiley

  • #45   10. nov 2018 Nej jeg er ikke ret godt inde i storpuddel avl. Jeg ved bare det ikke er unormalt i de små pudler.

  • #46   10. nov 2018 Moccas opdrætter laver store mellempudler. Mocca endte så med at være meget lille, men alle hendes søskende er 45-47 cm høje. Drengene er jo egentlig storpudler af højde. Så de findes smiley Lille Mocca var den eneste brune i et kuld sorte, og hun er også den eneste lille med sine kun 36 centimeter. Jeg havde da regnet med, at hun ville blive lige så stor som de andre. Men man vender sig til det. Det var dog lidt af et spring fra labben på 63 cm til pudlen på 36 smiley

  • #47   10. nov 2018 Ellen - ok, så lyder det jo til de findes, det giver da lidt håb smiley
    Må overveje lidt mere, for på de fleste andre punkter passer pudlen rigtig godt synes jeg.
    Men må jo også passe på ikke at få udelukket alle de gode kuld på størrelsen alene.
    Tænker umiddelbart bedre jeg kunne leve med for lille end for stor, men det er vist heldigt nok, jeg ikke står og skal købe hund i morgen, er vældig ubeslutsom i øjeblikket smiley


Kommentér på:
Puddelejere i det vestjyske

Annonce