{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor længe er jeres hund alene hjemme?
  • #3   3. dec 2018 Mine er alene i lige over 8 timer i hverdagene. Mandag er jeg væk i 9,5 time, så der har de sitter på i et par timer midt på dagen.

  • #4   3. dec 2018 Jeg går hjemme og venter på at blive visiteret til flexjob, så generelt aldrig. Det SKER at jeg har planer, som ikke indbefatter ham. Så han kan sagtens være alene. Der er bare ingen grund til det smiley

  • #5   3. dec 2018 De er ikke alene dagligt, men flere gange om ugen er de alene mellem 1 til maks 4 timer. Skal de være alene i længere tid end de 4 timer ca. (sker sjældent!) så arrangerer vi pasning.
    Men måske kommer det til at være en smule mere i fremtiden.
    Før vi fik Elvis var det også en smule mere. Men vores hunde har aldrig været sådan vildt meget alene, da vi tidligere arbejdede modsat hinanden og sjældent laver noget begge 2 uden hundene, og har rimelig gode pasningsmuligheder.


  • #6   3. dec 2018 stort set aldrig.
    vi bor opdelt i et stort hus med mine forældre og søster, så det eneste tidspunkt de er alene er de få gange vi alle skal noget.
    og så handler det maks om 2-3 timer


  • #7   3. dec 2018 Yderst sjældent da jeg har min forretning hvor vi bor. De har dog ingen problemer med at være hjemme - de kan gå ind/ud som de lyster og alt er solidt indhegnet :o)

  • #8   3. dec 2018 Mine hunde har i mange år været alene hjemme ca. 9 timer dagligt, men jeg gik på arbejde. Så var det så også meget sjældent, at jeg gik fra dem efter arbejde. Sidste år gik jeg så på efterløn og ingen tvivl om, at både hundene og jeg nyder, at jeg er så meget mere hjemme.

    Til gengæld oplever jeg, at hundene er mere stressede nu, hvis de opdager, at jeg skal afsted. Tidligere kørte det hele bare på rutine, de vidste hvad der skulle ske, når jeg gjorde mig klar om morgenen. Nu er det meget mere spænding på, skal nogen med ? skal jeg med ? Skal vi i stalden (det betyder, at jeg er væk længe) eller skal vi blive i stuen ( det betyder kort tid) ? Og så er der lige den lille bagatel, at en hund vil helst i stalden, en anden vil helst blive i stuen, den sidste er ok med begge dele.

    De kan sagtens stadig være alene hjemme, og en enkelt kan også være alene, selv om jeg tager de andre med. Men indtil det er afklaret, hvad der skal ske, så er de oppe og køre.


  • #10   3. dec 2018 Hun er sjældent alene hjemme, da jeg læser via e-learning. Det sker engang imellem, at jeg har planer uden hende, men så er det max 3-4 timer.

  • #11   3. dec 2018 I er heldige at kunne være så lidt hjemmefra, men det kan da ikke være alle der aldrig har hund alene hjemme?
    Her er der almindelig arbejdsdag, desværre, og der er de alene.
    Inden jeg kører er der dog gåtur og fodersøg, og igen når jeg kommer hjem er det tur, træning eller anden aktivitet.
    Jeg er kun mig og mine hunde, og fravælger derfor ofte egne aktiviteter om aftenen hvis ikke jeg tilfældigvis har været hjemme i dagtimerne og er sikker på at de er aktiveret. .


  • #12   3. dec 2018 Vores er næsten aldrig alene. Jeg har sygemeldt i 2 år til marts, så jeg er altid hjemme.

  • #13   3. dec 2018 Fast 2x3 timer om ugen og så lidt hist og her smiley

  • #14   3. dec 2018 Erika, jeg tænkte det samme smiley Ret vildt at de fleste her i tråden er hjemme i dagtimerne. Måske får jeg en bedre forståelse for at nogle mennesker kan nå at lufte deres hunde 3-4 timer om dagen, gå til træning hver anden dag og stadig nå at sove smiley

    Mine hunde bliver luftet morgen og aften, og jeg prioriterer at træne med dem og være hjemme sammen med dem når jeg har fri. Men jeg er jo også nødt til at have et arbejdsliv der fungerer smiley


  • #15   3. dec 2018 Hvis vi alle er afsted, så ca 8-9 timer. Ofte er der dog en tidligt hjemme, helt hjemme eller en der tager sent afsted smiley

  • #16   3. dec 2018 Alt efter om han er med på job.. hvis ikke så 8 timer. Hvis han er med på job er han kun alene de timer, hvor jeg træner.

    Og jeg når nu stadig at være ude 3 timer om dagen.. om sommeren er vi ofte ude længere. Ingen mand eller børn, så har rigeligt af tid til hunden.


  • #17   3. dec 2018 Da vi kun havde en enkelt hund, var vi væk max seks timer. Det er rigeligt for et flokdyr.
    Nu har vi en flok, og de er alene et sted mellem 0-9 timer dagligt. Vi arbejder forskudt af hinanden og hundene har adgang til haven.


  • #18   3. dec 2018 Sam er alene hjemme i hverdagene mellem 8 og 10 timer, da jeg har fuldtidsarbejde og nogle dage overarbejde.
    Firmaet ved min max grænse for Sam's alene hjemme tid er 10 timer, hvis jeg er længere på arbejde, kommer min søster og passer Sam, når hun har fri fra hendes arbejde.

    Tilgengæld kører jeg aldrig fra ham igen, når jeg kommer hjem, og al min fritid bruges med ham, skal jeg en sjælden gang noget efter arbejde, passer søster også her.

    Han var først alene hjemme 8 timer som 10 måneders, førhen var det kun 2-3 timer et par gange om ugen, da David gik hjemme.

    Jeg ville ønske han ikke skal være alene hjemme så længe, men det kan jeg ikke ændre på lige nu, når det kun er mig og Sam.


  • #19   3. dec 2018 Mine hunde (2) har før i tiden altid været alene en hel arbejdsdag... det er helt fint med mig.. de sover, og er udhvilet til jeg kommer hjem.

    Andre arbejdsforhold har bare gjort det muligt at have hund med.... så det gør jeg.


  • #20   3. dec 2018 Et par gange i ugen 5-6 timer.

    Den længste tid alene er til jul, hvor jeg desværre ikke må have ham med smiley Der er han selv i 8-9 timer.


  • #21   3. dec 2018 Jeg har været alene med mine og haft almindeligt arbejde, så op til 9 timer har været normen. Har jeg skullet arbejde længere eller skullet noget efter arbejde blev der arrangeret pasning.
    Når engang jeg får ny hund vil det også blive tilfældet med denne, dog er der planer om i hvalpetiden at arrangere noget luftning/pasning lidt af dagen, så den ikke skal holde sig så længe (Hvad man jo dårligt kan forvente den kan).

    Jeg er ofte overrasket over, hvor mange HG-hundeejere aldrig behøver forlade hunden. Langt de fleste hundeejere jeg kender irl går jo på arbejde osv uden hund.


  • #22   3. dec 2018 De er ikke alene dagligt. Men et par gange i ugen er de i 2-3 timer.. Og hvis jeg skal noget hvor de ikke kan komme med (hvilket er sjældent), er det altid maks 6 timer ellers bliver de passet smiley

  • #23   3. dec 2018 Umiddelbart ikke mange med fuldtidsjob på HG tænker jeg.

  • #25   3. dec 2018 Mellem 9 og 10 timer på hverdage. Ellers er han altid med/aldrig alene.

  • #26   3. dec 2018 Normalt er de sjældent alene hjemme, da jeg har læst hjemmefra og så kom jeg på uddannelseshjælp, og der var jeg kun væk Maks et par timer hver uge. Nu er jeg så i praktik, så pt er de alene omkring 5 timer 4 dage i ugen. (det kommer lidt an på hvor hurtigt jeg cykler :p)

    Nu flytter vi og jeg får omkring 1 km længere på arbejde, og så håber jeg at de vælger at ansætte mig, så jeg skal op og have en time mere om dagen, så de kommer til at være alene omkring de 6-6,5 time 4 dage i ugen.

    Jeg har godt kunnet mærke på dem at de ikke har været vant til det, selvom de sagtens kan være alene. De er ved at vænne sig til det nu, men de har været lidt mere klæbende når jeg så kom hjem. Men de sover jo bare når jeg er gået smiley


  • #27   3. dec 2018 Jeg har også arbejdet på fuld tid i over 35 år. Der har mine hunde været alene i op til 12 timer (dengang man arbejdede 42 timer om ugen + transport. Det er desværre slut. Men så må jeg få det bedste ud af at jeg ikke kan så meget mere smiley

  • #28   3. dec 2018 For mit vedkommende ændrer det sig, når jeg starter studie. Hun kan heldigvis sagtens være alene i længere tid, der er bare ingen grund til det lige nu smiley

  • #30   3. dec 2018 8 timer mandag til torsdag. Lidt færre fredag.

  • #32   3. dec 2018 Min er alene 9 timer, man-tors. Arbejder søndag, og der er han ofte med på arbejde.


  • #33   3. dec 2018 aldrig... Det er ren luksus pt herhjemme:)

  • #34   3. dec 2018 Svende er alene 5-6 timer dagligt, da kæresten og jeg arbejder forskudt af hinanden.

    Han kan dog sagtens være alene i 8 timer...og det er hændt, at han har været alene i 9...men det sker meget sjældent.

    Han sover, tuller lidt rundt for at skifte soveplads for så at sove lidt mere smiley


  • #35   3. dec 2018 Jeg er studerende så når jeg passer hunden er hun generelt alene svarende til en almindelig arbejdsdag. Heldigvis er der flere dage, hvor jeg kun er 4-5 timer afsted, men det betyder jo ikke, at resten af timerne nødvendigvis er øremærket hunden.
    Og det samme vil også gælde kommende hund.

    Jeg ville da gerne at jeg ikke behøvede studere på fuldtid eller efterfølgende job på fuldtid, men jeg er nu alligevel så egoistisk at jeg anskaffer mig hund på trods af det smiley


  • #36   3. dec 2018 9 timer og ellers kommer min nevø og tjener lommepenge og leger med hende til jeg kommer hjem. heldigt med en gammel nevø med togene i øjeblikket smiley

  • #38   3. dec 2018 alt fra 0-9 timer. kommer helt an på om manden er hjemme og om jeg skal arbejde, eller går hjemme. intet er fast her, skal de være alene til Kl 15:30 og manden ikke er hjemme kommer min far og lufter dem om middagen for kan ikke lufte om aften pga sovende barn smiley

  • #39   3. dec 2018 Atlas er alene mellem 0-8 timer om dagen, en sjælden gang imellem lidt mere. Jeg er studerende, så har en del fritid, og så har jeg også mulighed for at tage ham med på studiet. Jeg spiller teater i min fritid, så han er også alene om aftenen indimellem.

    Min ex, som jeg købte Atlas sammen med, bor lige i nærheden, og han passer rigtig gerne hunde, når jeg har behov for det.


  • #40   3. dec 2018 8 timer når jeg er på job, hvilket den ene uge kan være ikke så meget - 28 timer - og en anden 48. Jeg har ingen transporttid og kan køre på job på 8 minutter - 6 når jeg har fri og skal hjem efter en aftenvagt smiley
    Hvis jeg skal noget når jeg har fri, der ikke inkluderer ham, så tager kæresten sig lidt af ham, hvis det falder sammen med de dage, hvor jeg har været på job.
    Ellers står han (hunden, ikke kæresten) i hundegård smiley


  • #44   3. dec 2018 6-7 timer de fleste hverdage. Enkelte længere og enkelte kortere.
    Jeg køre sent og kæresten kommer ofte tidligere hjem. Jeg har lange dage så der er en dag ugentlig ud over søndag hvor jeg er hjemme fra job.


  • #46   3. dec 2018 Kun hvis vi skal på besøg hos nogen, eller tager ud at handle alle sammen eller lign, men ikke dagligt. Måske 4-5 timer i weekenden eller et par timer en aften i ugen

  • #47   3. dec 2018 Det meget forskelligt.
    Jeg arbejder 37 timer + og har 1 times kørsel hver vej, men det er ofte kun en-to gange om ugen, at jeg er nød til at køre til min arbejdsplads, ellers kører jeg direkte ud på arbejdsopgaver fra min hjemmeadresse og ellers har jeg også hjemmekontor.
    Men jeg kan være uheldig og have dage, hvor jeg er hjemmefra i 10 timer.
    Heldigvis er jeg(mine hunde) så priviligeret, at min mor og hendes mand rigtig ofte henter dem omkring frokost, så det kun bliver til 4-5 timer alene, hvis de ikke kan og jeg ved, at jeg kommer til at være væk hjemmefra i mere end 8 timer forsøger jeg om jeg kan få en jeg kender til at lufte dem.
    Men alt mellem 4 og 10 timer kan de risikere, men jeg kan så også være heldig at have en hjemme kontors dag i den uge.


  • #48   3. dec 2018 Nu hvor vi er to herhjemme, så er hun sjældent alene. Og hvis hun er, så har hun jo selskab af katten smiley

  • #52   4. dec 2018 Jeg arbejder fuldtid så min hund er alene 9 timer 5 dage om ugen.

  • #55   4. dec 2018 I hverdagene er de alene 5 timer 3 gange om ugen, 8 timer 1 gang om ugen og 3 timer en gang om ugen.

    I weekenderne er de sjældent alene smiley

    Hvis jeg skal noget i hverdagen, hvor de allerede har været alene, forsøger jeg at finde nogen der kan passe dem smiley


  • #56   4. dec 2018 Quila er pt alene hjemme i lige over 8 timer, så kommer min far. Vi har øget tiden over de sidste 3 måneder. Der var hun alene i 6 timer.

    Når min far ikke længere kommer, så bliver det ca 9 timer +/-. Men min far nyder at komme og gå tur med Quila. Han har 30 minutter i bil hver vej, så desværre ikke bare lige ved siden af. Quila er 7 mdr gammel nu.

    Når vi får nummer 2, så kommer min far tidligt igen, så det bliver samme rytme igen smiley


  • #57   4. dec 2018 Mine hunde er næsten aldrig alene og når de er, er der maks et par timer. Jeg er førtidspensionist og har derfor god tid med vapperne smiley

    Førhen var mine hunde alene hjemme i ret skiftende omfang. Almindeligvis omtrent 8 timer - den ene dog op til 17 timer hveranden onsdag. Han var heldigvis oppe i årene og havde alle rutiner kørt ind, men jeg havde sort samvittighed den dag. Han havde fri adgang til haven og klarede den helt fint, heldigvis.

    Sjovt nok har jeg gået hjemme hver gang vi har haft hvalp - de er aldrig blevet alene-hjemme-trænet, men er bare stille og roligt blevet trygge. Og så kunne de, når de skulle.


  • #59   4. dec 2018 Det er meget forskelligt hos mig.. Alt fra en time eller to om dagen, op til 8-9 timer.. De dage der bliver lange er ofte ikke planlagt og så bruger jeg også resten af eftermiddagen/aftenen sammen med hundene..

    Mine hunde er heller aldrig alene om natten - for det skal man vel også tage med? Hvis hunden fx sover i bryggers i stueetagen og du sover i soveværelset om natten, så er hunden jo ikke kun alene om dagen..
    Jeg bor i ét værelses lejlighed og de sover i samme rum som mig - og vil altid gøre det..


  • #60   4. dec 2018 Max 5 timer, og slet ikke onsdag.
    Min fridag om onsdagen er sammen med min hund ?
    Og hun nyder det.
    Før jeg blev syg, var hun alene i ca. otte timer dagligt, det havde hun det også fint med.

    Og selvf sover hun i sengen og på sofaen, det styrer hun selv smiley Hun er hvor vi er smiley


  • #61   4. dec 2018 Sam har heller aldrig prøvet at være alene hjemme om natten, det kommer han heller aldrig til.
    Han sover selvfølgelig i sengen lige op ad mig om natten smiley


  • #63   4. dec 2018 Atlas sover også i sengen eller i sit bur ved siden af sengen. Buret står åbent, så han har frit valg til hvor, han helst vil ligge.

  • #64   4. dec 2018 Mine er alene en fuld arbejdsuge... Heldigvis har jeg så kun 7min transport frem og tilbage til job, og planlægger altid fritiden, så de ikke skal være yderligere alene. Så har de ellers hinanden som selskab, og har adgang til haven via hundelem.

  • #65   4. dec 2018 Luffe er typisk ikke alene hjemme i mere end et par timer ad gangen, og højest 8 timer, men vi har været oppe på lidt over 12 timer. Det tager han tilsyneladende i stiv arm.

  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #66   4. dec 2018 En hel arbejdsdag + pendlertiden. Til gengæld laver jeg kun ting i hverdagene, udenfor arbejdstid, der inkluderer ham.

  • #67   4. dec 2018 Min vil ud om aftenen - jeg har forsøgt at "overtale" ham til at blive indenfor, men nope, det gider han ikke. Så han må i hundegård ...

  • #69   4. dec 2018 For tiden hvor min kæreste afsluttet sit skoleforløb (i dagtiden) og jeg har et hav af dagvagter, er han alene knap 9 timer. Men da vi begynder i 3 holds skift igen (aldrig ens self smiley ) efter nytår, bliver han sjældent alene mere end et par timer hvor vores vagter overlapper hinanden.

Kommentér på:
Hvor længe er jeres hund alene hjemme?

Annonce