{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.511 visninger | Oprettet:

Den der evige ventetid, der får minutter til at føles som år. {{forumTopicSubject}}

Kender i følelsen?
Vi skal have hvalp her i slut december, og det føles som for altid.
Faktisk synes jeg tiden er gået i slow motion lige siden at vi besluttede at "nu bliver det".
Har ønsket mig at få hund igen i flere år, og det er endelig blevet sådan at vi føler os klar og parat til at det skal være nu. Faktisk har jeg ønsket mig det så længe, og så inderligt at tanken om at det endelig bliver giver mig lidt tårer i øjnene, og helt ærligt er jeg helt pinlig over at jeg er så oppe og køre over det xD

Har altid haft hund, men for pokker hvor føles det som længe siden nu, og hvor kan jeg bare ikke indeholde min spænding.
Jeg tror ikke jeg har talt om noget andet emne i snart 3-4 måneder, og min familie håber inderligt at jeg vil skifte emne når den lille fyr ankommer ;D

Laver egentlig bare emnet for at få måske, løsnet lidt af spændingen så jeg ikke er på eksplossions stadie hele tiden, og høre hvad i andre gør for at få ventetiden til at passere?
Heldigvis har min kæreste mindet mig på at jeg ikke skal spamme opdrætter og lade dem være, ellers ville jeg nok være hvalpekøber from hell xD


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den der evige ventetid, der får minutter til at føles som år.
  • #1   4. dec 2018 Sådan havde jeg det også inden vi hentede Iroh! Jeg tror at jeg gennemlæste opdrætters hjemmeside et par gange om ugen smiley Da hvalpene så kom, opdaterede hun en lille dagbog hver dag og jeg sad nærmest og klikkede "opdater" på hjemmesiden indtil der stod noget ny tekst smiley
    "Heldigvis" havde jeg lige to kurser på uni jeg skulle fokusere på i ventetiden, og så passede det med at to dage efter min sidste eksamen i den periode, der skulle vi hente Iroh smiley
    Tror heller ikke jeg talte om andet end hund i den periode, og det tror jeg faktisk stadig ikke jeg gør smiley

    Hvad er det for en I skal have? smiley


  • #2   4. dec 2018 Haha, jeg sidder også og spammer opdater knappen hele tiden. Har endda billeder af dem på baggrund på min anden skærm så det er oppe hele tiden smiley

    Jeg prøver at fylde hverdagen med jule halloysa. Fra på fredag skal kæresten ud og sejle og datteren skal til sin far, så her bliver kun mig. Forsøger ihærdigt at tænke på distraheringer.

    Vi skal have en Finsk Lapphund, og vi er bare 100% på at den er helt perfekt til vores liv!
    Indtil videre har vi mødt en masse mennesker med racen, brugt tid på at lære børnene om hunde og hunde adfærd, klargjort huset og handlet alle tingene ind en hvalp kan have behov for. Så jeg er ved at løbe tør for projekter der kan beskæftige min ventetid smiley


  • #3   4. dec 2018 Årh, så er du altså nødt til at vise billeder! smiley

    Irohs opdrætter har også et kuld hvalpe der er blevet 8 uger i dag. Det har jeg også bare siddet og fulgt med i (lidt mindre ihærdigt dog), fordi det er simpelthen så hyggeligt at læse om de små vapser smiley

    Har desværre ingen gode råd til at fordrive ventetiden, men kan sørme godt forstå at du glæder dig! smiley


  • #4   4. dec 2018 December plejer at gå så hurtigt, men i år er den aaaalt for lang, hahaha.
    Hvalpe er også bare så utrolig lækre at kikke på og følge med i smiley

    Vi ved ikke endnu hvilken af hvalpene der bliver vores smiley For os betyder kun personlighed noget, vi er ret ligeglade med hvad farve vi får xD

    Jeg tager nok op igen og besøger dem på tirsdag. Har allerede besøgt opdrætter 2 gange, og det er en ret lang køretur, meeeen, det er alt for fristende hvis man får lov at se dem smiley Er så utrolig spændt at se dem igen, og se hvor meget de er vokset.

    Så snart jeg får ham hjem kommer jeg nok til at være hende der lægger billeder op som, "Her gaber han" "Her sover han" "Sover stadig" "Sover stadig" så skal nok nå at få alle til at kaste op over min begejstring hahaha.


  • #5   4. dec 2018 Jo flere hvalpebilleder jo bedre smiley smiley

    Det er også så hyggeligt at tage besøg og dufte og nusse hvalpe smiley Vi var også på besøg 3 gange fra de var 3 uger gamle. Det var meget hyggeligt at følge med helt fra de var små smiley

    Jaaa har også bare en milliard billeder af Iroh der gør tja.. Den samme ting på flere måder, så at sige smiley


  • #6   4. dec 2018 Jeg hentede ham her i Tjekkiet i søndags. Nøj kender super meget din følelse!!!


    profilbillede
  • #7   4. dec 2018 Jamen jeg kender jo godt det der med ventetiden og nu var jeg jo så heldig at have de der små vapser at hygge mig med mens jeg selv ventede på min hvalp smiley

    Er det her helt uretfærdigt? smiley Tæven øverst til venstre, resten er drengene smiley
    Og vi eeeelsker hvalpe-spam når de flytter hjemmefra! smiley


    profilbillede
  • #8   4. dec 2018 Astrid - Nemlig, de dufter noget så fantastisk sådan nogle små nogle smiley
    Nogle af mine venner plejede også at have Border Collie kuld før, og der kom jeg også altid forbi og snuse til dem. smiley

    Camilla - Han er godt nok voldsomt lækker! Bliver han ikke oprettet her inde så man kan se flere billeder af ham? smiley Er han kommet godt på plads? Og nogle gode råd til hvordan man overlever ventetiden? smiley

    Melanie - Det er SÅ uretfærdigt smiley Så også billederne på FB siden og blev helt hypnotiseret smiley
    Du må også være utrolig spændt på din den nye, men helt klart snyd at du har så lækkert selskab mens du venter smiley
    Jeg kommer helt klart at være opdaterings spammer, smiley Vi venter så spændt på den lille bamse smiley


  • #9   4. dec 2018 Jeg er i samme situation smiley vi skal hente vires nye familiemedlem D. 1/1 og det kan bare kun gå for langsomt! I det mindste skal vi besøge på lørdag smiley
    Du kan nok ikke bruge det men det der ‘hjælper’ mig er at jeg har en uge-lang eksamen D. 2. Som gerne må blive laaangt væk. Til sammen giver det cirka normal hastighed på dagene smiley


  • #10   4. dec 2018 Åh ja, ventetid suk. De næste par uger kan kun gå for langsomt. Min Bianchi er parret for 2½ uge siden og jeg kan næsten ikke udholde ikke at vide om, der er hvalpe.

    Vi har sendt den sidste hvalp fra hendes søster Calas kuld hjemmefra i går, så her er tomt nu. Fra Bianchis kuld håber jeg på, at der kommer en keeper, ellers vil jeg ærgre mig gul og grøn over ikke at have beholdt en hvalp fra Calas kuld, for de er så lækre, men det er ikke optimalt at beholde hvalp, når der måske kommer små søskende allerede om 1½ måned.


    profilbillede
  • #11   4. dec 2018 Stine - Hvilken race skal i have?
    Må indrømme at jeg misunder dig ikke ligefrem dine eksamner! smiley

    Kirsten - Nøj hvor er hun dog en smuksak smiley Håber i får en keeper ud af det! Hun er godt nok utrolig flot.
    Du har endnu længere ventetid end mig! smiley Hvordan får du tiden til at gå?


  • #12   4. dec 2018 Solva - Tak smiley Ja, jeg kan næsten ikke bære, hvis vi ikke gør. Heldigvis er hun ung (2½ år) så det er ikke sidste chance.

    Foreløbigt bruger jeg et par dage på at rydde op og gøre rent efter seneste kuld. Derefter håber jeg at kunne tage mig sammen til at sy lidt nye dækkener til tøserne, nu må vi se smiley


  • #13   5. dec 2018 Silva - vi skal have en Eurasier smiley det er første gang vi skal have hvalp selvom vi har haft hund før så vi er meget spændte på hvordan det hele er.
    Nej eksamener er ikke sjove, hele min januar er fyldt med dem, føles det som smiley men godt man har noget at se frem til så smiley


  • #14   5. dec 2018 Ak ja, det er en følelse jeg ganske udmærket kender. Irsk Terrier er ikke ligefrem superduper almindelig og når man så ovenikøbet er en smule kræsen så kan man risikere at komme til at vente længe - også selvom man også kigger i udlandet. Min Stormy døde i maj 2015; Clinton hentede jeg i juni 2016. Egentlig havde jeg valgt en kombination, hvor hvalpen ville være klar allerede i Dec 2015, men tæven gik tom og opdrætter ville ikke forsøge at parre hende igen. Så jeg fandt en anden kombination, der dog ikke var lavet endnu. Så først ventede jeg på løbetid, så parring, så om der var hvalpe, så om der var en hanhvalp og tilsidst på han skulle blive 8 uger smiley
    Det samme da jeg skulle have Perle. Egentlig havde jeg fundet en anden kombination end den jeg endte med. Tæven trak sin løbetid i det uendelige. Endelig blev den parret og der kom hvalpe - eller dvs hvalp; en hanhvalp. Jeg ville have en tæve smiley Heldigvis kendte den opdrætter jeg havde bestilt en tæve hos til et andet kuld 'in the making'. Jeg besøgte opdrætter og faldt for tæven (hannen kendte jeg lidt til). Så kunne jeg endnu engang vente på alle de forskellige 'milestones' inden jeg tilsidst kunne hente Perle 8½ uge gammel smiley Og jo, en Dobermann kan man som regel godt finde uden den store ventetid, men når man vil have en brugsmodel kommer man ofte til at vente på den.


  • #15   5. dec 2018 Kender det kun alt for godt - skal selv hente min lille nye i slutningen af december og tiden går så super langsomt.
    Jeg tjekker opdrætters facebook flere gange dagligt for at se om der kommer nye billeder smiley


  • #16   5. dec 2018 Dejligt at høre du tog den beslutning Tinna

  • #17   5. dec 2018 Ja, vi tog også snakken hjemme og er ret sikker på at det er det rigtige, også for Lilly smiley

  • #20   5. dec 2018 Skal have en lille hårløs dreng fra Kennel Nohair's ark.

    profilbillede
  • #22   5. dec 2018 årh hvor er han lækker Tinna.

  • #23   5. dec 2018 Åh sådan som du beskriver det TS ,sådan gik jeg rundt for 1 år siden smiley lige klar til at eksplodere i enten gråd eller overdreven latter af spænding smiley
    Nu har jeg en teenage hund og har fundet et par grå hår smiley
    Spændende for dig smiley


  • #24   5. dec 2018 Stine - Årh det er også en lækker race smiley Har du billeder? ^^

    Mette - Puhha ja det lyder som voldsom ventetid! smiley For mig fandt jeg den her kombi mens Mys var gravid, og vi var og besøgte dem og vi fik mødt hende. Og syntes at hun var helt fantastisk. smiley
    Så ventede vi på at der kom hvalpe og krydsede for at der kom en han. Og nu venter vi på de 8 uger smiley
    Vi har dog haft planer om at få en i længere tid, (For mig i nogle år) men efter vi blev fanget på racen gik der også nogle måneder til vi blev enige om hvor vi syntes den skulle komme fra. Det er også mig der har nogle krav og tanker om det sted hvor jeg vil have hvalp fra. Det skal føles -helt- rigtigt, ellers vil jeg ikke.

    Tinna - Fulgte din tråd hvor du snakkede om at få en hvalp, lækkert at se at i har besluttet at få en ny hvalp smiley Har selv haft nogle CC'er i familien smiley De er nogle specielle og lækre hunde smiley

    Vi skal have en af de lækre bamser Melanie lagde op smiley


  • #25   5. dec 2018 de er alktså også lækre Solva! og kan godt forstå at I/du har valgt hvalp derfra

  • #26   5. dec 2018 Solva - Vi skal da se billeder af det lille vidunder du skal have? smiley

    Vi hentede jo hende her for godt en uge siden og hun føler sig meget hjemme nu xD Hun er en krokodille, og det er lidt hårdt med både hvalp og baby når de ikke har lært spillereglerne for hinanden endnu xD Men så længe man holder øje så går det nu nemt nok smiley

    Kender alt for godt din følelse. Fra jeg fik afvide Cala var blevet parret og til Kirsten fortalte at der var en lille pige til os synes jeg ventetiden var lang, og ventetiden på hun blev 8 uger og måtte hentes var ligeså lang xD Men vi ELSKER hende og føler os mega heldige for at måtte købe en af de små vidundere fra Kirsten smiley


    profilbillede
  • #27   5. dec 2018 Anette - Ja teenage årene er spændende haha. Lækker vuf du har dog smiley

    Anya - Melanie har allerede lagt et billede af de lækre hundebasser smiley
    Hun er godt nok også lækker!! smiley
    Selv har jeg ventet på at datteren blev ældre også fordi jeg syntes det var for svært med baby + hund, min datter er 5½ og blevet rigtig dygtig efterhånden til hunde smiley
    Må være ret hårdt med 2 babyer smiley


  • #28   5. dec 2018 Nåårh ja det rigtig. Havde jeg helt glemt det var derfra xD

    Ja det er det men vi er heldigvis 2 om det så det er ikke så slemt (: jeg havde aldrig gjort det alene xD


  • #29   5. dec 2018 Nej kan jeg godt forstå smiley
    Jeg har en helt fantasisk kæreste vi nu bor sammen med. Men han sejler 2 måneder, og er hjemme 2 måneder. Og så er min datter ved sin far hver anden uge (det skifter hvor meget hun er der)
    Men det gør at jeg føler mig utrolig alene når han sejler smiley Og nu hvor datteren er så stor, har jeg sagtens tid og overskud til det smiley Har bare ventet på den her dag i så mange år smiley


  • #30   5. dec 2018 Vi ved ikke præcis hvilken hvalp endnu da opdrætter vælger men det bliver en af de to her. Det er de to hanner fra kuldet da vi gerne vil have en han smiley

    profilbillede
  • #31   5. dec 2018 Og den anden smiley

    profilbillede
  • #33   5. dec 2018 Yep Isabelle smiley
    Vi kan ikke vente smiley


  • #35   5. dec 2018 Wauw han er flot, Isabelle smiley vi er så glade for at folk herinde foreslog Eurasier da vi skulle finde ny hund smiley

  • #37   5. dec 2018 Så er Kaos blevet oprettet smiley

    Jeg brugte ventetiden på at stalke opdrætters facebook og hjemmeside. Snakke og fortælle om Kaos og kuldet smiley Jeg må have været vildt belastende smiley
    Jeg brugte min ventetid på skole og praktikforberedelse.


  • #39   5. dec 2018 Orh Stine! Hvor ser de lækre ud smiley

    Isabelle - Jeg ved ikke meget om racestandarden, men han ser godt nok lækker ud!

    Camilla - Ihh hvor er han dog smuk, og dejligt at se flere billeder af ham! Ja, jeg tænker også nogle gange at jeg virkelig skal passe på jeg ikke bliver overdrevet belastende haha.
    Ventetid kan virkelig få en til at bruge lang tid på ingenting.


  • #40   5. dec 2018 Solva - ja jeg er helt forelsket smiley
    Jeg må nok indrømme at min omgangskreds nok også når at blive pænt træt af hvalpesnak allerede inden jeg får ham. De hører alt nyt så snart der er noget smiley (inkl. Han er nu 4 uger og 5 dage! Osv)


  • #41   5. dec 2018 Hahahahah jeg er også virkelig slem til det! Min kæreste er virkelig træt af at høre om det, selvom det også bliver hans hund og han er spændt, så orker han ikke tale om det 24/7, og jeg kan intet andet tale om. Den stakkel xD

    Har også haft tanken at jeg nok snart får forbud mod at tale om hunde hjemme ved min mor, magisk vis kan jeg dreje alle samtale emner til at handle om hvalp. smiley


  • #42   7. dec 2018 Solva du skal da med i vores facebook-gruppe så du kan se når vi sender live smiley

  • #44   7. dec 2018 Melanie - Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg kommer med i den? Jeg kan prøve og sende dig en venne anmodning? smiley

    Maj-Britt - Hahahahahahaha selvfølgelig!! Corgi'er er også nogle dejlige vuffere smiley
    Vi har lige nu en nabokat der tror den bor her (Den kommer ind hver gang en dør eller et vindue står på klem!) vil dog helst af med den xD


  • #45   19. dec 2018 Hvad for en af hvalpene skal du have ? smiley

  • #46   19. dec 2018 Jeg ved det, jeg ved det!! smiley Men lader Solva selv fortælle smiley

  • #47   19. dec 2018 Vi ved også nu hvilken hvalp vi skal have smiley det kommer tættere på! smiley
    13 dage til vi skal hente smiley


  • #48   19. dec 2018 Og jo tættere man kommer på, jo langsommere går tiden. Der er kun 3 dage til at jeg skal hente min lille hvalp, men tiden føles som om den går baglæns smiley



  • #49   19. dec 2018 Ihjel alle skal have hvalpe pt xD også er der ingen hvalpetræning i nærheden af mig xD

  • #50   20. dec 2018 Årgh jeg har ikke lige haft tid til hundegalleri de sidste par dage </3
    Meeen! Vi skal have ham den lille lækre fyr her smiley Vi er 100% solgt! Og kan baaarrreee ikke vente til lørdag! Tæt på at jeg begynder at tælle timer, minutter og sekunder smiley


    profilbillede
  • #51   20. dec 2018 Tillykke Solva, hvor er han lækker smiley

    Her er første hurdle overstået, Bianchi er drægtig og har termin midt i januar. Nu er mareridtet at hun kun får hanner, når jeg nu så gerne vil have en lille tæve af den kombi smiley


    profilbillede
  • #52   20. dec 2018 Hvor er han lækker Solva! smiley smiley
    Tælle timer? Ja jeg har selvfølgelig ikke downloadet en nedtællingsapp der viser præcis mængde tid (dage, timer, minutter) og giver mig en opdatering en gang om dagen. Det ville jo være tosset smiley smiley


  • #53   20. dec 2018 Stort tillykke med ham smiley

    Hvad skal du have af hund Stine v?


  • #54   20. dec 2018 Anya: Jeg skal have en fin lille Eurasier-han som vi henter her D. 1/1 smiley

  • #55   20. dec 2018 Uuh hvor fra? smiley

  • #56   20. dec 2018 Kennel Arachun ( http://www.kennel-arachun.dk/index-dan.html) det er den der hedder Kurojaki smiley
    Vi er voldsomt spændte XD


  • #57   20. dec 2018 åårh fra Lisbeth smiley Ham vil jeg glæde mig til at følge også så smiley

  • #58   20. dec 2018 Kirsten - Tillykke med graviditeten! smiley Håber der kommer en lille dame til jer smiley
    Hun er virkelig utrolig smuk! smiley

    Stine - Det er lige ved hahaha xD Hver gang klokken bliver 12 har jeg sådan en "Yes! En dag mindre" oplevelse hahahaha.
    Har du billede af den lille du skal have? smiley


  • #59   20. dec 2018 Hmm. Hendes hjemmeside virker ikke for mig? smiley
    Der er bare så mange der får hvalp lige for tiden synes jeg xD Det må være noget særligt i luften denne jul smiley


  • #60   20. dec 2018 Hmm underligt smiley men du kan da få et lille billede så smiley
    Det er det seneste portrætbilleder de har taget af ham (der kommer nye i dag smiley )


    profilbillede
  • #61   20. dec 2018 Orh hvor er han dog lækker smiley
    Ja ved ikke hvorfor den ikke lige vil for mig smiley Måske noget at gøre med min browser?


  • #63   20. dec 2018 Det kan være jeg fik sendt det forkert vi kan lige prøve igen http://www.kennel-arachun.dk/index-dan.html

  • #64   20. dec 2018 Ja nu virkede det! ;D
    Hold da op hvor er de dog lækre smiley Dejlige bamser smiley


  • #65   20. dec 2018 Ja de er simpelthen bare så skønne smiley jeg elsker at se dem lege og rende rundt så den bedste dag om ugen er torsdag hvor der kommer nye billeder smiley

Kommentér på:
Den der evige ventetid, der får minutter til at føles som år.

Annonce