{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.615 visninger | Oprettet:

Dyrepoliti er en realitet {{forumTopicSubject}}

I debatten om øen, glemte alle, selv HG, alt om dyrepoliti. Men nu kommer det, omend med forholdsvist begrænsede midler til en start:

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-12-06-df-har-forsoegt-igen-og-igen-nu-faar-partiet-sit-dyrepoliti

Dumme, dumme DF, de laver da ikke andet en juks

Kommentarer på:  Dyrepoliti er en realitet
  • #1   6. dec Er jeg virkelig den eneste der synes det er en god idé?

• #2   6. dec Nej da

• #3   6. dec Nej, hippie. Du er ikke den eneste. Der er en midaldrende kvinde ved navn Tove, der fra sit pepitaternede hjem i Bøvlinge har udtryk tilfredshed med idéen.

• #4   6. dec Altså fint nok med mere fokus på det område, men det der mangler er jo strengere straffe.

• #5   6. dec Er jeg den eneste der ikke kan se den store forskel på det der og det vi har?
    Var det i 08? Man oprettede enheder i politikredsene der netop skulle have fokus på dyrevelfærd. Specialuddannet osv osv. Men skulle lave det ved siden af alm. Politiarbejde.
    Nu får vi det samme igen igen bare med et andet navn. Men det er samme princip. En enhed der skal uddannes i kredsene og som skal lave det her ved siden af andet politiarbejde.

• #6   6. dec Hvad med at sørge for bedre forhold for vores produktionsdyr? Man er ikke en rigtig dyreven, hvis man kun bekymrer sig om kæledyrene.

• #7   6. dec #5

Symbolpolitik for at få vælgere...

• #8   6. dec Jamen helt konkret.
    Vi har dyreværnsenheder i politiet.

De pakker sidste årti’s julegave ind igen og vedlægger blot nye friske batterier.

• #9   6. dec Jeg er vild med at der aldrig kan laves noget som helst uden

1. Det er symbolpolitik
    2. Pengene bliver taget fra xxxxx (indsæt selv gamle, syge, børn eller andet)

Emma for pokker, du er for UNG til at smide de argumenter - de er forbeholdt gamle, sure damer.

Jeg hilser personligt et hvilket som helst tiltag, der bare har den mindste chance for at give bare ét eneste dyr bedre forhold velkomment. Der kommer endelig en enhed, som kan tage over der hvor DB og andre ikke har kompetence. Nej, straffene følger ikke med, men forestil jer at de kan træde hurtigere til i sager som gravhundene, hundene nord for Randers eller andre sager, hvor politiet indtil nu ikke har haft ressourcer til at træde til.

• #10   6. dec Hvis de så samtidig vedlægger nogle ressourcer, så dyreværnsenhederne i politiet, hvad enten de er fra 2008 eller nye, har mulighed for at gøre en forskel, så skal det da hilses velkomment. Men lad os nu se hvor meget forskel, det kommer til at gøre.

• #11   6. dec #9

Ja, det er trist, men det er den slags politik, der bliver ført.

• #12   6. dec Jeg er helt enig i at der burde gøres mere for produktions dyrene!! Jeg får tårer i øjnene hver gang jeg ser de her grisse transporter da jeg synes måden man behandler grise på i Danmark er sindsyg. (Ved godt det er værre andre steder, men derfor behøver man ikke være tilfreds med dårlig behandling)

MEN! Generelt synes jeg faktisk godt om at man forsøger bedre området. I mine øjne er Danmark et kæledyrs land, jeg synes det er fantasisk. Jeg elsker måden man holder kæledyr på i Danmark, og jeg synes det er underligt at der skal være bedre struktur på sådan noget i udlandet end her, når det klart er min erfaring at den enkelte dansker går højere op i sine kæledyr end andre steder.

• #13   6. dec #12

Det gør jeg også, Solva. Jeg tror bare ikke, at velfærd for vores kæledyr er et særlig stort problem Til gengæld har vi en masse produktionsdyr, der lider. Dem kunne vi prioritere at gøre noget for!

• #14   6. dec Lene, der ER afsat midler, ikke mange, men dog en slat. Det svarer vel i runde tal til 15 fuldtidsstillinger om året, plus en smule til drift.

Om det så kun er 10 fuldtidsstillinger, så er det bedre end “vi kan desværre ikke rykke ud bare fordi knoglerne stikker ud af pelsen, ring igen når halvdelen er døde”.

Det er da muligt at det ikke batter en skid. Men det kan også være at det gør.

Worst case er status quo, og ingen skade sket.

• #15   6. dec Selv nægter jeg at spise svinekød, og hver gang jeg ser andre spise det forklarer jeg om hvordan grise blive behandlede bare for at de skal få dårlig samvittighed.
    Jeg er opvokset med at dyr skal være frie, og frie dyr der har haft et godt liv, smager af god samvittighed. Og hvis man er villig til at spise det, skal man være villig til at slagte det.

Kan godt se det er svært i Danmark, men stadig noget jeg mener mange ville have godt af at prøve!

Måske det kan det her politi udvides til mere end bare kæledyr i fremtiden

• #16   6. dec Tror det er muslimernes og DF's skyld alt sammen

• #17   6. dec Man skal endelig ikke tro jeg ikke hilser fokus og økonomi til området velkomment.
    Det gør jeg bestemt!

• #18   6. dec Jeg så det godt men er lidt syg så har ikke oprettet emner. Jeg synes det er svært at se hvad forskellen er på det og den dyreafdeling som Viborg har fået sidste år?

• #19   6. dec
    Alle tiltag hilses velkommen.
    Det har intet med køer og grise at gøre.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 7 Emner: 10 Svar: 3.363
    #20   6. dec Nogle får sin politik igennem. Andre er ikke dygtige nok og bliver pisset på. Det nok det der er galt.

For selvfølgelig er et hvert tiltag i den retning Glædeligt. Så er jeg ligeglad med hvad det kaldes og hvem der står bag.

• #21   6. dec Jeg synes det er fint, at man nu forsøger sig med dette tiltag - der er sat lidt penge og mandskab af til formålet, der kommer fokus på nogle af de problemer der er - det kan jeg ikke være utilfreds med overhovedet.
    Om det er nok kan jeg tvivle på, men bare det at nogle indenfor politiet nu kun skal beskæftige sig med dette er godt - jeg håber de får bugt med de værste dyremishandlere og så alle de udenlandske hundehandlere, der kører alt for små hvalpe ind over grænsen.

• #22   7. dec "Selv nægter jeg at spise svinekød, og hver gang jeg ser andre spise det forklarer jeg om hvordan grise blive behandlede bare for at de skal få dårlig samvittighed."

Synes du, at alle grise bliver dårligt behandlet, Solva?
    Skal alle grisespisere have et foredrag og dårlig samvittighed?

• #23   7. dec Dejligt med dyrepoliti.
    Håber virkelig sager som den i gjerlev kan tages i opløbet i fremtiden

Lad os nu holde os til sagen.... produktions dyrene og løftet pegefingre overfor os som spiser svinekød lav nu en tråd om det

• #24   7. dec Jeg arbejdende i Fødevarestyrelsens Dyreenhed tidligere. Lad mig sige det sådan: svin er nok de produktionsdyr der har det mindst dårligt herhjemme.

Køer og i særdeleshed fjerkræ har latterligt dårlige forhold. Ved svin er der efterhånden mange krav og virkelig meget kontrol. I øvrigt skal man ikke tro at øko er vejen frem for dyrevelfærd. Øko-svineproducenter står for nogle af de værste sager!

Så at shame folk der spiser svin, er bare naivt og virkelig dumt. Start med at boykotte den ene af de to fjerkræproducenter (jeg siger ikke at deres navn hedder noget i retning af noget med en blomst).

• #25   7. dec Det er jo altid en god ting, når/hvis der rent faktisk bliver gjort noget for at opretholde de love vi har. Lad os nu se hvordan det virker, før vi denne gang bryder ud i glædestårer eller afmægtig latter igen.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 7 Emner: 26 Svar: 2.624
    #26   7. dec Altså vi har jo haft Dyrepoliti siden 2008, så jeg er spændt på hvad denne nye enhed kan som de gamle ikke kunne.

Jeg frygter at det bliver meget lidt. De kan jo kun agere indenfor lovens rammer og den kunne efter min mening godt trænge til en revidering.

Jeg tror jeg har det lidt med dette "nye" dyrepoliti som med loven om forbud mod dyresex. Det er da fint nok men om det reelt batter tvivler jeg på eftersom vi allerede var dækket ind.

• #27   7. dec Gammel vin på nye flasker.

• #28   7. dec Isabelle - Siger ikke der ikke findes gode steder, men desværre er der for få af dem.

• #29   7. dec Hvis nogen af de grove sager kan tages i opløbet, er der bestemt grund til at klappe i hænderne.
    Det er i hvert fald frustrerende, når man læser, at der har været indgivet anmeldelser i nogle af de grove sager, men at der ikke har været ressourcer til at følge op på anmeldelserne. Det burde blive bedre nu.

Så er der jo desværre også de sager, hvor ingen melder det, selv om det er oplagt, at nogen ved, hvad der foregår. Dem slipper vi jo desværre nok ikke for.

Men alle skridt i den rigtige retning er da en fordel.

• #30   7. dec I er ufattelige herinde

Havde det været liste Ø så havde spelt-folket klappet i hænderne - nu er det der klamme ækle vi kan ikke lide muslimer parti .. og så dur det ikke.

Jamen, så er det jo bare sådan

• #31   7. dec #15
    En færring der ikke spiser svin grundet dyrevelfærd.
    Hvordan er det lige med dyrevelfærden på Færøerne, og deres drab på hvaler.

• #32   7. dec Det billede kunne du godt have skånet os for

• #33   7. dec Det er virkeligheden Maj-Brit og det er garanteret DF's skyld.

• #34   7. dec Det er virkeligheden, ja.

Men derfor kunne du godt have skånet os alligevel.

• #35   7. dec jOhN - Tror ikke du ved meget om emnet Ja, der er blod når noget dør. Men det bliver gjort så humant som vi kan. Mere end man kan sige om svin
    For danskere kan blod, særlig opløst i vand se voldsomt ud. Men det ser værre ud end hvad det er

• #36   7. dec Når vi snakker dyrevelfærd kan jeg ikke sidde Solvas kommentar overhørig.
    Hvaler er højt intelligente pattedyr, nogen mener mere intelligente end os.

Her hvor jeg bor går grissebasserne på friland og det må da være optimalt trods alt selvom de skal spises.
    HA'erne kan slette billedet hvis de får kvababbelse af at se virkeligheden.

• #37   7. dec Det ville nu alligevel se bedre ud, hvis det ikke var sådan at der bliver dræbt betydeligt flere hvaler end Færingerne kan spise

Man kan vel sige, at Danskere skal lære at dræbe det vi spiser, og så kan Færinger lære at spise det De dræber

• #38   7. dec jOhN - Hvis du tror alle grisebasser lever i sus og dus tager du utrolig meget fejl. Og de er også super intelligente

Hvalerne lever et frit liv, vi holder øje med bestanden og der er masser af dem Desuden anvendes kun moderne metoder og er noget vi går højt op i.
    Igen, jeg tror virkelig ikke du har meget forstand på emnet.

• #39   7. dec Kim - Jeg kan kun tale for min egen ø da jeg ikke er vandt til at få hval andre steder fra. Men al hvalen bliver lige fordelt mellem alle borgerne i byen og deltagende. Mig vidende bliver det fordelt over større områder jo mere hval der er

• #40   7. dec Færingerne oplyser selv at de smider masser af hvalkød ud.

• #41   7. dec #39
    Moral er godt dobbeltmoral knapt så godt

• #42   7. dec Slap dog af med hvalbillederne - ja, blod + vand ser voldsomt ud. Men betyder der automatisk at færinger ikke må have en holdning til dyrevelfærd?

Ang "dyrepoliti" så hilser jeg da ressourcer til området velkommen - det kan da kun være positivt, hvis der nu er chance for, at bogen kan møde op, hvis der anmeldes grov vanrøgt.
    Men at slå det op som om vi nu har fået dyrepoliti må da være en joke - de har omstruktureret og tilført ressourcer til noget allerede eksisterende. Det er en god ting, så hvorfor ikke bare stå ved at det er det, man har gjort?

• #43   7. dec Kim - Det har jeg nu ikke erfaret, nogensinde. Det bliver tørret og kan holde sig i utrolig lang tid. Så kan virkelig ikke se hvorfor nogen ville smide det ud.

• #44   7. dec Om man smider det halve ud er da hamrende ligegyldigt for dyrevelfærden. Det er måske nok ressourcespild at smide mad ud som vi jo gør det i stor stil. Men det har da INTET med dyrevelfærd at gøre... og er da vist lidt af en afstikker fra emnet.

• #45   7. dec Desuden tror jeg næppe du kan påstå at alt gris bliver spist i Danmark. Det er f.eks. også generel viden at nogle gange bliver op til 80% af grisen smidt ud efter slagtning pga. at der er for meget infektion i grisen til at det kan spises pga. de dårlige vilkår den har levet i.

• #46   7. dec #43
    Det er ikke desto mindre tilfældet. Oplysningen kommer fra lokale, som observerer at meget af kødet aldrig kommer længere end til containere på havnen.

At slagtningen også er lidt af en folkefest, hvor ikke alle slagterne er helt ædru, punkterer vist også forestillingen om hvor fantastisk fint det hele er.

Pointen er, at der nok ikke er nogen der er helt fejlfri, men der er måske også lige den forskel at det er lidt lettere at forsyne 50000 mennesker med "dyrevenligt" kød, end 5000000?

• #47   7. dec #44
    Dyrevelfærd er da i høj grad et spørgsmål om hvor megen lidelse man påfører dyrene i forhold til det praktisk mulige. At dræbe flere dyr end man kan bruge, må vel siges at påføre de dyr der bare rådner op, unødvendige lidelser?

• #48   7. dec Det der hvalfangeri på Færøerne er vel ikke meget værre end klapjagt herhjemme...

det kan jeg sgu ikke hidse mig op over

• #49   7. dec Kim - Hvad forn noget? xD Jeg aner ikke hvor du har hørt det fra. Men det er 100% forkert hahahaha. Nej, det er ikke en folkefest, og nej der drikkes heller ikke.

• #50   7. dec Over 6.000.000 kvæg, får og lam bliver hvert år aflivet via halsoverskæring uden bedøvelse - alene i Europa, pga noget så fuldstændig ligegyldigt som folks tro på en himmelnisse.

Just saying..

• #51   7. dec Jamen så siger vi det... de Færinger der står bag oplysningerne ved simpelthen ikke hvad der foregår omkring dem

• #52   7. dec Jeg er meget enig Martine - fordi lovforslaget er gennemført af DF, så kan folk ikke lide det, var det liste Ø, så havde det været et fantastisk tiltag!

Lad os nu se, om det er noget der forbedre forholdene for de mest udsatte dyr inden vi nedgør tiltaget! Det er vel trods alt godt, at der bliver tilført ressourcer til området.

Og PS - jeg stemmer IKKE DF og har aldrig gjort det, men derfor tager jeg godt imod de gode tiltag de nogen gange også får ført igennem

• #53   7. dec Kim - Nej det gør de ved gud ikke xD Har deltaget i en del af dem og sådan har det aldrig været hahaha. Tror der er en del danskere der tror det er anderledes, ellers så er der nogen der har forsøgt at tage fis på dig.
    Men kan da sige at flest færinge også (særlig nu her pga. Seashepherd) er utrolig villige til at dele info og vise hvad der -egentlig- sker.
    Desværre er Seashepherd mere en organisation af at samle penge til en mand der overbeviser folk om en masse ting der ikke passer. Men det har startet en stor udvikling i at vise folk vores måde at leve på og vores kultur
    Færøerne har aldrig haft så meget turisme før og folk der finder det spændende. Hvilket er virkelig fedt.

• #54   7. dec Jeg er ikke specielt optaget af om det er synd for hvalerne i denne sammenhæng, så hvad Sea Shepherd eller andre propaganda organisationer mener om det har ingen indflydelse.

Faktum er, at Færingerne slagter dyr som de ikke spiser (og faktisk frarådes at spise fordi der er alt for meget kviksølv i kødet).

At turisterne synes at det er fedt, er næppe ligefrem et adelsmærke, hvis man lige tænker lidt over hvor meget turister sådan generelt tænker over hvad dyr må lide under for at underholde dem

• #55   7. dec Kim - Nej der holdes også øje med kviksølven og det er faldet så det er spiseligt igen
    Der er ingen dyr der lider for at underholde turister, ved ikke hvor pokker du får den her info fra xD

• #56   7. dec Igen, fatter slet ikke du har så meget holdning til noget du ved intet om xD

• #57   7. dec #55
    Læs mit indlæg igen.

• #58   7. dec Jo tak, har læst det, og det bærer stærkt præg af at du er ganske uinformeret om emnet

• #59   7. dec Kan I ikke stoppe den debat om hvalerne, den har intet at gøre med dyrepolitiet, I forplumrer debatten!

• #60   7. dec #58
    Du er tilsyneladende ikke helt stærk i det med forståelsen af dansk.

"At turisterne synes at det er fedt, er næppe ligefrem et adelsmærke, hvis man lige tænker lidt over hvor meget turister sådan generelt tænker over hvad dyr må lide under for at underholde dem"

Hvilken del af "SÅDAN GENERELT" bliver du forvirret af? Du er med på at der er andre steder end Færøerne turister besøger? Måske er du også bekendt med at turister ikke er specielt kritiske med hvad de er med til at støtte?

Hvis niveauet er, at faktuelle oplysninger der ikke passer ind i dit verdensbillede bare betyder at de er forkerte, behøver vi nok ikke at fortsætte denne debat.

• #61   7. dec #59

Det er en naturlig udløber af kommentarene om at man bør have dyrepolitiet ind over produktionsdyrene også, så allerede der er tråden løbet af sporet.

• #62   7. dec #59
    Det er taget til efterretning. Vi kommer nok heller ikke længere.

• #63   7. dec Kim - Igen du er utrolig uinformeret, men stadig i stand til at formidle det?
    Nej, jeg siger at turister hjælper med at udbrede en viden om hvad der egentlig sker, ikke at jeg støtter at man mishandler dyr for at underholde. Jeg ved ikke helt hvor du får den tanke fra. Og mig bekendt snakker vi ikke om Seaworld eller noget andet.
    Og nej, vi kommer ikke længere i det her. Jeg har det ganske udmærket med at lade dig sidde i din uvidenhed da du virker ganske tilpas i den. Er som sådan heller ikke interesseret i at debatere med dig da det intet giver mig, du er for snæversynet og uvidende om emnet uden at vise interesse i at have viden. Så der er intet at vinde. Så håber vi kan lægge den der.

• #64   7. dec Tilbage til debatten;

Det væsentlige her, er i mine øjne om det nye tiltag gør nogen forskel eller ej, og det kan kun tiden vise.

Alt det sædvanlige "hvorfor skal vi gøre noget for A, når B er meget værre" er jo bare dumt.

Jeg håber af hele mit hjerte at det virker efter hensigten, men det er altså lidt svært at være sådan helt vildt optimistisk, når man ser på hvor stor effekten af tidligere tiltag på området har været.

• #65   7. dec Jeg forstår det stadig ikke.... Viborg har allerede en afdeling... tror det er fra 2008.... hvad er det nye?

• #66   7. dec At andre end Viborg får en afdeling ? Bare et gæt ...

• #67   7. dec Jeg mener altså det var i 2008 og flere steder.... Jeg har ikke mulighed for at slå det op pt. senere

• #68   7. dec De faktuelle oplysninger må siges at være sparsomme.

Der er åbenbart afsat 38 millioner til sagen og "et antal" betjente skal uddannes. Der skal oprettes 3 enheder.

Resten er man jo så fri til at gætte på. Som sagt, jeg håber at det har en effekt, men som andre har peget på, mangler der blandt andet noget lovgivning (primært mulighed for højere straffe).

Hvorvidt disse uddannede betjente friholdes fra at blive trukket over i anden tjeneste når "menneskepolitiet" ikke kan følge med, er uklart, og vil nok have stor betydning for effektiviteten.

• #69   7. dec De er to i Viborg.... Jeg er ikke hjemme men vil prøve at finde det lidt senere. Det må være to ting jo... Kan ikke huske tilbage til 2008 i hovedet på en fredag hahaha

prøver at finde noget senere

• #70   7. dec Gør det - og det er helt OK hvis du imens ikke laver alle mulige opdateringer om, at du i virkeligheden ikke rigtigt ved hvad du taler om

• #71   7. dec Hvis et dyrepoliti skulle have nogen mening, så skulle der udstationeres betjente med strømpistoler ved supermarkedets kølediske. SMÅKAGE til alle, der købte billigt kød fra ikke-fritgående dyr. Det ville have betydning. Det andet gøgl er symbolpolitik - uanset om det er df eller ø, som lancerer det. Forskellen er højst behovet for at indtage en offerrolle - igen igen

• #72   7. dec apropos grisekød. Fik de lækreste frikadeller i går. Telefonen ringede og glemte alt om frikadeller.
    De endte op med at have en rigtig tyk og sprød skorpe og smagte super.
    Dyrepolitiet skal ikke fratage mig min andel af frikadeller og bacon.
    Jeg kan ikke leve uden da min krop ikke kan absorbere plantefibre.

• #73   7. dec Kommer aldrig til at forstå den der "når de har det så dårligt, så skal de andre heller ikke have det godt" ...

Og der ER sket en ændring hos folk - der findes supermarkeder, der ikke sælger buræg mere, flere og flere supermarkeder har fået kød fra fritgående dyr .. Slagteren i Vordingborg, sælger kød fra både frigris og frikøer .. de sidste, bliver slået ned på den mark hvor de bor. Der er en mælkebonde, som lader kalvene gå sammen med deres mor i 5 mdr .. men tingene sker jo ikke overnight.

Forstår ikke den uvilje imod at der er opmærksomhed på de ting?

• #74   7. dec For ikke at tale om at flere og flere rejsebureauer ikke arrangerer rejser, der involverer overgreb imod vilde dyr.

Det går da i den rigtige retning - at vi ikke er i mål, og nok heller aldrig kommer det helt, er da ikke lig med, at vi skal sige "pyt, så skal de fanme allesammen ha det elendigt" - nej, forstår ikke den tankegang.

• #75   7. dec Fødevarestyrelsen samt dyrlægerne holder øje med produktionsdyrene, men der er sikkert masser af plads til forbedringer, og så længe der er folk der har knapt med ressourcer vil der være salg i svinekød til 15,- kr pakken fra staldgrise.

Vi er dog på vej som Martine skriver.

• #76   7. dec MAn kan jo også forestille sig - eller håbe på - at får dette tiltag succes, så kan det med tiden måske udbredes og blive større, nu er man i gang, det skal have tid, men man kan da kun håbe, at der trods alt er nogle dyr der bliver hjulpet.

Og så tænker jeg at det er vigtig med oplysning - som Martine skriver, så går det stille fremad med nogle ting, jeg tror også, at eks hvad angår hundehandlere både i ind- og udland, så kan vi rykke folks holdninger. Vi skal blive ved med at oplyse om, at så længe der er købere til de stakkels hvalpe, der har levet under kummerlige forhold, så længe fortsætter den uetiske og hjerteskærende produktion af hundehvalpe. På et tidspukt må det da trænge ind hos folk, at man skal købe fra ordentlige opdræt, hvor dyrene har det godt.

• #77   7. dec Aslan - i 2008 besluttede man at efteruddanne et antal betjente i håndtering af dyreværnssager, så der var nogen af disse betjente over hele landet. Men de tager sig ikke kun/primært af dyreværnsloven. De arbejder med det samme som alle andre politifolk, men de har lidt ekstra viden på det område, hvis der skulle blive behov for det.

Forskellen består vel i, at med det nye tiltag er der afsat ressourcer til, at man samler disse politifolk i en særskilt enhed, som som udgangspunkt kun arbejder med dyreværnssager (Men dog i særlige tilfælde kan bruges til andre opgaver også).

• #78   7. dec Skulle det batte oprettede man en styrke udenfor politiet, og uddannede dem for derefter at give dem bemyndigelse.
    Det andet er blot knæfald for de forfærdelige DFére.
    Tror sgu ikke politiet for nuværende har mandskab/ressourcer til et egentligt dyrepoliti, øen in mente .

• #79   7. dec Ja Michelle det er sådan det hænger sammen. slog det op da jeg kom hjem for husker skriverierne om det den gang.

Det bliver spændende at se om det har en effekt at samle dem på den måde

• #80   7. dec John - og i lande hvor man har et "dyrepoliti" udenfor politiet er det jo ikke ligefrem ubetinget succes. Se på UK.

• #81   7. dec Ja, jeg er selvfølgelig kun for ideen, fordi jeg er racist og stemmer DF. Eller noget....

Jer “sure gamle mænd/damer” hvad så I gerne ske i stedet, for at sikre bedre dyrevelfærd? Vil det give bedre dyrevelfærd, at straffene blive højere? Fordi det jo tydeligvis har vist sig at have effekt på alle områder- se bare i USA hvor folk jo helt er holdt op med at slå ihjel, i de stater hvor der er dødsstraf. Nej, hov vent!! Det har ingen effekt der. Nå, jamen herhjemme vil det HELT sikkert batte at man får en højere straf for dyremishandling. Måske en god lang fængselsstraf. Længere end fx for pædofili? Mjaaaa, nej, så må vi nok hellere skrue lidt dér også. Men hvor skal pengene tages fra, altså til efterforskning og flere fængselspladser? De gamle, de syge, børnene?

Come f*ing on, hvordan kan med, med bare et minimum af sund fornuft, synes at det er dumt at sætte en flok politimænd til at beskæftige sig med bedre dyrevelfærd, med målrettede ressourcer til opsporing og efterforskning?

• #82   7. dec Folk som stemmer til venstre for midten, særligt de som stemmer på De Radikale og Enhedslisten, er ikke just kendt for at bruge deres sunde fornuft.
    Næh nej, de bruger deres FØLELSER.

Og DF kortslutter fuldstændig hele deres centralnervesystem.

• #83   7. dec A jeg tror da ikke nogle synes det er dumt? Jeg vil følge det tæt og håber det virker

• #84   7. dec #81
    Der er vel ingen der synes at det er dumt eller dårligt? Der er bare en del som ikke har de bedste erfaringer med effektiviteten af lovgivning på dyrevelfærdområdet. Man kan jo håbe på at dette er en undtagelse, men det er så også det det vil være, en undtagelse.

Jeg er ikke specielt tilhænger af at man bare øger straffen for straffens skyld, men en del af de sager det her handler om, er drevet af økonomisk vinding, og der er det altså nødvendigt at uddele bøder der overstiger den gevinst der er ved det.

• #85   7. dec Kim,
    Hele HG har råbt op om et dyrepoliti i årevis. Nu har de fået det!
    Med hensigten om at bliver det er succes, så skal det tilføres flere midler end dem der er afsat pt.

Hele HG burde juble! For selvfølgelig er det godt og formentlig starten på noget endnu bedre.
    Men begejstringen er til at overse.

• #86   7. dec Igen, der har været dyrepoliti siden 2008.

Hvad er nyheden??

• #87   7. dec Maj-Britt,

Sidste år angående dyreværnssagen fra Gjerlev ved Randers blev der på HG råbt på et dyrepoliti.
    Der har ikke været et reelt dyrepoliti før nu..!

• #88   7. dec USA har dyrepoliti. Bevirker det så at dyrevelfærden er super? Og at Der gribes ind overfor alle misrøgtssager??

Og NEJ, jeg er ikke politisk. Og jeg har IKKE råbt op om dyrepoliti, for jeg kan ikke se hvad de skal kunne gøre, som ikke allerede kan gøres nu. Så længe en person som hvalpefabrikken i Bækmarksbro får lov at beholde alle sine hunde og kun får en bøde, så kan jeg ikke se hvad dyrepolitiet kan gøre i situationer som den og andre magen til?

• #89   7. dec "USA har dyrpoliti. Bevirker det så at dyrevelfærden er super? Og at Der gribes ind overfor alle misrøgtssager??"

Så dyrepolitiet i USA er ubrugeligt?
    De griber simpelthen ikke ind overfor en eneste dyreværnssag?

Jeg tror ikke at man uanset hvor mange penge man bruger på et dyrepoliti, vil være i stand til at gribe ind overfor samtlige overtrædelser af dyreværnsloven.
    Så jeg vil skrive til DF og bede dem nedlægge det danske dyrepoliti igen, for de kan jo ikke hjælpe ALLE.

Vorherre bevares.

• #90   7. dec #8 9.

Åh, hvor du fordrejer alt

• #91   7. dec Det har jeg lært af venstrefløjen.

Ej men seriøst, mener du at man skal droppe et dyrepoliti?

• #92   7. dec Hvor har jeg nogensinde skrevet at det skal droppes??

Jeg kan bare ikke se det STORE lys og tror ikke på at alle dyreværnssager bliver håndteret. Lige så vel som det ikke bliver det nu.

Jeg er villig til at æde min gamle kasket, hvis det viser sig at der bare sker SÅ meget med vanrøgtssager og at folk, der vanrøgter hunde, nu får nogle straffe der svarer til gerningerne.

• #93   7. dec OK.
    Jamen jeg tror da heller ikke at alle dyreværnssager bliver håndteret, men derfor er jeg sgu positiv overfor ethvert tiltag som kan forbedre situationen!
    Hvis bare EEN dyreværnssag bliver efterforsket og stoppet, er det så ikke lige meget med straffen?

Men jeg mener ligesom dig at straffen for vanrøgt skal sættes op.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#94   7. dec Men så burde man da godt nok også bakke op om at der i det mindste sker lidt. Hvorfor ikke kritisere de partier som ikke interessere sig for området. Dem må der være nogle af siden at det skal være så svært at få det igennem.

Vi har jo set i skat at det ikke er ligemeget hvad der bliver brugt af personale. Det er da langt bedre,at have folk med kendskab til det område de arbejder med.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

#95   7. dec #30
    Martine, da S kom med deres dyresex-lov blev det haglet ned herinde som tom luft og symbolpolitik så rød blok kan også få hug

Jeg synes Dyrepolti er en fin ide ny er den altså ikke.

• #96   7. dec Ida,
    S stemte imod igen og igen og igen, DF stemte for hver gang det var oppe i folketinget.
    Først med Dan Jørgensen ændrede S stilling..

Og dyrepolitiet er stadig noget nyt, i forhold til tidligere!

• #98   7. dec Dyresexloven tager førsteprisen i kategorien symbolpolitik. Dyrene var allerede lovmæssigt beskyttet imod overgreb.
    Loven er en rendyrket "moral-lov" og derfor blev den haglet ned - af et fåtal af Hg's brugere.

• #99   7. dec Faktisk var det DF som hver gang foreslog et forbud. Ikke at jeg bifalder, men i politik er det de færreste som er enige i alt hvad deres parti gør.
    Artikel fra 2004: https://politiken.dk/indland/art5684155/DF-kr%C3%A6ver-h%C3%A5rdere-straf-for-dyresex
    S stemte først for forslaget, da de opdagede at der var stemmer i lortet.

Lidt Google-søgning: https://www.google.com/search?q=df+dyresex&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b

• #100   7. dec Om jeg forstår folks trang til at moraliserer over for andres spisevaner når deres egen er mindst lige så grotesk og etisk forkasteligt...

• #101   7. dec Jeg må egentlig være en virkelig dårlig DF’er. For jeg har engang stemt på Dan Jørgensen (noget EU-dims), og så har jeg resten af gangene stemt på et parti mellem S og DF. I øvrigt er det vist nok noget med at S efterhånden er til højre for midten.

Solva, hvis vi holder hvalerne ude - spiser du kylling? And? Gås? Vidste du at der tillades op til 10% med åbne benbrud efter læsning, transport og aflæsning? At mange fjerkræ indfanges med noget der ligner en mejetærsker?

Spiser du kvæg? Vidste du at kvæg er de dyr med længst transporter? Og med mindst indholdsrigt liv?

Spiser du økologisk? Ved du hvor mange økosvin der drukner i mudder, hvert år? At det er tilladt for øko- og frilandsavlere af høns og æg at skyde “briller” på med en almindelig hæftemaskine?

Hvis man skal gå op i dyrevelfærd, skal man dels gå efter DB’s mærke, som sikrer rimelige levevilkår og rimelig transport. Helst skal man gå efter dyr, der opvokser i det fri (friland eller øko), og som slagtes på lokalt slagteri. Det er der færreste kød fra supermarkeder der kan leve op til det.

Det er selvfølgelig nemmere at sige at man ikke spiser svinekød, fordi det lige er det der ligger først for. Men dyrevelfærdsmæssigt er det ikke noget der batter. Slet ikke.

• #102   7. dec #85
    Jeg er helt enig m.h.t. dyresexloven, men det er også bl.a. den der gør at jeg er skeptisk når det kommer til den reelle effekt. Der er så mange måder det kan gå galt på, at man næsten ikke kan liste dem op, og der er jo en vis tendens, uanset partifarve, til at politikere formår at føre Murphy`s lov helt ud i ekstremerne. Husk lige på, at enhver lov skal forvaltes...

Men jo, intentionen er rigtig god, og jeg har da ikke noget imod at indrømme at det er anden gang i partiets levetid, at DF faktisk er kommet med noget fornuftigt og jeg lover at juble med, hvis denne lov fører til bare et minimum af forbedring for de dyr den skal hjælpe.

• #103   7. dec Kim,

Nu er det jo ikke "bare" en lov.
    Det er en politienhed som kun skal beskæftige sig med efterforskning af vanrøgt og anmeldelser for brud på dyreværnsloven, og der er tilmed afsat penge til formålet.

Dyresexloven er bare en lov. Og hvis man skal straffes efter den, så skal der jo en anmeldelse til, og det er heldigvis de færreste som kan se ind bag folks soveværelsesgardiner..
    Men indtil videre er een person blevet dømt, ud fra eet vidnes forklaring som endda står alene.. så det er da en kæmpe succes angående hvor let det er at dømme folk for dyresex.
    Altså hvis nogen anmelder det.

• #104   7. dec #103
    Hvis jeg lige må opstille den mest oplagte mulighed for at det løber ud i sandet?

Der opstår (igen!) en krise hvor politiet er på hælene, og da dyrepolitiet åbenbart skal være tilknyttet resten af styrken, må man jo vægte om det nu også ER det vigtigste at opklare ulovligt hundesalg m.v. i forhold til at (indsæt selv alternative forbrydelser) eller de lige "midlertidigt" skal lægge deres indsats der! Når landet sådan stander i vånde, kan enhver jo se at det er det rene spild af ressourcer at rende rundt og bekymre sig om nogle dyr... Et skridt frem, og et tilbage...

• #105   7. dec Martine, da S kom med deres dyresex-lov blev det haglet ned herinde som tom luft og symbolpolitik så rød blok kan også få hug

S er så heller ikke så dælens meget "rød blok" mere .. men .. ja, så er det OK at der skydes imod DF, eller hvad vil du sige med dit indlæg?

• #106   7. dec Du tager fejl Kim.
    Dette dyrepoliti skal tage sig af dyreværnssager. Kun hvis der ingen sager er så de sidder og piller næse, kan de bruges til andet politiarbejde. Kommer der en dyreværnssag skal de tilbage og bruge krudtet på den.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

#107   7. dec Martine, Folk skyder ikke mod DF, men mod forslagets mangler. Ligesom man ville have skudt mod det hvis det var et andet parti der var kommet med ideen. Dét er min pointe.

• #108   7. dec Hvad er forslagets mangler Ida?

• #109   7. dec Ida - fair nok
    Det med rød blok forvirrede mig, men jeg kan nu se, at jeg missede din pointe.

Jeg er ikke helt enig der, men det behøver vi heller ikke at være.

• #110   7. dec Jeg kan, uanset hvem der kom med forslaget, kun glædes over, at der afsættes lidt flere penge til dyrevelfærd.
    Jeg tænker dog, at hvis man afsatte penge nok til at politiet kan fungere sådan over hele linjen - så de rant faktisk kan rykke ud til både røverier og misrøgtede dyr, så havde vi ikke behov for en særskilt dyreenhed. For det er jo ikke kun dyrene, der overlades til dem selv, der er jo problemer i temmeligt mange andre typer sager også.

Hårdere straffe ville næppe i sig selv stoppe dyremishandling - det virker jo ikke rigtigt præventivt på andre kriminalitetstyper, så det gør det nok heller ikke på mishandling af dyr. Men bedre mulighed for at fjerne vanrøgtede dyr samt forbyde folk at anskaffe nye ville jeg da hilse velkommen.

• #111   7. dec #106
    Du har åbenbart insiderviden, for det fremgår da ikke af det der er kommet frem? At det er den nuværende ide, er jo så heller ikke det samme som at det ikke kan ændres, hvis/når behovet opstår. Men lad os nu se hvordan det går. Jeg er enig så langt, som at det er langt bedre at forsøge, med de fejlmuligheder der er, end slet ikke at gøre noget.

• #112   7. dec "Du har åbenbart insiderviden"
    Jeps det er da det jeg har - eller også vil de altid venstreorienterede medier bare ikke give DF mere credit, end de kan slippe afsted med.
    I 2008 lavede man en enhed som var uddannet i dyreværnssager, men ikke nødvendigvis skulle bruges til det. Nu får vi et decideret dyrepoliti, som kun må bruges til andet politiarbejde, såfremt der ingen dyreværnssager er at efterforske.

"Jeg er enig så langt, som at det er langt bedre at forsøge, med de fejlmuligheder der er, end slet ikke at gøre noget."
    Godt at høre.

• #113   7. dec #110
    "Hårdere straffe ville næppe i sig selv stoppe dyremishandling - det virker jo ikke rigtigt præventivt på andre kriminalitetstyper, så det gør det nok heller ikke på mishandling af dyr. Men bedre mulighed for at fjerne vanrøgtede dyr samt forbyde folk at anskaffe nye ville jeg da hilse velkommen. "

Nu kommer det jo an på hvilke "hårdere straffe" man sætter ind med. Øget brug af frakendelse af retten til at holde dyr, vil jo helt af sig selv have en præventiv virkning i forhold til at stoppe vanrøgt og mishandling.

Jeg er helt enig i, at det næppe vil gøre meget for at dæmpe antallet af førstegangsforseelser af vanrøgt, som i mange tilfælde skyldes manglende evner og indsigt, snarere end ond vilje, men det vil måske lægge en dæmper på sådan noget som ulovlig hundehandel, hvis bøden har en størrelse der gør at man ikke lige tjener den ind igen hvis man slipper godt fra den næste gang?

• #114   7. dec Kim, det er en lidt blåøjet tankegang, det med at miste retten til at holde dyr. Folk uden kørekort kører rask væk i bil, på trods af at de får kæmpe bøder og måske endda konfiskeret bilen, når de bliver taget. Hvorfor skulle det være anderledes med dyr? Hvem skulle i øvrigt holde øje med om frakendte overholder det?

Hvis man skal ændre på noget som helst inden for hvilket som helst område, er man NØDT til at starte et sted. At hæve straffene, giver jo lige præcis ingenting, hvis der ikke er ressourcer til at efterforske den type sager. Hvis man så oven i købet overvejer at kigge bare et øjeblik på strafniveauer, så kan det efterhånden ikke kommer som en overraskelse, at det i straffesager i overvejende grad er de juridiske dommere der vil tale straffen OP og lægdommere der taler straffen NED. Så menigmand er som regel den der lemper straffen i forhold til strafferammen.

At strafferammen er høj, er i øvrigt på ingen måde det samme som at sige at gennemsnitsstraffen er høj.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#115   7. dec Hvem skulle holde øje med om de overholder det. Dyrepolitiet.

Det er langt mere betryggende,at have folk der er specialiseret på bestemte områder og har øje for hvad der sker.

Forstår ikke tanken om at det skal være noget nyskabende før at man klapper i hænderne. Flere hænder og flere penge. Hvordan kan det være negativ.

• #116   7. dec #114
    Nu er det jo så meningen at der skal komme et dyrepoliti, som kan sørge for at et påbud overholdes, og det vil i det mindste være meget let at afgøre en evt. næste sag ved en gentagelse.

• #117   7. dec Kim, så er jeg ikke sikker på hvorfor dyrepoliti er en så ringe ide? For hvis vi tæller dem ud, og bare hæve straffen, så sker der jo slet ingenting. Og så synes jeg egentlig at Max skrev det ret godt: Hvordan kan det være en dårlig ide at afsætte folk og ressourcer til området?

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#118   7. dec Og hvorfor kritisere dem der har kæmpet for det. Kritikken burde vil være dem der ikke bakker op om det?.

• #119   7. dec #117

Det kan jeg godt forstå, for det har jeg ikke på noget tidspunkt givet udtryk for. Jeg har mine tvivl om hvorvidt det rent faktisk kommer til at virke efter hensigten, men selve ideen er da helt fin, og som jeg allerede har skrevet i #111, er det klart bedre at prøve noget der måske og måske ikke virker, end slet ikke at prøve.

• #120   7. dec Sorry Kim, jeg farer sgu lidt vild i folks krampagtige forsøg på ikke at synes at noget fra DF er fornuftigt

Hvis vi nu antager at den her enhed faktisk kommer til at fungere efter hensigten, så er det jo ikke utænkeligt at man senere hen vil regulere i sanktionerne. Og så er det igen ikke utænkeligt at der kommer flere ressourcer. Det kan også være at det falder med et brag, og ingen nogen sinde fik glæde af det. Det kan kun tiden vise.

Men jeg bliver igen og igen imponeret over hvor mange krumspring folk vil gøre for at synes at alt fra DF er dumt Tænk hvis alle turde stå ved deres overbevisninger i stedet for kun blindt at følge sit eget parti

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

#121   8. dec #108

Ikkesom, jeg håber bestemt at det nye dyrepoliti bliver en succes, men der hvor jeg ser en mangel er at de jo kun kan agere indenfor loven. Jeg kan give et eksempel - ved mine forældre boede der er en gut der havde efterladt sine hunde i et efterladt hus. Han kom en gang i mellem og fyldte mad og vand op og ellers gik i de deres eget pis og lort i en lille gang. Politiet kunne intet gøre eftersom loven ikke var overtrådt. Og når loven så bliver overtrådt så er strammerammen så lav, at eksempelvis en hundehandler har tjent bøden ind på en eftermiddag. Vi har jo allerede Dyrepoliti i Danmark og måske skulle man have forhørt sig hos dem om hvad der kunne gøre deres arbejde lettere og ikke blot indføre et nyt Dyrepoliti.

• #122   8. dec Der er valgkamp.

Det er 10 år siden, der blev indført dyrepoliti, det aner de unge nye vælgere jo intet om, og forklarer man dem det, så passer det jo ikke, for vi har ikke dyrepoliti som i USA og England.

Mange mener i ramme alvor at der skal uddannes privatpersoner, som så har hjemmel til at vade ind i folks huse og tage deres dyr, og rigtig mange tuller på en 18-20 år stiller gerne op.

Næste store ønske er hundekørekort NU, væk med listehundeloven og alt er godt igen.

Om ikke så længe er der valg, så nu skal der hentes stemmer, og der ER stemmer i dyrepoliti.

• #123   8. dec Godt gamle vælgere er så kloge så

• #124   8. dec Ja, der er snart valg - og så plejer der at blive bevilget lidt ekstra til borgerne - det er begge blogge lige gode om, det er ikek kun denne regering.
    Når det så er sagt, så kan jeg stadig ikke se, at det skulle være en grund til ikke at kunne lide tiltaget
    At sige at tiltaget er dårligt, FORDI det er gennemført af DF, og/eller FORDI det er det rene valgflæsk - de argumenter fatter jeg ikke.

Det er i min optik bedre at man forsøger noget end at man bare fortsætter som nu, for sådan som det fungerer nu, så er det skidt.

Og ja, dette her redder ikke alle dyr, der vil stadig være misrøgtsager. Man kan sætte en finger på mange ting, MEN bare det, at man kan hjælpe nogle dyr ud af armod, bare det at der kommer mere fokus på problemerne det gør, at jeg hilser det velkommen - hellere lidt end ingenting.

• #125   8. dec Fint at give ekstra penge til det dyrepoliti, vi allerede har og har haft i 10 år. Valgflæsk at kalde det en ny ide, men ok, så længe folk hopper i, så længe er målet jo nået.

Politiet skal bare have flere penge, flere folk og måske en omrokering, så politiet ikke laver nyttesløst arbejde, som f.eks grænsekontrol.

• #127   8. dec Jeg synes ikke det har noget at gøre med at "hoppe i" - jeg kunne aldrig finde på at stemme DF, fordi de har fået dette indført - jeg er bare glad for, at der tildels området flere ressourcer

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#128   8. dec Det må jo være misundelse over at nogen får deres politik igennem. Man har kæmpet for at forbedre området og det er lykkes.

John. Glem det. Det er DF der har fået det igennem og så er det noget skidt.

Sjov at dem der er imod DF ofte ikke er bedre selv. Fuld af fordomme,hadefulde og imod en bestemt gruppe af befolkningen.

• #129   8. dec Kender I det?
    Arbejdslørdag i friskolen - mødetid lørdag kl 9.00. Det sædvanlige par kommer for sent(og kan desværre ikke deltage det efterfølgende møde, hvor vigtige ting skal besluttes), og alle de væsentlige opgaver er fordelt. Det 'sene' par tager rollen som dem, der sørger for saftevand til børnene. Vi andre er i gang med havearbejde, vedligehold af legeplads, hovedrengøring af klasselokaler og den slags.
    Hvem huskes ugen efter? Ja, korrekt. Parret, der sørgede for saftevand til børnene.

• #130   8. dec Tror at os der bor i grænselandet og jævnligt kører over generelt er glade for grænsekontrol, og ja det koster skejser at have hele butikken kørende.
    For mig er det største problem øst kriminelle og husk på at folk der henvender sig og siger de magiske ord "asyl" bliver ikke sendt tilbage over grænsen, men får deres sag behandlet.

Hmm det plejer da ellers at være Inger venligboerne skælder ud på.

• #131   8. dec Jeg gad godt at tilhøre åndseliten, som kan se igennem tingene - helt ind til marven i knoglerne og gennemskue ALT det, som andre almindelige, smådumme danskere ikke fatter .. hvor må det være fantastisk at være så ufejlbarlig, smart og klogere end gennemsnittet.

Der er vist et ord for det .. hmm .. man siger vist at personen har hypomane træk, og det findes der faktisk behandling for.

Men de virker nu glade nok, de, der vælter rundt i deres forvirrede overbevisning

• #132   8. dec Det er DF og Muhamedanernes skyld

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

#133   8. dec Jeg er så lidt nysgerrig, hvorfor tror folk at dette nye Dyrepoliti kommer til at være så meget bedre end det var har haft i 10 år?

• #134   8. dec Ida, du kan jo starte med at liste hvad den tidligere enhed (fra Viborg?) går ud på, hvor mange ressourcer der var osv. Jeg kan ikke finde noget som helst, nada, om det. Så jeg kan indtil videre se 38 mio forskelle på dengang og nu

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

#135   8. dec Det er altså ikke kun i Viborg der er en specialenhed, mig bekendt er det alle politikredse der dyreværnsenheder (har jeg i hvert fald fået fortalt, så sorry ingen kilde). Jeg ved at Nordsjællands enhed er ret god, og endda ofte rost på facebook af hende DF'eren der nu mener at hun har skaffet Dyrepoliti til Danmark

Men fint med ekstra penge, det er altid godt med flere ressourcer til dyrevelfærdsområdet, min anke er såmænd blot at ofte kan disse politifolk intet gøre pga. loven eller latterlige strafferammer, så måske man også skulle skæve lidt til den kant inden man tror at nu får alle dyrene i Danmark gode kår.

• #136   8. dec Jeg tror ikke at "nu får alle dyrene i Danmark gode kår" - det mener jeg iøvrigt heller ikke at nogen i denne her tråd har skrevet ?

Blot er jeg glad for, at der er opmærksomhed på det, som sagt fordi man jo kan se, at øget opmærksomhed batter.

• #137   9. dec Jeg jubler ikke, før der kommer gang i nogen sager. Indtil da forbliver jeg pessimist på det område.

Der tilføres ikke flere penge, så mon ik alt bliver ved det gamle.

#121. Vi har ikke noget dyrepoliti. Ikke som de har i England, USA m.fl. Der er nogle politifolk spredt over DK, der ud over alm. arbejde, har mere styr på det med dyreværn end kollegaerne. Om vi nogen sinde får et, må tiden vise. Desværre har det nok lange udsigter.

• #138   9. dec For mig er det komplet underordnet hvilke partier, der har stemt for eller imod dette eller hint - det har 0 indflydelse på om jeg synes det er godt eller skidt.
    Således er der ikke et parti, der ikke både har leveret lort og lagkage. Og sandheden er jo også at størstedelen af dansk politik laves med brede flertal - og så er der enkelte højprofilerede sager, der køres stramt i blokke...

Dyrepoliti - der er en risiko for, at det ikke kommer til at rykke det store, men hvis de præcisioner, der er kommet (og som jo altså er stemt ind med et flertal og ikke kun af DF), kan gøre en positiv forskel for bare et enkelt dyr i nød, så er det et positivt skridt på vejen.

Symbolpolitik - bestemt. Men fint med mig, hvis det forandrer bare en smule.
    Som det ser ud er der ikke nogen faldgruber, men heller ikke væsentlige forandringer - men jeg håber det da! Og jeg håber bestemt at der giver blod på tanden i befolkningen at kræve endnu mere dyrevelfærd - for alle dyr. Også produktionsdyr, også vilde dyr.

• #139   9. dec Palle, er 38 mio ikke ressourcer?

Enig med CH. Og jeg holder aldrig op med at undre mig over hvordan folk, i ramme alvor, kan synes at noget er en dårlig ide, alene fordi et parti de ikke stemmer på, har lavet forslaget. Det er rent Rasmus Modsat, og burde være noget man voksede fra inden man blev gammel nok til at stemme

• #140   9. dec For mig har det absolut intet at gøre med hvilket parti, der har lavet forslaget. Hvor har du egentlig fra, at det skulle spille en rolle for nogen i denne tråd, A?

Det ændrer dog ikke på, at jeg ikke kan se, hvordan det skulle gøre nogen forskel. Dét er ærgerligt, synes jeg. Et forslag, der reelt ville gøre en forskel for de dyr i DK, der har det værst, ville jeg klart være for. Dette er desværre mere symbolpolitisk end for faktisk at gøre en forskel.

• #141   9. dec I USA, hvor de har både fungerende dyrepoliti og højere straframme end i DK, er der ikke noget, der tyder på, at det har den store præventive virkning.
    Der kan være en vis tilfredsstillelse i at vide, at dyremishandlere bliver straffet, så det kan mærkes, men for mig ville der være mere tilfredsstillelse i frakendelse af retten til at have dyr, og en løbende kontrol af om frakendelsen overholdes. De ville være et sted, hvor de en del af de ressourcer virkelig kunne gøre gavn.

Og så tror jeg ikke, at vores strafferamme egentlig er så ringe, men den bliver bare ikke rigtig udnyttet, så en holdningsændring i forhold til frakendelser ville være godt.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#142   9. dec Selv i tråde om Uffes forslag om at spise mindre kød har jeg ikke ser symbolpolitik blive nævnt så mange gange. Det er så godt for vi skal tænke på miljøet.

Selvfølgelig er der forskel.

• #143   9. dec Som Lene nævner, er straframmen slet ikke så ringe. Den bliver bare ikke udnyttet. Måske kan en øget fokus på området ændre på dette.

• #144   9. dec Max, du kan bare noget med de stråmænd der.

Den er bare ikke pakket så pænt ind som den med at man ikke kan lide det, DF foreslår, bare fordi det er DF...

At få folk til at begynde at forsvare sig mod sådan nogle påstande selvom de aldrig har fremført dem er belejligt afsporende...

• #145   9. dec "Selv i tråde om Uffes forslag om at spise mindre kød"

Har der været sådan nogle tråde? Kan du ikke lige linke til en af dem, Max?

• #146   9. dec Alle de politiske partier er da startet med symbolpolitik - der er jo valg til foråret.

Socialdemokraterne lover (og lover som de plejer) 1000 flere sygeplejersker og flere af de små lokalsygehuse tilbage (inden de store supersygehuse er bygget færdige)

Alternativet plaprer op omkring at undvære juletræ og julegaver, og så skal vi spise mindre kød (der er dukket flere sager op om, at de selv flyver meget mere end gennemsnittet i forurenende fly)

DF får grænsepoliti (det kunne være interessant snart at få at vide, hvor meget det har hjulpet)

Regeringen vil sende afviste kriminelle asylansgøere ud på en øde ø (som om det gør en forskel, hvis de bare kan tage til og fra, men øen er et stærkt symbol)

.... og sådan kan vi blive ved - ingen går fri. Vi vælgere er jo ikke dumme, vi kan godt gennemskue det.

Men lige i dette tilfælde, så HAR DF kæmpet kampen i mange år, og nu har de fået det på finansloven, det priser jeg velkommen. JEg forventer ikke, at der sker en revolution nu og at vi når til ende med alle dyreværnssager - men jeg har en forventning om, at nu kommer der fokus på området, og kan man forbedre forholdene for bare lidt flere dyr, så er jeg glad. Bliver det en succes, så kan man håbe, at der kan komme endnu flere ressourcer.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#147   9. dec 144. Så stå da ved at man ikke vil anerkende noget som helst der kommer fra den kant. Det andet er da om noget pakket ind.

145. Det mener jeg da at kunne huske. Pointen er,at der den vej slet ikke er samme kritik.

• #148   9. dec I disse år har populisme og symbolpolitik afsindigt gode kår, det er en forbandelse i vores folkestyre for det kan være møgsvært at se igennem alt det forbandede spin.

Og nej, vi gennemskuer det ikke bare. Vi ryger lige i igen og igen og det har forandret vores land væsentligt.

Ingen partier går fri - dem, der ikke røg med på denne moderne måde at føre politik på - CD og Kristendemokraterne - røg ud på røv og albuer.
    - Fordi vi hopper på alt det mundlort og synes det fattigt når et parti ikke er flamboyant på sin egen måde.

Så her fik du dit svar på endnu en stråmand, Max...

• #149   9. dec Emma, der er da mindst én gammel surling her i tråden, som hader dyrepoliti, fordi det kommer fra DF. Og alt fra DF er lort, basta! Og kommer de på noget fornuftigt, er det symbolpolitik.

Men ok, hvad mener DU ville batte? 38 mio og en lille flok betjente gør ingen forskel - hvad VIL gøre en forskel? Drag gerne erfaring fra andre lande.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#150   9. dec Enig. Kan godt være man kan overbevise hinanden i at det ikke forholder sig sådan. For andre er det jo helt tydeligt.

• #151   9. dec Vel hedder jeg ikke Emma, men stik mig et par stiletter (str 46) og en kort nederdel, så . . Lige efter jul kan jeg måske endda præstere en lille fiks a-skål
    Jeg tror, at de 25millioner kunne bruges bedre på de forskellige interesseorganisationer, kattens værn, dyrenes beskyttelse, og hvad de ellers hedder. De resterende 13mill kunne så gives til politiet med en løftet pegefinger om at reagere på anmeldelserne. Så er det løst, og hermed frigives df's hjernetrust til alvorligere problemer såsom sundhedsvæsenet (psykiatrien) og uddannelsesområdet.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

#152   9. dec jeg holder aldrig op med at undre mig over hvordan folk, i ramme alvor, kan synes at noget er en dårlig ide, alene fordi et parti de ikke stemmer på, har lavet forslaget

Det kunne jo også være at ens skepsis handler om det hule i forslaget og ikke har noget med DF at gøre... bare en tanke.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#153   9. dec Det hule i mere mandskab og penge på området?. Man skal da være noget negativ for at se det som et problem.

Det er som om man ser helt bort fra en vigtig kendsgerning. Var det ikke for DF ville der ikke være sket noget som helst på området.

Vi skal ikke gøre noget med mindre at det løser alle problemer på området. Det giver ingen mening.

• #154   9. dec “Det kunne jo også være at ens skepsis handler om det hule i forslaget og ikke har noget med DF at gøre... bare en tanke. Det kunne jo også være at ens skepsis handler om det hule i forslaget og ikke har noget med DF at gøre... bare en tanke.”

Men.... Så ryger hele argumentet med symbolpolitik

Søren, de 38 mio går jo netop til efterforskning. Om nu er jeg ikke super skarp i matematik, men jeg tror at man kan få mere efterforskning for 38 mio, omtrent 3 gange så meget, som man kan for 13 mio.

De eksisterende dyreværnsorganisationer mangler ikke penge, slet ikke. Og da slet ikke hvis de fik lov at få deres egne midler frigivet til drift. Men deres primære arbejde ligger i at pleje dyrene EFTER skaden er sket.

Skulle de have en bredere bemyndigelse, eller del i offentlige midler, burde de imo være meget hurtigere til at aflive dyr, fremfor at gå meget langt for at redde alle dyrs liv.

• #155   10. dec #149

Hvis du lige gider læse svarene i tråden, så svarede jeg allerede på det i #6 og #13. Dér kunne man gøre noget for dyrevelfærden.

• #156   10. dec Jeg synes, det er et lidt spøjst argument, det der: “Hvis ikke, i synes det samme som mig, så må det være fordi, i er Rasmus Modsat, fordi det et DF, der stiller forslaget.” Tjoh... eller også har nogle af os bare en anden holdning end du har? Kom nu med de rigtige argumenter fremfor sådan noget

• #157   10. dec Emma, at arbejde for bedre forhold for produktionsdyr, har da ikke noget med dyrepoliti at gøre. Jeg tænker egentlig at det er to ret forskellige ting - et dyrepoliti retter sig nok primært mod kæledyr og andre dyrehold, hvor der ikke er kontrol.

Besætninger HAR kontrol, og bliver dels besøgt af embedsdyrlægen, dels er der ret streng kontrol på slagterierne.

Der er ingen kontrol eller opsyn med kæledyr, og sanktionerne er virkelig små.

Men jeg er da enig i at der sideløbende med dyrepoliti burde arbejdes for endnu bedre vilkår for produktionsdyr. Jeg tænker bare ikke at det skal træde i stedet for dyrepoliti, som jeg tror du mener det skal?

Mener du at ressourcerne skal flyttes fra politi til Fødevarestyrelsen, eller hvad er det du mener?

• #158   10. dec #157

Ja, lige præcis. Det har ikke meget med hinanden at gøre. Nu synes jeg så heller ikke, dyrepoliti er det, vi har mest brug for. Som sagt tror jeg virkelig ikke, det står så galt til for kæledyrene. Til gengæld har vi massevis af mishandlede produktionsdyr. Det kunne vi måske flytte fokus over på i stedet.

Der er en masse sager, der nedprioriteres hos politiet. Ikke kun dyreværnssager. Det ville være et godt sted for ekstra midler.

• #159   10. dec Jeg tror ikke at der er mange uopdagede dyreværnssager på produktionsdyr, men det kan selvfølgelig have ændret sig markant de sidste 5 år. Er det noget du har viden om, eller er det en antagelse? Og er det egentligt dyreværnssager, eller er det de generelle vilkår der skal være bedre?

Jeg har lidt svært ved at følge din tankegang. Som jeg skrev tidligere, indfanges fjerkræ med en slags mejetærsker, og der tillades op til 10% åbne benbrud når de ankommer til slagterierne. Og der er alle regler overholdt. Så det må være lovgivningen der skal skrues på. Eller misforstår jeg?

• #160   10. dec #158

Til gengæld har vi massevis af mishandlede produktionsdyr

Har du fakta om det ?
    Fødevarestyrelsen plus dyrlægerne har et øje på besætningerne.

• #161   10. dec #160
    Der er vist nok at tage fat på. Halekupering af grise fx. Du kan selv google det.

• #162   10. dec Lige til en der med "fakta" .. der er en bondemand, (som jeg skal giftes med), som er blevet "berømt" fordi han lader kalvene blive hos deres mor i ½ år vist.
    Jeg synes at det er at mishandle et dyr, at skille den fra sin mor / sin unge, efter kun 12 eller 24 timer, og at ham bonden er blevet kendt på netop ikke at gøre det, vidner da noget om, at han, desværre, nok er temmelig alene om den fremgangsmåde

• #163   10. dec #161
    Jo men det er jo lovligt mig bekendt, og der er en grund til det.

Forsvarer intet men bor midt i det og ser ingen mishandling når nu vi har tilladt den måde bønderne behandler deres dyr.
    Foretrækker selv at hente vores kød i gårdbutikken med håbet om at de trods alt har haft et friere liv.
    ps vi køber et halvt svin af gangen, og da børnene boede hjemme et helt.

• #164   10. dec #163
    Jamen så er alt jo i den skønneste orden. Så er det jo ikke mishandling længere.

• #165   10. dec #164
    Det mener folketinget ikke

• #166   10. dec Jeg prøver lige igen: Er det ikke LOVGIVNINGEN, ikke kontrollen, der skal strammes for produktionsdyr? Fx det med at det er ok at bruge hæfteklammer til at sætte briller på høns, at kalve må tages fra mødrene efter 12 timer osv.?

Jeg er helt med på at det er synd for de kalve. Det er det! Men jeg kan ikke greje hvor grænsen så bør gå? Vi har en flok store tyrekalve dernede hvor jeg lufter hunde. De er vel 1-1,5 år gamle. De har gået med deres tanter indtil for en uges tid siden. De har kaldt og kaldt lige siden. De “savner” deres tanter. Så min tanke er at de savner, uanset hvornår de bliver skilt ad. Jeg ved ikke nok om køer til at kunne sige noget klogt om det.

Uh, og Martine, giftes? TILLYKKE!!!!

• #167   10. dec Stakkels "små" kalve
    Ja, gu kalder de, det gør føllebøller også når de bliver vænnet fra som 6 mdrs .. men uden at skulle spille Doktor Lieberkind vil jeg dog mene, at en nyfødt kalv har mere behov for Mamacow, end en 6 mdrs kalv har det

Min kommentar var blot til den, at der ikke var fakta på mishandling, for det synes jeg jo nok der er.

Og tak

• #168   10. dec #162
    Problemet er at det er der ingen penge i.
    Min nabo har vistnok 300 køer, og skulle de gå med kalvene i et halvt år gik han nok fallit

ps jeg syntes også det er synd at skille dem af, men har ikke løsningen.

• #169   10. dec Men John, han gik måske ikke fallit hvis der var krav om en måned hos mor, og derefter nogle måneder hos en tante.

Jeg synes altså også det er lige hårdt nok skille dem ad efter 12 timer. Og det bør være muligt at indrette sin produktion, så kalvene får bare et minimum af kontakt med deres mor og reserve-mødre.

• #171   10. dec Nu kan man nok ikke sidestille et økologisk landbrug med 46 køer og et traditionelt med 300 køer hvor de er på stald.

Hallo jeg forbander også adskillelsen, det er mig der må lukke soveværelse vinduet når morko står og råber hele natten

Jeg har blot ikke løsningen, og stadig så er det Folketinget der sætter standarten for dyrevelfærden.
    Husk det når i stemmer.

• #172   10. dec #159
    De generelle vilkår, helt klart. Det handler ikke om dyreværnssager, men om at ændre lovgivningen. Jeg synes, det store fokus på kæledyr i forhold til produktionsdyr er grotesk. Det er min pointe. Jeg er ikke i tvivl om, hvor det står værst til...

Desværre er lovgivningen på området bare ikke god nok. Selvom man har øje på besætningen, kan man jo ikke håndhæve andet end loven. Jeg var fx ude og besøge en grisebesætning, hvor landmanden var utilfreds over, at det var et krav, at grisene skulle gå på velfærdstremmer, for så kunne de gamle stalde ikke bruges. Velfærdstremmer?! Hvad pokker?
    Prøv at google halekupering af grise, som Søren siger. Føj for... Tror i, den ville gå, hvis det var hunde eller katte?
    Jeg var også på besøg i en stald med malkekvæg. Der stod de små, nye kalve alene i bittesmå båse og suttede ud i luften og på alt i nærheden Det var klamt at se... de havde behov for deres mor, men hun skulle jo levere mælk, så de blev fjernet kort efter fødslen.

Hvis dét ikke er mishandling...

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

#173   10. dec "Er det ikke LOVGIVNINGEN, ikke kontrollen, der skal strammes for produktionsdyr?"

Jo det er i hvertfald min mening, ligesom det er min mening at lovgivningen for kæledyr bør strammes op.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

#174   10. dec Der hvor mine forældre køber oksekød har de ganske få køer som de går og hygger med og folk kan komme og klappe deres kommende middag. Så nogle kan tydeligvis få overskud og dyrevelfærd til at gå op i en højere enhed.

Desværre vil danskere ikke betale for dyrevelfærd og hvis de konfronteres med uhyrlighederne i landbruget, så lukker de øjnene og skriver "hysteriske veganere, jeg vil æde min bøf i fred". I min lokale Bilka er der mange mange mange meter kød, alligevel går jeg stort set altid forgæves efter økologisk eller frilands

• Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 14
    #175   12. dec Jeg går ud fra, at det Dyrepoliti som her er omtalt,
    bliver lige så godt til HOVSALØSNINGER,
    i stedet for REELLE LØSNINGER,
    som vores almindelige politi de er!

• #176   12. dec "Skulle de have en bredere bemyndigelse, eller del i offentlige midler, burde de imo være meget hurtigere til at aflive dyr, fremfor at gå meget langt for at redde alle dyrs liv."

Jeg husker en hetz Ekstra Bladet kørte mod Kattens Værn for mange år siden. Foreningen var KATTEDRÆBERE, skrev man - fordi KV aflivede (og stadig afliver) katte, de ikke mente at kunne genudsætte eller videreformidle.

"I min lokale Bilka er der mange mange mange meter kød, alligevel går jeg stort set altid forgæves efter økologisk eller frilands"

Gå i Netto eller Rema. Her er der ALTID økokød

• #177   12. dec Dyrenes Beskyttelse hentede et kuld killinger til aflivning hos os. Killingerne virkede sunde og raske, men var ikke mange dage gamle. De var blevet født i vores stald af en vildkat. Vildkatten havde vi fundet død på vejen. Vi tog naturligvis killingerne ind, men eftersom vi stod midt i en flytning, kunne det ikke lade sig gøre at tage killingerne med og opflaske dem. Vi spurgte på facebook om nogen havde en ammekat - det havde ingen. Så ringede vi rundt til forskellige dyreværnsorganisationer (Kattens Værn, Dyrenes Beskyttelse, Dyreværnet, Inges Kattehjem) og de eneste, der ville tage killingerne var Dyrenes Beskyttelse, som så ville aflive dem. Jeg tænker, det skyldes, at deres internater allerede er propfyldte med uønskede katte, så jeg synes egentlig, det er helt i orden, selvom det da var trist.

• #178   12. dec Chancen for at moderløse killinger, der skal opflaskes, bliver glade harmoniske katte er vist ikke så stor, så jeg synes, at aflivning af de små var rigtig - omend selvfølgelig frygtelig trist

• #179   12. dec Det ved jeg nu ikke, Isabelle. Vi har opflasket flere kuld og alle killingerne er altså blevet glade, velfungerende og ikke mindst sociale voksne katte

• #180   12. dec Havde de kuld ingen voksne katte omkring sig?

• #181   12. dec #180

Jo, de havde vores egen voksne, kastrerede hankat. Han var meget, meget god og mild, vaskede dem og lod dem endda forsøge at patte

• #182   12. dec Jeg gætter på, at det (han ) har spillet en væsentlig rolle

• #183   12. dec Det kan sagtens være Da vi havde enehvalp, spillede det helt klart en rolle med erstatninger for kuldsøskende. Barbie legede med ham som en anden hvalp ville (de var jo samme størrelse ), han var ude og lege med en gravhundehvalp (ældre end ham, men samme størrelse) og et collie hvalpekuld (samme alder). Han er vokset op og blevet en helt normal, harmonisk og social hund

• #184   12. dec #174: "Der hvor mine forældre køber oksekød har de ganske få køer som de går og hygger med og folk kan komme og klappe deres kommende middag. Så nogle kan tydeligvis få overskud og dyrevelfærd til at gå op i en højere enhed. "

Det er fint, at nogen laver kød på den måde og at der er købere til det, men et mindre overskud på et lille hobbylandbrug kan næppe sammenlignes med at skulle leve af det.

Men jeg er enig, at der trænger til opstramning på reglerne i forhold til produktionsdyr. Men så længe det er tilladt at importere kød, der er produceret billigere og med mindre fokus på dyrevelfærd, så vil danske landmænd stå i en rigtig dårlig situation, hvis der strammes alt for meget på reglerne. Der vil altid være mange købere til de billige varer.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

#185   12. dec Lene det er skam ikke et hobbylandbrug, hvorfor tror du det? De lever af det.

Isabelle, jeg går skam også andre steder (for det meste handler jeg på coop.dk), men det er da bare vildt at så stor en butik med SÅ mange meter kød næsten ikke sælger skyggen af økologisk.

• #186   12. dec Enig, Ida - for ringe af Bilka

• #187   12. dec Handler ugentligt i Fakta i Flensborg hvor alt er økologisk.
    Skal vi have en god okse eller svinesteg er det Rurup gårdbutik.
    Vi er kun 2 så for os betyder prisen ikke det store.

• #188   12. dec I jyder er sgu så priviligerede

• #189   12. dec Misundelse er en grim ting til gengæld har i jo det Kongelige teater

• #190   12. dec "Misundelse er en grim ting"

Siger hvem?

• #191   12. dec Ida, ganske få køer lyder som hobbylandbrug i mine ører, jeg har svært ved at forestille mig, at man kan leve af og betale for en ejendom af ganske få køer.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

#192   12. dec Ok det er nok mig der er formulerede mig forkert
    De har få køer i forhold til de store konventionelle landbrug, men de lever fint af deres landbrug (de sælger vist også forskellige andre produkter fra deres gård).

• #193   12. dec Jeg forstår ikke hvorfor hele landbrugssektoren ikke lægges om, sådan rent økonomisk. Fjern momsen på dansk økologi, og sænk afgiften på øvrige danske varer. Og beløn landmænd der får slagtet i Dk.

Fokus på danske varer og dyrevelfærd må kunne svare sig på den lange bane.

Men det ændrer STADIG ikke på at jeg er all in på et dyrepoliti, som skal har mandskab og ressourcer til at optrevle de værste dyreværnssager, selvom det “bare” er kæledyr

• #194   12. dec A
    Du har mange gode idéer (de stegepanderelaterede inklusive), men som det rasende velbegavede menneske du er, så må du være bekendt med begreberne protektionisme og tekniske handelshindringer

• #195   12. dec Som du nok har opdaget, er jeg ikke typen der fungerer med protektionisme og handelshindringer. Men mig bekendt er der faktisk ikke noget til hinder for at fjerne momsen på økologi. Og jeg er helt sikker på at der sidder nogle embedsmænd et sted, som kan opfinde et begreb der sikrer at det næsten kun er danske varer der ryger på den lave afgift. Vi kunne jo starte med at sænke afgiften på typiske danske varer, og se om det batter.

Den med slagtning er straks værre. Omvendt er slagtning sandsynligvis billigere i nabolandene, så de danske slagterier kunne sænke prisen, mod et statsligt tilskud.

Og nu er min IQ brugt op, så jeg hopper i seng

• #196   12. dec Nå ja, og fjern afgiften på slip-let stegepander...

• #197   12. dec Hallo vi er i EU

• #198   13. dec Af nysgerrighed, John, hvad siger EU om dansk moms? Og hvad siger EU om danske skatter og afgifter?

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

#199   13. dec På den lange bane bør politikerne arbejde for, at EU gør det muligt at sænke momsen på øko-varer i Danmark

Uden at det står nærmere virker det til at det ikke er muligt at sænke moms på økovarer. Jeg tænker det er noget med landbrugstilskud og konkurrenceforvridning (kun et gæt dog).

https://okologi.dk/newsroom/2017/11/flertallet-vil-fjerne-momsen-paa-oeko-varer

• #200   13. dec Desværre lever vi i et land, hvor eventuelle afgiftsnedsættelser kun har en effekt de første par måneder. Derefter justerer detailbranchen stille og roligt på profitskruen indtil alt er status quo. Vi ved jo alle, at det ikke kun er afgifts- og momsniveau, der er skyld i prisforskellene ift Tyskland.

• #202   13. dec de danske slagterier kunne sænke prisen, mod et statsligt tilskud.

Nok det EU ville rynke på næsen af

Spørg Margrethe Vestager

• #203   13. dec Hvad vi betaler i moms i Danmark er kun et dansk anliggende.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

#204   13. dec