{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nova Scotia
  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.953
    #2   24. dec 2018 sidder i min jagt familie og de siger

    rigtig god apportør

    smiley

    det er ellers en dejlig hund synes jeg. men jeg ved intet om jagt


  • #3   24. dec 2018 Min erfaring er, at de faktisk gør det rigtig fint som all round jagthund. Jeg kender flere der bruger den på jagt og er super glade for det.
    Min er ikke selv trænet i det, men han apportere vildt rigtig fint og aflevere uden problemer til hånd. Eneste ting som man efter min mening skal være opmærksom på med Tolleren er at holde uønsket lyd væk, især ved vand!


  • #4   24. dec 2018 Kaskov, gør de meget?

  • #5   24. dec 2018 Nu er jagthund jo et vidt begreb, du skal uddybe lidt, hvilken form for jagt du ønsker hunden skal kunne dække

  • #6   24. dec 2018 Jamen, nu ved jeg egentlig ikke så meget om jagt og de forskellige former. Så tænker mest, om racen overhovedet bliver benyttet til jagt og i så fald hvordan den begår sig.

    Jeg er klar over, det er en apporterende race, men hvad der helt præcist ligger i det, det mangler jeg endnu at sætte mig fuldkommen ind i smiley


  • #7   24. dec 2018 Anine
    Jeg oplever ikke at de gør mere end andre racer. De har dog let til at pive og næsten skrige hvis de bliver utålmodige, kører op i for højt stressniveau eller bare sidder i forventning. Det kan dog sagtens trænes væk.


  • #8   24. dec 2018 Tollerens jagtformål er at Tolle

    http://www.tollerklubben.dk/side.asp?ID=16155

    Har mødt en del, som har prøvet at træne dem op til retrieverens niveau som apporterende jagthund, og kan kun sige, der er jeg ikke imponeret


  • #9   24. dec 2018 Det var jeg nemlig også lige inde og læse om. Ret interessant, synes jeg.

  • #10   24. dec 2018 Men vil du ha en jagthund, for rent faktisk at bruge den, skal du sætte dig ind i hvad for et jagtformål du vil dyrke, for det er bestemt ikke ligegyldigt, hvis man vil ha succes

    Har set alt for mange, der er endt op med en "forkert" hund, til det formål de gerne ville


  • #11   24. dec 2018 Det er klart! Der er jeg fuldstændig enig smiley

    Man kan aldrig sætte sig for meget ind i tingene.


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.953
    #12   24. dec 2018 min brors råd

    og træn gerne jagt alene uden hund først så du har en erfaring før du også skal gå med hund. og så vælg et sted med erfaring med den jagt type du vil arbejde med og vent med at tage hunden med før den er klar

    Han ser mange nye jægere med en pivehund som forstyrrer jagten, tyvstarter osv fordi de ikke formår at styre både hund og gevær. hans er ofte med på jagter hvor han kun er med med hund og ikke gevær fordi den er 1,5 år og han vil sætte den op til succes.

    gik tur med dem i går. Det er fandeme en lækker lab! sikke en masse den hund kan. den lever for at arbejde. men der ligger mange timer bag

    aslan synes den er alt for flyvsk hahaha han er gammel og sur men elsker også den. men teenagere siger han smiley

    min brors hilser forresten aldrig på andre i snor. Han har fra start ønsket fokus hos sig. på jagter er den derfor ligeglad med andre hunde. den ved alt godt stammer fra ham.


  • #13   24. dec 2018 Lens, det synes jeg bestemt er et godt råd.
    Regner med at tage jagttegn her snart og der går umiddelbart mere end et par år inden næste hund kommer ind i huset.

    Så har heldigvis masser tid til at få læst op på tingene, møde forskellige hunde og forhåbentlig også få trænet en del jagt selv inden da! smiley


Kommentér på:
Nova Scotia

Annonce