{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  FB fundet i Aabenraa (barske billeder)
  • #1   14. jan 2019 Det er så synd for den hund smiley håber de kan hjælpe den og ellers får den aflivet hurtigst muligt. Den ligner ikke en, som har det særlig godt.

  • #2   14. jan 2019 Åh nej, stakkels hund smiley

  • #3   15. jan 2019 Ååh, puha smiley

  • #4   15. jan 2019 Han har lige skrevet at ejer er fundet. Og så forstår jeg ikke rigtig hvad han ellers skriver. Andet end at de ikke vil aflevere hunden til ejer.

  • birgit n
    birgit n Online Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 34 Følgere: 8 Emner: 39 Svar: 1.486
    #5   15. jan 2019 smiley

  • #6   15. jan 2019 Det ligner altså at hunden er hårdt ramt af skab eller hotspot eller anden sygdom i huden.
    Det skal selvfølgelig behandles men den kan jo være i behandling allerede og blot være stukket af. Og så er sygdommen blusset op igen.

    Man kan vel ikke nægte ejeren sin hund?! Men den skal da til dyrlæge på ejers regning.


  • #8   15. jan 2019 Jeg tænker at hvis politiet vælger at tilbageholde hunden så er det vel fordi de vurderer der kan være tale om en dyreværns sag.
    Hvis de ud fra omstændighederne vurderede der var tale om sort uheld for ejeren eller at ejeren kunne vise en hund der faktisk var i behandling osv. Så ville politiet ikke sætte hunden på internatet.

    Hvis man vurderer fra politiet side der kan være en sag om mishandling, så synes jeg faktisk det er godt man tilbageholder hunden - også hvis anklagen ikke holder, så må man jo levere hunden tilbage. Det ser vi jo ind i mellem.


  • #10   15. jan 2019 Sådanne sager vil da altid kunne ske.
    Men et dyrepoliti vil i højere grad være mere kompetente til at udrede sådanne sager.


  • #12   15. jan 2019 Nå men så kan de jo passende tage sig af sagen smiley

  • #14   15. jan 2019 Som jeg kan se i opslaget, ser det ud til, at en dyrlæge har henvendt sig med oplysning om, at hunden har været hos dem men ikke modtaget behandling, fordi ejer ikke ville eller kunne betale.

  • #15   15. jan 2019 Man skulle faktisk ikke kunne eje en FB uden dyrlægeforsikring smiley
    Selvfølgelig skal hunden da have behandling ellers må den jo omplaceres eller aflives. Den skal da ikke lide.


  • #16   15. jan 2019 KOPI FRA FINDER. kl 11.55?

    Har lige snakket med politiet og hunden er ved dyrlæge og har fået, vaccine, behandling og den kommer ikke tilbage til ejeren. HELDIGVIS???? De ville ikke oplyse hvor den befinder sig pt


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 927
    #17   15. jan 2019 Så den godt i går aftes, og hold op det er utiltalende hvor mange der er ved at vælte over sig selv for at ta' hunden.
    - Okay, du aner ikke hvad historien for hunden er, vil du ta' en fremmed hund til dig og betale en bunke dyrlægeregninger, og stod du lige og tænkte du skulle have hund?

    Eller, ser du bare en FB og tænker "Uh jatak"? smiley


  • #18   15. jan 2019 Jeg tror, at rigtig mange tænker. Uuh, et dyr i nød, det må jeg hjælpe. Det taler til vores beskyttertrang, og så tror jeg, at mange forventer en Disney-agtig situation, hvor dyret vil være os evigt taknemlig. Og så ser det jo godt ud på de socialemedier, at man er sådan en godhjertet person, som redder stakkels, syge dyr smiley

  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 927
    #19   15. jan 2019 Amalie
    - Absolut, det ser man ret ofte på div. opslag, uha så skal folk redde dem.

    Men, jeg synes altså det er mere udpræget, når det så er lidt mere "attraktive" dyr, som fx en FB - eller katte med særlige farver eller pels osv. - SÅ er folk der bare med det samme smiley


  • #20   15. jan 2019 Rollo, det har du helt sikkert ret i. Specielle eller 'mode' dyr er ofte mere tiltrækkende for folk smiley

  • #21   16. jan 2019 jeg synes så det er trist at en dyrlæge ikke vil behandle den pga ejeren ikke har penge. Så må der findes en ordning. En dyrlæge har vel valgt sit job pga at ville hjælpe dyrene.
    Ejeren burde ikke have hund hvis ikke pengene er til det, men at en dyrlæge nægter behandling bliver jeg harm over


  • #22   16. jan 2019 Dyrlægen skal jo også leve og betale husleje og personale.

  • #24   16. jan 2019 Nogen der nåede at se det opslag ejeren (lød det til) lavede i går aftes?
    Et laaaangt forsøg på en forklaring.


  • #25   16. jan 2019 Ja han forsøgte at oprette hunden. Han brugte sågar de billeder der lå på facebook. Kunne ikke helt forstå hvad han skrev, da det lignede en blanding af ordblindhed - gebrokken Tysk /Engelsk. Men det var en lang søforklaring, og hvad jeg fik ud af det var at hunden i følge ham havde noget foder allergi. Og den med dyrlægen var i følge ham en dyrlæge der ville hæfte ham for 800 kr uden at have behandlet hunden. Og så var der vist noget med nogle prøver eller undersøgelser der skulle forgå i Tyskland.


  • #26   16. jan 2019 Ja, det var ikke lige helt let at læse/forstå.

    Personen var forarget over dyrlægen pga. prisen, da det ville være billigere i Tyskland (er alt ikke det?). Dyrlægen havde umiddelbart udskrevet et præparat til mennesker og det synes personen ikke at man kunne bruge til hunde.



  • #28   19. jan 2019 Desværre har ejer fået sin hund igen smiley

  • #30   19. jan 2019 Hooooooold fast en original tråd....


  • #31   23. jan 2019 Nicole Kopi Kære alle,
    Dyreværnets medarbejder har i dag været på besøg hos ejer og tilset hunden. Det er vigtigt, at I alle forstår, at vi ikke har lovhjemmel til at tvangsfjerne dyr.
    Det er vores erfaring, at det bedste for hunden er, at vi er i god dialog med ejer, så hunden kan få den hjælp, den har behov for.
    Vi forstår godt, at mange reagerer på denne sag, det har vi også gjort. Men nu har vi behov for arbejdsro, I må have tillid til at vi følger denne hund tæt.
    Ønsker jer alle en god aften. Bh Nina og Bonnie, Dyreværnet


  • #32   23. jan 2019 Men der kæmpes videre for den her lille hund

    profilbillede
  • #33   23. jan 2019 Dejligt at dyreværnet følger den tæt. Håber meget at den snart får det bedre og hvis ikke at de så afliver den.
    Stakkels hund


  • #34   23. jan 2019 Hvad med det der dyrepoliti, nogle påstår vi allerede har, hvor er de i denne sag? Og er der grund/hjemmel til at fjerne den stakkels hund, hvorfor er det så ikke gjort af dette såkaldte dyrepoliti?

    Det billede kunne jeg iøvrigt godt have været foruden! smiley


  • #35   23. jan 2019 Så sidder den lille hund bare der på en måtte og ser så ked ud af det … uden seng / tæpper den kan putte i . Hvor er det dog synd for den smiley

  • #36   23. jan 2019 Vi kan vel ikke ud fra det ene billede konkludere, at den ikke har noget tæppe at ligge på hjemme hos sig ejeren.

  • #37   23. jan 2019 Den er vel ikke fjernet, fordi det ikke er skønnet nødvendigt. Det har da ikke noget at gøre med om vi har dyrepoliti eller ej. Det er jo de samme regler, love og retningslinjer, der skal administreres ud fra, hvad enten det hedder dyrepoliti eller bare politi.

  • #38   23. jan 2019 Lene, jeg reagerer egentlig på den her sætning;

    " Det er vigtigt, at I alle forstår, at vi ikke har lovhjemmel til at tvangsfjerne dyr. "

    Den tolker jeg sådan, at havde de lovhjemmel, så var den hund fjernet, og hvis det er tilfældet undrer det mig bare, hvor dyrepolitiet er henne i denne sag - såmænd.

    Det er blevet kraftigt kritiseret herinde, at vi nu får et nyt/reelt dyrepoliti, fordi vi allerede skulle have et sådant. Jeg hilser det velkomment, da jeg ikke kan mindes én eneste sag, jeg har læst om, hvor "dyrepoliti" har været nævnt, men udelukkende de forskellige dyreværnsorganisationer, der så ikke har kunnet gøre andet, end at gå i dialog med ejeren.


  • #39   23. jan 2019 Skrigehunden, det kommende dyrepoliti kommer jo til at operere under de gældende regler, det vil sige at de heller ikke “bare” kan tage hunden. Men de vil have midler og mandskab til at efterforske sagen, og dermed finde ud af om ejeren reelt misrøgter hunden. Og er det tilfældet, vil hunden kunne fjernes af dyreværnsmæssige grunde.

    Som det er i dag, har politiet ikke tid, og dyreværnsorganisationerne har ikke myndighed, til at efterforske.


  • #40   23. jan 2019 Men Skrigehund, i den her sag har politiet jo været inde over og, må vi formode, har vurderet hunden og ejeren og ikke fundet grund til at fratage ham hunden.

    Dyrepoliti ville kunne gøre en forskel i de situationer, hvor politiet slet ikke har ressourcer til at gå ind i en sag. Det er så, så vidt jeg kan læse, ikke tilfældet her.


  • #41   23. jan 2019 Tak for forklaring, det giver fint mening. smiley

Kommentér på:
FB fundet i Aabenraa (barske billeder)

Annonce