{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

Jannie T
Jannie T
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15

Staffy med redbull i blodet {{forumTopicSubject}}

Staffy med red-Bull i blodet - hjælp!
Hej
Håber i kan hjælpe mig, jeg har overtaget en staffy tæve, jeg fik hende da hun var 5-6 mdr gammel, hun er nu 1 år og 2 mdr.

Som overskriften lyder, så har hun simpelthen redbull i blodet! Jeg forklarer;

Hvis vi f.eks går tur, hvis der så kommer nogen forbi og vil hilse, så hopper hun op og slikker og napper i alt og alle, hvis jeg taber snoren på en gå tur, løber hun over til det første og bedste menneske hun møder på sin vej og hopper vildt og uhæmmet op af dem og slikker og napper og det er altså langt fra alle der kan lide hunde og så en som min som kommer med 200 km/t ??

Når det bare er os (familien) der er hjemme med hende, så kan hun godt gå stille rundt og ligge og slappe osv, mennlige så snart man bare ligger en hånd på hendes ryg for at ae hende, så bliver hun helt dampet, hopper op, slikker, napper, ruller rundt og bliver helt overgearet og så gider man ikke prøve ae hende mere.. jeg har fundet ud af, at det eneste tidspunkt hun kan kigge stille på,sådan nogenlunde stille, er hvis man nusser hende på maven mens hun ligger på ryggen, alle andre steder du rører hende, så det bare speedy Gonzales hun laver - og det er helt det samme når vi får gæster.. hun kan slet ikke lade dem være og de kan på ingen måde hilse på hende.. alternativet her har været at sætte hende i buret og det synes jeg er syndt.. hvad pokker kan jeg gøre?

Ak.. håber nogen har nogle gode råd for det driver mig til vanvid ??

Pft Jannie ??

Kommentarer på:  Staffy med redbull i blodet
  • #1   12. feb Hvis ikke du går til træning med hende, så vil det være en rigtig god idé, at finde et godt sted at træne. De kan guide dig til at få lidt mere ro/kontrol på.

• #2   12. feb I skulle måske bare nøjes med at give hunden ganske almindelig vand at drikke … smiley smiley

• #3   12. feb Hvad havde I regnet med?
    Undskyld mig, men det er en meget aktiv race. De SKAL have fut.
    Hunden er i en meget kritisk alder. Mellem 6-24 mdr sker der en hel masse i krop og sind på hunde, og det er her man skal lægge en hel masse kræfter.

I skal have indført en hel masse mere mental stimulering og træning.
    Smid buret ud. Det er ren symptombehandling og ikke ok!
    Læs op på modningsfaser, læs om adfærd (fx Anders Hallgren).

• #4   12. feb lyder for mig som en staff der understimuleret rent psykisk. og mangler de basale ting omkring hvordan man omgås mennesker (jeg skal træne det samme med mine Boston, for lader jeg dem være Boston, så nikker de skaller, vælter børn omkuld og napper i fødder osv.)
    så ja hundetræning og så skal i gang med at træne ro omkring fremmede og så ville jeg stoppe med at lade fremmede røre hende til hun har ro på sin krop.

• #5   12. feb Hahahah da jeg så overskriften tænkte jeg, kæft en tosse, det hedder red nose og den er mega forbudt smiley men gir redbull ikke vinger smiley eller jo ,men åbenbart ikke englevinger smiley der skal opdragelse til, i må skrue bissen på, starte til hundetræning og få nogle fif der

• #6   12. feb Tillykke i har en staff med alt hvad det indebær. Min er 10 og han er stadig sådan når der kommer gæster, eller folk der vil hilse på ham.
    En staff er eksplosiv af glæde i den lille krop, og den har bare så svært ved at styre sin glæde.
    Så til træning med den

• #7   12. feb Og hvis det lykkes dig, så skriv endelig til mig smiley

• Jannie T
    Jannie T Tilmeldt:
    feb 2019

#8   12. feb Tak for alle jeres svar, det sjove er(burde jeg jo heller ikke gøre) men 2 andre i min familie har også staffs, dog hanner, men de er på ingen måde i nærheden af mins opførsel, og ingen af dem går til træning eller har kendskab til træning af hund, jeg overtog min fra ham som nu har en han på 10 måneder og den anden han er 1 1/2, ved godt ingen hunde er ens og min var sådan allerede da jeg fik hende, måske i virkeligheden derfor jeg fik hende ??

Anyways, jeg er mere til at træne med hende selv, jeg gik for mange år siden til træning med min gamle schæfer og kan absolut næsten intet huske, husker dog vi gik spor osv, så mit spørgsmål er om i kan give gode ideer til træning, både hjemme og ude. Fra jeg fik hende og indtil det blev vinter, cyklede jeg nogle gange om igen med hende, med det resultat at når vi kom hjem kunne hun slet ikke finde ro,så jeg ændrede min cykeltur til cykel ud og gå hjem for at “skridte” af, dog uden den større effekt.

Jeg mangler virkelig råd, har aldrig haft sådan en fræk bandit før, hun hopper op på bordet og stjæler mad ligeså snart man vender ryggen til, hun snupper mad ud af hånden på alt og alle hun kan komme til - og nej, jeg sulter hende ikke!

Jeg har haft hund stort set hele mit liv, men aldrig en som hende (første gang jeg har staffy) jeg føler faktisk lidt at det er aller første gang jeg har hund ??

Give hende op kommer ikke på tale og jeg vil godt bruge tid på hende, selv, jeg har ikke mulighed for hold-træning.

Er der mon nogen der kan give nogle gode fif, udover at give hende vand istedet for redbull (hahaha) kan ikke lave smileys

På forhånd mange tak ??

• #9   12. feb Hun lyder som en staff, der trænger til at lave noget smiley

Jeg ville tilmelde mig noget træning. Det giver så meget for samarbejdet med hunden, i får opbygget en super god relation og nogen gange er det bare helt små ting man skal justerer på, for at tingene spiller - og det vil en god hundetræner kunne se :)!

Du skal tænke i mentalt arbejde, og mindre fysisk. At cykle eller løbe med hende uden noget mental stimuli, giver hende kun en bedre kondition til at fare rundt, mens hjernen kører på 110 km/t. F.eks. kunne være nosework være et rigtigt godt bud. Hun skal ud og bruge sit hoved (og en god vej til det er gennem snuden)! smiley Du kan jo også altid tilmelde dig noget almindelig lydighed og få lidt inspiration der, og så træne det i får gennemgået der, med hende derhjemme.

• #10   12. feb Sådan en hund får du ikke i balance ved at træne hjemme.
    Du skal ud og have andres øjne på sagen. Find en dygtig træner og få noget hjælp.
    Når I så har fået sammensat et program, der giver balance, kan I fortsætte træningen hjemme.
    Det er en helt klassisk eksempel på fejlstimulering.

• #11   12. feb En staff er generelt en ekstremt aktiv og voldsomt glad bulderbasse smiley Så en rolig hund får du næppe smiley
    Men måske det kunne dæmpe hende lidt, hvis hun fik lov at brænde noget krudt af med noget hjernegymnastik ?
    Jeg vil virkeligt anbefale dig, at dyrke én eller anden form for træning med hunden. Det behøver ikke at være holdtræning. Du kan evt. hyre en hundetræner i et par timer, til at lære dig at dyrke nosework, spor, lave parcour eller ?
    Det handler ikke om, at køre hunden fysisk træt, med motion (for det kan du ikke). Det handler om at give den noget at bruge hovedet til, så den bliver kørt mentalt “træt”.
    Noget andet er så også, at en flytning også kan resultere i en stresset hund. Nogle hunde er meget længe om at falde til ro i det nye hjem.
    Og så er det jo altså en teenager du har overtaget, på godt og ondt.

Håber at I får fundet melodien sammen, så tingene går op i en højere enhed, og kommer til at fungere for jer begge.

• Jannie T
    Jannie T Tilmeldt:
    feb 2019

#12   12. feb Tak igen, det lyder meget rigtigt faktisk at det er hjernen der skal stimuleres, for det er nærmest umuligt at køre hende træt på kondition!

Jeg må undersøge hvad der er af muligheder og se om det kan falde på plads. Oveni er vi også lige flyttet, så hun har oplevet flyt hjem til mig og nu flyt (med mig) til nyt sted.. måske det også spiller ind.. jeg ved hun car sådan før jeg fik hende, men kunne ikke forudse hvordan det blev, jeg troede ærligt at tidligere ejer ikke kunne finde ud af det og at det skulle jeg nok få rod på, men næ nej, hun er noget af en udfordring, men den tager jeg gerne, vil ikke byde hende andet så jeg må få undersøgt mulighederne - tak til jer smiley

• #13   12. feb Ingen tvivl om, at endnu en flytning kan give yderligere udfordringer.

I må i gang med at motionere hjernen, i stedet for kroppen. Selvfølgelig har hun stadig behov for at brænde krudt af, med fysisk aktivitet.
    Men kan du få hende til at arbejde koncentreret med næsen, så er det guld værd !!

Prøv evt. at se om du kan få fat i en “Snusemåtte”, til at gemme godbider i, dem er mange hunde glade for.
    Har du prøvet at sprede godbidder i en græsplæne og se, om hun gider at søge efter dem ?
    Hvilken hundeaktivitet du skal kaste dig over, med din hund, afhænger jo også af, hvad hunden synes er sjovt, så du må prøve dig frem.

• #14   13. feb Der er forskel på linjerne i staffen. Som de andre skriver, så skal der ske noget mere for din.
    Min staff er også en arbejdshest. Han vil SÅ gerne lave noget. Vi har gået til lidt af hvert, og han kan nemt komme til at kede sig, hvis udfordringerne ikke er svære nok. Rally synes vi begge var rigtig sjovt. Nosework gad jeg rigtig godt, men tiden er bare ikke til det lige nu.
    Kan varmt anbefale at du kommer ud til en træner som Malene skriver.

Staffen er et madøre af de helt store. Det er til at blive sindssyg af.
    Albert er konstant på jagt efter noget der kan indhaleres.
    Men jeg ville godt nok blive tosset hvis han hoppede på bordet, eller tog noget fra andre. Jeg ville bruge et meget kraftigt NEJ!

• #15   13. feb "jeg troede ærligt at tidligere ejer ikke kunne finde ud af det og at det skulle jeg nok få rod på"

Det fik du så - rod på smiley

• #16   13. feb Her lidt til nosework, der er skidesjovt:

https://dogcoach.dk/blogs/hundetraening/nosework-del-1-saadan-kommer-du-igang

Nu har Juice på 10 år jo lært at søge alt muligt og umuligt fra dag 3, sådan ca. så NW var intet problem for hende.

Vi har lige været på hold, først begynder KUN på godbidder, fedt for Juice, lidt kedeligt for mig. Så blev der på næste hold parret : godbid + fært, og slut kun fært.

Hvis IKKE du planlægger konkurrencer, så gå i gang.

Jeg var på shoppetur forleden efter nye NW ting: Klemmer, farvede ispinde, papkrus, binderclips, sugerør, små plastbøtter med låg ( der prikkes huller i), tomme toiletruller og så videre, kun fantasien sætter grænser.

Så skal der fært på, så skal der gemmes, så skal der søges.

Men ellers er hun da som alle de staffer, jeg kender smiley

• #17   13. feb Hvis du ikke selv har styr på træningen, virker det ret dumt ikke prioritere træning med din hund meget højt.
    Du går jo på hold for at få et hav af øvelser du skal træne derhjemme og for at lære din hund at arbejde blandt andre mennesker/hunde.
    Lad din hund arbejde for ALT sit foder.
    Brug aktivitetsbold, snusemåtte, gemmeleg, aktivitetsspil, træningsøvelser, gymnastikøvelser.
    Med en hund som din ville jeg træne meget selvkontrol. ( se youtube videoer søg på doggiezen eller its your choice)

• Jannie T
    Jannie T Tilmeldt:
    feb 2019

#18   13. feb Fedt-tak for jeres råd og ideer, jeg lå allerede og googlede nosework i nat, så der er helt sikkert noget at tage fat i og se om hun er frisk på det smiley

Lige for god ordens skyld, når hun napper mad fra bord eller fra hånden, så får hun også et MEGET kraftigt nej, hun ser med det samme helt undskyldende ud, men 2 sek efter gør hun det glædeligt igen, så mit ellers meget kraftige nej har absolut ingen effekt.

Jeg er begyndt at snakke meget med hende når vi er på tur, meget rosende når hun går pænt og hører efter og så hæver jeg tonen lige så snart hun er på vej til at gøre noget forkert, det hjælper faktisk, altså når vi er ude.. har ikke testet med andre folk om hun kan holde sig væk, ikke endnu, lige nu holder jeg hende væk og når vi får gæster instruerer jeg dem i at vende ryggen til hende, ikke snakke til hende og ikke kigge på hende, det hjælper ikke endnu, men det er også kun starten nu. Jeg har heldigvis masser af tålmodighed smiley

Jeg har muligvis fundet en hundetræner, skal se om jeg kan få fat i hende idag og se hvad der er af muligheder smiley

Igen, tak for råd og gode inputs smiley

• #19   13. feb Jeg tænker en af de faktorer som er rigtig vigtigt du får trænet er kontakt og forstyrrelser.

Når det så er sagt - så kan man altså sagtens have en hund, der er helt kåd for at hilse på alt og alle når man går tur, men 100% fokuseret til træning. Hilsen Easy, min glade hoppebold smiley

Han er blevet meget bedre med mennesker - de fleste kan vi bare gå forbi nu, uden ustyrlig hoppen og dansen i snoren, men det er stadig svært med andre hunde.

Hav meget gerne gode godbidder med på tur, og når I så møder en anden person, så få hendes opmærksomhed. Hvis ikke det er muligt, så skal I gå længere væk, så forstyrrelsen ikke er så svær.

Det kommer til at tage en del tid, og det vil helt klart hjælpe at I kommer ud på et hold, for der er helt naturligt andre forstyrrelser smiley

• #20   13. feb Angående ikke at tage mad:
    Når hunden har held til det, gør den det. Maden er en godbid i sig selv, og derfor har dit nej kun svag betydning. I begyndelsen ville jeg fjerne alle muligheder for at hugge mad smiley

• Diana H
    Diana H Tilmeldt:
    nov 2015

Følger: 1 Svar: 3
    #21   16. mar Hej Janni
    Lige et sent svar herfra
    Jeg har en skøn tæve (staffy) 1år
    Hun var noget af en håndfuld fra starten. Hun er nu som 1 årige helt fantastisk både ude og i hjemmet. Har aldrig brugt bur. Hun har aldrig bidt noget i stykker.
    Det jeg har gjort fra starten er hvalpe holdstræning, hvor jeg faktisk slæbte hende rundt som en håndtaske i seletøj. Total håbløs i snor??Efter hvalptræning
    lavede jeg hjemme i haven en lille trænings bane med 4 kejler, en lille spand osv. Til at lave øvelser jeg lærte på hvalpe holdet.
    Da hun var klar, startede vi på et hold der hedder lydigheds rally. Det er en masse øvelser man lære at lave sammen med hunden. Både jeg og hunden syntes det er mega sjovt og jeg er fascineret af, hvad man kan få dem til.
    Det jeg vil sige er, at det du kan gøre for at træne din hund selv, er at hente rally øvelser på nettet, det har jeg gjort og hver dag når vi går tur, har jeg godbids tasken med, som er en del af hendes måltid og så laver vi øvelser forskellige steder. Bakker op af et hegn f. eks, snurrer rundt, osv og hun elsker det.
    Jeg konditiontræner aldrig, hun får en lang gåtur om dagen, hvor hun selv løber på engen og stranden, men der træner vi også indkald(tager selvfølgelig altid snor på når der kommer en anden hund) men man kan gøre meget hjemme træning.
    Alt hvad jeg har lært min staff har været under leg og godbidder og kan kun sige, det virker ????

• Jannie T
    Jannie T Tilmeldt:
    feb 2019

#22   16. mar Hej Diana
    Tak for dit svar og dine gode råd som jeg helt klart vil benytte mig af. Jeg er begyndt at træne hendes næse med små øvelser med skåle, bøtter osv og klog, det er hun ihvertfald, også til at lære tricks, jeg har lært hende at rulle rundt på 10 min og nu er hun så dygtig så jeg bare skal nik med hovedet,så ruller hun - også uden godbid ??
    Jeg har lige bestilt en klikker og vil starte med kliktræning og se om det kan hjælpe også og nu vil jeg da også se efter rally øvelser som du skriver og faktisk, så har hun ændret sig en smule, hun er stadigvæk overgearet når folk vil hilse, men det er skruet et gear ned,så der er noget der hjælper ??
    Og PS, jeg har helt fjernet vores bur og hun har kun ødelagt småting som vi ikke har fået fjernet fra gulvet når vi ikke er hjemme ??
    Tak for dit indlæg ??

• #23   16. mar Husk at du skal betinge klikkeren, før den virker smiley Find klikkeren og nogle LÆKRE godbidder frem, og så sidder du bare klik - godbid, en masse gange.

Ingen øvelser eller krav før klikket i denne fase, hunden skal bare lære at klik = belønning (det kan også være leg, det er bare nemmere og hurtigere at indlære på mad, synes jeg smiley )

• Jannie T
    Jannie T Tilmeldt:
    feb 2019

#24   16. mar Fedt, tak ?? Det var godt at vide ??

• Jannie T
    Jannie T Tilmeldt:
    feb 2019

#25   16. mar PS, alle de ? Jeg kan se i mine indlæg er altså smileys, så lige nu at den laver ? Istedet for smileys smiley

• Diana H
    Diana H Tilmeldt:
    nov 2015

Følger: 1 Svar: 3
    #26   16. mar Super godt Janni. Godt vi kan hjælpe hinanden.
    Mht at ikke overfalde folk i hjemmet.
    Så har vi fra starten lært vores ikke at hoppe op(det sker da stadig ind imellem) men beder simpelthen gæsterne om selv at holde hende nede og sige nej med en hård tone, for den race elsker at hoppe helt op i hovedet på folk smiler!!
    Vores er nu kun lidt overgiret, men efter 2 min ligger hun sig i sofaen.
    Vi har også lært hende at når vi spiser, så skal hun gå over i enten sofaen eller kassen til vi er færdige med at spise og så går jeg over med godbidder og roser hende.
    Nu går hun selv over så snart hun kan høre bestikket skal lægges på bordet. For hun ved der er noget guf at hente ved at gøre det.
    Jeg sørger også altid for min hund får mad før vi spiser, så er der mere ro.
    Alt det her er hårdt kontinuerligt arbejde, men det giver en fantastisk hund der vil elske dig for at der er regler. Det har de det bare bedst med i stedet for konstant udskel
    God fornøjelse smiley

• Jannie T
    Jannie T Tilmeldt:
    feb 2019

#27   16. mar God ide med at lære den det fra start, men jeg havde hende ikke fra start af og jeg er sikker på det er derfor jeg fik hende - men dejlig er hun og det skal bare trænes trænes og trænes, jeg øver selv hvergang jeg kommer hjem så hun kan lære ikke at springe lige i hovedet på mig når jeg kommer hjem, jeg hilser ikke på hende før hun er faldet til ro, jeg gir hende ikke opmærksomhed når hun kommer springende og er overgearet smiley
    Og ja, helt vildt fedt vi kan hjælpe hinanden med vores 4-benede familiemedlemmer smiley
    Gode råd som jeg helt sikkert vil tage til mig smiley

Kommentér på:
Staffy med redbull i blodet