skide terrier provokerer store hunde {{forumTopicSubject}}
hmm har lyst til at fortælle en lille "omvendt" historie om dræberhunde...
i lørdags var vi nogle stykker i hundeskoven med hundebasserne.. alt var stille og roligt og hundene tøffede rundt og hyggede sig ( 2 am bullere, en dogo og en mastifblanding )
på et tidspunkt kommer der en lille terrier af en art og er helt ude af kontrol.. han knurrer og vil flere gange angribe - både dogo ahnnen og min store han .. ejeren til dogoen vælger at tage sin hund ud af skoven inden han svarer igen og derefter går terrieren i lag med fidel.. fidel vender flere gange bare siden til, men til sidst bliver han vred og markerer overfor terrieren.. ikke engang dette stopper den skide lille lorte hund rent ud sagt og til sidst må jeg hen og stoppe fidel og trække ham væk da han er ved at blive rigtig arrig... imens det alt står på står den tåbelige ejer bare og griner og siger det er ligemeget da hans hund jo bare kan løbe væk hvis det bliver for hedt... jeg ender med at tage min hund ud af skoven , men bliver ærlig talt vred på mig selv bagefter over min høflighed ... det var jo ikke vores hunde det var galt med men en lille overdominerende hund med en efterladende ejer... det er fandme for galt ... især med alle de skrækkelige historier der er om store farlige "dræberhunde" hmmm forstår reaktionen hvis de har været udsat for små overforkælede dominante hunde.... ikke første gang jeg oplever det
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.430
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Men ja.. Kæft hvor kan små hunde være belastende, men ligesom ved *muskelhunde* sidder fejlen oftest i den anden ende af snoren
maj 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 93 Svar: 773
feb 2006
Følger: 79 Følgere: 78 Hunde: 6 Emner: 200 Svar: 2.215
min blev angrebet og bidt i halsen af en terrier i snor en lille en.. den havde flex line på.. kom løbende og knurrede og gøede af ham, og min stod bundet fast, råber til hende at hun skulle tage fat i den da den jo knurrede og gøede som en sindsyg og man skal da bare ikke lade en fremmed hund gå over til en som står bundet fast.
det resulterede i den sad i halsen på tyson som er en ab og derefter gik hun bare sin vej ude at sige undskyld. hun sagde bare dne var nok lidt for lang linien..
møg kælling..
maj 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 93 Svar: 773
feb 2007
Følger: 74 Følgere: 69 Hunde: 1 Emner: 59 Svar: 245
Det lyder meget, som det vi også oplevede, den dag vi alle var i hundeskoven sammen...... hvor vores ellers så hyggelige tur, endte med at jeg måtte "op og marker" over for det ligegyldige par, som har den der fede Basset hound og terrie tingen, som gentagende gange "humpede" kenzoo, som egentelig bare gerne ville kunne løbe rundt og lege, som han havde gjort, lige indtil de kom........
Jeg bad jo også manden flere gange, om at tage sine "lorte hunde" ned af kenzoo´s ryg, da kenzoo er en meget mild hund af natur, og ikke viser agressivitet, men bare underkaster sig.....
Jeg sagde jo til ham manden, at nu måtte det være nok, for jeg kunne se på Kenzoo, at det var lige før, at han nåede derop, hvor jeg IKKE ville have ham, nemlig i det røde felt, og så ved jeg ikke hvordan han reagere, da han ALDRIG har været SÅ gal....... og hvem er det der så får skylden for, at den der "lorte lille terrie ting" bliver bidt... det ville have været MIG..... og det ville lyde sådan : min hund er blevet overfaldet og bidt af en KAMPHUND eller MUSKELHUND i hundeskoven......... men HVORFOR MON?????
Så en STOR bøn til alle jer, som har "små irriterende" hunde...... smiler....... (ikke noget personligt ) og andre vovser, som bare ikke KAN forstå vores hundes sprog...... vær rar at være obs på din hunds opførsel, overfor vores store kraftige tålmodige dejlige hunde.... for bliver de først tirret og gale (der skal heldigvis meget til ) så bider de altså med en kraft, som KAN rykke "din lille vaps" godt og grundigt rundt.... og det er lige netop det, vi ejere af denne her race, helst vil undgå.
knuzzer fra nihoo-sin De 3 vapsers moar
jan 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.271
Jeg vil da ikke at mine hunde skal blive "øddelagt " pag de med små hunde tror at det er i orden at deres angriber.... de siger jo at "den er jo så lille at den kan ikke gøre skade" ja den gør skade...
skide terrier provokerer store hunde