{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Ups, indlæringsfejl :p {{forumTopicSubject}}

Sten er jo i skarp træning og tilbyder allerede rigtigt fint kontakt, sit, stå og snudetarget... Og dæk, troede jeg. Vi starter jo indenfor i køkkenet, hvor der er ro og fred og ingen forstyrrelser. I køkkenet er der et tæppe, og jeg har vist ikke lige været opmærksom nok, så da jeg flyttede dæk ind i stuen, drønede han ud i køkkenet og lagde sig på tæppet... Jeg troede vi trænede dæk, Sten var helt sikker på vi trænede "læg dig hen på tæppet" - ups, det var vist en ommer smiley

Andre der har fået indlært noget andet end man troede man var ved at indlære?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ups, indlæringsfejl :p
  • #1   21. mar 2019 Ork ja. Senest har jeg ret hardcore afventet, at Luf satte sig ned, før jeg har åbnet hoveddøren, og lukket dem ud i forhaven, når vi skal gå tur.
    Det betyder så nu, at jeg ikke kan finde ham, når de skal have halsbånd på, for så sidder han allerede klar ved døren.
    Skøre hund!

    Jeg er også på et tidspunkt blevet så begejstret for, at Lanka kom pænt ind og satte sig på plads med sin apport eller næsepind, at jeg fik belønnet det utroligt mange gange, før jeg opdagede, at hun sad og vinkede med den ene forpote imens.
    Det fik jeg aldrig pillet af igen smiley


  • #2   21. mar 2019 vi har opgivet dæk uden for lige nu (måtte jeg også med den anden Boston i det her vejr) det bliver sku træls for dem. så min kan kun dække på et stoppe men han forbinder den dog ikke med tæppet smiley

  • #3   21. mar 2019 Altså jeg har pt en lille hund, der tror at 'plads' lige med sid 'bamse' ved siden af mors venstre ben smiley

  • #5   21. mar 2019 For år tilbage startede jeg til agility med Rille, og hun havde meget, meget svært ved at tage mod til sig og komme gennem tunnelen. Det var et cirkus uden lige, hvor jeg lå inde i tunnelen med lækre godbidder, mens trænerne prøvede at få hende ind. Og jeg skulle være klar til at møve meget hurtigt baglæns ud, når hun endelig kom ind, så vi ikke sad fast. smiley
    Men endelig faldt 10 øren, og hun kom igennem og fik så meget ros og belønning at resten af tiden for hun gennem tunnelen, hver gang hun var løs i den ende af banen, overbevidst om at lige meget hvilken anden ordre, hun havde fået, så måtte det da kaste en stor belønning af sig at løbe igennem tunnelen. smiley


  • #6   21. mar 2019 smiley smiley smiley
    Er glad for at læse, at jeg ikke er den eneste.

    Jeg synes i øvrigt sådan en bamse-plads burde være tilladt, det ville da give vældigt søde lydighedprogrammer smiley


  • #7   21. mar 2019 Jamen det ser da sikkert også ret sødt ud smiley

  • #8   21. mar 2019 Jeg tror ikke at jeg har indlært dem noget "forkert"
    Men jeg har lavet fejl et par gange.

    Til hvalpe træning skulle vi træne indkald. Dette blev gjort ved at træneren holdte hvalpen imens man løb om bag en busk imens man sagde sjove lyde, man kaldte så en gang i det træneren slap hvalpen og så skulle de jo gerne storme efter deres ejer. Rosa blev utryg og forstod ikke hvor hendes mor var, så hun gik hen til den anden træner... Det var ikke så godt, og jeg endte med at måtte gå frem så hun kunne se mig, før hun kom smiley

    Lucky har jeg lært at give pote med begge poter, men med samme kommando, hvilket var rigtig dumt, for nu bliver han så frustreret hvis han har bestemt sig for at jeg mener venstre og jeg peger på højre. Så jeg har været i gang med at indlære "den anden" så når han giver en pote, får han en godbid, når jeg så beder om den anden, får han også godbid for den.

    Så havde rosa det med at "vinke" så jeg bestemte mig for at træne det med hende, hvilket har resulteret i at hun nu tilbyder vinke som det første når hun ikke ved hvad hun skal. Hvis jeg siger: hvad kan du, sætter hun sig og vinker. Man kan åbenbart også godt rose lidt for meget smiley


  • #9   21. mar 2019 Max drøner ind på sin dygtig plads hvis døren står åben og jeg udenfor siger han er dygtig. Der sidder han og venter på tæppet på godbidden der hører til


  • #11   21. mar 2019 Nu only - åh ja, den første/mest ihærdige indlærte øvelse bliver hurtigt sådan en default Sletting som kræet bare bliver ved at vise i tide og utide. Reikis var vinke smiley

    Connie - Max har jo også rulle, der kan demonstreres i et væk smiley

    Sofia - hmm, måske man istedet skulle indlære "stop" e.l. stof til eftertanke smiley


  • #12   21. mar 2019 Michelle netop, Lucky er bedre til at give lidt af det hele, men han fungere så tydeligt bedst med bare at få en kommando, rosa tilbyder ikke ret meget forskelligt, men har nemmere ved at lære nyt hvis jeg bygger på noget hun tilbyder.

    For at det ikke skal være løgn, så begyndte rosa at vinke helt vildt for at få min opmærksomhed imens jeg skrev denne besked. Tossede lille hund smiley

    Min kæreste er ved at aflære hende at man ikke behøver mysse hele tiden. Det var jo mega nuttet at hun ville mysse mig som hvalp, det blev hurtigt til alle mennesker og nok også lidt for meget, men jeg har simpelthen ikke kunnet lærer hende eller nænne at lærer hende at man ikke skal mysse. Hun har fattet at kæresten ikke gider, så hun bliver så glad når hun får lov alligevel.
    Men ja det er endnu en af de der små ting som jeg jo nok har lært hende, hvor jeg burde have lært hende noget andet hehe


  • #13   21. mar 2019 Michelle. I går var jeg på marken og øve dæk og bliv. Det lykkedes til sidst men han startede op med at dække og derefter rulle når jeg gik væk smiley


  • #14   21. mar 2019 Haha Michelle smiley det har helt sikkert set godt ud smiley

  • #15   21. mar 2019 Han er en klog fyr, ham Sten smiley
    Han prøver bare at træne dig til, altid at medbringe bløde tæpper, når dæk-øvelsen skal udføres smiley smiley


  • #16   22. mar 2019 "Bamse plads" kan Tucker desværre også.. Han er helt åndssvag glad for at sidde på den måde - til stor fornøjelse for andre på træningspladsen smiley

    At sidde pænt op på måsen eller nyse - det er de 2 ting jeg lidt har fortrudt at lære Tucker, for det er hans go to kommandoer når der er noget han vil have smiley


  • #17   22. mar 2019 Clinton har også en default adfærd som han falder tilbage på, hvis han ikke helt forstår hvad det er jeg vil have ham til eller hvis han synes at det er tid til en godbid: Han bakker.
    ..... og han kan bakke virkelig langt.
    Perle sætter sig foran en og giver hals smiley - jævnt irrirterrende.
    Med Perle får man hurtigt lavet massere af små fejlindlæringer, men de kan heldigvis hurtigt fixes igen. Hun lærer nyt temmelig hurtigt - både fejl og rettelser af de fejl smiley


  • #18   22. mar 2019 Åh ja, det der med, at man virkelig har terpet noget, for at få det til at sætte sig godt fast - og det så går hen og bliver default adfærd. Dem har vi også nogle stykker af.

    Luf er den første af mine hunde, hvor jeg har indlært "Bakke" med ren frishaping. Det har taget noget mere tid, end den lettere guidede version, der andre har lært, men til gengæld tilbyder han det, som noget af det første.

    Den anden default adfærd er "plads" med mega-attitude fra elefant-øvelsen. Det lyder jo umiddelbart som en praktisk default adfærd, men han kan så tilbyde den både i alverdens target øvelser, ifm. stort set alle genstande bla. med tre ben oppe i en kasse ifm. kropskontroløvelser), midt på agilitybanen osv. smiley smiley smiley smiley


  • #20   22. mar 2019 Alfen elskede snurrerundt øvelsen fra rally, den tog oseaner af tid og lære hende,men da først hun kunne brugte hun den alle de steder hvor hun ikke helt fattede hvad jeg ville;) det så sikkert sjovt ud, men helt praktisk var det ikke smiley

  • #21   22. mar 2019 Min ene hund kommer pænt på "plads" på 2 ben inden han sætter sig ned smiley smiley

    Den anden hund har åbenbart lært "at hilse på folk" = en godbid, for hvergang han har hilst på mennesker, så kommer han så stolt til mig og afventer ros smiley (det kan så ikke overføres til hunde smiley )



  • #22   22. mar 2019 @18: Clintons bakkeøvelse er også totalt frishapet - det tog så ikke specielt lang tid at lære ham for jeg fangede ham i at gøre det selv et par gange. Man må sige at som øvelse betragtet så sidder den lige i skabet smiley Bare upraktisk at den bliver udført i tide og utide smiley
    Fx til en rondering i onsdags. Han piskede ud til figuranten. Da han nåede ud til figuranten startede han så lige med at bakke 15 m i lyntempo inden han så drønede ind og gøede. Han bruger meget bakkeøvelsen, når han ikke kan være i sin krop af bar begejstring smiley Og han ELSKER også rondering.
    Når han går ind på plads er det også en smule alternativt. Han bakker ind, rejser sig på bagben og glider ned af mit ben. Det går selvfølgelig hurtigt og der er næsten garanti for at han sidder lige. Men jeg tænker alligevel at bruge sommeren til at få den pladsposition fikset lidt smiley


  • #24   22. mar 2019 Jeg ved ikke om det er en indææringsfejl, men det er i hvert fald sjovt.

    I en periode øvede jeg en del target med Easy, aht. færdighedsprøve 1.

    Det har åbenbart hængt ved, fordi da jeg satte vores nye badevægt ned i dag, for at veje mig, drønede han over og stod med forpoterne på vægten og logrede med halen, jeg tror han var overbevist om det var en target smiley

    PS: Hans forpart vejer 14 kg smiley smiley


  • #25   22. mar 2019 Milla - hvis du lige indlærer en bagpote-target så kan du jo veje hele vovsen smiley

    Sofia - man er vel spaniel smiley


Kommentér på:
Ups, indlæringsfejl :p

Annonce