{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Farvegenetik
  • #1   13. apr Det kan godt lade sig gøre. Der er to gener involveret i retriveres farve B og E. Derudover har chesapeake sikker nogle flere jeg ikke kender til, som giver de forskellige nuancer (sikert noget dilute-halløj)

Hvis golden har genotype BBee og chesapeaken har gegotype bbEE vil alle hvalpene få genotype BbEe og det er farven sort.

Jeg er ikke helt sikker på om alle goldens og chesa'er har den genotype, men det er helt sikkert muligt.

• Miracela S
    Miracela S Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   13. apr Du har sikkert ret, jeg ved intet om farvegenetik.
    Men synes bare ikke det giver mening, at to racer, som ikke kan være sorte, får sorte hvalpe. smiley

• #3   13. apr Ja, men sådan er det. Det er som med kaninavl, uanset hvad man parrer bliver det vildtfarvet smiley

Heldigvis er sort den smukkeste farve på en hund smiley

profilbillede
  • #4   13. apr En Golden er i princippet sort (det kan du se på snudens farve), men med ee. Det er det samme som fx Samojeder også er. Blander man så med en brun hund uden ee (går jeg ud fra en chesapeake er), får man sorte hvalpe.

• Miracela S
    Miracela S Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   13. apr I er sgu nogle kloge mennesker smiley

Tak smiley

• #6   13. apr Værd at tilføje; alle hvalpene vil være bærere af recessiv rød (e) og brun (b).

• #7   13. apr Ja, så hvalpene ville kunne avle brun og ee rød (gul) med en anden bærer. Selv hvis begge forældre er sorte smiley

Kommentér på:
Farvegenetik