{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
459 visninger | Oprettet:

Knirke
Knirke
Emner: 1 Svar: 9

Ny hund - hvilken race? {{forumTopicSubject}}

Hej,

mine forælde er blevet skilt for nogen måneder siden. Vores to hunde bliver hos min mor, og derfor savner min far en hund i hans hværdag.

Vi er meget aktiv familje, vi elsker at løbe, lange gåtur og specelt min far savner en løbemakker. Vi er to børn, min lillesøster på 9 og mig på 16. Vi er begge vokset op med grand danos (begge hundene hos min mor er af den race), så vi er van til at leve omkring hunde.

Vi har ikke så mange krav - kun at det er en aktiv hund som vil elske at løbe og lange gåtur. Det skal også være en stor hund (behøves ikke ligefrem at være grand danos-størrelse, men lidt deropaf smiley Min fars nye hus er et lækkert hus med en kæmpe have og lækre omgivlser til gå/løbeture.

Vi er klar til at velkomme en ny dejlig hund, men vi har brug for lidt hjælp til hvilken race der ville passe godt til en familje som os smiley

Kommentarer på:  Ny hund - hvilken race?
  • #1   14. apr Vizsla?
    Har din far løbet med jeres granddanios?

• #2   14. apr Dalmatiner, borzoi, cane corso.
    Se det var nogle meget forskellige racer smiley hvad er i til af sind?

• #3   14. apr Hvad vil I lave med hunden udover gåtur og løbetur?
    Er haven solidt indhegnet?
    Pelspleje? Hvilket sind er I til?
    Har I andre husdyr?

• Knirke
    Knirke Tilmeldt:
    jul 2016

#4   14. apr Sofia, nej han løb ikke med dem, de er ikke ligefrem de bedste løber:) Altså sindsmæssigt ved jeg ikke om min far har nogen helt specifikt ønsker. Min far er ikke ved min side lige nu. Formållet med emnet er også bare at jeg har en masse race jeg kan vise ham, og så vi kan komme ud og besøge nogle kenneler.

Men jeg har nogen ideer til generalle træk, som er "ønsket". Det vigtiste er nok at den også kan være ned på jorden, når vi er indendørs. Og familjevenlig, så min lillesøster også kan omgåes hunden selvfølgelig. Ikke fordi hun kommer til at håntere den helt selv, men bare så hun også "kan være med". smiley

• Knirke
    Knirke Tilmeldt:
    jul 2016

#5   14. apr Malene, jeg ved ikke helt hvad planen for anden aktivitet for den nye hund er, men jeg ved i hvert fald, at min far træned spor med vores grand danois. Jeg er sikker på, den ny hund vil blive aktiveret på anden vis end bare alminelig gå- og løbetur. Vores have er godt indhegnet, ja. Pelspleje er ikke en stor "dealbreker", vi er åbne for det meste. Som beskrevet i mit forige indlæg, så er det vigtigt at det er en hund, som kan være stille og rolig indendørs, og at min lillesøster kan omgåes den uden problemer.

Og nej, vi har ingen andre dyr smiley

• #6   14. apr Jeg anbefaler sjældent min egen race, men en airedale terrier ville bestemt ikke være et helt dumt bud

profilbillede
  • #7   14. apr Skriv Gammel dansk hønsehund på listen.
    God idé, at tage ud og snakke med nogle opdrættere, og se deres hunde. Spor er sundt for knoppen (hundens) uanset race, så det er super smiley

Der er mange interessante racer, som vil kunne egne sig, spørgsmålet er, hvad vil i have?
    Af de lidt mere vilde racer, som kræver noget udover det sædvanlige er, irsk ulvehund (de er også giganter), Akita eller husky (lad dig ikke friste af udseendet, de bliver omplaceret meget ofte, fordi de kræver en hel del mere motion, end folk er forberedt på). De kræver alle et seriøst hegn om haven, så vidt jeg ved.

• #8   14. apr Schæferhund smiley god trænings makker og dejlig hengiven familiehund smiley

• #9   14. apr Broholmer, labrador, dalmatiner, Golden retriever, Scappendoes, tysk pincher,

• #10   15. apr Hovawart og Picard. De vil begge være fine løbemakkere og elske at gå spor mv.

• #12   15. apr Labrador Retriever vil gerne tage imod jeres gæster, er nem at træne, elsker at gå spor og vil (når den er udvokset) utroligt gerne med ud at løbe. De kan både trænes til at løbe frit ved siden af jer eller til canicross med træk.

Den har praktisk talt ingen pelspleje, men i skal støvsuge 365 dage om året. De fælder! I får hundehår alle steder, også de rum hvor de ikke må være, og de flyver rundt i luften og ender oftere i maden end man kunne ønske sig.

De er kærlige og elsker at putte. Hvis de ved møblerne er forbudt område, skal du aldrig tænke på at have kolde tæer igen. Det er værd at nævne, at det for nogle mennesker er lidt træls at de trisser efter og holder øje med hvad hele flokken laver.

Den kan godt tage dage på langs hvor i ikke laver noget, men hvis det bliver en gentagelse, underholder den sig selv - og det er ikke et ønsket scenarie.

Kig efter opdrættere hvor der er fokus på sundhed. Der bliver lavet mange hul-i-hækken kuld, og det er et problem for både deres hofte og albuer, men racen lider også af sygdomme som PRA og EIC, der heldigvis kan avles væk - hvis blot folk ville bruge hovedet og teste deres hunde først.

De er energibomber når de er teenagers, og derfor bliver der desværre omplaceret en del. De har brug for at man gerne vil bruge hovedet og ikke kun gå tur. De elsker udfordringer. Labyrint af vandflasker hvor man skal finde ind til godbidden, prøve at regne ud hvad du gerne vil have i skal opnå sammen, hvis du stiller en opvaskebalje på hovedet, eller få lov at gå et spor.

De er dårlige vagthunde, for de vil med stor sandsynlighed lege med indbrudstyven. Til gengæld kommer der ikke nogle op til jeres hus uden at i ved det. De skal nok stå klar med logrende hale ved hoveddøren

Det er sjældent en gøende race, men de kan godt være snaksaglige og lave pive og klynkelyde.

Man skal være obs fra første dag på at træne nej, og bruge det ved jagt forsøg på vildt. Det kan nemt trænes at de ikke jagter, men det skal trænes fra 1. dag for at det er nemt smiley

Billedet viser Ziva i morges på tur, våd som altid. Hun kan ikke tåle at se vand uden at skulle være våd, og elsker at svømme.

profilbillede
  • Knirke
    Knirke Tilmeldt:
    jul 2016

#13   15. apr Jeg siger mange tak for alle de gode bud - nu har jeg skrevet dem alle ned, også sætter min far og jeg os ned og kigger på de forskellige racer senere i dag. Han ved tros alt mere om hunde, end jeg gør. Tak!

• #14   15. apr PS en skilsmisse er aldrig nem for nogle parter - du må altid gerne skrive hvis du har brug for en at snakke med. Vi er mange, der har stået som børn, og selv har oplevet hele tumulten med både praktisk og følelsesmæssigt at komme igennem. Det går både op og ned, men det skal nok blive bedre.
    Rigtig stort kram.

• Knirke
    Knirke Tilmeldt:
    jul 2016

#15   15. apr Ej hvor er du sød Ziva. Det vil jeg huske. det har været en svær, underlig og forandrende tid, men tingende er så småt ved at falde på plads. Af hjertet tak

Kommentér på:
Ny hund - hvilken race?